Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)

 

Topic: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov

112 posts, 40522 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov shoppy

Articol cu noul traseu al autostrazii (daca ar merge si link-ul cu harta de la sfarsit...)
http://www.romanialibera.ro/dezvaluiri/ ... steni.html

 


Re: Autostrada Brasov - Comarnic MetrouFan

Tronsonul Comarnic-Brasov risca sa ramana fara constructor!
Vestile proaste din economie par ca nu se mai termina. Cel mai mare proiect de drumuri din istoria recenta a Romaniei, autostrada Comarnic- Brasov, se dovedeste un fiasco de proportii.
TAGURI: infrastructura
Castigatorii licitatiei, un consortiu franco-elen, renunta la contractul de miliarde de euro si nu mai construieste soseaua de viteza pe Valea Prahovei. Nu au gasit bani pentru lucrari.

Acum 90 de zile, toti sefii de la Transporturi sarbatoreau cel mai important si mai scump contract de autostrazi.

Prin notificarea trimisa miercuri, concesionarii Vinci Aktor ingroapa insa tot proiectul: " Ia act si aproba incetarea contractului de concesiune prin denuntare unilaterala de catre concesionar. "

Cu doua ore mai devreme, concesionarii plecau suparati de la Transporturi.

A fost o zi a surprizelor: si constructorii tronsonului Bucuresti Ploiesti au trecut pe la Transporturi ca sa negocieze redeschiderea santierelor blocate. Printre ei si Costel Casuneanu, proaspat eliberat din arest.

Concesionarea tronsonului Comarnic-Brasov se anunta un succes, deoarece castigatorii licitatiei ar fi trebuit sa proiecteze, sa construiasca si sa intretina autostrada din fonduri proprii timp de 30 de ani lucrarea, iar statul ar fi platit-o inapoi in rate.

Sefii Vinci Aktor au umblat in ultimele trei luni pe la banci si le-au spus celor de la Transporturi ca nu au gasit miliardul de euro de care aveau nevoie.

Fata de varianta adjudecata prin licitatie au mai cerut insa peste 50 de modificari despre care oficialii de la Drumuri spun ca ar fi umflat contractul cu alte sute de milioane de euro.

Una peste alta, in acest moment toate santierele de autostrazi din Romania sunt oficial blocate.

Lucrarile la autostrada Comarnic-Brasov nu au inceput, dar s-au scumpit!

http://stirileprotv.ro/stiri/economie/tronsonul-comarnic-brasov-risca-sa-ramana-fara-constructor.html

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Autostrada Brasov - Comarnic Dr2005

De fapt, a ramas deja, contractul fiind anulat.

 


  • Mrs
  • Posted:
  •  

Re: Autostrada Brasov - Comarnic Mrs

Autostrada neîncepută a costat 6 milioane de euro

Suma este preţul studiilor de fezabilitate şi consultanţa pentru autostrada Comarnic-Braşov. Consorţiul Vinci-Aktor, care câştigase licitaţia, a renunţat la contract, din lipsă de bani. Relansarea proiectului ar putea însemna refacerea acestor studii.

«Neaplicarea unui proiect într-un interval de unu-doi ani face ca acesta, în mod obligatoriu, să fie reactualizat, mai ales dacă se învecinează şi deserveşte mari poli generatori de trafic, aşa cum sunt aglomerările urbane ale unor municipii», a explicat, pentru Capital, Liviu Stăniloiu, vicepreşedinte marketing, Search Corporation. Acesta susţine că în cazul în care proiectul a fost bine „conservat“ de către autorităţi, de exemplu dacă se păstrează acelaşi amplasament, costurile de implementare ca urmare a actualizării la situaţia dată în acel moment pot fi controlate într-o manieră mai eficientă.

„Este important să înţelegem că atâta vreme cât proiectele se vor schimba sau reprioritiza odată cu schimbarea puterii politice, importante sume de bani se vor pierde, iar banii sunt investiţi în proiectarea diferitelor lucrări care ajung să fie implementate cu intârziere sau poate niciodată“, conchide Stăniloiu.

Cine sunt furnizorii de consultanţă şi studii de fezabilitate pentru statul român
Search Corporation este una dintre companiile care au încheiat contracte cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Este vorba, mai întâi, de studiul de fezabilitate pentru autostrada Bucureşti-Ploieşti-Braşov, cu o valoare de circa 1,6 milioane de euro, pentru ca reactualizarea aceluiaşi studiu de fezabilitate de către aceeaşi companie să coste numai un pic peste 600.000 de euro. Cele două contracte au fost atribuite prin licitaţie  publică, fiind apoi executate şi finalizate în perioada 2004-2006.

Însă acestea nu au fost singurele contracte pentru autostrada care a rămas doar pe hârtie. Conform directorului general al CNADNR, Dorina Tiron, serviciile de consultanţă (asistenţă tehnică, financiară şi juridică) în scopul elaborării documentaţiei de atribuire şi asistarea autorităţii publice în procesul de selecţie şi negociere a viitoarelor contracte de concesiune pentru tronsonul Ploieşti-Braşov au fost oferite de Louis Berger SAS& Louis Berger Group, Țucă Zbârcea şi Asociaţii şi Credinvest International. Valoarea totală a acestor servicii a fost de 3,75 milioane de euro. Alte două contracte de consultanţă au fost atribuite companiei ATKINS Limited, valoarea totală a acestora fiind de 74.000 de euro.

Deşi am încercat să contactăm toate companiile care au obţinut contracte legate de viitoarea autostradă, am primit răspuns doar de la reprezentanţii Search Corporation şi ai Credinvest International. „Nu avem voie să exprimăm niciun punct de vedere al companiei, deoarece avem clauze de confidenţialitate în contractul încheiat cu clienţii noştri“, ne-a spus Laura Popa, country manager, Credinvest International România SRL.

Povestea unui parteneriat eşuat

După semnarea contractului, con­sorţiul franco-elen Vinci-Aktor urma să construiască prima autostradă în concesiune din România. Lucrările de construcţie ar fi durat patru ani, autostrada fiind proiectată să aibă 58 kilometri, din care 20 de kilometri de tuneluri. Finalizarea lucrărilor era prevăzută pentru anul 2014. Statul urma să plătească 4,8 miliarde de euro pe perioada celor 30 de ani în care urma să se deruleze contractul, însă numai după finalizarea construcţiei.

Licitaţia pentru acest proiect a început în 2007 şi s-a întins pe o perioadă de doi ani, fiindcă au participat 12 companii şi consorţii. Vinci–Aktor a fost declarată câştigătoare a licitaţiei de concesiune, pe locul doi situându-se grupul austriac Strabag. Ministrul Berceanu a motivat atunci că oferta austriecilor, deşi mai ieftină, nu corespundea caietului de sarcini, pentru că podurile nu erau dotate cu bandă de urgenţă. Contractul a fost semnat în ianuarie anul acesta. Câteva luni mai târziu, Vinci-Aktor a trimis Ministerului Transporturilor şi CNADNR o notificare oficială prin care anunţa că renunţă la contractul privind construcţia austostrăzii Comarnic-Braşov. Deoarece notificarea a fost transmisă în termenul de 90 de zile în care contractul putea fi denunţat, consorţiul nu poate fi obligat să plătească despăgubiri.

Au zis cu voce mică să mai lungim, că n-au de unde să facă rost de bani. Le-am spus că nu se poate, că vine DNA şi facem puşcărie.
Radu Berceanu, ministrul transporturilor

1,2 miliarde de euro a fost oferta Vinci-Aktor pentru lucrările de construcţie şi montaj. Costul final, incluzând proiectarea şi managementul proiectului, precum şi TVA, urma să ajungă la circa 1,9 miliarde de euro...



http://www.capital.ro/articol/autostrad...36878.html

 


  • Mrs
  • Posted:
  •  

Re: Autostrada Brasov - Comarnic Mrs

Dezamagire la BERD pentru esecul proiectului Comarnic-Brasov

Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) si-a exprimat dezamagirea fata de escul proiectului de autostrada Comarnic - Brasov, la care constructorul desemnat (con­sortiul Vinci - Aktor) a renuntat, spu­nand ca nu a gasit finantare.

Culmea, BERD precizeaza ca a dorit sa finanteze acest tronson, dar ca ramane in continuare dispusa sa sprijine financiar proiectele de infrastructura din Romania. „In 2009 si 2010, BERD a lucrat indea­proape cu potentialii investitori si cu autoritatile romane in domeniile mediului, social si achizitiilor publice, in vederea implicarii sale in acest proiect (Comarnic - Brasov - n.r.). Faptul ca proiectul a fost anulat a constituit o dezamagire pentru BERD”, potrivit unui comunicat al insti­tutiei.

Grupul elen Ellaktor, din care face parte si firma Aktor, a anuntat ca a renuntat la proiect din cauza ca statul roman nu a acceptat unele clauze contractuale, care ar fi fost vitale in obtinerea finantarii.

Autostrada Comarnic - Brasov, cu o lungime de 55 de kilometri, ar fi trebuit construita in concesiune, statul urmand sa plateasca, in 26 de ani, aproape 5 miliarde de euro.


http://www.financiarul.com/articol_4894 ... -2044.html

 


Re: Autostrada Brasov - Comarnic telvanni

Muuuulta apa va curge pe Prahova pana cineva (vedeti ca n-am spus "noi") va circula pe aceasta autostrada. Eu zic ca sunt sanse de 80% ca in 15 ani Bucurestiul sa fie legat de Brasov c-o autostrada pe valea prahovei.

 


Re: Autostrada Brasov - Comarnic Tavi

http://www.mediafax.ro/economic/boc-cere-o-noua-licitatie-la-autostrada-comarnic-brasov-7968634/

Saracu' boculeÅ£ ... ce-o fi asa de greu sa scoÅ£i ceva la licitaÅ£ie .... o scoate din nou, o câştigă y sau z, nu cotizează unde trebuie ÅŸi ... gata încă un proiect!  :evil:

 


Re: Autostrada Brasov - Comarnic Dominatrix

Decat sa se piarda atat timp cu licitatii & co. si parteneriate PPP care e discutabil cat de bune sunt, mai bine s-ar aplica solutia din anii '50 - adica drumuri facute cu fosti guvernanti, incarcati dimineata in camioane si tinuti pe santier, paziti de soldati inarmati. Nu degeaba se spune ca cele mai bune drumuri din Romania au fost facute in anii '50 cu puscariasi.

Nu-i asa ca v-ar place sa ii vedeti pe Boc sau pe Berceanu dand la cazma pe santierul autostrazii Comarnic - Brasov? :twisted:

 


Re: Autostrada Brasov - Comarnic George

Bancul suna bine in contextul discutiei, dar asemenea "metode" prezinta dezavantajul ca lichelele se vor resapa oricum in folosul noului regim (vezi magistratii militari folositi initial de Antonescu, apoi de comunisti, celebrul Adrian Dumitriu care apare din diferite memorii poate fi un exemplu) in vreme ce oamenii integri vor pica de papagali, adica vor da la tarnacop.
In ce ma priveste, m-as declara multumit de niste ani buni de puscarie pentru fostii si actualii guvernanti care si-au bagat labutele in averea publica.
Pe bune ca ar fi suficient. Pacat ca nu se mai poarta zeghe.

 


Re: Autostrada Brasov - Comarnic Alec

Salut,stie cineva daca se liciteaza tronsoanele Ploiesti-Comarnic si Comarnic-Brasov anul acesta?Pe site-ul CNADNR sau Min. Transporturilor nu exista nici o informatie.Chiar si o bursa a zvonurilor ar fi binevenita...... :(

 


Re: Autostrada Brasov - Comarnic Goldmund

Tocmai acest tronson arata de fapt 'Starea natiunii'...Toti se vaita de ambuteiajele de la sfarsit de saptamana, saptamana de saptamana, de masini cazute prin prapastii(!) , de accidente stupide datorate de starea inapoiata a infrastructurii etc..Dar nimeni nu misca un deget.
Faptul ca cineva propune o constructie stalinista cu ...detinuti politic, e un inceput bun( la fel de  ;) )eu zic sa incepeti cu acei criminali care au omorat oamenii la Revolutie si la Mineriade,  ca tot dau sfaturi ranjind triumfatori in 'democratia originala' de ei inventata-sic! si sa continuati cu toti parlamentarii care au constituit impreuna o casta care hiberneaza(vegheaza!)deasupra legilor
Alec,
eu cred ca 'ai nostri' dorm in continuare, iar cei de pe forum sunt si ei oameni precum esti si tu sau eu...

 


Re: Autostrada Brasov - Comarnic Dominatrix

Din Brasov nu e nimeni cu greutate. Asa ca  mai importanta este pentru Madam Boagiu Mangalia, cu 2-3 luni de trafic pe an. Nu trebuie sa ne miram, fiindca si mentorul ei, adica Basescu, a facut la fel cat a fost la carma ministerului, dirijand banii tot spre locurile natale. Aceasta este asa-zisa strategie romaneasca in materie de constructii autostrazi.

 


Re: Autostrada Brasov - Comarnic telvanni

Pai se ne alegem de acum conducatorii cam din zonele in care vrem infrastructura.

 


Re: Autostrada Brasov - Comarnic shoppy

Pe Valea Prahovei se merge doar de sarbatori si se duc doar cei din Bucuresti, la mare se merge 3 luni pe an si se duce toata prostimea aaa tara, logic ca acolo e urgenta, chiar daca dpdv al infrastructurii nationale e doar o fundatura, sau cine stie, daca avem autostrada pana acolo paote ne ducem pe ea ca sa ajungem mai departe la bulgari, si asa poate isi fac si bulgarii autostrada Varna - Balcic - Vama Veche.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: A3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420729 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use