Topic: URAC - Uzina de Reparații Atelierele Centrale
205 posts, 133985 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
URAC - Uzina de Reparații Atelierele Centrale
Utilizator anonim
URAC - Uzina de Reparaţii "Atelierele Centrale" din cadrul Regiei Autonome de Transport Bucureşti a fost înfiinţată la puţin timp după constituirea în anul 1909 a Societăţii Comunale a Tramvaielor Bucureşti.
Având o experienţă de aproape un secol în repararea, recondiţionarea, transformarea şi modernizarea vehiculelor de transport urban şi a utilitarelor, Uzina de Reparaţii din cadrul RATB păstrează vechile tradiţii, fiind în acelaşi timp pregatită să facă faţă noilor confruntări pe plan tehnologic.
Personal cu un înalt grad de calificare realizează lucrări de calitate la preţuri fără concurenţă.
Oferta URAC - Informaţii detaliate despre serviciile URAC
În cadrul Uzinei de Reparaţii Atelierele Centrale se execută o gamă variată de lucrări, cuprinzând reparaţii, recondiţionări; modernizări vehicule pentru transport public şi vehicule utilitare; restaurarea vehiculelor de transport public; vopsitorie, turnătorie, forjare, sudură, tratament termic, prelucrări mecanice, metalizare; reparaţii şi întreţinere utilaje.
REPARAŢII, RECONDIŢIONĂRI, MODERNIZĂRI VEHICULE PENTRU TRANSPORT PUBLIC ŞI VEHICULE UTILITARE
Unitatea noastră are o experienţă vastă în realizarea următoarelor lucrări:
Fabricare de vagoane de tramvai de tip V3 A - modernizat şi de vagoane de tramvai utilitare (pentru deszăpezire şi transport marfă);
Modernizarea vechilor vagoane de tramvai V3A şi a vagoanelor de tramvai Tatra T4R (cu transformare în vagon simplu articulat V2A cu multiple îmbunătăţiri);
Reparaţii dezvoltate cu recarosare: tramvaie V3A, T4R, troleibuze DAC 117 E şi DAC 217 E şi autobuze Ikarus 260;
Transformarea autobuzelor SAURER în troleibuze şi a troleibuzelor articulate DAC 117 E în troleibuze scurte de 12 m tip DAC 112 E;
Carosări vehicule speciale (autodepanări, autoturnuri, transport valori, muncitori, etc.) ;
Reparaţii de orice tip pentru agregate auto: motoare de autobuz, cutii de viteză, punţi motoare, ambreiaje, cardane, echipament electric şi pneumatic;
Reparaţii boghiuri de tramvai, motoare de tracţiune tramvai, reductoare;
Confecţii garnituri pentru agregate;
Lucrări de tapiţerie, tâmplărie.
RESTAURAREA VEHICULELOR DE TRANSPORT PUBLIC
Personal calificat realizează restaurarea tramvaielor de epocă la preţuri promoţionale.
VOPSITORIE
Secţia de vopsitorie din cadrul URAC dispune din anul 1999 de dotări moderne pentru vopsirea caroseriilor auto (microbuze, autobuze, troleibuze) şi tramvaie;
Cabina de vopsire - uscare BLOWTHERM, tip TURBO INDUSTRIAL permite vopsirea oricăror caroserii în condiţii de calitate deosebită, de gabarit maxim: L = 16m, l = 4, 7m, h = 4, 5m.
Cabina de vopsire este dotată cu sistem de ventilaţie performant, aerul introdus din exteriorul cabinei este încălzit la temperatura dorită şi filtrat printr-un filtru din materiale acrilice neinflamabile.
Atmosfera din interiorul cabinei de vopsire este foarte curată. Reglarea temperaturii se realizează cu ajutorul termoregulatorului electric cu display digital. Aerul comprimat deosebit de pur este asigurat de compresorul INGERSOLL RAND, care are posibilităţi de reglare a presiunii. Se obţine astfel o peliculă de calitate superioară.
Sistemul de vopsire utilizat răspunde celor mai înalte cerinţe de calitate ale momentului.
Secţia de vopsire dispune de asemenea din anul 2000 de o instalaţie de vopsire în câmp electrostatic elveţiană (GEMA) pentru vopsirea pieselor mici care se înscriu în următoarele dimensiuni de gabarit: L= 3m, l = 1m, h = 1, 5m
Pistolul de pulverizare a vopselei pulbere este tip PG1 - SUPERCORONA.
Avantajele acestui tip de pistol sunt:
obţinerea unei suprafeţe netede, la grosimi ale acoperirilor mai mari de 60 mm;
posibilitatea vopsirii pieselor cu geometrie complicată (sertare, radiatoare, cadre de roţi, profile de diferite geometrii;
putere de penetrare excelentă a pulberii.
Cuptorul de polimerizare cu termostat este dotat cu sesizor de temperatură care permite citirea temperaturii în orice moment.
TURNĂTORIE, FORJARE, SUDURĂ, TRATAMENT TERMIC, PRELUCRĂRI MECANICE, METALIZARE
În cadrul secţiilor noastre realizăm o serie de lucrări de mare precizie şi de înaltă calitate.
Confecţii de repere şi subansambluri din semifabricate turnate sau forjate:
piese din fontă cenuşie aluminiu, bronz;
tamburi de frâne pentru autobuze şi troleibuze.
Piese deformate plastic la cald (forjate): piese forjate: la liber cu greutaţi de până la 30 kg si în matriţă cu greutăţi până la 12 kg.
Recondiţionarea de piese uzate prin metalizare şi sudură;
Operaţiuni de zincare la piese;
Piese şi subansambluri obţinute din prelucrări prin aşchiere (strunjire, freze, rabotare, rectificare);
Piese obţinute prin ştanţare la rece;
Construcţii metalice de diverse forme şi dimensiuni;
Confecţionarea de izolatori din răşini epoxidice cu turnare la cald.
REPARAŢII ŞI ÎNTREŢINERE UTILAJE
Reparaţii maşini unelte, tinichigerie, cricuri mecanice şi hidraulice, la instalaţii de ventilaţie
Reparaţii de motoare electrice asincrone cu putere de 0-50 Kw, transformatoare de sudură, generatoare de sudură, cuptoare de încălzire pentru forjă şi cuptoare tratamente termice;
Confecţii şi reparaţii piese de schimb şi S.D.V.- uri şi matriţe.
Unitatea are în dotare:
turnătorie de produse feroase şi neferoase;
atelier de forjă dotat cu ciocane şi prese;
atelier de tratament termic;
atelier de sudură şi metalizare;
atelier de prelucrări mecanice;
atelier de lăcătuşerie;
atelier propriu de proiectare constructivă şi S.D.V.€
URAC - Uzina de Reparaţii "Atelierele Centrale" din cadrul Regiei Autonome de Transport Bucureşti a fost înfiinţată la puţin timp după constituirea în anul 1909 a Societăţii Comunale a Tramvaielor Bucureşti.
Având o experienţă de aproape un secol în repararea, recondiţionarea, transformarea şi modernizarea vehiculelor de transport urban şi a utilitarelor, Uzina de Reparaţii din cadrul RATB păstrează vechile tradiţii, fiind în acelaşi timp pregatită să facă faţă noilor confruntări pe plan tehnologic.
Personal cu un înalt grad de calificare realizează lucrări de calitate la preţuri fără concurenţă.
Oferta URAC - Informaţii detaliate despre serviciile URAC
În cadrul Uzinei de Reparaţii Atelierele Centrale se execută o gamă variată de lucrări, cuprinzând reparaţii, recondiţionări; modernizări vehicule pentru transport public şi vehicule utilitare; restaurarea vehiculelor de transport public; vopsitorie, turnătorie, forjare, sudură, tratament termic, prelucrări mecanice, metalizare; reparaţii şi întreţinere utilaje.
REPARAŢII, RECONDIŢIONĂRI, MODERNIZĂRI VEHICULE PENTRU TRANSPORT PUBLIC ŞI VEHICULE UTILITARE
Unitatea noastră are o experienţă vastă în realizarea următoarelor lucrări:
Fabricare de vagoane de tramvai de tip V3 A - modernizat şi de vagoane de tramvai utilitare (pentru deszăpezire şi transport marfă);
Modernizarea vechilor vagoane de tramvai V3A şi a vagoanelor de tramvai Tatra T4R (cu transformare în vagon simplu articulat V2A cu multiple îmbunătăţiri);
Reparaţii dezvoltate cu recarosare: tramvaie V3A, T4R, troleibuze DAC 117 E şi DAC 217 E şi autobuze Ikarus 260;
Transformarea autobuzelor SAURER în troleibuze şi a troleibuzelor articulate DAC 117 E în troleibuze scurte de 12 m tip DAC 112 E;
Carosări vehicule speciale (autodepanări, autoturnuri, transport valori, muncitori, etc.) ;
Reparaţii de orice tip pentru agregate auto: motoare de autobuz, cutii de viteză, punţi motoare, ambreiaje, cardane, echipament electric şi pneumatic;
Reparaţii boghiuri de tramvai, motoare de tracţiune tramvai, reductoare;
Confecţii garnituri pentru agregate;
Lucrări de tapiţerie, tâmplărie.
RESTAURAREA VEHICULELOR DE TRANSPORT PUBLIC
Personal calificat realizează restaurarea tramvaielor de epocă la preţuri promoţionale.
VOPSITORIE
Secţia de vopsitorie din cadrul URAC dispune din anul 1999 de dotări moderne pentru vopsirea caroseriilor auto (microbuze, autobuze, troleibuze) şi tramvaie;
Cabina de vopsire - uscare BLOWTHERM, tip TURBO INDUSTRIAL permite vopsirea oricăror caroserii în condiţii de calitate deosebită, de gabarit maxim: L = 16m, l = 4, 7m, h = 4, 5m.
Cabina de vopsire este dotată cu sistem de ventilaţie performant, aerul introdus din exteriorul cabinei este încălzit la temperatura dorită şi filtrat printr-un filtru din materiale acrilice neinflamabile.
Atmosfera din interiorul cabinei de vopsire este foarte curată. Reglarea temperaturii se realizează cu ajutorul termoregulatorului electric cu display digital. Aerul comprimat deosebit de pur este asigurat de compresorul INGERSOLL RAND, care are posibilităţi de reglare a presiunii. Se obţine astfel o peliculă de calitate superioară.
Sistemul de vopsire utilizat răspunde celor mai înalte cerinţe de calitate ale momentului.
Secţia de vopsire dispune de asemenea din anul 2000 de o instalaţie de vopsire în câmp electrostatic elveţiană (GEMA) pentru vopsirea pieselor mici care se înscriu în următoarele dimensiuni de gabarit: L= 3m, l = 1m, h = 1, 5m
Pistolul de pulverizare a vopselei pulbere este tip PG1 - SUPERCORONA.
Avantajele acestui tip de pistol sunt:
obţinerea unei suprafeţe netede, la grosimi ale acoperirilor mai mari de 60 mm;
posibilitatea vopsirii pieselor cu geometrie complicată (sertare, radiatoare, cadre de roţi, profile de diferite geometrii;
putere de penetrare excelentă a pulberii.
Cuptorul de polimerizare cu termostat este dotat cu sesizor de temperatură care permite citirea temperaturii în orice moment.
TURNĂTORIE, FORJARE, SUDURĂ, TRATAMENT TERMIC, PRELUCRĂRI MECANICE, METALIZARE
În cadrul secţiilor noastre realizăm o serie de lucrări de mare precizie şi de înaltă calitate.
Confecţii de repere şi subansambluri din semifabricate turnate sau forjate:
piese din fontă cenuşie aluminiu, bronz;
tamburi de frâne pentru autobuze şi troleibuze.
Piese deformate plastic la cald (forjate): piese forjate: la liber cu greutaţi de până la 30 kg si în matriţă cu greutăţi până la 12 kg.
Recondiţionarea de piese uzate prin metalizare şi sudură;
Operaţiuni de zincare la piese;
Piese şi subansambluri obţinute din prelucrări prin aşchiere (strunjire, freze, rabotare, rectificare);
Piese obţinute prin ştanţare la rece;
Construcţii metalice de diverse forme şi dimensiuni;
Confecţionarea de izolatori din răşini epoxidice cu turnare la cald.
REPARAŢII ŞI ÎNTREŢINERE UTILAJE
Reparaţii maşini unelte, tinichigerie, cricuri mecanice şi hidraulice, la instalaţii de ventilaţie
Reparaţii de motoare electrice asincrone cu putere de 0-50 Kw, transformatoare de sudură, generatoare de sudură, cuptoare de încălzire pentru forjă şi cuptoare tratamente termice;
Confecţii şi reparaţii piese de schimb şi S.D.V.- uri şi matriţe.
Unitatea are în dotare:
turnătorie de produse feroase şi neferoase;
atelier de forjă dotat cu ciocane şi prese;
atelier de tratament termic;
atelier de sudură şi metalizare;
atelier de prelucrări mecanice;
atelier de lăcătuşerie;
atelier propriu de proiectare constructivă şi S.D.V.€
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
Utilizator anonim
Anul 2007 a reprezentat pentru URAC inceperea realizarii seriei de tramvaie cu chopper si podea partial coborata, dupa ce cativa ani au fost realizate prototipurile. De asemenea in anul 2007 a fost finalizat prototipul Bucur LF.
Anul 2007 a reprezentat pentru URAC inceperea realizarii seriei de tramvaie cu chopper si podea partial coborata, dupa ce cativa ani au fost realizate prototipurile. De asemenea in anul 2007 a fost finalizat prototipul Bucur LF.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
Gabi23
V3A-93-uri in fata Sectiei aIV-a a uzinei
V3A-93-uri in fata Sectiei aIV-a a uzinei
145, 313 si 177 - URAC - 25.10.2010 (1).JPG (412.01 KB; downloaded 13833 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Utilizator anonim
Adrian Crit: Modernizam si construim tramvaie in Uzina de Reparatii a RATB
Transportul public de persoane este o activitate esentiala pentru functionarea si dezvoltarea unei metropole cum este Bucurestiul, in conditiile in care fenomenul aglomerarii traficului auto a crescut enorm. Adrian Crit, directorul general al Regiei Autonome de Transport Bucuresti, a preluat in urma cu doua luni conducerea institutiei, iar sarcina sa este una dintre cele mai dificile, atat timp cat marile orase ale lumii au demonstrat ca eficientizarea serviciului public de transport este unica solutie viabila de ameliorare si de solutionare a ambuteiajelor de la orele de varf. La intrebarile Ziua Cargo despre planurile de dezvoltare a serviciilor oferite bucurestenilor de catre Regie, dar si despre modul in care aceasta institutie traverseaza criza economica, Adrian Crit a avut amabilitatea sa raspunda cititorilor nostri, intr-un interviu.
Ziua Cargo: Reinfiintarea traseelor preorasenesti a presupus achitarea datoriilor pe care C.J. Ilfov le avea catre RATB? Cum au decurs negocierile cu primariile ilfovene, si care sunt noile trasee preorasenesti?
Adrian CRIT: Consiliul Judetean Ilfov nu si-a indeplinit obligetiile de plata pe care si le asumase fata de Consiliul General al Municipiului Bucuresti prin Protocolul privind transportul public de calatori. Fata de aceasta situatie, Primaria Municipiului Bucuresti s-a adresat instantei judecatoresti, pentru recuperarea datoriilor acumulate.
La solicitarea primariilor din Comunele Chitila, Chiajna, Domnesti si Mogosoaia, Primaria Municipiului Bucuresti si Regia Autonoma de Transport Bucuresti au incheiat contracte direct cu aceste primarii. Astfel, incepand din data de 13.09.2010, RATB a infiintat liniile 406, 422, 408, 428 si 460.
Ziua Cargo: Ce investitii are programate RATB pentru anul 2010, avand in vedere perioada de criza, dar, mai ales, bugetul mai redus decat in anii trecuti, propus de Primarul General Sorin Oprescu si aprobat de C.G.M.B. pentru anul in curs? Ce obiective de investitii incepute anul trecut si continuate anul acesta vor fi finalizate?
Adrian CRIT: Proiectele de investitii au la baza strategia de dezvoltare a serviciului public de transport de suprafata in Municipiul Bucuresti, strategie care prevede modernizarea si extinderea infrastructurii retelei de tramvai si troleibuze, inlocuirea si marirea parcului de autobuze, troleibuze si tramvaie.
Planul de investitii pentru anul 2010 prevede modernizarea a 6 tramvaie V3A si construirea a 4 tramvaie Bucur LF, in cadrul Uzinei de Reparatii RATB, precum si continuarea lucrarilor de inlocuire a pieselor de cale la reteaua de tramvaie, lucrare inceputa in anul 2009.
Ziua Cargo: Cum decurge activitatea liniilor turistice la manastirile din jurul Bucurestiului, la doua luni de la infiintare? Exista suficiente solicitari din partea bucurestenilor? Autobuzele functioneaza la capacitate maxima?
Adrian CRIT: In baza unui parteneriat intre Regia Autonoma de Transport Bucuresti si Ministerul Dezvoltarii si Turismului, incepand din data de 01.08.2010 au fost infiintate noua trasee turistice catre manastiri si obiective de interes din jurul Bucurestiului. Avand in vedere ca este vorba de un proiect pilot, functionarea acestor trasee a fost monitorizata permanent in vederea adaptarii ofertei la cererea de transport.
Cel mai atractiv traseu, care a necesitat in mod repetat suplimentarea parcului de autobuze, este T9, care functioneaza de la terminalul Piata Presei Libere – Ghencea - Manastirea Comana - Parcul Natural Comana.
Lipsa de interes a calatorilor pentru traseele spre Manastirea Ciorogarla si Biserica Sf. Voievozi din Hulubesti a determinat desfiintarea acestora.
Ziua Cargo: Ne puteti oferi detalii despre introducerea cartelei unice pentru calatoria cu metroul si mijloacele de transport public de suprafata: costuri, cum colaborati cu Metrorex, avand in vedere ca directorul general Gheorghe Udriste a condus multi ani Directia de Transporturi din Primaria Capitalei si cunoaste necesitatile de transport ale bucurestenilor?
Adrian CRIT: Sistemul de transport in comun din Bucuresti are unul dintre cele mai moderne si complexe sisteme de taxare din lume, pe baza de carduri contactless. Utilizatorii transportului in comun beneficiaza de multiple posibilitati de reincarcare a cardurilor, prin POS – la centrele RATB, e-commerce (reincarcare prin Internet) si prin ATM-urile BCR.
Majoritatea utilizatorilor transportului in comun sunt in posesia unui card ACTIV, pe care au posibilitatea sa incarce oricare din titlurile de calatorie din oferta RATB, abonamentul Metrorex, portofel electronic sau diverse combinaiii ale acestora. In prezent, in sistem exista circa 980.000 de carduri ACTIV care se adreseaza, in egala masura, atat calatorilor fideli ai RATB (utilizatori de abonamente), cat si celor ocazionali (utilizatori de portofel electronic).
Relatia cu Metrorex este una de colaborare, fireasca, intre doi operatori de transport public.
Ziua Cargo: Credeti ca aceasta criza economica poate fi benefica pentru transportul public bucurestean, in sensul ca publicul calator va opta (sau a optat deja) pentru mijloacele de transport ale RATB, in defavoarea autoturismelor proprii, lucru ce va duce la fluidizarea traficului?
Adrian CRIT: Pentru a convinge cetatenii sa foloseasca mai mult mijloacele de transport public, RATB trebuie sa ofere servicii care sa reprezinte o alternativa viabila si convenabila pentru deplasarile urbane. In acest sens, ne propunem cresterea calitatii si atractivitatii transportului public, asigurandu-se o imbunatatire a conditiilor de transport, cresterea sigurantei in exploatare, reducerea duratei deplasarilor, imbunatatirea ritmicitatii mijloacelor de transport. In colaborare cu Consiliul General al Municipiului Bucuresti si Primaria Municipiului Bucuresti, vrem sa continuam modernizarea infrastructurii caii de rulare, modernizarea parcului de autobuze, troleibuze si tramvaie, precum si instituirea de benzi proprii de circulatie pentru vehiculele de transport public.
Ziua Cargo: Traseele unice pentru mijloacele RATB - in putinele zone in care au fost introduse - si-au demonstrat eficienta pana acum?
Adrian CRIT: Culoarele unice reprezinta cel mai bun mod de a imbunatati ritmicitatea si punctualitatea mijloacelor de transport in comun de suprafata. Organizarea culoarelor unice pe Bd. Elisabeta si Bd. Dacia, pentru traseele de autobuze si troleibuze, precum si pe liniile de tramvaie 41 si 32 (tronsoanele Str. Antiaeriana - Str. Margeanului si Str. Buzoieni – Piata Cosbuc), si-au demonstrat eficienta.
Ziua Cargo: Ce proiecte noi anuntati publicului calator bucurestean?
Adrian CRIT: In perioada 2011-2013, RATB are in vedere realizarea urmatoarelor obiective de investitii:
* modernizarea si retehnologizarea Uzinei de Reparatii RATB pentru constructia de tramvaie;
* modernizarea depoului de tramvaie Titan;
* modernizarea liniilor de tramvai pe Bd. Camil Ressu, Bd. Gloria si Str. Nicolae Teclu;
* achizitia a 300 autobuze, 150 troleibuze si construirea a 16 tramvaie Bucur LF.
Interviu realizat de Magda SEVERIN
http://ziuacargo.ro/stire/16-octombrie- ... ii-a-RATB-
Adrian Crit: Modernizam si construim tramvaie in Uzina de Reparatii a RATB
Transportul public de persoane este o activitate esentiala pentru functionarea si dezvoltarea unei metropole cum este Bucurestiul, in conditiile in care fenomenul aglomerarii traficului auto a crescut enorm. Adrian Crit, directorul general al Regiei Autonome de Transport Bucuresti, a preluat in urma cu doua luni conducerea institutiei, iar sarcina sa este una dintre cele mai dificile, atat timp cat marile orase ale lumii au demonstrat ca eficientizarea serviciului public de transport este unica solutie viabila de ameliorare si de solutionare a ambuteiajelor de la orele de varf. La intrebarile Ziua Cargo despre planurile de dezvoltare a serviciilor oferite bucurestenilor de catre Regie, dar si despre modul in care aceasta institutie traverseaza criza economica, Adrian Crit a avut amabilitatea sa raspunda cititorilor nostri, intr-un interviu.
Ziua Cargo: Reinfiintarea traseelor preorasenesti a presupus achitarea datoriilor pe care C.J. Ilfov le avea catre RATB? Cum au decurs negocierile cu primariile ilfovene, si care sunt noile trasee preorasenesti?
Adrian CRIT: Consiliul Judetean Ilfov nu si-a indeplinit obligetiile de plata pe care si le asumase fata de Consiliul General al Municipiului Bucuresti prin Protocolul privind transportul public de calatori. Fata de aceasta situatie, Primaria Municipiului Bucuresti s-a adresat instantei judecatoresti, pentru recuperarea datoriilor acumulate.
La solicitarea primariilor din Comunele Chitila, Chiajna, Domnesti si Mogosoaia, Primaria Municipiului Bucuresti si Regia Autonoma de Transport Bucuresti au incheiat contracte direct cu aceste primarii. Astfel, incepand din data de 13.09.2010, RATB a infiintat liniile 406, 422, 408, 428 si 460.
Ziua Cargo: Ce investitii are programate RATB pentru anul 2010, avand in vedere perioada de criza, dar, mai ales, bugetul mai redus decat in anii trecuti, propus de Primarul General Sorin Oprescu si aprobat de C.G.M.B. pentru anul in curs? Ce obiective de investitii incepute anul trecut si continuate anul acesta vor fi finalizate?
Adrian CRIT: Proiectele de investitii au la baza strategia de dezvoltare a serviciului public de transport de suprafata in Municipiul Bucuresti, strategie care prevede modernizarea si extinderea infrastructurii retelei de tramvai si troleibuze, inlocuirea si marirea parcului de autobuze, troleibuze si tramvaie.
Planul de investitii pentru anul 2010 prevede modernizarea a 6 tramvaie V3A si construirea a 4 tramvaie Bucur LF, in cadrul Uzinei de Reparatii RATB, precum si continuarea lucrarilor de inlocuire a pieselor de cale la reteaua de tramvaie, lucrare inceputa in anul 2009.
Ziua Cargo: Cum decurge activitatea liniilor turistice la manastirile din jurul Bucurestiului, la doua luni de la infiintare? Exista suficiente solicitari din partea bucurestenilor? Autobuzele functioneaza la capacitate maxima?
Adrian CRIT: In baza unui parteneriat intre Regia Autonoma de Transport Bucuresti si Ministerul Dezvoltarii si Turismului, incepand din data de 01.08.2010 au fost infiintate noua trasee turistice catre manastiri si obiective de interes din jurul Bucurestiului. Avand in vedere ca este vorba de un proiect pilot, functionarea acestor trasee a fost monitorizata permanent in vederea adaptarii ofertei la cererea de transport.
Cel mai atractiv traseu, care a necesitat in mod repetat suplimentarea parcului de autobuze, este T9, care functioneaza de la terminalul Piata Presei Libere – Ghencea - Manastirea Comana - Parcul Natural Comana.
Lipsa de interes a calatorilor pentru traseele spre Manastirea Ciorogarla si Biserica Sf. Voievozi din Hulubesti a determinat desfiintarea acestora.
Ziua Cargo: Ne puteti oferi detalii despre introducerea cartelei unice pentru calatoria cu metroul si mijloacele de transport public de suprafata: costuri, cum colaborati cu Metrorex, avand in vedere ca directorul general Gheorghe Udriste a condus multi ani Directia de Transporturi din Primaria Capitalei si cunoaste necesitatile de transport ale bucurestenilor?
Adrian CRIT: Sistemul de transport in comun din Bucuresti are unul dintre cele mai moderne si complexe sisteme de taxare din lume, pe baza de carduri contactless. Utilizatorii transportului in comun beneficiaza de multiple posibilitati de reincarcare a cardurilor, prin POS – la centrele RATB, e-commerce (reincarcare prin Internet) si prin ATM-urile BCR.
Majoritatea utilizatorilor transportului in comun sunt in posesia unui card ACTIV, pe care au posibilitatea sa incarce oricare din titlurile de calatorie din oferta RATB, abonamentul Metrorex, portofel electronic sau diverse combinaiii ale acestora. In prezent, in sistem exista circa 980.000 de carduri ACTIV care se adreseaza, in egala masura, atat calatorilor fideli ai RATB (utilizatori de abonamente), cat si celor ocazionali (utilizatori de portofel electronic).
Relatia cu Metrorex este una de colaborare, fireasca, intre doi operatori de transport public.
Ziua Cargo: Credeti ca aceasta criza economica poate fi benefica pentru transportul public bucurestean, in sensul ca publicul calator va opta (sau a optat deja) pentru mijloacele de transport ale RATB, in defavoarea autoturismelor proprii, lucru ce va duce la fluidizarea traficului?
Adrian CRIT: Pentru a convinge cetatenii sa foloseasca mai mult mijloacele de transport public, RATB trebuie sa ofere servicii care sa reprezinte o alternativa viabila si convenabila pentru deplasarile urbane. In acest sens, ne propunem cresterea calitatii si atractivitatii transportului public, asigurandu-se o imbunatatire a conditiilor de transport, cresterea sigurantei in exploatare, reducerea duratei deplasarilor, imbunatatirea ritmicitatii mijloacelor de transport. In colaborare cu Consiliul General al Municipiului Bucuresti si Primaria Municipiului Bucuresti, vrem sa continuam modernizarea infrastructurii caii de rulare, modernizarea parcului de autobuze, troleibuze si tramvaie, precum si instituirea de benzi proprii de circulatie pentru vehiculele de transport public.
Ziua Cargo: Traseele unice pentru mijloacele RATB - in putinele zone in care au fost introduse - si-au demonstrat eficienta pana acum?
Adrian CRIT: Culoarele unice reprezinta cel mai bun mod de a imbunatati ritmicitatea si punctualitatea mijloacelor de transport in comun de suprafata. Organizarea culoarelor unice pe Bd. Elisabeta si Bd. Dacia, pentru traseele de autobuze si troleibuze, precum si pe liniile de tramvaie 41 si 32 (tronsoanele Str. Antiaeriana - Str. Margeanului si Str. Buzoieni – Piata Cosbuc), si-au demonstrat eficienta.
Ziua Cargo: Ce proiecte noi anuntati publicului calator bucurestean?
Adrian CRIT: In perioada 2011-2013, RATB are in vedere realizarea urmatoarelor obiective de investitii:
* modernizarea si retehnologizarea Uzinei de Reparatii RATB pentru constructia de tramvaie;
* modernizarea depoului de tramvaie Titan;
* modernizarea liniilor de tramvai pe Bd. Camil Ressu, Bd. Gloria si Str. Nicolae Teclu;
* achizitia a 300 autobuze, 150 troleibuze si construirea a 16 tramvaie Bucur LF.
Interviu realizat de Magda SEVERIN
http://ziuacargo.ro/stire/16-octombrie- ... ii-a-RATB-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
Gabi23
Ei fac legea la URAC
Ei fac legea la URAC
URAC - 02.03.2011 (1).JPG (752.84 KB; downloaded 13769 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
Gabi23
Generatii diferite
Generatii diferite
2614 -URAC - 01.04.2011 (2).JPG (626.77 KB; downloaded 13776 times)
- nokia2010
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
nokia2010
Are cineva idee, când au fost îfiinţate U.R.A.C.?
Are cineva idee, când au fost îfiinţate U.R.A.C.?
- Chev Celios
-
Posted:
-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
Dominatrix
nokia2010 wrote:Depoul de tramvaie Stefan cel Mare pe locul unde astazi e URAC s-a infiintat in 1912. Prima extindere importanta s-a facut in 1925. Hala de reparatie in flux numita astazi "Hala Montaj Vagoane" sau "Sectia 1 - Reparatii Vagoane" s-a deschis in 1930.
Are cineva idee, când au fost îfiinţate U.R.A.C.?
- nokia2010
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
nokia2010
Oare depoul de tramvaie şi fabrica de cărămidă care mai exista acolo în 1911 (avea şi groapa necesară extragerii argielei!) au funcţionat în paralel sau deja în 1912 închiseseră fabrica?
Oare depoul de tramvaie şi fabrica de cărămidă care mai exista acolo în 1911 (avea şi groapa necesară extragerii argielei!) au funcţionat în paralel sau deja în 1912 închiseseră fabrica?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
Utilizator anonim
Locul unde se fabrică tramvaie “nemțești” sub ochii lui Ceaușescu
Uzina de Reparații „Ateliere Centrale” e bătrână. Atât de bătrână încât atunci când au fost ridicate primele clădiri, acolo era periferia Capitalei. Astăzi, la peste 100 de ani distanță de la prima caramidă, locul este un muzeu viu din care ies tramvaie de ultimă generație.
Din Ștefan cel Mare, ocolind prin partea dreaptă Spitalul Colentina, se ajunge în singurul loc din România unde se repară și se fabrică tramvaie. Prinsă de timp în mijlocul blocurilor odată cu expansiunea Capitalei, actuala Uzină de Reparații „Ateliere Centrale” a fost ridicată pe locul unei vechi gropi de gunoi. La 1900 zona era în câmp, dar odată cu înființarea Societății Comunale a Tramvaielor Bucureşti, acolo au început să gareze primele tramvaie trase de cai din Capitală.
La distanță de un secol, mai totul pare încremenit în timp. Inclusiv clădirile care serveau ca grajduri pentru animale încă mai există, dar au fost transformate în secții de producție în care pe vremuri, în comunism, lucrau până la 3000 de oameni. Mărturie sta curtea imensă și ruginie, brăzdată de zeci de linii și acoperită de un păienjeniș de cabluri.
Ici-colo, trase pe linie moartă, sunt osii bătrâne care au obosit de atâta umblat prin București. Unele în schimb par noi, însă sunt doar recondiționate de mâinile meșterilor care și-au transmis secretele meseriei, în unele cazuri, din generație în generație. Exemple sunt multe, mai ales în Atelierul de Lăcătușerie. Domnul Marin, bunăoară, este unul din copiii uzinei. “Aici a lucrat toata familia mea. ȘI bunicul din partea tatălui și bunicul din partea maică-mii și ambii părinți. Eu lucrez aici din ’79”, explică acesta gesticulând cu mâinile murdare de vaselină. În spatele său, în contrast cu griul pereților și negreala podelei pucioase, stă atârnat portretul viu colorat al lui Ceaușescu. Dictatorul veghează cu o privire senină. „L-am spânzurat acolo pentru că mi-a dat casă și mi-a pus o bucată de pâine pe masă atâția ani”, explică un muncitor bătrân.
http://b365.ro/news/locul-u ... togalerie/
Locul unde se fabrică tramvaie “nemțești” sub ochii lui Ceaușescu
Uzina de Reparații „Ateliere Centrale” e bătrână. Atât de bătrână încât atunci când au fost ridicate primele clădiri, acolo era periferia Capitalei. Astăzi, la peste 100 de ani distanță de la prima caramidă, locul este un muzeu viu din care ies tramvaie de ultimă generație.
Din Ștefan cel Mare, ocolind prin partea dreaptă Spitalul Colentina, se ajunge în singurul loc din România unde se repară și se fabrică tramvaie. Prinsă de timp în mijlocul blocurilor odată cu expansiunea Capitalei, actuala Uzină de Reparații „Ateliere Centrale” a fost ridicată pe locul unei vechi gropi de gunoi. La 1900 zona era în câmp, dar odată cu înființarea Societății Comunale a Tramvaielor Bucureşti, acolo au început să gareze primele tramvaie trase de cai din Capitală.
La distanță de un secol, mai totul pare încremenit în timp. Inclusiv clădirile care serveau ca grajduri pentru animale încă mai există, dar au fost transformate în secții de producție în care pe vremuri, în comunism, lucrau până la 3000 de oameni. Mărturie sta curtea imensă și ruginie, brăzdată de zeci de linii și acoperită de un păienjeniș de cabluri.
Ici-colo, trase pe linie moartă, sunt osii bătrâne care au obosit de atâta umblat prin București. Unele în schimb par noi, însă sunt doar recondiționate de mâinile meșterilor care și-au transmis secretele meseriei, în unele cazuri, din generație în generație. Exemple sunt multe, mai ales în Atelierul de Lăcătușerie. Domnul Marin, bunăoară, este unul din copiii uzinei. “Aici a lucrat toata familia mea. ȘI bunicul din partea tatălui și bunicul din partea maică-mii și ambii părinți. Eu lucrez aici din ’79”, explică acesta gesticulând cu mâinile murdare de vaselină. În spatele său, în contrast cu griul pereților și negreala podelei pucioase, stă atârnat portretul viu colorat al lui Ceaușescu. Dictatorul veghează cu o privire senină. „L-am spânzurat acolo pentru că mi-a dat casă și mi-a pus o bucată de pâine pe masă atâția ani”, explică un muncitor bătrân.
http://b365.ro/news/locul-u ... togalerie/
- macheta218
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
macheta218
Anii 70
Anii 70
urac sectia v3a.jpg (312.16 KB; downloaded 13913 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
ByOnu
Nu este putin ciudat ca o regie de transport sa aiba atatea tramvaie (vehicule mai bine zis, ca la autobuze sau troleibuze o ducem si mai rau) trase pe dreapta pentru diverse defecte, fie ele tamponari sau defecte tehnice majore? Eu unu' nu cred ca-n strainatatea civilizata, sau cel putin normala, exista asa ceva. Mi se pare absurd sa ai (sper sa nu exagerez) ~30% din parc tras pe dreapta. Normal ar fi ca la aparitia oricarui defect, repet - fie el major sau mai ales minor, sa se repare in cel mai scurt timp posibil... mai ales daca vorbim de V3A.
Totusi, nu neaparat capacitatea batranului URAC e problema cea mai mare, trebuie sa fim realisti, nu a fost gandit pentru tramvaiele din zilele noastre, ..ci mana de lucru. Mi se pare absurd sa plimbi de colo colo muncitori, cand de la RK-ul V3Aurilor, cand la RK-ul Tatrelor, cand la constructia LF-urilor.
Voi cum vedeti situatia?
Nu este putin ciudat ca o regie de transport sa aiba atatea tramvaie (vehicule mai bine zis, ca la autobuze sau troleibuze o ducem si mai rau) trase pe dreapta pentru diverse defecte, fie ele tamponari sau defecte tehnice majore? Eu unu' nu cred ca-n strainatatea civilizata, sau cel putin normala, exista asa ceva. Mi se pare absurd sa ai (sper sa nu exagerez) ~30% din parc tras pe dreapta. Normal ar fi ca la aparitia oricarui defect, repet - fie el major sau mai ales minor, sa se repare in cel mai scurt timp posibil... mai ales daca vorbim de V3A.
Totusi, nu neaparat capacitatea batranului URAC e problema cea mai mare, trebuie sa fim realisti, nu a fost gandit pentru tramvaiele din zilele noastre, ..ci mana de lucru. Mi se pare absurd sa plimbi de colo colo muncitori, cand de la RK-ul V3Aurilor, cand la RK-ul Tatrelor, cand la constructia LF-urilor.
Voi cum vedeti situatia?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
Dominatrix
Daca acum situatia e proasta, sa vedeti cum o sa fie peste vreo 2-3 ani. Daca acum "plangem" ca se retrag tramvaiele Tatra fara a se pune nimic in loc, atunci vom "plange" la fel pentru o parte din V3A'uri. Problema nu e numai lipsa unei finantari consistente si mai ales predictibile pentru uzina (care face ca nici un grafic de lucru sa nu poata fi respectat), dar si forta de munca redusa, si asta e de asteptat sa se agraveze si mai mult dupa ce va incepe productia de Imperio (300 de bucati minim, conform Kritzului... )
Asa ca e clar ca volumul de reparatii/RK la parcul existent se va diminua si mai mult, cu consecinte usor de anticipat.
Daca acum situatia e proasta, sa vedeti cum o sa fie peste vreo 2-3 ani. Daca acum "plangem" ca se retrag tramvaiele Tatra fara a se pune nimic in loc, atunci vom "plange" la fel pentru o parte din V3A'uri. Problema nu e numai lipsa unei finantari consistente si mai ales predictibile pentru uzina (care face ca nici un grafic de lucru sa nu poata fi respectat), dar si forta de munca redusa, si asta e de asteptat sa se agraveze si mai mult dupa ce va incepe productia de Imperio (300 de bucati minim, conform Kritzului... )
Asa ca e clar ca volumul de reparatii/RK la parcul existent se va diminua si mai mult, cu consecinte usor de anticipat.
📖 Pagination options