Infrastructura rutieră din RomâniaȘtiri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere

 

Topic: Coridorul IV

360 posts, 137358 views
 
Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 26
 
 

📖 Pagination options
Re: Coridorul IV George

Sincer, Goldmund, nu cred ca vom avea autostrada Nadlac - Sibiu pana in 2015 - 2016, in cel mai optimist scenariu...
Traseul este Nadlac - Arad - Timisoara - Lugoj - Deva - Orastie - Sibiu.
Apropo de descoperirile arheologice - ele insele foarte interesante, desigur - parca vad ca tot traseul e plin de cetati si cimitire...

 


Re: Coridorul IV DanCld

Goldmund wrote:
Da, cu ce au inceput Coridorul IV din Transilvania/Banat(in afara de 'ocolirea' Sibiu):Arad-Timisoara! Macar daca era gata Nadlac-Arad...

E posibil sa fi fost un pic de presiune de la UE pe ideea finalizarii mai rapide a aripii sudice a coridorului IV (Arad - Timisoara - Severin - Calafat - Vidin - Sofia - Istanbul / Atena). In ultimul timp s-au investit destul de multi bani in refacerea drumurilor nationale de pe acel traseu precum si in variante de ocolire pentru majoritatea localitatilor mai mari.

Oricum odata cu finalizarea podului Calafat-Vidin s-ar putea sa avem o surpriza legata de traficul de cosmar de pe Arad-Deva-Orastie- Sebes pana la Bucuresti.

 



Re: Coridorul IV Goldmund

Tavi,
sa fie intr-un ceas bun!

@DanCld
scrie:
"Oricum odata cu finalizarea podului Calafat-Vidin s-ar putea sa avem o surpriza legata de traficul de cosmar de pe Arad-Deva-Orastie- Sebes pana la Bucuresti."
Dan,
eu am facut Romania de la un capat la altul de zeci de ori. Crede-ma, cei mai putini sunt strainii care traziteaza soselele Romaniei. 'Grosul' il reprezinta transportorii nostri (internationali si locali)si ce mai cred ca va creste enorm in viitorii ani, va fi traficul dinspre Portul Constanta spre Ungaria-Vestul UE), deci iar pe Nadlac-Deva-Sibiu-Bucuresti-Constanta....plus romanii - turisti. Crede-ma, autostrada care va fi gata(Coridorul IV) va fi cea mai aglomerata sosea a Romaniei- dar sa fie gata cat mai repede autostrada...

George,
eu cred ca abia acum politicienii romani au prins gustul "realizarilor" si chiar vor autostrazi(dar si oamenii s-au trezit si vor din ce in ce mai multi cetateni conditii normale de a calatori, adica autostrazi

 


Re: Coridorul IV Dominatrix

Goldmund wrote:
George,
eu cred ca abia acum politicienii romani au prins gustul "realizarilor" si chiar vor autostrazi(dar si oamenii s-au trezit si vor din ce in ce mai multi cetateni conditii normale de a calatori, adica autostrazi
Politicienii vor ceva ca sa le aduca multe voturi - autostrazile nu se incadreaza in aceasta categorie, mai ales ca populatia urbana, in general cu nivel de educatie mai ridicat, care "vrea" autostrazi, iese in general la vot in proportie mult mai mica decat cea din mediul rural, care are alte prioritati. Iar multi cetateni pot fi convinsi sa acorde aceste voturi prin metode mult mai simple (si mai ieftine!) decat constructia de autostrazi, fiindca depind indirect de ajutorul dat de stat, prin salarii bugetare, ajutoare sociale sau pensii. Simplu, nu-i asa? ;)

 


Re: Coridorul IV DanCld

Iar copy/paste de aici?  :mrgreen:

strict obiectiv nu avem autostrazi (si drumuri, cai ferate) fiindca nu le dorim, ca natiune. Majoritatea romanilor se afla intr-o pozitie de dependenta fata de stat - prin pensii, salarii de bugetari sau ajutoare sociale - si pot fi convinsi sa voteze ce trebuie prin metode mult mai grobiene decat construirea unei autostrazi intre 2 orase aglomerate.

 


Re: Coridorul IV Goldmund

Da, voi doi ganditi asemanator si eu stiu lucrurile astea, insa tot mai multi romani(chiar si cei de la 'tara') circula, circula pe "soselele patriei" si mai ies la munca sau concedii si prin 'vecini'.
Plus ca Romania risca sa piarda niste fonduri financiare importante daca nu foloseste acei bani pt. infrastructura si nici un politician roman nu doreste sa fie el tapul ispasitor, nu-i asa?!  ;)

 



  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Coridorul IV Dr2005

Aia e, mai degrabă, o listă cu furturi pe faţă... sunt proprietari care primesc şi sub 1 RON/metru pătrat!

 


Re: Coridorul IV George

Ma gandeam si eu daca nu e o greseala si sumele sunt chiar in lei...banuiesc ca sunt cam mici, in cazul asta...

 


Re: Coridorul IV ionescu63

De pe site-ul MT/AMPOST aflam ca a fost depus spre evaluare proiectul "Construcția Autostrada Lugoj  - Deva (sectorul Dumbrava-Deva de la KM 27+472 la km 99+500)". Valoarea proiectului este de 4,774,838,156 lei din care contributia U.E. 3,274,090,720 lei. Probabil ca fondurile sunt din "economiile" realizate in urma licitatiilor din acest an.

Sa speram ca lucrurile vor merge bine si in acest an sa se finalizeze procedurile de achizitie si pentru acest ultim sector din CIV ( cu exceptia Sibiu-Pitesti).

 


Re: Coridorul IV Goldmund

George wrote:
Ma gandeam si eu daca nu e o greseala si sumele sunt chiar in lei...banuiesc ca sunt cam mici, in cazul asta...


George, sumele or fi mici, dar ha. in camp costa in jur de 2mii euro...Noi ne-am obisnuit ca si in Baragan  terenul agricol sa fie scos la vanzare la m.p. - de unii mai smecheri gen 'Becaliii'...Nu mai merge
Plus ca in zona Pasajul Basarab s-a dat pe exproprieri in jur de 20milionae euro(nu lei!) pe cateva terenuri si cateva case, adica un pret precum in centrul Parisului sau Londrei :shock: (si tot eram multumiti ca in sfarsit pot construi mai departe pasajul :| )
Cel mai tragic este daca toate exproprierile facute nu sunt si ...transparente, iar publicul interesat de ...banii publici NU stie cat costa in zona m.p., etc..

 


Re: Coridorul IV Dominatrix

CNADNR va plăti 93 de milioane de lei pentru supervizarea de pe Coridorul IV

O parte din autostrăzile aflate pe Co­ri­dorul IV au primit contractele de su­pervizare a lucrărilor de cons­truc­ţie. Astfel, CNADNR a atribuit con­trac­tele pentru Nădlac-Arad, Ti­mi­şoa­ra-Lugoj, Lugoj-Deva şi Orăştie-Si­biu. Valoarea totală se ridică la su­ma de 93,7 de milioane de lei, fără TVA. Pentru două dintre sectoare există însă contestaţii. Este vorba de su­pervizarea pe autostrada Timi­şoa­ra-Lugoj, în lungime de 35,12 km (lo­turile 1 şi 2).

În urma licitaţiei, compa­nia franceză Louis Berger a fost de­sem­nată câştigătoare, cu o ofertă de 23,05 milioane lei. Rezultatul licitaţiei a fost însă contestat de Omicron-Amepro-Septembrie Consulting. O a doua contestaţie a venit pentru consultanţa autostrăzii Orăştie-Sibiu, cu o lungime de 82 km. Proiectul a fost câştigat de asocierea Consitrans-VIA Design-Omicron-Amepro pentru 31,59 milioane lei. Contestaţia a fost depusă de consorţiul Egis România-Ingedia România-Transproiect 2001. Fără probleme sunt în acest moment au­tostrăzile Nădlac - Arad şi Lugoj – Deva. Supervizarea pentru Nădlac-Arad (38,9 km) a fost câştigată de consorţiul VIA Design-Omicron-Amepro-Consitrans, cu o ofertă de 20,7 milioane lei. Consultanţa pentru pri­mul lot al Autostrăzii Lugoj-Deva (27,4 km) a fost câştigată de asocierea Search Corporation-Consulgal Consultores de Engenharia e Gestao (ro­mâno-portugheză), cu o ofertă de 18,35 milioane lei.

Anca Boagiu (foto), ministrul Transporturilor, a semnat în luna mai 5 contracte în valoare de 700 de mili­oa­ne de euro pentru coridorul IV. Fir­mele câştigătoare s-au angajat ca până în 2013 să finalizeze 98 de kilometri de autostradă. „Sunt contracte de proiectare şi execuţie, deci conţin şi partea de proiectare care nu este in­clu­să în standardele de cost, şi avem de asemenea şi lucrări de artă care au şi ele un standard de cost separat. Noi am avut condiţii severe în caie­tul de sarcini şi au fost îndeplinite. Fap­tul că ofertele au corespuns teh­nic şi financiar nu ne dă nici un argument să nu semnăm contractele.

Am fă­cut economii, de la nouă licitaţii de autostrăzi, în valoare de 644 mi­lioa­ne de euro, cu care vom finanţa construcţia a 71 de kilometri de autos­tra­dă. În total, vom avea 845 kilometri de autostradă, valoarea lucrărilor fiind de 5,17 miliarde euro”, a preci­zat Anca Boagiu la semnarea pri­melor contracte. Ulterior, în luna iunie alte trei proiecte, contestate iniţial, au fost semnate pe Coridorul IV. Este vorba de tronsoanele 1, 2 şi 4 ale Autostrăzii Orăştie-Sibiu, parte a coridorului IV pan european. În acest moment, un singur lot nu şi-a primit constructorul, secţiunea a doua a autostrăzii Timişoara-Lugoj, aşteptând încă soluţionarea contestaţiei. În total, pe Coridorul IV se vor construi aproximativ 173 kilometri de autostradă, iar investiţia se ridică la 1,25 miliarde de euro.

Sursa: http://www.jurnalul.ro/bani-afaceri/eco ... 82599.html

 


Re: Coridorul IV Dominatrix

Daca va era dor...

Contestatii in cazul licitatiilor pentru supervizarea unor constructii de autostrazi

Doua din cele patru licitatii organizate pentru supervizarea lucrărilor de proiectare şi execuţie a autostrăzilor de pe Coridorul IV  Paneuropean au fost contestate, informeaza Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR). Contestatiile au fost depuse in cazul supervizarii lucrarilor de pe tronsonul Timişoara - Lugoj si de pe Orăştie - Sibiu.

•Supervizarea lucrarilor pentru contractul "Proiectare şi execuţie autostrada Nădlac - Arad şi Drum de legătură, Loturile 1 si 2" pe o lungime de 38,882 km
•Valoare estimată a contractului de supervizare este 27.619.692 lei fără TVA. A fost declarata castigatoare asocierea SC VIA Design-Omicron-Amepro SA – Consitrans, cu o oferta de 20.701.075,48 lei fără TVA. Nu există contestaţii.
•Supervizarea lucrărilor pentru contractul "Proiectare şi execuţie Autostrada Timişoara - Lugoj loturile 1 si 2" pe o lungime de 35,12 km. Valoarea estimată a contractului de supervizare este de 24.415.030 lei fără TVA. A fost declarat câştigător Louis Berger, cu o oferta de 23.054.503 lei fără TVA. Există o contestaţie depusă de Asocierea Omicron-Amepro SA – SC Septembrie Consulting SRL.
•Supervizarea lucrărilor pentru contractul "Proiectare şi execuţie Autostrada Lugoj-Deva-lot 1, km 0+000 - km 27+400" pe o lungime de 27,40 km. Valoarea estimată a contractului de supervizare este de 24.483.076 lei fără TVA. A fost declarata castigatoare asocierea SC Search Corporation SRL – Consulgal Consultores de Engenharia e Gestao SA, cu o oferta de 18.356.577,68 lei fără TVA. Nu există contestaţii.
•Supervizarea lucrărilor pentru contractul "Proiectare şi Execuţie Autostrada Orăştie - Sibiu, Loturile 1,2,3 si 4" pe o lungime de 82,070 km. Valoarea estimată a contractului de supervizare este de 72.951.543 lei fără TVA.  A fost declarata aâştigătoare asocierea SC Consitrans SRL - SC VIA Design SRL - Omicron-Amepro SA, cu o oferta de 31.590.226,51 lei fără TVA. Există o contestaţie depusă de Asocierea Egis Romania SA – Ingedia Romania SRL – Transproiect 2001 SA.
Pentru atribuirea contractelor, criteriile au fost propunerea tehnică, cu o pondere de 70% şi preţul ofertei cu o pondere de 30%. Acordurile vor dura 81 de luni de la data adjudecării. Finanţarea acestor contracte este asigurată din fonduri nerambursabile europene prin Fondul de Coeziune în cofinanţare cu fonduri de la Bugetul de Stat.

Pentru aceste contracte s-au aratat interesate 26 de firme si consortii.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a semnat pe 20 mai si 7 iunie contractele pentru constructia tronsoanelor de autostrada.


CNADNR a anuntat pe 12 aprilie castigatorii licitatiilor pentru mai multe loturi din tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu. Printre castigatori se afla Grupul Romstrade (controlat de omul de afaceri Nelu Iordache), Spedition UMB si Tehnostrade (companii detinute de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului), Strabag (care are numeroase afaceri cu statul si care se mai ocupa deja de constructia unui alt tronson de autostradă din Coridorul IV Paneuropean) si Astaldi (se ocupa, de asemenea, de un alt tronson de autostrada).

Sursa: http://economie.hotnews.ro/stiri-compan ... strazi.htm

 


Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 26
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420546 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use