Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de troleibuz din București

 

Topic: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB

264 posts, 119158 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 19
 
 

📖 Pagination options
troleibuze in Vancouver vancouver

Dominatrix a scris:
Nu stiu daca stai la Vancouver, dar daca da, ai vazut ca troleibuzele se descurca foarte bine acolo si nici nu incurca circulatia in centrul orasului.


M-am mai interesat si iata care este situatia troleibuzelor in Vancouver si in Canada:
Intr-adevar reteaua este destul de extinsa, in anul 2003 au fost comandate 228 de troleibuze si au fost livrate toate din 2005 pana in 2008.

Totusi in Vancouver opereaza actualmente singura retea de troleibuze din Canada. Penultima, in orasul Edmonton, a fost inchisa in 2009.
In Vancouver din 1948 troleibuzele au inlocuit liniile de tramvai, care au fost desfiintate in acelasi an. Totusi actualmente autoritatile se gandesc sa revina la tramvai, mai ales datorita capacitatii de transport mult sporite, de pana la 500 de calatori la tramvaie cu mai multe vagoane, fata de maxim 150 de calatori in troleibuzele cu articulatie.

 


Re: Extinderea retelei de troleibuz Dominatrix

vancouver wrote:
Totusi in Vancouver opereaza actualmente singura retea de troleibuze din Canada. Penultima, in orasul Edmonton, a fost inchisa in 2009.
In Vancouver din 1948 troleibuzele au inlocuit liniile de tramvai, care au fost desfiintate in acelasi an. Totusi actualmente autoritatile se gandesc sa revina la tramvai, mai ales datorita capacitatii de transport mult sporite, de pana la 500 de calatori la tramvaie cu mai multe vagoane, fata de maxim 150 de calatori in troleibuzele cu articulatie.


Motivul pentru care a fost desfiintat transportul cu troleibuze in Edmonton este unul destul de simplu: provincia Alberta a fost "binecuvantata" cu resurse imense de petrol pe care trebuie sa le comercializeze. Cam 90% din energia consumata in Alberta provine din combustibili fosili, asa ca s-a putut avansa argumentul cum ca troleibuzele nu sunt ecologice pe motiv ca energia electrica necesara pentru functionarea lor provine tot din combustibili fosili.  
Cam 95% din rezervele de petrol din Alberta sunt in sisturi bituminoase care sunt mai scump si energo-intensiv de exploatat. La ora actuala, exploatarea acestor resurse a cauzat un imens scandal, din cauza dezastrului ecologic produs in nordul Albertei. In plus in Muntii Stancosi exista rezerve imense ( echivalent a 800mld de barili) de "oil shale", o roca poroasa care contine hidrocarburi. Exista un lobby imens din partea companiilor petroliere canadiene de crestere a productiei si de desfacere pe piata interna, mai ales de cand pretul petrolului a "explodat" pe piata internationala. Starea proasta a troleibuzelor si dorinta autoritatilor de a "stimula economia locala" este ce a dus la desfiintarea troleelor in Edmonton. Oricum, decizia a fost luata "la mustata", votul in consiliul municipal fiind de 7-6 in favoarea desfiintarii troleibuzelor.

La Vancouver nu cred ca vom vedea tramvai prea curand pentru ca Bombardier este companie canadiana si trebuie sa manance si ei o paine cu stupizenia numita ICTS (sau Skytrain cum se numeste in Vancouver). Asa cum acesta tehnologie a fost "bagata pe gat" autoritatilor din Toronto in 1985, la fel s-a procedat si la Vancouver, ca sa demonstreze succesul tehnologiei in "tara de bastina" in perspectiva castigarii unor contracte banoase in Europa, Asia si America.

Fiabilitatea tehnologiei este cel putin discutabila in Canada, ICTS fiind subiectul multor bancuri, si de curand s-a luat decizia desfiintarii sistemului din Toronto si inlocuirea cu tramvai in sit propriu. In Vancouver nu se va intampla asa fiindca sistemul este mult mai extins decat la Toronto si s-a investit destul de mult in el.
Mai multe informatii despre ICTS:
http://en.wikipedia.org/wiki/Intermedia ... technology
http://en.wikipedia.org/wiki/Scarborough_RT
http://en.wikipedia.org/wiki/Urban_Tran ... ation#ICTS  (sectiunile ICTS si UTDC sunt cele mai interesante)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Extinderea/modernizarea retelei de troleibuz Utilizator anonim

Dupa incidentele de acum cateva saptamani de pe Regina Elisabeta au fost luate masuri. A fost inlocuit total firul de contact pe sensul spre Eroilor intre separatorul dinainte de Calea Victoriei pana la urmatorul separator inainte de de Kogalniceanu.

 


Re: Extinderea/modernizarea retelei de troleibuz Goldmund

Autoritatile din orasul suedez Malmö(unde avem prieteni)dupa ce a deschs primul tren interurban din oras(trece prin tunel in oras, iese 'la Gara' din localitate si continua pe vestitul pod Copenhaga-Malmö pana in capitala daneza!-pt. cca.84 coroane suedeze), doresc sa infiinteze in oras tramvaie si...troleibuze!-viitorul e al 'electricilor'

 


Re: Extinderea/modernizarea retelei de troleibuz Dominatrix

Goldmund wrote:
Autoritatile din orasul suedez Malmö[...], doresc sa infiinteze in oras tramvaie si...troleibuze!-viitorul e al 'electricilor'
...viitorul e al "electricilor", dar nu intr-o tara din fundul Balcanilor, profund cleptocratica, unde Sfanta Canistra de Motorina e la mare pret. Aici e invers - adica se desfiinteaza rapid si masiv transportul electric. Exemplele sunt arhi-cunoscute, deci nu mai elaborez.

 


Re: Discutii despre Retreaua de troleibuz a RATB. Axel

5.11.2011. - Ultima seara cu troleibuze la Razoare(Piata Danny Huwe) deoarece incep lucrarile la Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei.

Intr-un troleibuz Astra Irisbus Citelis al liniei 69 in ultimele ore de circulatie. :(


 


Re: Discutii despre reteaua de troleibuz a RATB Dominatrix

Istoric vorbind, conform datelor din cartea lui Alexandru Cebuc, reteaua de troleibuz pe strada Razoare s-a dat in folosinta pe data de 22 iulie 1961, odata cu prima linie de troleibuz care a circulat pe acolo, 88 Scoala Iancului - intersectia Drumul Sarii/13 Septembrie, folosind arterele existente si azi.

Deci, troleibuz pe strada Razoare: 22 iulie 1961 - 5 noiembrie 2011. 50 de ani impliniti.

 


Re: Discutii despre reteaua de troleibuz a RATB rosetti61

Am inteles ca or sa revina trolee la Razoare, ca s-au chinuit sa traga retea pe Panduri. Devierea lor pe la Leul e doar temporara, pana termina de instalat reteaua provizorie.

 


Re: Discutii despre reteaua de troleibuz a RATB Dominatrix

Totusi, cred ca reteaua noua pe str. Nicolae Gaina ar trebui sa ramana activa, fiindca ar fi foarte utila pentru retragerea la depoul Bujoreni a troleibuzelor de pe linia 96, care in prezent nu se poate face decat de la Gara de Nord.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discutii despre reteaua de troleibuz a RATB Utilizator anonim

Cu ocazia punerii la pamant a retelei de la Razoare am avut ocazia sa pozez bine un sistem de legare a doua fire de troleibuz.

IMG_5832.JPG (294.76 KB; downloaded 8508 times)

 


Re: Discutii despre reteaua de troleibuz a RATB Gabi23

Reteaua care va fi demontata definitiv din Drumul Taberei (ramura de nord), ar trebui montata, dupa parerea mea si a mai multor soferi de la Bujoreni, pe Str. Moinesti pentru a face legatura mai usor cu Bd. Iuliu Maniu. Ar necesita putin peste 1 km de retea. Ce parere aveti?

Str. Monesti.JPG (415.62 KB; downloaded 8365 times)

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Discutii despre reteaua de troleibuz a RATB Dr2005

Mda, dar în felul ăsta Drumul Taberei ar pierde unicul mijloc de transport spre Gara de Nord care să ajungă mai devreme de ora 5:30 acolo...

 


Re: Discutii despre reteaua de troleibuz a RATB Dominatrix

Discutia asta e interesanta doar la nivel teoretic, fiindca nu trebuie sa scapam din vedere ca vorbim de Bucuresti, in Romania anului 2011, cand singurul lucru la care putem spera este  sa nu se mai desfiinteze si sa se retranga atat de repede transportul electric de suprafata, ca de extindere a lui - nici vorba. Pana se face reteaua viselor umede pe strada Moinesti, poate se gandeste cineva sa monteze o bretea  pentru virajul stanga al troleibuzelor dinspre  Bd. Vasile Milea spre Bd. Iuliu Maniu (spre Militari), pentru accesul mai rapid al troleibuzelor liniilor 61 si 62 in zona de vest.

Si sa monteze 2 macaze amarate pe breteaua "complementara" din acea intersectie, de viraj dreapta spre Drumul Taberei, care deja exista. Sigur ca accesul si retragerea ar dura mai mult decat un ipotetic traseu pe strada Moinesti, dar e o lucrare care se poate realiza cu costuri minime. Bonus: se poate scadea si rulajul troleibuzelor, fiindca se pare ca asta e si ideea...

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Discutii despre reteaua de troleibuz a RATB Dr2005

Dominatrix wrote:
poate se gandeste cineva sa monteze o bretea  pentru virajul stanga al troleibuzelor dinspre  Bd. Vasile Milea spre Bd. Iuliu Maniu (spre Militari), pentru accesul mai rapid al troleibuzelor liniilor 61 si 62 in zona de vest.

Interzis prin Codul Rutier. Plus că ar complica şi mai mult piesele de seperaţie tramvai-troleu de acolo, care deja generează blocaje (bizoni care fac stânga şi tramvaiele rămân pe separator ca să nu-i ia în bot).

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 19
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de troleibuz din București  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420547 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use