Infrastructura rutieră din RomâniaȘtiri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere

 

Topic: Coridorul IV

360 posts, 137650 views
 
Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 26
 
 

📖 Pagination options

Re: Coridorul IV Dominatrix

Tavi wrote:
http://www.evz.ro/detalii/stiri/ungaria-a-mai-finalizat-30-de-kilometri-de-autostrada-927569.html
In aia 200 mn eur or fi intrat si aditionalele de la podul peste Tisa?  :twisted:
Lasati ungurii in pace cu autostrazile lor. In Land of Chix, pardon Choice, se poate merge foarte bine si cu caruta. Ce nevoie avem de autostrazi?
A, si inca ceva: din cate stiu eu, In Ungaria exista doar taxa pentru autostrada, pe celelalte drumuri circuli gratuit, spre deosebire de Romania, unde platesti ca sa poti da in gropile de pe drumurile asa-zis nationale...

 



Re: Coridorul IV Goldmund

Tavi, am citit si eu articolul. E de groaza amatorismul autoritatilor locale/CNADNR si asta de zeci de ani-e inadmisibil!!

 


Re: Coridorul IV Tavi

Poze de la Viaduct 18 si pod peste canal DMN. Cu multumiri lui DigitalChris.
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=78495592&postcount=1812

 


Re: Coridorul IV telvanni

Ma speriasem, vazand primele poze am crezut ca podurile sunt pline (sunt de fapt goale pe interior).

 


Re: Coridorul IV Goldmund

Interesante poze, Tavi si putem vedea ca acest constructor de pe sectorul Med.-Constanta lucreaza, nu precum francezii care ne-au intarziat poate un an....

 


Re: Coridorul IV Tavi

Goldmund wrote:
Interesante poze, Tavi si putem vedea ca acest constructor de pe sectorul Med.-Constanta lucreaza, nu precum francezii care ne-au intarziat poate un an....

Unul din consortiu este neamt deci ..  ;)

 


Re: Coridorul IV Goldmund

Am mai gasit ceva pentru noi, aici:
http://www.ratt.ro/forum/index.php?showtopic=815&st=180
Poate incep ca lumea lucrul la autostrazi

 


Re: Coridorul IV telvanni

sursa: Hotnews
O noua licitatie pentru tronsonul Cernavoda-Medgidia: 726,2 milioane lei fara TVA pentru 20 km de autostrada
de Claudia Pirvoiu HotNews.ro
Vineri, 3 iunie 2011, 12:01 Economie | Companii



Autostrada Soarelui, inca incompleta
Foto: AGERPRES Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a transmis spre publicare in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) anuntul de participare la licitatia pentru contractul de constructie a tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia. Proiectul vizeaza realizarea a 20,49 km de autostrada. Proiectarea va dura 3 luni, executia 12 luni, la care se adauga 24 de luni perioada de garantie. Valoarea estimata a contractului se ridica la 726,2 milioane lei fara TVA. Initial, CNADNR estimase ca noul contract va avea o valoare estimata intre 500 de milioane de lei si 700 milioane de lei.

Finantarea va fi asigurata de la Banca Europeana de Investitii, din fonduri de Coeziune de la Comisia Europeana si de la bugetul de stat.

CNADNR cauta un nou constructor pentru acest tronson in conditiile in care a reziliat contractul cu firma franceza Colas.


•Dupa ce a castigat prima licitatie in noiembrie 2008, Colas a incheiat in martie 2009 contractul pentru construirea sectiunii de autostrada, valoarea acestuia fiind estimata la 634,3 milioane de lei. In aprilie 2011, CNADNR a reziliat contractul din cauza "refuzurilor repetate ale Colas de a continua executia lucrarilor".

•Autoritatile romane si-au exprimat nemultumirea si fata de faptul cu firma franceza a cerut suplimentarea valorii contractului cu 16 milioane de euro. "Nu a fost finalizata proiectarea pe o lungime de aproximativ 14 km din cei 20,3 km care reprezentau lungimea totala a tronsonului de autostrada. Acesta a fost si motivul pentru care nu au fost in stare sa obtina nici certificatul de urbanism, nici avizele si acordurile necesare, inclusiv autorizatia de construire. Mai mult decat atat, au fost solicitate costuri suplimentare importante. Discutam despre un surplus de 16 milioane de euro, in conditiile in care valoarea pe care consultantul a facut-o arata ca noul aliniament pe care trebuie sa se situeze tronsonul de autostrada costa cu 5 milioane de euro mai putin", a declarat ministrul transporturilor, Anca Boagiu.

CADNR sustine ca firma franceza a invocat "diverse motive pentru a justifica intarzierile". Potrivit CNADNR, Colas nu a efectuat lucrari pe cei 20 km si nu a obtinut avizele si acordurile necesare, insa a solicitat costuri suplimentare importante si prelungirea termenului de executie cu 24 de luni. Totodata, pe sectorul de 5,5 km aflat in executie, lucrarile au fost incepute cu intarziere in vara anului 2010, iar incepand cu luna octombrie 2010 executia lucrarilor la podete si structuri a fost oprita de Inspectoratul de Stat in Constructii ca urmare a nerespectarii de catre antreprenor, in calitatea sa de Proiectant, a prevederilor Legii 10/1995 privind calitatea in constructii. Mai mult, lucrarile de descarcare arheologica ce sunt in sarcina Antreprenorului nu sunt finalizate, iar Colas a inceput retragerea utilajelor de pe santier", sustine CNADNR.

Pe de alta parte, firma franceza Colas spune ca nu a putut lucra din cauza ca nu i-au fost incredintate terenurile si autorizatiile necesare. In cazul a 14 kilometri de autostrada a fost nevoie de modificarea traseului. "Colas asteapta decizia finala privind noul traseu, urmand ca sa i se puna la dispozitie terenul si autorizatia de constructie", se arata intr-o informare de presa a companiei franceze transmisa HotNews.ro. Pe de alta parte, autoritatile romane acuza Colas de intarziere in ceea ce priveste indeplinirea obligatiilor sale contractuale. Astfel, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a transmis, pe 21 martie, firmei franceze un ultimatum pentru a remedia deficientele, pana la data de 15 aprilie 2011. Neconformarea constructorului pana la aceasta data conduce la rezilierea contractului.

"Colas a obtinut in martie 2009 contractul pentru construirea sectiunii de autostrada Cernavoda-Medgidia. Colas a primit ordinul de serviciu de a incepe lucrarile pe 4 iunie 2009. Initial, proiectul a fost programat sa fie finalizat in doi ani, iar terenurile sa fie puse la dispozitia companiei incepand cu 15 iunie 2009. Din cei 20 de kilometri de autostrada, doar un segment de 5 kilometri a fost pus la dispozitia Colas pe 12 iulie 2010. Incepand cu aceasta data, Colas a mobilizat toate resursele necesare pentru lucrarile de pe aceasta sectiune de autostrada. Pe 22 martie 2011, a fost eliberat terenul si notificata autorizatia de construire pentru o noua sectiune, de data aceasta de 1,2 kilometri. In ceea ce priveste restul de 14 kilometri, traseul ar trebui modificat din cauza descoperirilor arheologice din 2009. Colas asteapta decizia finala privind noul traseu, urmand ca sa i se puna la dispozitie terenul si autorizatia de constructie. Colas colaboreaza activ cu CNADNR pentru a gasi solutii pentru buna functionare a acestui proiect", se arata in informarea transmisa HotNews.ro.

 


Re: Coridorul IV telvanni

Articol Jurnalul National: Oraşul de sub Autostrada Soarelui
Erau oameni mici de statură şi harnici. S-au stabilit în zona Valu lui Traian, exact pe locul unde, în zilele noastre, se construieşte Autostrada Soarelui. Mureau la 40 de ani. Au lăsat în urma lor  ceea ce specialiştii cred că este al doilea oraş ca mărime după cetatea Tomis. Deşi s-a estimat că descoperirea datând din anul 1000 reconfigurează istoria României, autorităţile de la Bucureşti vor ca tot "balamucul” arheologic să se termine cât mai repede. Ce importanţă mai au strămoşii, când omul modern vrea să ajungă mai repede, "la mare/la soare/unde fetiţele...”, conform refrenului.

S-au aşezat strategic: între un val de apărare bizantin şi o mlaştină, feriţi de atacurile migratorilor. Şi-au îngropat casele din piatră pe jumătate în pământ, şi-au pus acoperiş de paie şi stuf. Aveau vetre ca să se încălzească. Mâncau cereale, carne de oaie, ceva peşte. Când era frig îşi puneau cojoace, dar temperatura nu era o problemă pentru ei: le plăcea să stea mai mult pe afară. Erau foarte activi, şi se mişcau rapid! Trăiau din oierit, dar preferau ca hrană cerealele. Cimitirul lor semăna întrucâtva cu cele de azi. Îşi îngropau morţii  cu capul spre vest, ca să vadă soarele răsărind. Cei mai cu stare aveau chiar şi coşciug, plus o criptă din piatră cioplită.

Impresionant pentru mileniul I. Un oraş bine împărţit, după cum o demonstrează şi imaginile luate de satelit, care pot fi văzute perfect pe Google Earth. O aşezare despre care nu se ştia nimic. Scheletele (peste 300 descoperite, dar ar putea fi aproape 1.000 după spusele arheologilor) strămoşilor noştri  stau în faţa buldozerelor însetate de autostradă  cu osatura frumoasă, fragilă şi perfect conservată, iar dantura lor ar stârni invidia oricărui stomatolog. Cercetările au fost demarate de arheologii din cadrul Muzeului de Istorie şi Arheologie Constanţa.

Cimitirul se află pe axul autostrăzii, iar şantierul arheologic se întinde pe cîteva sute de metri. Părea că ceea ce reprezintă o importantă descoperire la nivel european şi nu numai, va sensibiliza guvernul. A venit doamna ministru Anca Boagiu, a exclamat "Ce frumossss!”, şi a încheiat lapidar: "Descărcarea urmează să se facă până pe data de 5 iunie". Scurt şi fară comentarii.

Oamenii mici de statură şi harnic – aşa cum sînt descrişi locuitorii acestor meleaguri - vor fi cel mai probabil mutaţi. Vasele întregi din lut şi extraordinarele relicve din bronz şi fier lăsate în urma lor au fost deja depozitate - cât s-a putut, la Muzeul de Istorie şi Arheologie din Constanţa, iar oraşul… Peste oraşul lăsat în urma lor, care include şi necropola (cimitirul nr.) se va aşterne Autostrada Soarelui, pe care sperăm să aterizeze în siguranţă cândva omuleţii verzi ai viitorului. Aşa cum astăzi trec în  deplină siguranţă betoniere peste drumul alăturat Autostrăzii Soarelui, drum care, după cum subliniază domnul Traian Cliante, şeful şantierului arheologic,  poate fi considerat, "cea mai bună autostradă de pe vremea geto-dacilor! Adică, drumul era făcut ca să se mearga pe el, că erau călări, că erau cu care de luptă...A fost aşa de bine făcut, că e circulat şi în ziua de azi mult şi bine. Se pare că înaintaşii noştri se priceau la autostrăzi. Probabil au lucrat şi mult mai repede...”. Cît despre costuri, am putea adăuga noi...

Cu burta pe maci…
"S-au aşezat bine aici unde s-au aşezat...”, oftează cercetător-arheologul Cristina Talmaţchi. "Spre nord aveau valuri de pământ, spre est aveau o mlaştină drept sursă de apă, pe care o puteau folosi şi pentru animale, oricum spre zona mlaştinoasă au găsit şi două fântâni, deci izvoarele care circulau pe dedesubt le-au fost folositoare. Şi cimitirul şi l-au aşezat bine, nu au vrut să le bată aerul de necropolă spre sat, rămâne de văzut... Ei mergeau mult pe instincte, iar acum instinctele noastre nu mai sunt la fel...”. Este o descoperire importantă pe plan european? "Este. Şi nu numai pe plan european”.

Până şi rozătoarele  le-au "căsăpit” trupurile cu milă. "Oasele sunt în stare bună, este uimitor după atâta amar de vreme”. Ceea ce nu au făcut atâţia ani, a făcut însă o zi. "A plouat foarte rău ieri (n.r.-30 mai), vedeţi că la unele schelete li s-au spart craniile de la cât de puternică a fost ploaia”, spune arheologul Tiberiu Potârniche.  Sicriele erau din lemn, "încă nu ştim din ce fel de lemn, vom identifica”. Echipele de arheologi sapă de la începutul lunii februarie, pe traseul tronsonului Cernavodă – Constanţa al Autostrăzii Soarelui. "La  Bucureşti s-a aflat târziu despre descoperiri”, spun oamenii.
"Acesta este cel mai interesant schelet”, arată Tiberiu spre unul dintre morminte. "Poziţia lui este aparte: pe burtă, şi cu una dintre mâini la piept. Este posibil să fie un intrus…”. Nouă ne place să credem că era de-al locului şi a murit exact în ziua în care i s-a împlinit sorocul, 40 de ani: a căzut brusc, cu burta pe macii care înconjoară şi acum locul în care a trăit.Totul este de o frumuseţe nebun-stupefiantă: câmp imens verde-galben- roşu, ierburi-rapiţă-maci, buldozere uruind, păsări ciripind cu triluri diferite, deţinuţi aduşi să sape pentru a scoate la iveală urme ale oamenilor cei "mici şi harnici”, arheologi care îşi fac cu calm meseria. Fiecare schelet va fi dus la institutul de antropologie, iar istoricii ar putea să rescrie...istoria, mai ales cu privire la rolul bulgarilor în Dobrogea. "Interesant este dacă aveau vreo boală”, subliniază Tiberiu. Mai sănătoşi decât noi cu siguranţă! "Cel mai interesant aspect de analiză sunt malformaţiile datorate meseriilor specifice. Eu personal sunt interesant dacă aveau hernie de disc...Condiţiile erau rudimentare, de la toate atelajele pe care le foloseau, până la uneltele mici, totul era destul de rudimentar. Putem să aflăm câţi au fost călăreţi, câţi au fost arcaşi, şi aşa mai departe. Dacă s-ar face nişte analize ADN am putea să ne dăm seama dacă au fost înrudiţi. Apoi, trebuie să-i reînhumăm, că au fost şi ei tot oameni ca noi”. Mai ceva ca noi... Sperăm să avem norocul ca, peste vremuri, în probabilitatea construirii unei piste spaţiale, scheletele noastre să fie găsite în stare tot atât de bună...

Dacă n-ar cânta un cuc rătăcit, ai zice că ai nimerit în mijlocul unei "scene” de pe Discovery. Unul dintre arheologi, un uriaş îmbrăcat într-o costumaţie ce îl face să pară un grădinar al veacurilor, curăţă cu neaşteptată delicateţe şi tandreţe ce se mai descoperă între timp. Timp care îşi trece firele de nisip prin clepsidra nemiloasă a autorităţilor de la Bucureşti, care au stabilit data-limită pentru finalizarea preocupărilor cu istoria în detrimentul autostrăzii,  deoarece, nu-i aşa, arheologia nu salvează România! Autostrada, cică da!  

Ce facem?
"Dom’le, încă de acum doi ani nu ştiu cum au făcut geto-dacii că s-au pus în calea autostrăzii, sunt multe sit-uri arheologice în zonă”, spune arheologul Traian Cliante. "Era bine ca în momentul în care se gândeau la stabilirea traseului, arheologii pur şi simplu să fie consultaţi, ei spuneau în ce măsură pe acolo se poate sau nu se poate…În străinatate aşa se procedează”. La noi, cînd autorităţile şi-au dat seama ac ingroapă a doua oară aşezarea geto-dacică a fost prea tîrziu pentru modificarea traseului autostrăzii.

Zilele acestea, pentru istorici s-a deschis o fereastra nesperată către vremuri încărcate de multe necunoscute.Ieri, 5 iunie 2011 poate că s-a inchis la loc. Desigur, un schelet cu trecut impresionant nu poate concura cu bucuria unei autostrăzi spre ...marea cea mare. E firesc să evoluăm, dar ce facem? Construim, la propriu de aceasta data,  pe oasele strămoşilor? Este ceva din ciclul "speră, că speri degeaba”, deoarece o variantă ocolitoare pentru traseul autostrăzii înseamnă pentru guvern  cheltuieli suplimentare (şi în ceea ce priveşte continuarea cercetărilor arheologice costurile sunt mari), întârzieri şi oameni nemulţumiţi că "nu se mai termină odată dom’ne”. Mai ales că, după ce că nu se mai termina odată şi, iată, acum dă semne de finalizare, colac peste pupăză, apar peste noapte nişte strămoşi care se încăpăţînează să revoluţioneze istoria.

sursa: http://www.jurnalul.ro/special/reportaj ... 80321.html

 


Re: Coridorul IV ionescu63

Se pare ca au fost respinse contestatiile depuse pe cele trei loturi din sectiunea Orastie-Sibiu.

http://www.infolegal.ro/anca-boagiu-rat ... lul-anului

 


Re: Coridorul IV Goldmund

Da, cu ce au inceput Coridorul IV din Transilvania/Banat(in afara de 'ocolirea' Sibiu):Arad-Timisoara! Macar daca era gata Nadlac-Arad...
Unul care vine din Vest si intra la Nadlac in Romania vrea sa ajunga rapid la Deva, Sibiu, Bucuresti, dar pana acolo mai ceva de mers.Pe unde o ia? Intai pe langa Timisoara!!
O sa fie o realizare pt. timisoreni, pt. banateni, dar pt. tranzit, sa fim seriosi! Ce m-ar interesa pe mine e oricum Timisoara -Deva-Sibiu. Sper sa le termine cat mai repede.

 



Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 26
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420743 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use