Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierTramvaie

 

Topic: Skoda

26 posts, 18384 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Re: Skoda Goldmund

Nu arata de loc rau aceste tramvaie, totusi mi se par inguste(interior),iar intre vagoane(unde e burduful) nu stiu daca are loc un carucior cu gemeni...Ciudat.
Filmarile din Riga(?) imi aduc aminte de liniile 'ondulate'din Bucurestiul anilor '70,'80,'90. Sa nu uitam ca sunt doar niste tramvaie si astept de la Skoda un metrou usor, normal, inalt, mult mai lat, comod la urcare/coborare-diferenta ar fi imensa...

 


Re: Skoda Dominatrix

Goldmund wrote:
Nu arata de loc rau aceste tramvaie, totusi mi se par inguste(interior),iar intre vagoane(unde e burduful) nu stiu daca are loc un carucior cu gemeni...Ciudat.
Incape si caruciorul cu gemeni, garantat ;) Am vazut cu ochii o "demonstratie" de acest gen cand tramvaiul a fost expus la Brno, in Republica Ceha. Realizarea tehnologica de exceptie a cehilor cu acest tramvai sunt boghiurile care permit o oarecare pivotare ( e primul model de tramvai 100% low-floor cu aceasta caracteristica) ceea ce reduce mult uzura liniilor si a trenului de rulare.
Goldmund wrote:
Filmarile din Riga(?) imi aduc aminte de liniile 'ondulate'din Bucurestiul anilor '70,'80,'90.
Din filmarile astea se observa ca tramvaiul merge fara probleme pe portiuni de linii care arata mai rau decat cele de prin Bucuresti. Deci la Bucuresti a fost, asa cum banuiam, doar o gargara declaratiile ca nu pot circula tramvaie LF din cauza liniilor. Probabil ca nenorocitii urmaresc sa reduca la tacere tramvaiul ca sa faca loc jeep'urilor, dar asta e off-topic.
Goldmund wrote:
Sa nu uitam ca sunt doar niste tramvaie si astept de la Skoda un metrou usor, normal, inalt, mult mai lat, comod la urcare/coborare-diferenta ar fi imensa...
Tramvaiele LF au cautare mult mai mare, iar Škoda si-a facut o reputatie destul de solida pe plan mondial (au vandut tramvaie chiar si in SUA). Metrou usor de genul Stadtbahn'urilor nemtesti nu produc cel mai probabil fiindca nu prea ar avea unde sa vanda asa ceva. Desi cehii (pe vremea ČKD) au produs metrouri usoare de acest gen (cu podea inalta ca la nemti) pentru sistemul de metrou usor din Manila, iar vagoanele sunt in functiune si acum. In schimb, Škoda produce in prezent vagoane de metrou "greu" pentru orasul St. Petersburg.

 


Re: Skoda Goldmund

Ai dreptate, Domi, tramvaiul din film nu salta si nu se legana pe 'valurile' sinei- nota bene!(pentru producator)
Cat in privinta vanzarilor unor rame de metrou usor, eu am crezut ca ,precum orasele germane, incep si orasele din Cehia, Slovacia sau Polonia(tarile unde se vinde bine Skoda)cu ridicarea peroanelor pentru un metrou usor, mai lung,mai rapid, mai incapator samd. -m-am inselat?!

Eu cred ca tu exagerezi un pic cu frica ta aproape obsedanta dupa care tramvaiele sunt pe cale de disparitie; nu par sa dispara din Bucuresti, din contra! Chiar si in zona - deja -  vestitului Pasaj Basarab tamvaiele cunosc o adevarata...renastere: si pe pasaj si sub pasaj, in toate directiile posibile! Unde nu sunt tramvaie in Bucuresti...

 


Re: Skoda Dominatrix

Goldmund wrote:
Cat in privinta vanzarilor unor rame de metrou usor, eu am crezut ca ,precum orasele germane, incep si orasele din Cehia, Slovacia sau Polonia(tarile unde se vinde bine Skoda)cu ridicarea peroanelor pentru un metrou usor, mai lung,mai rapid, mai incapator samd. -m-am inselat?!
La cehi si slovaci, ca si la nemti, exista o adevarata "cultura" pentru transportul pe sine. Problema este ca, cu exceptia oraselor Bratislava, Praha si Brno, orasele cu tramvai de acolo sunt prea mici pentru a avea nevoie de un Stadtbahn in stilul celor din Germania. Din cele 3 orase mentionate, Praha investeste in metrol "greu", iar la Brno aproape jumatate din reteaua de tramvai a fost construita de la bun inceput pe principiul "metrou usor" (unul adevarat, nu in genul liniei 41 de la noi cu intersectii semaforizate la nivel) care face fata foarte bine fluxului de calatori generat, deci nu ar avea rost sa se complice cu altceva. Daca ceva functioneaza, de ce sa il repari?
Goldmund wrote:
Eu cred ca tu exagerezi un pic cu frica ta aproape obsedanta dupa care tramvaiele sunt pe cale de disparitie; nu par sa dispara din Bucuresti, din contra! Chiar si in zona - deja -  vestitului Pasaj Basarab tamvaiele cunosc o adevarata...renastere: si pe pasaj si sub pasaj, in toate directiile posibile! Unde nu sunt tramvaie in Bucuresti...
Eu sper din toata inima ca tu sa ai dreptate si eu sa ma insel. Dar daca ne uitam la ce s-a intamplat in ultimii 20 (dar mai ales ultimii 10) ani, cu tramvaiele din Bucuresti prin reducerea traseelor si desfiintarea altora, diminuarea frecventelor de circulatie etc. asta e concluzia la care am ajuns. Faptul ca pe pasajul Basarab se pun linii de tramvai nu inseamna aproape nimic, in conditiile in care ritmul de modernizare a liniilor de tramvai a scazut cu mult fata de perioada 2002 - 2008, de exemplu. Pe ansamblu de ani de zile asistam la o reducere continua a ponderii transportului cu tramvaiul in oras, din prisma numarului de calatori transportati, a numarului de trasee si a parcului circulant, combinat cu achizitii masive doar de autobuze. La fel si in alte orase romanesti. Efectul acestei politici pe termen mediu este unul singur: "Boala lunga, moarte sigura". De asta ma tem.

 


Re: Skoda bercenicity

Un filmulet cu articulatia 15T-ului, asa cum se vede/simte in interior





Pe calea de rulare valuroasa din sudul liniei 18 (care este sina in dale de beton, ca in Bucuresti, doar ca sina are profil I, nu OT), 15T-ul nu se descurca asa de grozav, cel putin din puncutl de vedere al confortului pasagerilor

Din cauza ca:
-suspensia secundara e dura/lipseste
-pivotii sectiunilor sunt exact in dreptul psudo-osiilor, nu mai are loc efectul de parghie de la tramvaiele cu boghiuri "adevarat" pivotante (iregularitatile liniei sunt reduse la jumatate la punctul de sprijin boghiu-sasiu)

iregularitatile verticale (si laterale intr-o mai mica masura) ale liniei sunt transmise aproape direct in salon; si cum vatmanii praghezi dau blana, se simte destul de nasol, cum e in filmuletul de mai sus in prima parte, mai ales la 00:15 si 03:22

De partea cealalta este 14T-ul, care, by design, trebuie sa iaba suspensia moale pentru a compensa rigiditatea articulatiilor + are si un mic joc lateral amortizat al boghiului "fix". Am mers cu 14T-ul si prin "gropile" liniei 14 din sud (de pe langa gara Smíchov‎ pana spre viaductul Hlubočepy) si liniei 12 in nord (in zona garii Holešovice) si pot sa zic ca calatoria a fost mai lina decat cu 15T-ul. Doar ca la boghiuri are banci transversale si podea inalta, iar cand se aglomereaza se aglomereaza mai urat decat, sa zic, Bucur LF-ul nostru la modulul LF.

In rest numai de bine:
-pe linie proaspat modernizata e rupt parca din utopiile SF
-full LF, fara trepte, scaune aranjate 2+1 relativ ok* (cu steluta pentru cele 5 scaune din spate cam inghesuite)
-motoare silentioase, abia de se aud

Nu este chiar tramvaiul care sa le rezolve pe toate, dar baietii de la Skoda sunt pe drumul cel bun -  :idea:  o suspesie secundara pneumatica si un mic redesign al boghiului si ar fi de vis :) :ugeek:

 


Re: Skoda bercenicity

Skoda 15T 9238 in Chemnitz in teste, pentru certificare:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?5,5845244



 


Re: Skoda telvanni

Nu prea ma pricep sa va spun despre acest model dar ce mi-a ramas mie intiparit pe creier e faptul ca era sa fiu calcat de unul pentru ca nu l-am auzit venit in timp ce eram cu spatele sa fac o poza si exact cand m-am decis sa fac un pas la stanga (in fata lui adica) ca sa pot poza mai bine...a aparut si tramvaiul. Mare noroc am avut.
Pozele sunt facute in 2010 in Praga.
IMG_5293.JPG (199.14 KB; downloaded 7149 times)
IMG_5295.JPG (228.63 KB; downloaded 7150 times)

 


Re: Skoda Dominatrix

Modelul este o Škoda 14T, practic identic cu Škoda 16 T din Wroclaw si Škoda 13 T din Brno. Au aspect frumos, dar tehnic nu sunt mare branza: la Praga au avut probleme mari cu uzura caii de rulare, plus imagine destul de proasta in randul publicului calator (spatiu inghesuit - treptele incurca destul de mult, mai ales in aglomeratie, imposibilitatea de a folosi prima usa pentru acces, izolarea fonica proasta etc. ) de aceea nu s-a continuat productia si s-a optat pentru modelul nou Škoda 15 T cu boghiuri Jacobs sub articulatii si (semi)pivotante la extremitati.

 


Re: Skoda Dominatrix

Modelul Škoda 03T, mai cunoscut sub numele de Škoda Astra (de la Asynchronní Tramvaj) sau - doar la Brno - Škoda Anitra (de la Asynchronní zkopodlažní Tramvaj = Tramvai (cu motor) asincron si podea coborata), a fost prima incercare de vagon de tramvai cu actionare in curent alternativ si tehnologie IGBT, cu podea partial coborata realizat de Škoda. Modelul a avut succes destul de mare in Cehia. Toate orasele de provincie cu sisteme de tramvai au achizitionat vagoane de acest tip, cu o singura exceptie, Liberec unde modelul nu a fost disponibil din cauza ecartamentului ingust folosit acolo.

Ulterior, pornind de la modelul de baza 03T s-au realizat si vagoanele bidirectionale Škoda 06 T pentru Italia (link) si 10T pentru Statele Unite (link). Americanii asambleaza acum vagonele sub licenta la ei in tara, desi se pare ca vor folosi echipamente noi de tractiune furnizate de Siemens, semn ca nu au fost prea multumiti cu cele originale Škoda. Cehii de la  Škoda s-au jucat si cu un model cvadruplu articulat (link), dar care nu a fost construit decat cu titlu experimental si nu a avut succes in principal datorita greutatii foarte mari pe osie si implicit uzura mare a caii de rulare.

Revenind la Škoda Anitra, Brno este cel mai mare operator al acestor vagoane, cu 17 bucati in parcul inventar inca din 2003-2004. Vara asta am avut ocazia sa circul si eu cu ele.

DSC_6875.jpg (397.89 KB; downloaded 6894 times)
DSC_6899.jpg (181.37 KB; downloaded 6899 times)


Dupa cum se vede, principiul constructiv este cel clasic "two-rooms-and-a-bath", cu sectiunea centrala suspendata. Tinuta de drum mi s-a parut una obisnuita pentru un asemenea model - adica proasta -  mai ales la miscari de rasucire si/sau pe tronsoanele cu linie mai uzata.

Nici interiorul nu m-a impresionat.

DSC_3441.jpg (121.69 KB; downloaded 6890 times)


Mi-a placut in schimb afisajul "tri-lingual" din interior pentru anuntul statiilor (prezent de fapt pe toate tramvaiele noi din oras si pe majoritatea celor modernizate):

DSC_3402.jpg (129.8 KB; downloaded 6894 times)


Rampa pentru handicapati:

DSC_3400.jpg (107.19 KB; downloaded 6896 times)


Cabina:

DSC_3403.jpg (140.62 KB; downloaded 6893 times)


Mansa este cu vigilenta prin apasare (nu prin rotire ca la modelele mai noi):

DSC_3404.jpg (79.13 KB; downloaded 6894 times)


Per ansamblu, pentru o prima incercare rezultatul este destul de bun. Pentru traseele cu incarcare redusa sau medie, e un vagon potrivit. Interesant insa, apropo de modelul mai nou 10T, este ca americanii incearca sa investeasca serios intr-un design vechi de 15 ani si destul de "depasit". Dar avand in vedere experienta lor in materie de tramvaie, nu este foarte surprinzator.

 


Re: Skoda Dominatrix

Cote pentru modelul de mai sus, Škoda Anitra.
anitra.zip
anitra.zip (104.84 KB; downloaded 338 times)

 


Re: Skoda punmeister

Skoda ForCity Smart pentru Ostrava.
tram-ostrava-1.jpg (103.84 KB; downloaded 3702 times)

20190719120907tramostrava2.jpg (201.79 KB; downloaded 3696 times)

https://www.dpo.cz/pro-cestujici/aktual ... mvaje.html

 


Re: Skoda punmeister

Skoda ForCity Smart pentru Plzen.
škodaplz1.jpg (118.61 KB; downloaded 3433 times)
škodaplz2.jpg (173.49 KB; downloaded 3435 times)
škodaplz3.jpg (86.86 KB; downloaded 3430 times)
škodaplz4.jpg (184.47 KB; downloaded 3434 times)

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419386 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use