Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de troleibuz din București

 

Topic: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB

321 posts, 144979 views
 
Go to page:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB 1689

Pe vremea cind 73/74/76 intorceau la Piata Sudului, acestea functionau ca o legatura a cartierului cu metroul, o reminiscenta a perioadei dianinte de 1989.
Daca ar exista suficiente troleibuze, da, poate astfel de trasee (eventual actualizate cu evolutiile imobiliare din zona Prelungirea Metalurgiei / Aparatorii Patriei / etc.) si-ar avea rostul, dar M2 tinde deja sa isi atinga capacitatea maxima de transport si in sud.
Daca ar exista retea (sau segmente) care sa permita extindera traseelor cu troleibuze moderne de 18 metri, cu AC si autonomie spre nord, sint convins ca ar exista calatori pentru acestea, mai multi decit cei care folosesc 381 acum.
Principiul ca nu trebuie sa dublam metroul cu transport de suprafata era valabil atita timp cit capacitatea celui din urma nu atinge valorile maxime, ceea ce nu prea mai e cazul cu M2 - cel putin nu in configuratia actuala.
76 (si 73/74 inainte de suspendare) nu-si gaseste utilitatea pentru ca legatura pina la Piata Unirii dubleaza - practic - o linie de autobuz care merge mai departe.
Practic o retea care se opreste la Horoscop nu e aproape cu nimic diferita de cea care se oprea la Big din punct de vedere al ofertei de transport, ba mai rau, devine si mai putin atractiva prin reducerea frecventei de succedare a vehiculelor.

PS: inainte de ‘89 si la inceputul anilor ‘90, 76 (ca un exemplu) avea - la orele de virf - o frecventa de succedare de sub 5 minute, cu troleibuze articulate.
In ciuda unei functionalitati limitate, era eficient si asta ii mentinea atractivitatea.

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB Cezar210

76 (si 73/74 inainte de suspendare) nu-si gaseste utilitatea pentru ca legatura pina la Piata Unirii dubleaza - practic - o linie de autobuz care merge mai departe


Cel puțin în cazul 73/74, exact de aceea se dorea/dorește comasarea cu 313/312. Pentru ca toți călătorii să se orienteze spre troleibuze, care vor fi preluat 100% din traseul celor două linii de autobuz.

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB Vasile52

Pâlnia montată pentru conectarea troleibuzelor liniei 61 are deja bucăți lipsa din ea. Din cauza tensionării proaste a firului si, posibil, montajul defectuos, rândunicile troleelor liniilor 62 si 63 se lovesc de ea când trec.
Poza este de peste acum 2 luni intre timp si mai mult din ea lipsește.
PXL_20240602_061309190.jpg (1.76 MB; downloaded 1653 times)

Tensionarea foarte proasta este foarte vizibila de pe cealaltă parte a bulevardului când se conectează Solaris, am sa încerc sa filmez când am timp. Cam pe tot bulevardul este o problema cu tensionarea.

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB bgd70

Si palnia de la Gara de Nord avea bucati mari lipsa dar a fost inlocuita. Pare ca cineva le monitorizeaza.

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB WT_fan06

Ce se întâmplă de fapt? Se lovesc captatorii de extremitățile pâlniei?

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB shoppy

Cred ca vrea sa spuna ca se lovesc captatorii care vin in palnie pe fir nu cei care se ridica in ea.

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB TudorSt

Lovesc și cei care se ridică în ea, am văzut multe cazuri când troleibuzele nu sunt oprite unde trebuie și, când captatorii se ridică, ating de muchie.

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB WT_fan06

Mie asta îmi e neclar, pentru că în poză eu interpretez o problemă, iar textul lui @Vasile52 explică o altă problemă.

Eu din poză interpretez că avariile sunt datorate ridicării greșite a captatorilor. Avariile sunt produse fix acolo unde au lovit captatorii pâlniile, întrucât avariile sunt descentrate față de planul vertical al firelor. Nu pe acolo trec rândunicile.

Sigur, posibil ca ambele probleme să existe simultan, nu zic nu. Dar dacă în asemenea hal au ajuns să arate mai multe pâlnii, sunt curios care sunt pagubele în materie de captatori rupți. Că nici ăia nu sunt ieftini. Dar e problema operatorului STB S.A. cum își instruiește profesioniștii și cum plătește piesele stricate.

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB bgd70

Sambata, #5420 aflat in 63, avea capatul de captare (randunica) inclinat/indoit spre stanga fata de planul orizontal. La Apaca au deraiat captatorii la incrusirea tb-tb cat si la macazul de unire, inainte de statia Facultatea de Electronica. Poate are legatura cu palnia din poza lui @Vasile52 si asa s-ar explica si capatul de captare afectat.

PS: Ca tot se vorbea de modul de comunicare intre soferi/vatmani si dispecerat: un alt sofer a sunat pe cineva (probabil un dispecer?) sa anunte problema lui #5420 si ca acesta se va retrage la depou dupa ce incheie semi-cursa.

 


Re: Elvetia - Zürich Luca M.

Robert24 wrote here:
Fotografia urmatoare este realizata dintr-un troleibuz. Troleibuzul circula pe linia de tramvai si opreste in aceleasi refugii ca si tramvaiele  8-)





Cred ca mutarea retelei lui 66 deasupra caii de rulare a tramvaiului 21 pe Calea Mosilor si Soseaua Colentina ar fi un lucru benefic, deoarece 21 si 66 impart o mare parte din traseu si ar fi bine sa poti sa iei ori 21 ori 66 din aceeasi statie.

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB Stefan_79

Nu cred că e o soluție fezabilă, 66 are stațiile mai mult intercalate cu 21, așa cred că deservește mai bine zona. Plus că stațiile tramvaiului sunt mai depărtate una de cealaltă, pierzi cererea de transport a troleibuzului dacă-l muți pe linia de tramvai.

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB Just a User

Și în plus, pe Calea Moșilor nu e așa aglomerat

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB ByOnu

Asta este o discutie interesanta. Realitatea este ca 66 < exista > doar pentru ca este troleibuz si are unele statii intercalate. Concret, daca 66 n-ar fi fost troleibuz, foarte probabil n-ar fi existat o linie de autobuz care sa faca ceea ce face 66 astazi, asa cum nici 41 nu are un shadow-bus. Troleibuzul a aparut pe Mosilor si Colentina in anii '80 deoarece 21 nu mai facea fata cererii (pe atunci apareau si garniturile de 2xV3A pe 21), ceea ce nu mai este cazul astazi, capacitatea de transport putand fi usor reglata cu tramvaiul.

Am in minte niste argumente pro/contra contra centrarii retelei de troleibuz pe axul drumului:

Pro:
- Autobuzele STV ar putea fi inlocuite cu troleibuze cu autonomie (da - wishful thinking, dar nu imposibil). Insa, tot aici, discutia este daca vrem sa pastram pe termen mediu si lung toate regionalele la Obor, sau daca ar fi oportun un terminal multimodal adevarat la Helitube, astfel incat < baza > pe Sos. Colentina si legatura principala a Voluntariului cu metroul sa ramana un 21 imbunatatit(!).
- Oportunati de troleibuzicare (cu autonomie) a altor linii de autobuz. eg.382.

Contra:
- 66 devine irelevant. Am plimba niste troleibuze pe linia de tramvai doar de dragul de a le plimba.

 


Go to page:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de troleibuz din București  • 
Choose destination

Since our 2463 forum members have written 437502 posts in 5464 topics and 522 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use