Topic: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
311 posts, 26491 views
📖 Pagination options
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
ByOnu
*Alte fotografii relevante se gasesc si in subiectul fiecarei statii in parte.
Nu-s metalice. Sunt forex, plastic adica. Doua foi puse una peste cealalta.
*Alte fotografii relevante se gasesc si in subiectul fiecarei statii in parte.
PaulIP wrote here:
...a renunța la literele volumetrice originale ale stațiilor de metrou în favoarea unor panouri metalice...
Nu-s metalice. Sunt forex, plastic adica. Doua foi puse una peste cealalta.
-
- Luca M.
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
Luca M.
Observati si faianta oribil vopsita cu galben…
Observati si faianta oribil vopsita cu galben…
IMG_9854.jpeg (1.13 MB; downloaded 967 times)
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
shoppy
Era normal sa se monteze panouri standardizate cu diacritice si cu culoare magistralei(primele panouri montate erau gresite ca nu aveau diacritice, am semnalat si eu pe forum, panourile montate ulterior au fost cu diacritice, poate le-or corecta si pe cele gresite).
Nu a costat nimic scoaterea lor, le-a scos echipa cand a montat si panourile actuale.
La ce incropeala a fost toata semnalistica comunista, cu litere volumetrice de diferite feluri, materiale, marimi, culori, fara diacritice (mai putin Î din CRÎNGASI), unele cu "Statia" altele fara, harti pe diferite standarde unele gresite din capul locului si numele statiilor scris peste geamurile corpurilor de iluminat care apoi s-au spart, sigur nu stie nimeni ce mai este prin statii, se merge si se vede la fata locului.
Ce s-a intamplat cu cele demontate, cel mai probabil ce a fost plastic s-a aruncat la gunoi si ce a fost tabla, aluminiu sau inox s-a furat si vandut la Remat.
Era normal sa se monteze panouri standardizate cu diacritice si cu culoare magistralei(primele panouri montate erau gresite ca nu aveau diacritice, am semnalat si eu pe forum, panourile montate ulterior au fost cu diacritice, poate le-or corecta si pe cele gresite).
Nu a costat nimic scoaterea lor, le-a scos echipa cand a montat si panourile actuale.
La ce incropeala a fost toata semnalistica comunista, cu litere volumetrice de diferite feluri, materiale, marimi, culori, fara diacritice (mai putin Î din CRÎNGASI), unele cu "Statia" altele fara, harti pe diferite standarde unele gresite din capul locului si numele statiilor scris peste geamurile corpurilor de iluminat care apoi s-au spart, sigur nu stie nimeni ce mai este prin statii, se merge si se vede la fata locului.
Ce s-a intamplat cu cele demontate, cel mai probabil ce a fost plastic s-a aruncat la gunoi si ce a fost tabla, aluminiu sau inox s-a furat si vandut la Remat.
-
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
WT_fan06
Mai de bun gust și (mai ales) de bun simț era să se corecteze punctual vechile litere volumetrice prin adăugarea diacriticelor și eliminarea prefixului "stația". Ba mai mult, nu spune nimeni că la nivelul peronului nu puteau coexista și plăcuțele noi și literele volumetrice vechi, pentru că nu există o singură plăcuță la fiecare peron, ci trebuie puse din loc în loc ca să fie văzute rapid din metrou când vrei să cobori unde trebuie.
Suntem neamul "totul sau nimic", s-a găsit acum ce nu era standardizat și s-a rezolvat, "mare victorie pentru o mare problemă ce s-a rezolvat", dar pentru actualizarea hărților și semnalisticii din stații și metrouri nu se găsesc de ani de zile bani.
De câți ani s-a deschis M5 fără să se fi actualizat toate hărțile și semnalistica din stații? Vorbesc de acele elemente de informare infinit mai importante pentru publicul călător.
Mai de bun gust și (mai ales) de bun simț era să se corecteze punctual vechile litere volumetrice prin adăugarea diacriticelor și eliminarea prefixului "stația". Ba mai mult, nu spune nimeni că la nivelul peronului nu puteau coexista și plăcuțele noi și literele volumetrice vechi, pentru că nu există o singură plăcuță la fiecare peron, ci trebuie puse din loc în loc ca să fie văzute rapid din metrou când vrei să cobori unde trebuie.
Suntem neamul "totul sau nimic", s-a găsit acum ce nu era standardizat și s-a rezolvat, "mare victorie pentru o mare problemă ce s-a rezolvat", dar pentru actualizarea hărților și semnalisticii din stații și metrouri nu se găsesc de ani de zile bani.
De câți ani s-a deschis M5 fără să se fi actualizat toate hărțile și semnalistica din stații? Vorbesc de acele elemente de informare infinit mai importante pentru publicul călător.
-
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
PaulIP
@ByOnu Metal, plastic, hârtie, sticlă... mersi pt corectare, mie mereu mi-au părut metalice, dar asta contează mai puțin în context.
Literele vechi erau mai citețe de la distanță. Te "forțau" să fii atent la împrejurimi, spre deosebire de plăcile alea care se pierd prin fundal.
Cât despre scrierea cu î sau â... aia era epoca. Trebuie să ne schimbăm toți numele din buletin ca să fim politically correct? Numele meu de familie se scrie cu â fiindcă tata s-a născut cu puțin timp înainte de reforma academică (de altfel foarte logică) din 1956 prin care s-a renunțat la litera â, și nu și-a schimbat numele oficial niciodată. Unchi-miu, născut în '61, a prins noile reguli și așa a rămas până azi.
@ByOnu Metal, plastic, hârtie, sticlă... mersi pt corectare, mie mereu mi-au părut metalice, dar asta contează mai puțin în context.
Literele vechi erau mai citețe de la distanță. Te "forțau" să fii atent la împrejurimi, spre deosebire de plăcile alea care se pierd prin fundal.
Cât despre scrierea cu î sau â... aia era epoca. Trebuie să ne schimbăm toți numele din buletin ca să fim politically correct? Numele meu de familie se scrie cu â fiindcă tata s-a născut cu puțin timp înainte de reforma academică (de altfel foarte logică) din 1956 prin care s-a renunțat la litera â, și nu și-a schimbat numele oficial niciodată. Unchi-miu, născut în '61, a prins noile reguli și așa a rămas până azi.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
sab
Eu stiu de "Statia IMGB", cred ca era asa pentru a o deosebi de "Depoul IMGB".
Si mai stiu de "Statia Obor", aici nu gasesc o explicatie....
Mai erau si altele ?
Eu stiu de "Statia IMGB", cred ca era asa pentru a o deosebi de "Depoul IMGB".
Si mai stiu de "Statia Obor", aici nu gasesc o explicatie....
Mai erau si altele ?
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
shoppy
Semnalistica trebuie sa fie previzibila si sa arate toata lafel ca sa o observi usor, nu sa te oblige sa cresti atentia.
Probabil ca la IMGB si Obor au crezut ca este prea scurt si omul nu o sa inteleaga ca acolo scrie numele statiei, bine si Izvor este scurt dar are 5 litere in loc de 4, bine posibil sa fie simpla dezorganizare sau improvizatie.
Mai era problema ca unele litere de pe M1 erau rosii cand trebuiau sa fie galbene iar unele de pe M2 erau galbene cand trebuiau sa fie albastre, or mai fi si altele asa.
Semnalistica trebuie sa fie previzibila si sa arate toata lafel ca sa o observi usor, nu sa te oblige sa cresti atentia.
Probabil ca la IMGB si Obor au crezut ca este prea scurt si omul nu o sa inteleaga ca acolo scrie numele statiei, bine si Izvor este scurt dar are 5 litere in loc de 4, bine posibil sa fie simpla dezorganizare sau improvizatie.
Mai era problema ca unele litere de pe M1 erau rosii cand trebuiau sa fie galbene iar unele de pe M2 erau galbene cand trebuiau sa fie albastre, or mai fi si altele asa.
-
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
WT_fan06
Pur și simplu cred că literele au fost colorate conform design-ului stațiilor, neavând legătură cu magistrala pe care se aflau. La vremea respectivă nu cred că se punea problema codificării cromatice a semnalisticii din stații. Din nou, nimic din ce s-a zis mai sus nu este un argument să distrugi un element de design valoros al stațiilor, în opinia mea.
Pur și simplu cred că literele au fost colorate conform design-ului stațiilor, neavând legătură cu magistrala pe care se aflau. La vremea respectivă nu cred că se punea problema codificării cromatice a semnalisticii din stații. Din nou, nimic din ce s-a zis mai sus nu este un argument să distrugi un element de design valoros al stațiilor, în opinia mea.
-
- sorin.niculescu_
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
sorin.niculescu_
Să ne aducem aminte, vă rog, de plăcuțele de la Dimitrie Leonida care sunt o imitație a ceea ce există în celelalte stații de pe M2. Chiar nu au fost în stare să creeze același model…? Să nu mai zic de plăcuțele de la diversele guri de metrou din București, care și alea „beneficiază” de o problemă idioată, care se putea repara super ușor, adică la stațiile comune M1-M3 avem afișată doar culoarea galbenă, implicit doar M1, iar pe lângă asta, fontul nu este același la toate…
shoppy wrote here:
Era normal sa se monteze panouri standardizate cu diacritice si cu culoare magistralei(primele panouri montate erau gresite ca nu aveau diacritice, am semnalat si eu pe forum, panourile montate ulterior au fost cu diacritice, poate le-or corecta si pe cele gresite).
Nu a costat nimic scoaterea lor, le-a scos echipa cand a montat si panourile actuale.
La ce incropeala a fost toata semnalistica comunista, cu litere volumetrice de diferite feluri, materiale, marimi, culori, fara diacritice (mai putin Î din CRÎNGASI), unele cu "Statia" altele fara, harti pe diferite standarde unele gresite din capul locului si numele statiilor scris peste geamurile corpurilor de iluminat care apoi s-au spart, sigur nu stie nimeni ce mai este prin statii, se merge si se vede la fata locului.
Ce s-a intamplat cu cele demontate, cel mai probabil ce a fost plastic s-a aruncat la gunoi si ce a fost tabla, aluminiu sau inox s-a furat si vandut la Remat.
Să ne aducem aminte, vă rog, de plăcuțele de la Dimitrie Leonida care sunt o imitație a ceea ce există în celelalte stații de pe M2. Chiar nu au fost în stare să creeze același model…? Să nu mai zic de plăcuțele de la diversele guri de metrou din București, care și alea „beneficiază” de o problemă idioată, care se putea repara super ușor, adică la stațiile comune M1-M3 avem afișată doar culoarea galbenă, implicit doar M1, iar pe lângă asta, fontul nu este același la toate…
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
shoppy
Pai asta este si problema, ca cine le-a facut nu s-a gandit la nici un standard de nici un fel ci doar sa-i placa carmaciului la deschidere si sa dea bine in pozele si filmarile propagandistice, de aceea a iesit asa o sorcova, acelasi lucru s-a intamplat si la CFR, si acolo toate garile aveau litere volumetrice construite si afisate lafel de dezorganizat, doar ca acolo s-au deteriorat mai rapid ca erau la exterior si pana la urma s-au demontat si s-a aplicat semnalistica uniforma.
Acum daca acceptam ca se montau panourile langa literele volumetrice si asta nu incurca pe nimeni apare problema intretinerii literelor volumetrice, un panou il speli de la sol cu un bat telescopic de spalat geamuri si daca se distruge este foarte usor de printat si montat altul, la literel volumetrice trebuie neaparat sa te urci pe scara sau schela cu carpa in mana si daca se distruge una (mai ales cele din plastic) cum o mai reproduci?, ai contract cu o firma de productie publicitara sa iti refaca aleator litere unicat la ce pret vor aia?
Daca ne place cultura si istoria ar trebui sa militam ca la metrou asta sa se faca organizat si fara dezorientat calatorii, sa se gaseasca in fiecare statie un perete intr-un colt mai retras sau intr-un acces unde semnalistica este clara si sa facem acolo panoul istoric al statiei cu poze si informatii istorice si chiar un set de litere volumetrice daca a supravietuit sau se poate reproduce, totul cumva protejat impotriva distrugerilor.
Pai asta este si problema, ca cine le-a facut nu s-a gandit la nici un standard de nici un fel ci doar sa-i placa carmaciului la deschidere si sa dea bine in pozele si filmarile propagandistice, de aceea a iesit asa o sorcova, acelasi lucru s-a intamplat si la CFR, si acolo toate garile aveau litere volumetrice construite si afisate lafel de dezorganizat, doar ca acolo s-au deteriorat mai rapid ca erau la exterior si pana la urma s-au demontat si s-a aplicat semnalistica uniforma.
Acum daca acceptam ca se montau panourile langa literele volumetrice si asta nu incurca pe nimeni apare problema intretinerii literelor volumetrice, un panou il speli de la sol cu un bat telescopic de spalat geamuri si daca se distruge este foarte usor de printat si montat altul, la literel volumetrice trebuie neaparat sa te urci pe scara sau schela cu carpa in mana si daca se distruge una (mai ales cele din plastic) cum o mai reproduci?, ai contract cu o firma de productie publicitara sa iti refaca aleator litere unicat la ce pret vor aia?
Daca ne place cultura si istoria ar trebui sa militam ca la metrou asta sa se faca organizat si fara dezorientat calatorii, sa se gaseasca in fiecare statie un perete intr-un colt mai retras sau intr-un acces unde semnalistica este clara si sa facem acolo panoul istoric al statiei cu poze si informatii istorice si chiar un set de litere volumetrice daca a supravietuit sau se poate reproduce, totul cumva protejat impotriva distrugerilor.
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
ByOnu
Depinde daca vrem sau nu sa vedem literele volumetrice ca fiind parte a arhitecturii statiei "as a whole" - iar eu unul tind spre da.
In Paris, semnalistica specifica fiecarei statii este vazuta ca parte din totalul arhitecturii sale. Cel mai bun exemplu fiind totemurile pentru M / Metro / Metropolitan care n-au fost niciodata standardizate. Fiecare dintre ele este un produs istoric al timpurilor sale.
Ce este insa standard? Semalistica IMPORTANTA: afisarea liniara a statiilor, fonturile, marimile, samd - ceva ce pentru noi este inca SF. (1, 2 etc)
Depinde daca vrem sau nu sa vedem literele volumetrice ca fiind parte a arhitecturii statiei "as a whole" - iar eu unul tind spre da.
In Paris, semnalistica specifica fiecarei statii este vazuta ca parte din totalul arhitecturii sale. Cel mai bun exemplu fiind totemurile pentru M / Metro / Metropolitan care n-au fost niciodata standardizate. Fiecare dintre ele este un produs istoric al timpurilor sale.
Ce este insa standard? Semalistica IMPORTANTA: afisarea liniara a statiilor, fonturile, marimile, samd - ceva ce pentru noi este inca SF. (1, 2 etc)
metro-513218_1280.jpg (93.29 KB; downloaded 537 times)
GK_Paris_Metro_Eingang_schmal_7988-scaled.jpg (722.39 KB; downloaded 538 times)
700869_poster.jpg (446.12 KB; downloaded 538 times)
metro-paris-schild.jpg (113.36 KB; downloaded 538 times)
GK_Paris_Metro_LamarckCaulaincourt_6689-scaled.jpg (453.43 KB; downloaded 538 times)
istockphoto-92174964-612x612.jpg (54.44 KB; downloaded 538 times)
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
shoppy
Eu ma refeream la orientarea in subteran, la suprafata poate sa fie si ca la Paris.
Eu ma refeream la orientarea in subteran, la suprafata poate sa fie si ca la Paris.
-
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
WT_fan06
@shoppy, sunt aproape convins 99.9% că nimeni de la începutul istoriei stației Piața Romană și până în prezent nu a crezut că Piața Romană este pe magistrala 1 pentru că literele volumetrice erau cu galben. Hai să purtăm o discuție nu doar despre totul sau nimic, alb sau negru, fără să vedem pădurea de copaci.
În opinia mea, justificarea eliminării literelor prin "standardizare" este total ridicolă, dat fiind faptul că asta era a 163-a grijă pe care trebuia s-o aibă cineva. Treaba fiecăruia dacă se uită la before & after cu Piața Romană și consideră că este triumful semnalisticii bucureștene standardizate și uniformizate, apoi se urcă în metrou și vede M5 încă punctată pe hartă.
@shoppy, sunt aproape convins 99.9% că nimeni de la începutul istoriei stației Piața Romană și până în prezent nu a crezut că Piața Romană este pe magistrala 1 pentru că literele volumetrice erau cu galben. Hai să purtăm o discuție nu doar despre totul sau nimic, alb sau negru, fără să vedem pădurea de copaci.
În opinia mea, justificarea eliminării literelor prin "standardizare" este total ridicolă, dat fiind faptul că asta era a 163-a grijă pe care trebuia s-o aibă cineva. Treaba fiecăruia dacă se uită la before & after cu Piața Romană și consideră că este triumful semnalisticii bucureștene standardizate și uniformizate, apoi se urcă în metrou și vede M5 încă punctată pe hartă.
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
shoppy
In lumea civilizata se baga foarte multi bani in proiectarea semnalisticii unei statii de metrou moderne, se organizeaza sondaje, se invita specialisti si calatori obisnuiti la focus-groups, se folosesc chiar motoarele grafice de jocuri first person shooter pentru simularea statiei in 3D si a vedea exact din perspectiva calatorului cum functioneaza semnalistica din toate pozitiile si in toate directiile, si se testeaza exact cu o atitudine dujmanaosa, contra sistemului, totul sau nimic, ca asa se face un test adevarat, nu cu lasa ca merge si asa.
Eu cred ca ar fi bine sa se faca o documentare in aceasta directie inainte sa se catalogheze ca fiind fara viziune si ridicol.
Cat timp ne dam fiecare cu parerea care greseli sunt pardonabile si care nu nu o sa ajungem nicaieri, sigur si pentru mentinerea magistralelor punctate exista unii care isi dau cu parerea ca se poate trece cu vederea efectul negativ, stiu ei ca nu este asa de grav, si ca defapt este frumos, inspirational, de viitor, motivational, cultural, informativ, artistic, istoric sau mai stiu eu cum.
In lumea civilizata se baga foarte multi bani in proiectarea semnalisticii unei statii de metrou moderne, se organizeaza sondaje, se invita specialisti si calatori obisnuiti la focus-groups, se folosesc chiar motoarele grafice de jocuri first person shooter pentru simularea statiei in 3D si a vedea exact din perspectiva calatorului cum functioneaza semnalistica din toate pozitiile si in toate directiile, si se testeaza exact cu o atitudine dujmanaosa, contra sistemului, totul sau nimic, ca asa se face un test adevarat, nu cu lasa ca merge si asa.
Eu cred ca ar fi bine sa se faca o documentare in aceasta directie inainte sa se catalogheze ca fiind fara viziune si ridicol.
Cat timp ne dam fiecare cu parerea care greseli sunt pardonabile si care nu nu o sa ajungem nicaieri, sigur si pentru mentinerea magistralelor punctate exista unii care isi dau cu parerea ca se poate trece cu vederea efectul negativ, stiu ei ca nu este asa de grav, si ca defapt este frumos, inspirational, de viitor, motivational, cultural, informativ, artistic, istoric sau mai stiu eu cum.
📖 Pagination options