Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Circulația în format "trenuleț"

337 posts, 127728 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 19 20 21 22 23 24 25
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții diverse despre transportul în comun cosmindaniel

BGP2597 wrote here:
Pe listă mai sunt și 16+36, 69+93, 69+85 și 93+105. Trenulețele au cauze multiple, iar în primul și primul rând, problema este că liniile care merg trenuleț au intervale de urmărire diferite.

Nu ai cum să intercalezi 162-ul care circulă la 12 minute cu 163-ul care circulă la 10 minute, la un moment dat oricât încerci să le intercalezi obții minim un trenuleț pe oră. Iar asta e o problemă generalizată la toate perechile de linii care circulă trenuleț. Dacă 162ul pleacă la :00, :12, :24, :36 și :48, atunci 163ul intercalat la începutul orei ar pleca la :06, :16, :26, :36, :46 și :56. Deja de la a treia plecare încep să circule trenuleț.

Traficul, întârzierile și stilul de condus diferit al șoferilor, unii adormiți, alții vitezomai sunt alți factori care contribuie la apariția trenulețelor.


Locuind în zona în care 162 și 163 “fac legea”, pot să te asigur ca la ore de vîrf, foarte rar am văzut ca acestea să nu vină “trenulet” sau la maxim 2-3 minute unul de celălalt, iar după un gol de aproape 10 minute

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun shoppy

Daca masinile ar avea camere care sa filmeze si soferul si traficul atunci profesionistii ar sta linistiti si calmi ca nu gresesc cu nimic iar ageamiii ar fi eliminati, altfel dicustia cu "intai sa se elimine aia si deabia dupaia sa se acuze soferii" o sa dureze la infinit, indiferent cate aia o sa se elimine, mereu o sa se mai gaseasca alta aia.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun ikarus13

Eu mereu am sustinut ca trebuie sa existe 2 camere de filmat in cabina. Una care sa filmeze pedalele si alta care sa filmeze bordul astfel incat sa se poata observa ce face soferul cu mainile si cu picioarele in timpul activitatii.
O solutie foarte buna in special in cazul unui eventual eveniment rutier.
Faza e ca acest subiect este diferit fata de cel principal. Poti sa filmezi soferul cat vrei tu. Nu ai cum sa il acuzi in conditiile actuale ca e "vitezoman" sau "lenes". Cat timp acesta respecta regulile rutiere nu il poti sanctiona nici pe cel care circula cu 40 de km/h nici pe cel care o face cu 20 de km/h. Roata se invarte, poate sa vina soferul cu n motive pentru viteza lui de deplasare pe un anumit segment.
In schimb, daca traseul ar avea banda speciala pe majoritatea traseului (evident banda cum am specificat in mesajul anterior), conducatorul autobuzului/troleibuzului nu ar mai avea cu ce sa se apere si poate sa fie sanctionat.
La tramvaie este cam la fel. Presupunem ca toate sinele sunt separate de restul vehiculelor si ca sinele sunt intr-o stare perfecta. Daca adaugam si o semaforizare corecta, nu am mai avea 3/4/5 tramvaie din aceeasi linie unul dupa altul, iar dupa... Pauza 15/20 de minute.
In fine... E "mult pana departe" .
Din pacate in acest oras primaria capitalei, primariile de sector, politia rutiera/locala, STB/STV/STCM si TPBI, nu stiu sa lucreze intr-un parteneriat pentru un interes principal, cetateanul. Fiecare face de "capul" lui si vedem zilnic minunatele rezultate.
Pe langa faptul ca parcul de vehicule este mai nou, sa fim seriosi, nu suntem departe de anii 2000 la capitolul schimbari in bine.
Sa nu uitam cate curse se pierd zilnic (prestatia nu se face complet aproape niciodata), sa nu uitam cat timp pierde un vehicul de transport public in aglomeratie, cum calatorii se inghesuie exact ca si acum 10/20/30/40 de ani, cum conditiile din statii sunt aceleasi, sistemul de informatii care nu exceleaza cu nimic, sistemul de taxare nu mai zic si multe altele.

 


Re: Circulația în format "trenuleț" shoppy

Am spus sa filmezi si soferul si traficul, si atunci, comparand ora filmarii cu ce spune programul de circulatie, o sa fie clar daca procedeaza corect, merge intentionat pe langa programul de circulatie(ceea ce creaza trenulete) sau conduce in dujmanie(bruscheaza comenzile, nu conduce preventiv, intra prea tare in curbe sau in gropi).
Eu sunt sigur ca, condusul repetat si intentionat pe langa program sau in dujmanie nu se datoreaza nestiintei ci se ventileaza niste frustrari.
Daca s-ar implementa cele de mai sus ar disparea mai multe frustrari:
- s-ar putea demonstra ca intarzierile nu se datoreaza unei greseli a lor ci a traficului, asa soferii nu o sa mai fie frustrati ca tipa sefu/dispecerul la ei ca au intarziere din cauza traficului
- s-ar demonstra ca deteriorarile masinii se datoreaza gropilor care nu se pot ocolii, asa soferii nu o sa mai fie frustrati ca tipa sefu la ei ca strica masina aiurea
- s-ar pedepsi cei care care incalca regulamentul(nu sunt imbracati corespunzator, vorbesc la sau butoneaza telefonul, vapeaza), asa soferii care se chinuie sa respecte regulamentul nu ar mai fi frustrati ca altii incalca regulamentul si nu sunt pedepsiti

 


Re: Circulația în format "trenuleț" Bogdan Ciorascu

Azi era trenulet pe 79 la Baba Novac spre Bd.Basarabia....doua autobuze! :mrgreen:

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun cosminduru

ikarus13 wrote here:
In schimb, daca traseul ar avea banda speciala pe majoritatea traseului (evident banda cum am specificat in mesajul anterior), conducatorul autobuzului/troleibuzului nu ar mai avea cu ce sa se apere si poate sa fie sanctionat.
La tramvaie este cam la fel. Presupunem ca toate sinele sunt separate de restul vehiculelor si ca sinele sunt intr-o stare perfecta. Daca adaugam si o semaforizare corecta, nu am mai avea 3/4/5 tramvaie din aceeasi linie unul dupa altul, iar dupa... Pauza 15/20 de minute.
In fine... E "mult pana departe" .
Din pacate in acest oras primaria capitalei, primariile de sector, politia rutiera/locala, STB/STV/STCM si TPBI, nu stiu sa lucreze intr-un parteneriat pentru un interes principal, cetateanul. Fiecare face de "capul" lui si vedem zilnic minunatele rezultate.


De acord cu tot ce ai spus.
Locuind temporar în altă țară, nu mult diferită ca nivel de trai de România, am observat transportul în comun și cum este implementat programul de circulație

Toate stațiile, fără excepție, au programul afișat. Bineînțeles, el apare și pe internet și pe maps.
Există benzi unice, dar nu peste tot. Ci acolo unde contează, unde este mai probabil să existe trafic sau blocaje.
Autobuzele și troleibuzele au în cabina șoferului un timer, ecranul cu stațiile și minutele+secundele la care trebuie să fie în acele stații, și un sistem sonor (discret) care avertizează șoferul dacă se abate prea mult de la orar. De exemplu, dacă este întârziat cu mai mult de 1 min (sau două, nu sunt sigur), primește un semnal cu 3 bipuri scurte, adică grăbește-te, dacă e prea în față relativ la orar, primește un semnal sonor lung ceva mai grav ca tonalitate, adică stai mai încet. De multe ori șoferii care sunt puțin avansați rămân într-o stație mai mult și pleacă abia la secunda corectă. Vorbim aici de abateri de 1-2 minute, nu vă imaginați că stă 20 de minute în stație.

Semafoarele pentru tramvaie sunt comandate de prezența tramvaielor, dacă tramvaiul se apropie un senzor schimbă semaforul în avans ca să nu trebuiască să frâneze.
La intersecții mai complicate, faza pentru tramvai este și ea separată de mașini și tot așa se activează numai când tramvaiul trece de un anumit punct. Fazele semafoarelor nu sunt lungi, deci nu se așteaptă mai mult de 30-40 secunde maxim. Nu există să treacă 3 minute mașini ca la noi la Răzoare. Cum pot vatmanii respecta un program de circulație dacă sunt, de exemplu, prinși într-un trenuleț de 5 tramvaie la răzoare și trec de acea intersecție în 15 minute?

 


Re: Circulația în format "trenuleț" shoppy

Acest comportament l-am vazut implementat si printr-un bec colorat sau animatie pe ecran, verde - in program, galben - inainte de program, rosu - in urma programului, deci se vede usor dintr-o privire sumara.

 


Re: Circulația în format "trenuleț" ByOnu

Ce spuneti este super (nu-s ironic), dar asa cum explica si colegul ikarus, este imposibil/nefezabil de implementat cat timp la orele de varf ajungi sa parcurgi o interstatie in 15-20 minute din cauza traficului sau a benzilor blocate abuziv.

Aici vorbesc strict de autobuze si troleibuze, acolo unde tramvaiele au predominant cale unica, e alta poveste.

 


Re: Circulația în format "trenuleț" shoppy

Si daca spui asta intr-o sedinta la PMB o sa sara dujmanii transportului public sa spuna ca nu este asa, ca strazile nu sunt atat de aglomerate, ca cei care parcheaza ilegal nu sunt asa de multi sau ca defapt sunt usor de ocolit dar soferii STB se ambitioneaza sa se blocheze in fundul lor, ca soferii STB sunt defapt nesimtiti ca pleaca cu intarziere in cursa, pun frana cand au verde ca sa prinda rosu, merg intentionat la cursa pierduta sau la trenulet, in cabina stau la discutii interminabile cu prietenii la telefon, se dau pe tiktok, mananca sau fac orice altceva numai sa nu conduca, asa ca discutia merge mereu in cerc. De aceea trebuie sa se filmeze ce face soferul(macar bordul si pedalele cum spunea cineva) si traficul din fata masinii ca sa se demonstreze ca soferul nu greseste cu nimic si defapt traficul este de vina.

 


Re: Circulația în format "trenuleț" cris_m

Apropo de semaforizare, la Bucuresti toata componenta automata nu functioneaza din diverse motive, cel mai intalnit fiind distrugerea infrastructurii de catre sectoristi: fibra optica rupta cand s-a amenajat rondul median, bucle inductive intrerupte cand s-a reparat asfaltul etc. Daca toate elementele ar functiona, politia nu ar dirija anapoda, lucrurile ar sta mult mai bine...

 


Re: Circulația în format "trenuleț" Chev Celios

Daca stii sa te uiti in Thoreb gasesti toate informatiile despre stilul de condus al fiecarui sofer. Nu este nevoie de camere puse la pedale sau la bord. Avem Thorebul care supravegheaza tot ce se intampla cu masina, trebuie doar sa stim sa il folosim. Thorebul este ca o cutie neagra a vehiculului.Nu doar un GPS. Vede pana si ce temperatura are motorul, turatia, viteza si multe alte caracteristici. Cele enumerate de mine sunt si afisate pe ecran in cabina. Tot odata In Thoreb soferului ii sunt afisate si deviatiile fata de programul de circulatie in minute si secunde.

 


Re: Circulația în format "trenuleț" shoppy

Se pot corela datele din Thoreb cu filmarea traficului din fata masinii?, ca altfel soferul spune ca este aglomeratie si gata, scuza perfecta.

 


Re: Circulația în format "trenuleț" Vasile52

Din ce stiam puteai sa vezi direct din Thoreb camerele vehicului in timp real

 


Re: Circulația în format "trenuleț" Aron

Putin off, dar are legatura cu camerele. Si nici nu stiu exact unde sa intreb deci poate sa fie mutat mesajul acolo unde trebuie.

De cand s-a dat "liber" la sanctionarea soferilor care merg pe banda bus, banda unica, in statii pe avarii. samd pe baza imaginilor de la camerele instalate in vehiculele stb...cate astfel de cazuri au raportat soferii? Cate din ele au fost raportate la politie? Cate din ele au si primit sanctiuni? Intreb pentru ca realitatea din teren nu este deloc schimbata

 


Go to page:  1  ... 19 20 21 22 23 24 25
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2463 forum members have written 437505 posts in 5464 topics and 522 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use