Infrastructura feroviară din RomâniaMagistrale de cale feratăMagistrala 800

 

Topic: Gara Constanţa

41 posts, 18072 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Gara Constanţa Gabi23

Pe pagina de Facebook - ”Cineclic” - Gara Constanța în anul 1960
https://www.facebook.com/Cineclic.ro/pos ... bq6nTkGl
Constanta - interiorul statiei (1960).jpg (119.59 KB; downloaded 1245 times)
Constanța - 1960.jpg (109.86 KB; downloaded 1245 times)
Constanța - 1960_001.jpg (111.33 KB; downloaded 1245 times)

 


Re: Gara Constanţa ByOnu

https://clubferoviar.ro/mutarea-garii-constanta/

Am extras ideile principale, articolul complet poate fi accesat prin linkul de mai sus.

Chițac, ca Ceaușescu, Mitrea și Negoiță. Vrea să mute gara Constanța pentru un proiect imobiliar
de Adrian Bărbulescu, 10 ianuarie 2025

Chiar înainte de Crăciun, la malul mării a fost luată o decizie revoltătoare: mutarea gării Constanța la periferie, în zona triajului Palas, pentru ca pe actualul amplasament să apară un proiect imobiliar. Decizia luată de primarul Vergil Chițac (PNL) și aprobată de Consiliul Județean Constanța nu poate fi pusă însă în aplicare fără aprobarea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. ...


Licitație pentru PUZ, lansată de Primăria Constanța

Declarația a stârnit multe semne de întrebare la nivel local, legate de creșterea peste noapte a valorii investiției și a suprafeței de teren afectate. Însă de la nivel declarativ, mutarea gării Constanța a început să devină oficială pe 9 septembrie 2024, când în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație cu titlul ”Elaborare Plan urbanistic zonal Proiect de reconversie și regenerare urbană – zone industriale degradate <Anghel Saligny>”. Valoarea totală estimată a contractului este de 1.758.000 lei lei, echivalentul a peste 350.000 de euro.

În documentația procedurii de achiziție este menționată și relocarea Gării CFR și realizarea unui hub de transport intermodal în conexiune cu proximitatea autostrăzii (adică în afara orașului!) și identificarea de moduri de valorificare a Tunelului Anghel Saligny. Potrivit anunțului din SEAP, la termenul limită, 14 octombrie 2024, au fost depuse trei oferte, din partea Agorapolis SRL (subcontractant declarat Stereographic CAD), KXL Studio SRL și asocierea formată din Civitta Strategy & Consulting SA (lider) și Logic Plan SRL.


Vergil Chițac nu a mai așteptat realizarea PUZ-ului

Numai că primarul Vergil Chițac și consilierii locali nu au mai așteptat atribuirea contractului și ducerea lui la bun sfârșit, adică realizarea PUZ, și au luat-o pe scurtătură. Mai exact, au decis să încheie un parteneriat cu Consiliul Județean Constanța pentru realizarea proiectului imobiliar, care a fost băgat ”la pachet” cu cel al trenului metropolitan.

În ședința din 18 decembrie 2024, consilierii județeni au aprobat ambele proiecte, cu vot majoritar (deci reiese că au votat și consilierii PSD, nu doar cei ai PNL).

USR a votat proiectul privind trenul metropolitan, de altfel susținut de acest partid, dar s-au opus proiectului care vizează, printre altele, mutarea gării Constanța.

”Relocarea gării va avea efecte catastrofale pentru transportul de călători dinspre și către Constanța și va afecta negativ gradul de utilizare al transportului public local și județean. Un demers cu atât mai nociv cu cât municipiul Constanța și zonele limitrofe se confruntă deja cu blocaje rutiere la orele de vârf, mai ales pe drumurile de intrare și de ieșire din oraș către localități precum Ovidiu, Valu lui Traian, Agigea etc. De asemenea, desființarea gării centrale într-un oraș european de mărimea Constanței și scoaterea acesteia în afara municipiului este un demers ce nu se regăsește în niciun mediu urban din cadrul Uniunii Europene”, a transmis USR Constanța.


Vergil Chițac: ”Nu mută primarul gara”

Contactat de jurnaliștii de la Replica Online, primarul Vergil Chițac s-a spălat pe mâini ca Pilat din Pont: ”Nu mută primarul gara. Proiectul Iulius prevede mutarea gării undeva în zona de mijloc. Asta este discutat și cu Ministerul Transporturilor, nu se poate face altfel. Proiectul nu este fezabil decât dacă se produce această schimbare. Mutarea gării într-o altă poziție este parte a proiectului Iulius. Din această perspectivă este mult mai bine pentru oraș. Gara este a Ministerului Transportului, nu mut eu Gara. Mutarea se va face de către Minister, în baza unor studii temeinice și a unor aprobări în consecință. Ideea că mut eu gara este prostească, pentru că eu nu am capacitatea să fac acest lucru, nu am această competență“.

Perfect adevărat, cu mențiunea că decizia nu este a Ministerului, ci a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. Club Feroviar a transmis o solicitare de presă în acest sens către CFR SA și vom reveni cu un alt articol atunci când vom primi răspuns.


Autostrada nu e ”în zona de mijloc” a orașului, ci în afara lui

Revenind la declarația lui Chițac, primarul precizează că mutarea gării este prevăzută a se face ”undeva în zona de mijloc”. Și reprezentanții dezvoltatorului au declarat pentru presa locală că ”din cele 11 propuneri analizate, dezvoltate de echipe mixte de specialiști din toate domeniile, sunt și soluții care vizează o repoziționare a gării, însă în același areal, nicidecum în afara orașului”.

Și edilul, și dezvoltatorul sunt contraziși de un document oficial al Primăriei Constanța, care datează încă din luna august 2024, în care se stipulează ”relocarea gării CFR și realizarea unui HUB de transport intermodal în conexiune cu proximitatea autostrăzii” (vezi facsimilul alăturat). Or, autostrada nu este nici în ”zona de mijloc”, nici în interiorul orașului, ci în afara lui.

Primaria-Constanta-gara.jpg (76.51 KB; downloaded 744 times)

 


Re: Gara Constanţa ByOnu

Declic a lansat o PETITIE:

Către: Vergil Chițac - primarul Constanței, IULIUS Real Estate SRL - dezvoltatorul imobiliar care a solicitat relocarea și Ministerul Transporturilor si Infrastructurii România
📣 Opriți relocarea Gării Constanța! ✊


Nu relocati Gara Constanța de pe actualul amplasament în jurul căruia s-a dezvoltat întreaga rețea de transport public a orașului în ultimii 64 de ani! Nu aruncați Constanța într-un haos ireversibil! Dezvoltarea imobiliară nu trebuie sa meargă mână în mână cu distrugerea iremediabilă a transportului feroviar și a transportului public din Constanța!

Dezvoltarea proiectului imobiliar al celor de la IULIUS Real Estate SRL pe fostele terenuri ale Oil Terminal se poate face și fără a condiționa investiția cu relocarea în câmp a gării Constanța, lângă autostradă, așa cum este stabilit în documentele oficiale ale Primăriei Constanța, distrugând astfel, în mod iremediabil, transportul feroviar de călători pe întreg litoralul României!


De ce este important?

⛔Primăria Constanța a anunțat oficial că lucrează la întocmirea unui Plan Urbanistic Zonal care prevede relocarea Gării Constanța în afara orașului, lângă autostradă, adică în câmp, pentru a crea mai mult spațiu pentru dezvoltarea imobiliară a celor de lULIIS Real Este SRL.

👉Aceast plan este absolut dezastruos pentru Constanța, pentru locuitorii municipiului și județului și pentru toți turiștii care ne vizitează în fiecare vară; călătorii vor fi nevoiți să coboare într-o viitoare gară care se dorește a fi construită în câmp, langa autostradă.

👉Efectele acestei mutări vor fi extrem de nocive pentru traficul din Constanța, propunerea oficială a Primăria Constanța pentru amplasamentul viitoarei gări fiind la 8 kilometri depărtare de centrul Constanței; astfel, tot mai mulți oameni vor fi nevoiți să apeleze la mașini din cauza lipsei de alternative și, in consecință, traficul din municipiul Constanța și
din jurul lui va deveni un adevărat calvar.

👉În timp ce toate orașele europene investesc masiv în dezvoltarea gărilor centrale si a rețelelor de transport public care le deservesc, in Constanța se dorește să se facă fix invers. Relocarea Gării Constanța va reprezenta distrugerea transportului public din Constanța.

👉Scoaterea gării în afara orașului ar duce la prăbușirea ireversibilă a transportului public din Constanța și la privarea constănțenilor de a avea vreodată parte de un oraș fără blocaje constante în trafic, un oraș în in care să se poată deplasa civilizat, precum in orașele din vestul Europei.

🛑Acest dezastru pe care primăria îl pregătește în liniște trebuie oprit! Primăria Constanța trebuie sa conștientizeze că lucrează pentru interesele constănțenilor, nu pentru interesele dezvoltatorilor imobiliari care doresc scoaterea gării în afara orașului. Dezvoltarea imobiliară a zonei Oil Terminal trebuie făcută fără relocarea Gării Constanța și fără distrugerea transportului public al orașului nostru. Nu vrem sa fim sufocați de blocajele din trafic și nu vrem sa fim obligați să ieșim din orașul nostru pentru a putea avea acces la gară!


PUTETI SEMNA AICI: https://campaniamea.declic.ro/petitions/ ... onstanta

Needless to say, cu toate ca e un vis foarte indepartat, daca se muta gara, dispare si orice sansa de tren urban/metropolitan in Constanta.

 


Re: Gara Constanţa shoppy

Folosirea termenilor "haos ireversibil", "distrugere iremediabila" si "prabusire ireversibila" este tehnic gresita, nici o masura nu este tehnic ireversibila sau iremediabila, ar putea fi dati in judecata pentru jigniri si acuze false iar apoi pusi sa plateasca amenzi si cheltuieli de judecata foarte mari, s-a intamplat si in Bucuresti unde ONG-uri si persoane fizice au patit acelasi lucru pentru postari pe social media, deci atentie la redactare.

 


Re: Gara Constanţa ByOnu

Daca dorim sa o privim dintr-o perspectiva a obiectivitatii tehnice, da, probabil ai dreptate. Insa, pragmatic, intelegem cu totii ca demolarea garii si construirea altor imobile noi (o investitie privata considerabila) pe terenul respectiv ESTE ireversibila intr-un orizont de 1 secol.

Petitia nu-mi apartine, abia azi am vazut-o si are deja vreo 4000 semnaturi. Dar, nu sunt neaparat de acord ca cetatenii trebuie sa fie ingineri sau doctori in gramatica pentru a-si putea apara interesele. Petitia este una cetateneasca pana la urma (ONG-ul Declic este doar platforma gratuita pe care sunt postate petitiile de catre diversi cetateni sau alte ONG-uri). Cred ca ar fi duma secolului sa castige cineva un proces impotriva initiatilor petitiei pe motivele respective.

 


Re: Gara Constanţa shoppy

De acord dar cine publica in numele sau personal ceva (deci nu cine reposteaza mentionand sursa sau cine semneaza petitia) poate fi dat in judecata pentru defaimare si aducere de prejudiciu la imagine iar la tribunal se judeca litera legii si nu spiritul legii, deci tehnic, si au mai fost ONG-uri si persoane particulare prin Bucuresti care au spus pe social media chestii similare si fix asta s-a intamplat, s-au trezit cu amenzi pentru defaimare si cheltuieli de judecata, acum nu stiu exact ce au spus aia, nu au vrut sa spuna (ceea ce este o greseala ca am vedea exact unde a fost greseala ca sa nu o mai repetam), dar aici vad ca se lasa o portita deschisa tocmai ca sa se intample acelasi lucru si nu cred ca o sa tina ca "Declic este ONG care doar publica petitia de la alt ONG deci Declic nu poate fi acuzat de nimic".
Mai bine ar spune "distrugeri cu efecte previzibile foarte grave si foarte greu de remediat in viitorul apropiat" ca niciunul nu este termen absolut.

 


Re: Gara Constanţa Stefan_79

ByOnu wrote here:
Needless to say, cu toate ca e un vis foarte indepartat, daca se muta gara, dispare si orice sansa de tren urban/metropolitan in Constanta.

Cred că nu știți cum a funcționat și cum funcționează Constanța la nivel de municipiu. Pentru o șpagă care ajunge tot la ei în buzunar sunt în stare să și-o vândă și pe maică-sa (vezi cazul Mazăre și transportul electric). Dacă vorbeați de orice alt oraș din țară, da, era un vis îndepărtat să muți o gară și o remiză, la C-ța imposibilul devine posibil.

 


Re: Gara Constanţa shoppy

Nu este posibil pentru ca gara este la Ministerul Transporturilor care nu a dat niciodata nimic pentru nici un primar, fie el si actualmente prieten, mai ales ca sigur este trecuta si in planul strategic de evacuare a orasului, si de chestii strategice nu o sa ne atingem multa vreme de acum inainte.

 


Re: Gara Constanţa ByOnu

Doamne Ajuta ca SUPRAESTIMAREA ta pentru calitatile politicienilor nostri sa se adevereasca.

In ceea ce priveste mutarea garii, este o neintelegere crasa, balcanica, a fluxului pietonal masiv pe care il aduc garile si a oportunitatilor economice REALE generate de acestea prin Europa si nu numai. Cred ca s-au uitat prea mult la Belgrad.

 


Re: Gara Constanţa Stefan_79

Dacă cei din conducere chiar doresc o schimbare, să repună în funcțiune tunelul spre Poarta 3 SNC pentru traficul portuar, iar șina pentru marfarele către Agigea care se desprinde din magistrală și face dreapta spre CET, Anda și la final se reunește cu magistrala spre Mangalia la podul de la Dorally să fie demolată și marfarele să fie deviate prin actuala Gară, pe liniile 6-7-8. E o soluție de compromis pentru a nu demola gara, și până la urmă nu ar fi singura gară de călători prin care trec marfarele. Chiar dacă ar fi un inconvenient vizual, măcar nu impune mutarea gării. Și pe terenul viran care a rămas de la Fostul Oil Terminal să-și construiască Iulius ce vrea el, oricum e un praf în ochi ce promit aceștia: „Spații Verzi, Drumul Roman, Fântâni, Lacuri”. Așa s-a promis și cu City Park Mall, că va fi integrat în parc, și defapt până la urmă au demolat aproape 30% din Parcul Tăbăcăriei.

 


Re: Gara Constanţa shoppy

Aia vor sa demoleze gara ca sa prelungeasca Ferdinand prin ea si sa mai vina cu alt bulevard perpendicular din Bratianu, deci nu le foloseste la nimic linia din sud, iar linia prin tunel face un ditamai debleul prin mijlocul zonei deci sigur nici asta nu isi doresc.
Si mai este o problema cu mutarea garii, Revizia de vagoane a CFR Calatori este tot acolo, ar trebui mutata si aceea.

La Belgrad exista alta linie care traverseaza orasul si aceea a ramas, deci nu este ca s-a scos gara din oras la periferie.

 


Re: Gara Constanţa macheta218



 


Re: Gara Constanţa shoppy

Ideea cu gara in mijloc imi place si asa nu mai scoate nici gara din oras, mai ales ca se poate construi mentinand gara actuala deschisa, doar ca necesita o regandire totala a sitemului feroviar, Revizia de Vagoane Constanta se muta cam pe unde este Gara Palas, se construieste o noua linie prin camp pentru legatura cu Porturile Constanta si Agigea, daca este nevoie se face si un nou triaj langa ea.
Tunelul lui Saligny si linia sa cred ca sunt monument istoric si obiectiv strategic deci nu cred ca se pot acoperi foarte usor.
c.jpg (556.32 KB; downloaded 74 times)

 


Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Magistrala 800  • 
Choose destination

Since our 2463 forum members have written 437502 posts in 5464 topics and 522 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use