Topic: Gara Constanţa
30 posts, 17271 views
📖 Pagination options
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Gara Constanţa
Gabi23
Pe pagina de Facebook - ”Cineclic” - Gara Constanța în anul 1960
https://www.facebook.com/Cineclic.ro/pos ... bq6nTkGl
Pe pagina de Facebook - ”Cineclic” - Gara Constanța în anul 1960
https://www.facebook.com/Cineclic.ro/pos ... bq6nTkGl
Constanta - interiorul statiei (1960).jpg (119.59 KB; downloaded 599 times)
Constanța - 1960.jpg (109.86 KB; downloaded 599 times)
Constanța - 1960_001.jpg (111.33 KB; downloaded 599 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Gara Constanţa
ByOnu
https://clubferoviar.ro/mutarea-garii-constanta/
Am extras ideile principale, articolul complet poate fi accesat prin linkul de mai sus.
https://clubferoviar.ro/mutarea-garii-constanta/
Am extras ideile principale, articolul complet poate fi accesat prin linkul de mai sus.
Chițac, ca Ceaușescu, Mitrea și Negoiță. Vrea să mute gara Constanța pentru un proiect imobiliar
de Adrian Bărbulescu, 10 ianuarie 2025
Chiar înainte de Crăciun, la malul mării a fost luată o decizie revoltătoare: mutarea gării Constanța la periferie, în zona triajului Palas, pentru ca pe actualul amplasament să apară un proiect imobiliar. Decizia luată de primarul Vergil Chițac (PNL) și aprobată de Consiliul Județean Constanța nu poate fi pusă însă în aplicare fără aprobarea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. ...
Licitație pentru PUZ, lansată de Primăria Constanța
Declarația a stârnit multe semne de întrebare la nivel local, legate de creșterea peste noapte a valorii investiției și a suprafeței de teren afectate. Însă de la nivel declarativ, mutarea gării Constanța a început să devină oficială pe 9 septembrie 2024, când în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație cu titlul ”Elaborare Plan urbanistic zonal Proiect de reconversie și regenerare urbană – zone industriale degradate <Anghel Saligny>”. Valoarea totală estimată a contractului este de 1.758.000 lei lei, echivalentul a peste 350.000 de euro.
În documentația procedurii de achiziție este menționată și relocarea Gării CFR și realizarea unui hub de transport intermodal în conexiune cu proximitatea autostrăzii (adică în afara orașului!) și identificarea de moduri de valorificare a Tunelului Anghel Saligny. Potrivit anunțului din SEAP, la termenul limită, 14 octombrie 2024, au fost depuse trei oferte, din partea Agorapolis SRL (subcontractant declarat Stereographic CAD), KXL Studio SRL și asocierea formată din Civitta Strategy & Consulting SA (lider) și Logic Plan SRL.
Vergil Chițac nu a mai așteptat realizarea PUZ-ului
Numai că primarul Vergil Chițac și consilierii locali nu au mai așteptat atribuirea contractului și ducerea lui la bun sfârșit, adică realizarea PUZ, și au luat-o pe scurtătură. Mai exact, au decis să încheie un parteneriat cu Consiliul Județean Constanța pentru realizarea proiectului imobiliar, care a fost băgat ”la pachet” cu cel al trenului metropolitan.
În ședința din 18 decembrie 2024, consilierii județeni au aprobat ambele proiecte, cu vot majoritar (deci reiese că au votat și consilierii PSD, nu doar cei ai PNL).
USR a votat proiectul privind trenul metropolitan, de altfel susținut de acest partid, dar s-au opus proiectului care vizează, printre altele, mutarea gării Constanța.
”Relocarea gării va avea efecte catastrofale pentru transportul de călători dinspre și către Constanța și va afecta negativ gradul de utilizare al transportului public local și județean. Un demers cu atât mai nociv cu cât municipiul Constanța și zonele limitrofe se confruntă deja cu blocaje rutiere la orele de vârf, mai ales pe drumurile de intrare și de ieșire din oraș către localități precum Ovidiu, Valu lui Traian, Agigea etc. De asemenea, desființarea gării centrale într-un oraș european de mărimea Constanței și scoaterea acesteia în afara municipiului este un demers ce nu se regăsește în niciun mediu urban din cadrul Uniunii Europene”, a transmis USR Constanța.
Vergil Chițac: ”Nu mută primarul gara”
Contactat de jurnaliștii de la Replica Online, primarul Vergil Chițac s-a spălat pe mâini ca Pilat din Pont: ”Nu mută primarul gara. Proiectul Iulius prevede mutarea gării undeva în zona de mijloc. Asta este discutat și cu Ministerul Transporturilor, nu se poate face altfel. Proiectul nu este fezabil decât dacă se produce această schimbare. Mutarea gării într-o altă poziție este parte a proiectului Iulius. Din această perspectivă este mult mai bine pentru oraș. Gara este a Ministerului Transportului, nu mut eu Gara. Mutarea se va face de către Minister, în baza unor studii temeinice și a unor aprobări în consecință. Ideea că mut eu gara este prostească, pentru că eu nu am capacitatea să fac acest lucru, nu am această competență“.
Perfect adevărat, cu mențiunea că decizia nu este a Ministerului, ci a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. Club Feroviar a transmis o solicitare de presă în acest sens către CFR SA și vom reveni cu un alt articol atunci când vom primi răspuns.
Autostrada nu e ”în zona de mijloc” a orașului, ci în afara lui
Revenind la declarația lui Chițac, primarul precizează că mutarea gării este prevăzută a se face ”undeva în zona de mijloc”. Și reprezentanții dezvoltatorului au declarat pentru presa locală că ”din cele 11 propuneri analizate, dezvoltate de echipe mixte de specialiști din toate domeniile, sunt și soluții care vizează o repoziționare a gării, însă în același areal, nicidecum în afara orașului”.
Și edilul, și dezvoltatorul sunt contraziși de un document oficial al Primăriei Constanța, care datează încă din luna august 2024, în care se stipulează ”relocarea gării CFR și realizarea unui HUB de transport intermodal în conexiune cu proximitatea autostrăzii” (vezi facsimilul alăturat). Or, autostrada nu este nici în ”zona de mijloc”, nici în interiorul orașului, ci în afara lui.
Primaria-Constanta-gara.jpg (76.51 KB; downloaded 88 times)
📖 Pagination options