Transportul feroviar în RomâniaFotografii, filmări, panorame, peisaje

 

Topic: Gări și Halte

5 posts, 1081 views
  • ADK
  • Posted:
  •  

Gări și Halte ADK

Nu am găsit un subiect de acest gen, pentru fotografii pe acest subiect. Dacă există, rog pe cineva să mute acest mesaj acolo.

Gara Râmnicu Sărat, jud. Buzău, astăzi pe un timp puțin ploios:
IMG_20230411_161106969_HDR_copy_1440x1080.jpg (583.36 KB; downloaded 1099 times)

IMG_20230411_161034759_HDR_copy_1440x1080.jpg (568.67 KB; downloaded 1100 times)

IMG_20230411_161016745_HDR_copy_1440x1080.jpg (566.94 KB; downloaded 1100 times)


Nu am idee ce vrea să reprezinte acea locomotivă cu "Prâslea cel voinic":
IMG_20230411_161016745_HDR_copy_1280x693.jpg (219.48 KB; downloaded 1100 times)


Ca o remarcă, mi-a plăcut simplitatea acestei gări încă old-style (nemodernizată), peroane fără barieri de trecere între șine, asta și fiindcă circulația e redusă în comparație cu locurile mai mari. Anunțurile trenurilor se făceau cu o altă voce față de cea obișnuită, și doar o singură dată, nu și de 3 ori ca în orașul de reședință. Unele uși de la gară erau legate cu o sârmă groasă, nu înțeleg exact de ce, iar interiorul dispunea de doar 2 case și un mic butic alimentar. Clădirea era foarte liniștitoare, find și mică, exceptând o doamnă care strica tot ambientul prin tonul ei, certându-se la telefon cu fi'su că nu are nimic dacă nora îi mai pleacă. Era și derutant când stăteai la rând pentru bilete de uitai și numărul trenului pe care să i-l zici casieriței de la vocea ăleia, de parcă vorbea la megafon. În rest, nu mă așteptam să fie totuși ceva călători observând că mulți preferau mai mult trenul decât microbuzul, ceea ce consider mai avantajos.

 


Re: Gări și Halte shoppy

Poti sa pui in forumul magistralei, DB si-a botezat acel model de locomotiva cu personaje mitice romanesti, mai sunt Fat Frumos, Ileana Cosanziana si altele, le gasesti in subiectul modelului de locomotiva.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Gări și Halte Utilizator anonim 2

E vreuna "Pacala"?  :rofl:  Asta e un fel de Bula avant la lettre...

 


Re: Gări și Halte BMihai

Am observat ceva la gările din România. Multe dintre ele au plantat o anumită specie de conifere (brad, zadă, sau molid ce o fi ) numai în apropierea lor. Și asta am observat-o nu numai la gări ci și la unele Ramificații.

Ex. Ramificații:

Ram. Pajura

https://www.google.com/maps/@44.4734569, ... Aw%3D%3D

Gara Băneasa:

https://www.google.com/maps/@44.4850324, ... Aw%3D%3D

https://www.google.com/maps/@44.4850324, ... Aw%3D%3D

Aceste conifere nu sunt numai la gări de munte, ci și la gările de câmpie. De ce se pun acești pomi pe la toate gările, ce rol au ?

 


Re: Gări și Halte cris_m

Prietenul ChatGPT ne raspunde la intrebarea ta astfel:

În zona gărilor din România, coniferele, cum ar fi brazii, pini sau molizii, sunt plantate din mai multe motive practice și estetice:

Rol estetic și peisagistic: Coniferele sunt adesea plantate pentru a îmbunătăți aspectul vizual al zonei. Ele oferă un peisaj verde pe tot parcursul anului, contribuind la crearea unui mediu plăcut atât pentru călători, cât și pentru cei care locuiesc în apropierea gărilor.

Barieră împotriva poluării: Coniferele pot acționa ca un filtru natural, ajutând la reducerea nivelului de praf și alte particule din aerul poluat. Ele pot absorbi gaze toxice emise de trenuri sau vehicule din zonă și contribuie la îmbunătățirea calității aerului.

Reducerea zgomotului: Datorită densității și structurii lor, coniferele pot servi și ca bariere fonice, reducând zgomotul produs de trenuri și vehicule. Aceasta contribuie la atenuarea poluării sonore din jurul gărilor.

Protecție împotriva vântului: Coniferele sunt folosite și pentru a forma bariere împotriva vântului, ceea ce poate ajuta la menținerea unui microclimat mai plăcut în zona gării și la protejarea infrastructurii și echipamentelor din apropiere.

Stabilizarea solului: Rădăcinile coniferelor ajută la prevenirea eroziunii solului, oferind o stabilitate mai mare terenului din jurul gărilor, mai ales în zone cu pante sau terenuri instabile.


In plus, l-am intrebat de ce se prefera coniferele in detrimentul foioaselor, de exemplu, raspunsul fiind:

Coniferele sunt preferate în zonele gărilor din mai multe motive specifice care le fac mai potrivite decât alte specii de arbori:

Rezistența la condiții dure: Coniferele, precum brazii și pini, sunt rezistente la condiții meteorologice dificile, cum ar fi frigul, vântul puternic și chiar poluarea. Ele pot supraviețui și în soluri mai sărace, care sunt frecvente în zonele urbane, inclusiv lângă gări.

Vegetație perenă: Spre deosebire de foioase, coniferele sunt veșnic verzi, ceea ce înseamnă că mențin un aspect verde și plăcut pe tot parcursul anului. Aceasta contribuie la îmbunătățirea peisajului, mai ales în lunile reci, când alte specii de arbori își pierd frunzele și creează un aspect mai dezolant.

Întreținere redusă: Coniferele necesită mai puțină întreținere comparativ cu arborii foioși, deoarece nu lasă frunze căzute toamna. În zonele aglomerate, precum gările, întreținerea constantă a spațiului verde este dificilă și costisitoare, iar coniferele ajută la reducerea acestor costuri.

Toleranță la poluare: Multe specii de foioase sunt mai sensibile la poluarea aerului și la gazele toxice emise de trenuri sau trafic intens. Coniferele, în schimb, au o toleranță mai mare la astfel de condiții, ceea ce le face ideale pentru zonele intens circulate, cum sunt gările.

Cresc rapid și formează bariere: Unele specii de conifere cresc rapid și formează bariere dense de vegetație. Acest lucru este util în zonele gărilor, unde este nevoie de reducerea zgomotului și a prafului într-un timp relativ scurt.

Adaptabilitate la spațiu limitat: În multe gări, spațiul disponibil pentru plantare este limitat și coniferele se adaptează bine la astfel de condiții, având rădăcini mai compacte în comparație cu unele specii de foioase, care necesită mai mult spațiu pentru a se dezvolta.

Astfel, coniferele sunt alese pentru durabilitatea lor, cerințele reduse de întreținere și capacitatea lor de a oferi beneficii pe termen lung în medii urbane și poluate, unde alte specii de arbori ar putea să nu prospere la fel de bine.

 


Home page  • 
Parent forum: Fotografii, filmări, panorame, peisaje  • 
Choose destination

Since our 2406 forum members have written 432055 posts in 5378 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use