Zona metropolitană BucureștiUnitățile de întreținere și exploatare ale STB

 

Topic: Platforma Giuleşti

35 posts, 4648 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Platforma Giuleşti Gabi23

Au început ceva mișcări de curățare a terenului, de vegetația necontrolată și deșeuri. S-au săpat fundații pentru amplasarea unor stâlpi de iluminat și camere. Posibil anul 2024 să ne aducă ceva pe acest teren, posibil vehiculele retrase în vederea casării și care au supra-aglomerat toate depourile și autobazele.
Giulești - 30.12.2023 (1).jpg (389.63 KB; downloaded 1936 times)
Giulești - 30.12.2023 (2).jpg (641.28 KB; downloaded 1936 times)
Giulești - 30.12.2023 (3).jpg (378.32 KB; downloaded 1936 times)
Giulești - 30.12.2023 (4).jpg (513.11 KB; downloaded 1936 times)

 


Re: Depoul Giuleşti (1955 - dezafectat în anul 2013) 1689

Pai nu fusese scos din patrimoniul *TB ?

Oricum, linia de tramvai a fost scoasa, deci putin probabil sa poata gara aici tramvaiele propuse pentru casare iar acestea - cred - reprezinta problema cea mai mare…

Oricum, daca nu asigura si paza, doar camerele de luat vederi nu vor preveni vandalizarea… Cunosc zona destul de bine si nu e un loc in care sa poti crede ca ceva e in siguranta.

 


Re: Depoul Giuleşti (1955 - dezafectat în anul 2013) Gabi23

S-a mai discutat în acest topic, că STB a achiziționat cu ani în urmă terenul de lângă fostul depou. Intenția era de a construi o autobază pentru a înlocui dispariția unitiților de exploatare Pipera și Floreasca. S-au împotmolit în studii de prefezabiltiate, fezabilitate, birocrație românească  :popa: . În fostul depou sunt vehiculele Circului Metropolitan București. Pe acest teren pot fi stocate până la valorificare Citaro, Ikarus și alte vehicule. Inclusiv tramvaie pot fi transpotrate dacă se dorește.

 


Re: Depoul Giuleşti (1955 - dezafectat în anul 2013) Costin

Pai si in prezent cum e? Ce statut are terenul?

 


Re: Depoul Giuleşti (1955 - dezafectat în anul 2013) Gabi23

Terenul fostului depou este propietatea Primăriei Municipiului București și dat în administrare Circului Metropolitan București.
Terenul adiacent (cel din poză) este propietatea Societății de Transport București STB SA, fiind achiziționat din capitalul propiu în 2018 sau 2019.
Giulești.png (3.36 MB; downloaded 2630 times)

 


Re: Depoul Giuleşti (1955 - dezafectat în anul 2013) shoppy

Ce i-o fi apucat sa scoata sinele din depou, nu inteleg cu ce ii incurcau sau ce s-a castigat din asta, mai rau au zgurmat pamantul, o fi fost vreo razbunare ilogica si orgolioasa posibila numai la munca la stat.
Parca tin minte ca initial s-au bagat remorcile peste sine, deci dupa ce au bagat remorcile au trebuit sa le scoata ca sa demonteze sinele si apoi sa bage remorcile inapoi.

 


Re: Depoul Giuleşti (1955 - dezafectat în anul 2013) LucaTB

De curând, au fost aduse în Platforma Giulești 4 troleibuze Ikarus 415T. Din câte am văzut, erau muncitori acolo, dar erau și paznici. Mă gândesc ca vor fi multe vehicule duse acolo, având în vedere dimensiunea terenului, deci m-aș aștepta să vedem și tramvaie în acel spațiu.

 


Re: Depoul Giuleşti (1955 - dezafectat în anul 2013) 1689

Pentru a conserva/gara tramvaie, teoretic ar trebui montata linie si un acces din Calea Giulesti.

Daca pentru prima parte ar putea (teoretic) fi refolosite longrinele OR dezafectate de pe Barbu Vacarescu (sau ce mai are STB prin baza din Titan), accesul necesita instalarea unui macaz nou (cel vechi, de vis-a-vis de Str. Dudului a fost eliminat odata cu reabilitarea caii de rulare pe Giulesti).

Asta inseamna ca singura optiune viabila ramasa e transportarea tramvaielor pe trailer (eventual segment cu segment, pentru a preveni necesitatea unor transporturi agabaritice …) si descarcarea acestora folosind macarale. Un proces prea complicat, dupa parerea mea…

Tind sa cred ca spatiul respectiv va fi folosit doar pentru stocarea autobuzelor si troleibuzelor.

Interesant, insa, e cum vor preveni poluarea cu rezidiuuri petroliere (ulei, motorina etc.) …

De bine de rau, depoul Berceni a avut o platforma betonata atunci cind au fost stocate DAF-urile si DeSimon-urile (nu ca s-a preocupat cineva de decontaminare dupa ce au fost relocate…). Dar sa nu-mi spuna cineva ca un vehicul *TB nu are pierderi de fluide de orice fel !

 


Re: Depoul Giuleşti (1955 - dezafectat în anul 2013) ByOnu

Nu-mi dau seama de pe Street View, dar sigur au fost scoase sinele din depou?

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Giuleşti (1955 - dezafectat în anul 2013) ADK

Cred că depoul are și acum șinele, nu știu cât îi mai interesau pe ei să le recupereze când au vândut unitatea, judecând că erau oricum uzate și deformate, lucru ce se căuta deja să se scape.

Dar e vorba de autobaza de lângă, un nou parc rece pe lângă cel de la Alexandria (asta dacă nu cumva vor să mute tot de acolo), doar că nu prea existaseră încă un loc de genul și pentru tramvaie, find garate până acum prin diverse depouri (gen T4R în Victoria, EP-ul 6001 cu cele 2 remorci în BN, Holecul 192 în Colentina etc).

Acuma da (mă rog, era mai demult încă), dacă vrei să dezmembrezi vehicule în special poluante, trebuie să o faci într-un loc asfaltat sau betonat, ca să nu intre reziduri petroliere în pământ, contaminând chiar și apa etc.

La tramvaie ar fi mai elegant să facă o treabă calumea, deși ar fi oleacă de muncă, mă refer să facă șine de intrare/ieșire (similar unui depou) și garate într-o parte a unității una lângă alta, ca să le transporți pe linie cu tramvaiul utilitar cât mai ușor. Deși, mai degrabă vor fi pe trailer + macara, de genul cum au fost garate Timiș-urile ale STPT, îngreunând mereu procesul când va fi vorba de vagoane... Dar e bine să ai corpuri de schimb pentru eventuale accidente de genul Lizeanul (mă rog, în cazul V3A-urilor).

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobaza Giulești ADK

Costin wrote here:
O sa decidem in echipa ce facem cu topicul de fata, pana atunci, ramane inchis. Folositi subiectul fostului depou Giulesti pentru discutii.

Judecând scopul STB cu privirea la folosirea (cel puțin momentan) acestui spațiu (conservarea/casarea vehiculelor vechi, nefolosite sau ireparabile), cred că ar trebui făcut un inventar ca pe listă să nu se afle ceva cu potențial istoric, care ar putea fi scoase la valorificare.

E destul de clar că în acest loc se intenționează mutarea vehiculelor ce nu circulă (inclusiv tramvaie), astfel că ne așteptăm că pe listă ar putea fi orice pentru eliberarea spațiului, inclusiv vehicule istorice (camionul Scania Vabis din A. Obregia, Saviemul al Retromobil mutat din Obregia în Ferentari etc).

Momentan înțeleg că sunt troleibuze Ikarus, care vor fi conservate sau casate, dar se intenționează să ajungă și tramvaie V3A. Pe listă ar trebui să se mai adauge și cele 2 troleibuze Citelis, care au luat foc aproape în totalitate, nu știu dacă și alte astfel de troleibuze.

Nu cunosc dacă se intenționează mutarea parcului rece din A. Alexandriei aici, datorită spațiului mai mare. Dacă există ceva fotografii cu noul spațiu, ar fi bine-venite.

 


Re: Parcarea Giuleşti Costin

Noi initial am decis sa pastram un singur subiect pe tema "Depoului Giulesti" (in prezent scos din circuitul STB si utilizat de alte institutii subordonate PMB). Insa, avand in vedere ca tot apar discutii despre terenul invecinat depoului, pe care sunt parcate vehicule retrase din circulatie, am revenit asupra deciziei de a pastra un singur topic, astfel ca am extras mesajele de mai sus intr-un subiect nou, care acopera noua parcare.

Asadar, topicul Depoului Giulesti se afla in subforumul dedicat istoriei, fiind, din punctul de vedere al exploatarii STB, istoric. Ca este utilizat de alta institutie in alte scopuri, este ceva ce nu face obiectul forumului nostru.

Revenind la topicul de fata - amintesc cu aceasta ocazie si situatia juridica prezentata anterior de Gabi:

Gabi23 wrote here:
Terenul fostului depou este propietatea Primăriei Municipiului București și dat în administrare Circului Metropolitan București.
Terenul adiacent (cel din poză) este propietatea Societății de Transport București STB SA, fiind achiziționat din capitalul propiu în 2018 sau 2019.





In concluzie, topicul de fata se refera la noua parcare Giulesti unde sunt garate vehicule retrase. Daca pe viitor devine o autobaza in adevaratul sens al cuvantului, vom opera modificarile necesare la momentul respectiv.

 


Re: Parcarea Giuleşti tramlovr

Chiar ar fi păcat ca STB sa nu transforme acest teren într-o autobază propriu-zisă.

Este generoasă din punct de vedere al mărimii, nu este la risc de a fi "acaparată" de mafia imobiliară și este într-o locație buna pentru a deservi liniile de la gară.

Acum rămâne de văzut dacă conducerea STB are de gând să facă ceva mai mult cu acest teren decât un simplu cimitir pentru autobuze și troleibuze.

 


Re: Parcarea Giuleşti alexandru_gr

Terenul în cauză a aparținut în trecut de Institutul Pasteur apoi când a fost privatizat terenul a trecut în proprietatea unei persoane private , în cele din urmă ajungând în proprietatea STB.

 


 
Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Unitățile de întreținere și exploatare ale STB  • 
Choose destination

Since our 2340 forum members have written 426214 posts in 5298 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use