Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport aviaticAeroporturi

 

Topic: Aeroportul Internațional Brașov - Ghimbav [GHV/LROV]

19 posts, 6437 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Re: Aeroportul Internațional Brașov - Ghimbav [BRV/LROV] PTMZ

Compania UTI CFM S.A. a anunțat miercuri că va construi, în asociere cu Bog’Art SRL, primul turn virtual de control din România, pentru Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav.

UTI CFM S.A. și Bog’Art S.R.L. au semnat în data de 29 decembrie 2021 cu Consiliul Județean Brașov contractul pentru realizarea primului turn virtual de control implementat pentru un aeroport din România. Proiectul, în valoare de 66.148.224,42 de lei fără TVA, a fost atribuit în urma unei proceduri de licitație publică, iar durata de implementare a proiectului va fi de 14 luni.

La Aeroportul din Brașov, care va fi al treilea ca mărime din România, turnul de control clasic va fi înlocuit de cea mai nouă și eficientă soluție apărută în ultimii ani în lume: un ansamblu format din camere video de înaltă definiție, sisteme de comunicații și de radionavigație, senzori, stație meteo și un centru de dirijare a zborurilor, echipat cu o aplicație software extrem de performantă, care să permită dirijarea zborurilor de la distanță, se specifică în comunicatul transmis de UTI.

Operarea de la distanță se va face de către ROMATSA, din Arad, localitate destinată să acomodeze în viitor dirijarea zborurilor și pentru alte aeroporturi. Turnul virtual de control asigură performanțe superioare în comparație cu cel clasic, la costuri operaționale semnificativ mai mici.

Specialiștii UTI CFM SA vor proiecta, livra, instala și pune în funcțiune partea tehnologică (echipamente de radionavigație, de comunicații pentru controlul traficului aerian, de supraveghere și meteo) și vor construi, împreună cu Bog’Art, clădirea de contingență și infrastructura necesară instalării echipamentelor de dirijare de la distanță a zborurilor pentru primul aeroport construit de la 0 în România în ultimii 50 de ani.

UTI Construction and Facility Management S.A. a participat, în cadrul unei asocieri cu firma Bog’Art, la construcția terminalului aeroportului din Brașov, lucrările fiind finalizate într-un timp record, de doar un an.

Compania implementează soluții și tehnologii conform standardelor internaționale din domeniul aeroportuar, adaptate cerințelor din ce în ce mai diversificate în ceea ce privește siguranța, securitatea și confortul pasagerilor.



Uti este unul dintre principalii furnizorii de soluții complexe pentru aeroporturi din România, instalând și integrând sisteme specifice de siguranță și securitate aeroportuară, sisteme de curenți slabi, HVAC, instalații sanitare, iluminat și balizaj, manipulare și scanare a bagajelor, sisteme informatice de management al resurselor și de securitate cibernetică, telecomunicații, servicii de facility management, de dezinfecție și securitate sanitară.

Compania are parteneriate cu furnizori de tehnologie renumiți, ale căror echipamente le integrează în soluțiile proiectate. Astfel, din 2020, UTI CFM SA este partener autorizat în România al companiei britanice producătoare de echipamente de securitate, Smiths Detection, iar cu ocazia contractului semnat la Brașov, UTI CFM va colabora cu firmele SAAB – Suedia și Thales – Italia, principalii furnizori de tehnologie pentru turnul virtual și sistemele de radionavigație.

Sursa: Economica

 



Re: Aeroportul Internațional Brașov - Ghimbav [BRV/LROV] orex

Șeful Aeroportului Brașov despre calendarul primelor zboruri : promovarea curselor și vânzarea biletelor se stabilesc cu șase luni înainte de lansare/Aeroportul Brașov va fi operațional la sfârșitul anului
Aeroportul Internațional Brașov va primi certificarea și va deveni operațional până la sfârșitul anului, însă calendarul primelor curse urmează să fie stabilit cu companiile aeriene,  fiind deja mai mulți operatori care au semnat drafturi de contract, a anunțat luni la Ghimbav, președintele Consiliului Județean Brașov Adrian Veștea. Aeroportul Internațional Brașov (Ghimbav) este construit din fonduri de la CJ Brașov și de la Bugetul de Stat și este primul aeroport nou din ultimii 50 de ani. Însă finalizarea lucrărilor și obținerea tuturor avizelor de la autoritățile din aviație (Romatsa va face dirijarea din turnul virtual de la Arad) nu înseamnă automat și lansarea primelor curse a explicat Alexandru Anghel, directorul general al Aeroportului Brașov la conferința Smart City Brașov. Promovarea curselor și vânzarea primelor bilete pentru companiile care vor opera la Aeroportul Internațional Brașov trebuie făcute cu șase luni înainte de lansarea programului de zbor, deocamdată nefiind posibilă anunțarea unei date exacte : ,,Suntem într-un stadiu foarte avansat, practic partea de infrastructură de aeroport este aproape gata, miercuri avem recepția la balizaj, pe 25 aprilie am avut recepția finală la terminalul de pasageri, în lunile următoare finalizăm tot ce înseamnă lucrările la aeroport. Pe partea de navigație aeriană, am recepționat procedurile satelitare și am început lucrul la procedurile de zbor, după ce acestea se termină definim spațul aerian. Prin iulie-august vin echipamentele de radio navigație ILS (n.r sistem de aterizare instrumentală) și partea de turn virtual, Brașovul va fi dirijat de la Arad, remote tower, în urma selecției Romatsa. Urmează partea de verificare zbor și partea de publicarea proceduri, iar dacă discutăm despre primele zboruri, asta o să stabilim cu companiile aeriene…există un timinig…una este finalizarea infrastructurii, alta este primul zbor. Practic îți trebuie șase luni înainte de primul zbor să vinzi biletele, să promovezi cursele. Nu pot să vă spun o dată exactă.”

Comunitatea de afaceri din Brașov, variante de transport doar la București și Cluj Napoca

Comunitatea de business din Brașov are doar variantele de transport la București ( Otopeni) și Cluj Napoca a spus la Ghimbav directorul general al Companiei Aeroporturi București, George Dorobanțu. Dezvoltarea aeroporturilor regionale va contribui și la creșterea traficului de la Otopeni : ,,Vrem să creștem, să devenim un hub și apoi un filler pentru toate celelalte aeroporturi regionale. Relația cu aeroportul Brașov este importantă pentru că, traficul de business, tot ceea ce înseamnă comunitatea de business din Brașov, în momentul de față nu are multe opțiuni (n.r de transport) prima opțiune Bucureștiul, probabil a doua este Cluj -Napoca. Ambele variante necesită un termen extrem de lung de a ajunge la birou. Pentru managerii executivi timpul e prețios și costă bani” a spus Dorobanțu.
Aeroportul Brașov va avea și o linie de tren electrificată care se desprinde din Magistrala 200 Brașov-Sighișoara.

 


Aeroportul Internațional Brașov - Ghimbav [GHV/LROV] Andrei Andraș

Fly Lili va începe operarea pe Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav din luna iunie

Anunţul a fost făcut în cadrul unei întâlniri pe care Jürgen Andreas Faff, patronul Fly Lili, şi Cătălin Cotruţ, directorul general al companiei, au avut-o joi, 25 ianuarie, cu preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, cu directorul general al Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav, cu preşedintele Consiliului de Administraţiei al Regiei Autonome „AIBG”, cu directorul DSNAR Arad şi cu directorul general al firmei de handling Kronaero.

Cu acest prilej, participanţii au stabilit că în cursul lunii februarie reprezentanţii Fly Lili vor anunţa destinaţiile concrete şi frecvenţele zborurilor.

Totodată, s-a analizat posibilitatea ca Fly Lili să-şi stabilească una din bazele operaţionale pe Aeroportul Braşov, fapt care ar permite realizarea unui număr de trei curse dus-întors pe zi, şapte zile din şapte, în intervalul de 16 ore de funcţionare a Aeroportului Braşov.
0.jpg (96.42 KB; downloaded 967 times)
Aeroportul Internațional Brașov - Ghimbav

 


Re: Aeroportul Internațional Brașov - Ghimbav [GHV/LROV] ByOnu

Pare ca si-a mai gasit o utilitate acest aeroport.
Screenshot_20240331-171242_X.jpg (618.66 KB; downloaded 738 times)

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aeroporturi  • 
Choose destination

Since our 2394 forum members have written 430840 posts in 5359 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use