Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de tramvai din București

 

Topic: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare

135 posts, 59474 views
 
Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare 1689

Oarecum off-topic, o imagine cu noua linie pentru T3 din Paris…

… ce pot spera e ca nu le vin idei si alor nostri cu placi de granit …
9F15639B-4D81-45FD-8447-E195C82C1E56.jpeg (1.32 MB; downloaded 2119 times)

 


Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare subway guru

Acele placi groase de granit nu au moarte…dar costa!

 


Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare cris_m

Plus ca zona imi pare a fi pietonala...

 


Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare 1689

Nu, zona nu e pietonala - cel putin deocamdata…

Daca se va decide sa se faca separarea traficului de tramvai, asta nu stiu…

 


Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare Media

Care credeți ca este top 3 cel mai distrus segment de linie?

Votul meu merge către: Bd Chișinău, Maica Domnului și Bd Lacul Tei.

 


Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare Misiekwas

Eu as spune și Calea Călărași.

 


OR vs. linii reabilitate dupa ‘90 1689

ByOnu wrote here:
Referitor la discutia despre linii. Cu toate ca sunt de acord ca mentenanta liniilor a fost execrabila (sub zero), nu vor ajunge niciodata la nivelul infrastructurii tip Oțelul Roșu. In cazul solutiei de incastrare in beton, șinele vor rămâne <drepte>. Avariile au survenit in curbe, la elementele speciale (intersectii linii, macazuri), precum si in zonele sudurilor.


Infrastructura OR a fost realizata in conditii precare, de cele mai multe ori fara nici o pregatire corespunzatoare a fundamentului, cu materiale ce adesea nu respectau chiar si acele standarde calitative minimale ale vremii, nu a avut parte de nici un fel de mentenanta, a avut parte de exploatare cu tramvaie fara intretinere corespunzatoare si - cu toate acestea - a rezistat, cum-necum peste 40 de ani.

Si - inca un lucru care trebuie mentionat -“modernizarile” durau de cele mai multe ori citeva luni.

In cazul retelei modernizate la sfirsitul anilor ‘90- primul deceniu al anilor 2000, reabilitarile au durat ani iar solutiile alese au fost diferite aproape de la fiecare segment la altul. Si ne vedem, iata, la nici douazeci de ani de la finalizare, intr-o situatie nu semnificativ mai buna decit eram la mijlocul anilor ‘90.

Deci…As fi ceva mai rezervat in a declara ” nu vor ajunge niciodata la nivelul infrastructurii tip Oțelul Roșu”… Pina sa le vina vremea re-reabilitarii, s-ar putea ca Rahovei, Trafic Greu, Giurgiului si inca multe altele sa arate cum arata linia pe pat de nisip din anii ‘80… Rupta si cu bucati lipsa, scufundata in terasament si ondulata precum un sarpe…

Cit despre cea ingropata in beton, nu e timpul trecut ca fundatia sa inceapa sa cedeze de la infiltratiile de apa cu sare, vibratiile de la bandajele neintretinute si cirpelile cu smoala si/sau gropile de pe segmentele pe care circula si autobuzele (sa nu uitam ca infrastructura reabilitata atunci nu a fost proiectata pentru utilizare duala si ma intreb ce greutate de osie a fost luata in considerare …).

PS: impresia mea e ca solutia cea mai fiabila s-a dovedit in final a fi… cea cu sina CF pe traverse de lemn montate pe pat de piatra sparta, folosita pe Petricani.

 


Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare florin

ByOnu wrote here:
Referitor la discutia despre linii. Cu toate ca sunt de acord ca mentenanta liniilor a fost execrabila (sub zero), nu vor ajunge niciodata la nivelul infrastructurii tip Oțelul Roșu. In cazul solutiei de incastrare in beton, șinele vor rămâne <drepte>. Avariile au survenit in curbe, la elementele speciale (intersectii linii, macazuri), precum si in zonele sudurilor.


Oare nu exagerăm un pic? Totuși STB are aparat de polizat de câțiva ani și aparent îl și folosesc ocazional:

https://www.tiktok.com/@stbtramvaie/vide ... FjOCveBU

(scuzați sursa, nu porniți sunetul)

 


Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare ByOnu

Sa exageram cu ce? Care dintre punctele enuntate de mine este exagerat?

Locuiesc pe linia lui 21, iar macazurile s-au rupt (vezi macazul de impreunare Str. Ziduri Moși spre Doamna Ghica), elementele de retea speciale sunt tocate (vezi incrucisarile de la Cavafii sau Paleologu), curbele s-au mancat si au fost luate la mistrie (vezi curba de intrare spre Cavafii dinspre Mosilor, vezi curbele cu piatra cubica de la Armeneasca), iar lucrul pe care il < simt > cel mai rau de la 5 dimineata pana noaptea la 12, sudurile de pe Mosilor au devenit gropi.

Cunosc linia asta de cand a fost modernizata. STB pot avea ce utililaje vor ei, mentenanta liniilor modernizate nu exista (cu mici exceptii pe 41).

Astept sa-mi arati exagerarile.

 


Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de tramvai din București  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421265 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use