Regiunile RomânieiMunteniaJudețul BuzăuTransportul în comun din municipiul Buzău

 

Topic: Stații, refugii, indicatoare, diverse

112 posts, 17853 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse ByOnu

https://stiripesurse.ro/de-la-mobilitate ... 911.html

De la mobilitate urbană la faliment. Cazul Buzău sau modul în care resistematizarea unui bulevard poate da economia peste cap

Autor: Denisa Miron, Colaborator
Publicat: 29/01/2024 14:45


43 de agenți economici din Buzău, care își desfășoară activitatea pe bulevardul central al orașului, reabilitat cu bani europeni, au formulat și semnat o petiție prin care le cer autorităților locale măsuri urgente pentru a rezolva o serie de probleme ce au apărut odată cu resistematizarea zonei.
Proiectul de mobilitate urbană, ce include benzi dedicate mediane pentru autobuze electrice și piste de biciclete, a dus la eliminarea locurilor de parcare. Agenții economici se plâng că au ajuns la un pas de faliment, întrucât, odată cu dispariția parcărilor, nu mai pot face aprovizionarea, iar numărul clienților a scăzut cu până la 30%.

” Proiectul de resistematizare a Bulevardului Unirii ne afectează grav. Începând cu trasarea și apoi resistematizarea zonei, un proiect ce ar fi trebuit să ne facă tuturor viața mai ușoară se dovedește că ne pune piedici imense în gestionarea activității zilnice. De mai bine de o lună, de când se aplică noile reguli, totul s-a transformat pentru noi într-un adevărat calvar. Lipsa parcărilor, a unor locuri minime pentru aprovizionare, hăituirea noastră și a clienților noștri de către poliție, toate fac ca afacerile noastre să aibă pierderi majore.

În medie, vânzările au scăzut cu aproximativ 30% și estimăm că în câteva săptămâni mulți dintre noi ne vom afla în situația de a închide și apoi de a da faliment! Pe noi nu ne-a întrebat nimeni ce ar trebui făcut în zonă, care ne sunt sugestiile pentru a participa activ să aducem plus valoare zonei, iar proiectul care ne-a fost prezentat inițial nu are nici o legătură cu rezultatul final și cu realitatea cu care ne confruntăm”, spun agenții economici în petiție.

Senatorul PNL de Buzău, Vlad Pufu, a vrut să afle mai multe despre proiectul care i-a bulversat nu doar pe antreprenori, dar în egală măsură și pe riverani și pe toți cei care circulă pe Bulevardul Unirii.
Parlamentarul a mers la ADR Sud-Est Brăila, autoritatea de implementare a proiectului, împreună cu doi consilieri locali. Iar de acolo a aflat că, de fapt, bulevardul central nu trebuia să arate așa cum este în prezent.

”În urma discuțiilor, concluzia desprinsă de mine este că acest proiect a pornit greșit ca abordare, în sensul în care sunt invocate doar sumele atrase, nu și utilitatea practică a proiectului final. Cert este că parcările au picat din start, știindu-se din capul locului că Uniunea Europeană încurajează prin aceste proiecte mobilitatea urbană prin folosirea transportului în comun, a bicicletelor și altor mijloace mai puțin poluatoare. Prin urmare, proiectul trebuia să fie gândit și adaptat special la nevoile municipiului, ceea ce nu s-a întâmplat.

Parcările trebuiau încadrate într-un proiect de ansamblu și plătite din bugetul primăriei. Un singur consultant realizează proiecte în mai toate primăriile din țară, ceea ce explică de ce toate proiectele seamănă între ele. Practic, consultantul respectiv are un proiect desenat pe care îl prezintă peste tot. Aici trebuie să intervină însă primarul/primăria, care trebuie să ceară ajustarea desenului pe particularitățile locale. Ce se vede azi la Buzău este rezultatul unei intervenții aproape inexistente din partea autorităților locale la proiectul prezentat”, spune senatorul Vlad Pufu.

Mai mult, acesta arată că banda dedicată transportului local, din cauza căreia apar blocaje în permanență, putea fi adaptată nevoilor orașului.
”Banda de pe mijlocul bulevardului, de exemplu, este în oglindă cu un proiect similar dintr-un oraș unde există și alte mijloace de transport în comun, ca tramvaie sau troleibuze. Nu era obligatorie banda pe mijloc! Soluția a fost, pur și simplu, aleasă de primărie.”, a subliniat senatorul liberal.


Senatorul Vlad Pufu arată că, deși trendul european vizează mobilitatea urbană și un transport prietenos cu mediul, proiectele de acest gen nu pot fi implementate brusc, pentru că riscurile necalculate și daunele provocate pot fi majore. ” Nu poți să-i obligi pe toți românii să meargă spontan pe biciclete și trotinete, renunțând la un reflex de standard de viață de zeci de ani”, spune senatorul.

Acesta anunță că va veni cu o variantă care să pună în valoare și să stimuleze dezvoltarea zonei comerciale.

Proiectul european poate suferi modificări, dar pentru asta va trebui ca municipalitatea buzoiană să fie de acord cu măsurile propuse și să plătească pentru ele.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse ADK

Am vrut să spun că noul bulevard este, în sinea sa, o mizerie aka Toma via UE necredincioșii. Dar îmi era că îmi săriți în cap, și oricum nu mă prea afectează astfel că nu prea am abordat discuția.

Dar nu numai bulevardul tipic Ștefan cel Mare din București, ci și pistele de biciclete de pe el, gândite prost prin multe locuri, puse abuziv și extrem de cretin și pe Bd. Republicii (în curând și pe 1 Decembrie) dar și noul centru, viitoarea autogară de la Kaufland Sud gândită și ea foarte prost, sunt doar unele dintre mizeriile orașului ce par frumoase pe dinafară, dar sunt un gunoi pentru locuitorii de zi cu zi că nu sunt atât de practice pentru treburile zonei. Deoarece au venit băgate-n gât, pot spune, încă dacă nu săreau locuitorii din sud în capul primarului cu parcările lui etajate, modelul Slatina, se realiza și mizeria aia (îmi vine să și râd de așa matahală de construcție, o schelă metalică cu mașini puse ca pe rafturi, de parcă sunt machete dar 1:1 puse într-un biblioraft), dar după cică s-a răzgândit primarul din cauza costurilor (socotiseră parcă vreo € 60k pe loc, Jesus, de banii ăștia îți ridici o casă de peste 100mp și pe un teren frumos, dacă nu te arunci nici aiurea la bani). Într-un mesaj trecut la autobuzele din Bistrița-Năsăud, unde era vorba de electricele lor staționate de ceva timp, am afirmat că la Buzău la fel stau demult pe dreapta, cel puțin în cazul ăsta deoarece conducerea are interesele sale, crezând că chiar nimeni nu știe motivul sau nu a mai văzut așa ceva până la ei.

Revenind, orașele vor deveni locurile unde nu o să mai ai voie să faci nimic greșit, poate... nici să respiri, că nu o să mai ai ce. Vom ajunge prostesc de perfecționiști, vom împrăștia poliția să de-a amenzi pentru orice și să comită abuzuri (că doar au unde, în București spre exemplu nici nu stă la discuții), pretențiile vor crește fără oprire și nimeni nu va fi mulțumit, și așa încep războaiele. Asta că simplitatea, cheia fericirii, a dispărut pentru că așa ne-am dorit în schimbul complexității care în față îți spune că trebuie să evoluăm, dar în spate sunt alte jocuri discutate și para-discutate înainte. Nu zic că nu trebuie totuși evoluăm, dar dacă prin evoluare înseamnă facem una bună și apar 3 rele... aia nu-i evaluare, decât pe hârtie, în practică e o scamatorie politică. Mă rog, unele lucruri nimeni nu le vede sau nu le înțelege ori crede, până nu le vede.

 


Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse ByOnu

Eu nu pot sa iau articolul de mai sus pe care l-am citat de bun. Este doar oportunismul unul politician galben care a prins ocazia sa se ia de politianul rosu - atat.

Omul nu ofera solutii si nici macar nu spune care sunt problemele concrete.

In cazul benzii, zice ca ea putea fi pe prima banda. So what? Tot nu s-ar fi putut parca samd. A zis si el ceva ca sa se faca auzit.

Proiectul implementat, atat cat l-am urmarit pe forum, imi pare bun.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse ADK

Atacurile între "culori", sunt într-adevăr la fel de valabile ca conflictele între directori, primari ș.a.m.d., chiar și printre vecini, rude sau chiar prieteni când cineva face ceva - aparent mai bun decât celălalt (care n-a avut șansa de a fi ales sau a fost demis), se poate căuta nod în papură ca să arate de fapt greșeli, care pot să nu fie dacă nu te arunci să crezi orbește în ceea ce ți se spune.

Doar că cele argumentate sunt și... reale, spun eu, care merg zi de zi în Buzău. Pe de alta (poate pare că mă sucesc), îmi place modelul stil Chișinău fără mașini pe bulevard, și autobuzul mai rapid. Dar proiectul e gândit cam pe repede-înainte, find zi de zi discuții contrarii cu amplasarea stațiilor, aproape imposibil de oprit corect la peron, și locuitorilor la care nu s-a gândit nimeni că sunt doar blocuri cu 10 etaje (asta ar însemna vreo 40 de apartamente, dacă pui și parterul ies mai multe), și extrem de puține locuri de parcare raportat la numărul de locuințe. Unde au dispărut mașinile? Păi, pentru cei din sud în parcarea Lidl sau la mama naibii, un autoturism ai dreptul să ai precum și un loc de parcare care acum se bat cam 5 pe el.

Deși, mai dă-mi pace și cu site-urile de presă locală, mai ales Buzoienii, cu un jurnalist trecut de 40 ani care este plătit (a și recunoscut, auzindu-l chiar eu) de PMB să scoată în evidență doar bune în ceea ce privește conducerea orașului, drept ne ia de proști într-o postare că pistele de autobuze sunt în Boston și San Francisco "ca la Buzău", mă ierți, ce a fost primul? Oul sau găină? Am căutat totuși bulevardele Columb din Boston și Van Ness din San Francisco să văd, după logica reportajului, dacă au fost implementate după ce-a din Buzău. Nicidecum, suntem ca de obicei induși în eroare și păcăliți cu acadele. În Boston n-am reușit inițial să găsesc bulevardul, find de fapt Columbus nu Columb (probabil să nu mai cauți, dacă n-ai un pic de cap), în 2022 deja exista banda, însă în peultima vizită în 2019 nu, iar în San Francisco lucrările au început încă din 2017(!), deși au durat ceva, abia prin 2022 au fost gata (când în Buzău cam pe atunci se începea), ăsta crede că noi chiar suntem proști și nu ne dăm seama că capturile sunt stradale, pe care le putem verifica din ce perioadă sunt. Și drept dovadă că proiectele nu au legături între ele, doar se zice că ei sunt mai bolunzi și s-au luat taman după buzoieni, că pistele sunt destul de diferite ale buzoienilor vs ale americanilor. Din cauza minciunilor, nu se gândește că riscă să-și piardă "audiența", dar dacă are cu cine... IQ-ul multora de aici abia dacă depășește temperatura camerei.

Am mai dat și prin oraș de oameni care păcălesc pe alții că ce e în Buzău, așa este peste tot. Avem apă cu calcar, așa e în toată țara sau chiar toată lumea, hai sic... Nu v-a scos nimeni din păduchi, asta e realitatea, sunteți ca locuitorii din Coreea de Nord care cred că acolo este tot binele din lume, că așa li se zice (plus de asta, nici nu au acces să vadă occidentul, de fapt nici-o altă țară, aproape cum eram și noi până aproape de 1990), ce e Buzăul ăsta, orașul lui Dumnezeu? Pentru mine este o mizerie din toate punctele de vedere, singurul lucru comun în ce-a mai mare a timpului este doar județul și locul de muncă cu o firmă din Deva.

 


Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse ByOnu

1. Sigur, ai dreptul la masina.

2. Nu, nu "ai dreptul" din oficiu la un loc de parcare.

3. Deci pentru 40 de apartamente dupa cum spui tu, sa nu se mai fi facut banda bus care transporta zilnic mii de oameni? Tin minte ca vazusem chiar de la tine fotografii cu autobuzele ticsite.

Concluzia mea: spatiul urban este o resursa limitata si trebuie aleasa solutia de care beneficiaza majoritatea. Este mai important sa transporti oamenii decat sa depozitezi niste fiare.

Calitatea efectiva a lucrarilor este alta discutie: da, calitativ vad mai multe lipsuri (borduri neprietenoase cu anvelopele autobuzelor samd).

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse ADK

Aici... corect în tot ce spui.

Într-adevăr, când îți cumperi o mașină, trebuie să te gândești că ai și unde s-o ții. Eu mă refeream că atunci când îți cumperi un apartament, ar trebui să ai și un loc de parcare disponibil (deși nu toți vor sau pot să aibă un autoturism, dar e și câte unul cu 2-3 și ocupă tot ce mai e...). Doar că în Buzău prea au exagerat cu eliminarea locurilor de parcare, în favoarea la orice altceva, ceea ce în București au tot creat. Nu s-au păstrat locurile odată cu blocurile, uite mergi și într-o parcare a unui hipermarket, au tot creat magazine și au tot furat din locuri ba cu o stație peco mai mereu nefuncțională, ba cu un centru de copii chei sau comenzi termopane unde nu intră mai nimeni, ba centru de reciclare cu un A4 pus demult "ne cerem scuze, șandramaua nu funcționează" și e normal dacă erau mereu același număr de clienți, să nu mai aibă unde parca (că nu-i deloc teren căcălău prin preajmă, mai ales la Kaufland Nord, dar de ce să cumpere, sau nu o vrea proprietarul să vândă, dar nici nu se limitează la cât au).

Într-un oraș într-adevăr, regulile sunt diferite (îs mai restrictive adică) față de mediul rural. Eu dacă nu m-am mai putut acomoda, adică tot simțeam că sunt strâns cu ușa, am optat spre mediul unde îmi oferă ceea ce caut, deși nu înțeleg nici azi de ce mulți fug de țară (când eram copil nici mie nu-mi plăcea, dar mi-am dat seama mai târziu că nu era mediul, ci oamenii de sub același acoperiș). Înțeleg satele unde ajungi doar pe scară sau cu elicopterul, dar nu în zonele încă decente din foarte multe puncte de vedere. În fine, zic totuși când facem ceva (că nici la țărănoaia nu-i exclus să se dezvolte ceva, și prost) să se facă corect, nu doar să se ia banii, văd că lumea respectă banii și nu oamenii, sau...proiectele, și uite de ce rezultatele sunt care sunt.

Autobuzele erau aglomerate și pe vremea celor 30 de BMC-uri, nu doar acum (acum sunt că e câte un interval nesimțit, și multe locuri pe scaune pentru liniile urbane).

 


Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse shoppy

Asta ca au scazut clientii magazinelor ca nu mai sunt locuri de parcare este o prostie, locurile de parcare respective erau folosite de locatarii din zona care isi miscau masina doar in weekend si erau mereu ocupate, clientii magazinelor si aprovizionarea parcau tot ilegal dubland pe cei deja parcati, deci clientii au scazut ca se impune legea nu ca au disparut locurile de parcare.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse ADK

Nu neg nici varianta adusă de tine.

Dar văd la piață, de când au închis traficul rutier pe aleea Trandafirilor și Emil Parade, că nici comercianții nu sunt mulțumiți cu hotărârile astea. Încă cândva, pe Cuza Vodă (cunoscut ca Platoul Dacia), era trafic rutier (acum mai mult de un deceniu), deși într-un fel noul centru ar aduce mai multă liniște locuitorilor și un aer mai respirabil, dar aici intervine într-un fel argumentul adus de ByOnu:
...spatiul urban este o resursa limitata si trebuie aleasa solutia de care beneficiaza majoritatea.

Când totul e limitat, în același timp spui și înghesuit. Și ca să împaci măcar pe majoritatea, trebuie să faci ce ți se cere (sau ce crezi tu că e mai bun), deși iară, fiecare poate vrea altceva însă adunările astea într-un singur loc nu le văd bune într-un final. Toată lumea a mers prin țara asta (poate și prin lume) și a văzut cât pământ avem neocupat, că preferăm noi să stăm toți 6 inși într-o garsonieră că... e București, în loc s-o valorificăm (că oricum primești peste 80% doar prețul zonei, apoi ce vinzi în acte) și să luăm o casă cu 4 camere cu teren suficient să ne facem tamblalele, într-un loc unde nu ne stresează nimeni (și unde plătim în mare bunul, nu locul, și ăla doar la comun cu alții) și libertatea necesară, aici nu mai e vina lui Dumnezeu care ne-a dat, dar nu ne bagă și-n traistă (că cuiva îi place hărmălaia, în primul rând personal consider o alegere ciudată și neomenească, plus nu se gândește pe moment că asta îi poate mânca sănătatea iar speranța de viață strict în oraș poate scădea foarte mult). Ca brandurile, unde plătești chiar și mai mult de 80% marca apoi produsul oferit (deși aici mai poate fi vorba și de calitate... dar depinde de la caz la caz, aș avea ceva exemple dar nu am energie să le discut acum).

Dar în fine, iară deraiez de la subiect. Oricum o afacere o deschizi într-un loc mare, de ce multe branduri le găsești doar în București sau prin orașele mari, că acolo ai mai mari șanse de reușite.

 


Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse shoppy

Asa este cand treci de la "totalmente gratis si totalmente legea junglei" direct la "totalmente interzis", usor nu poate sa fie.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse ADK

Unele afișaje din stații au început să funcționeze, dar "puțin" eronate:
IMG_20240214_135916_HDR.jpg (1.6 MB; downloaded 784 times)

 


Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse ByOnu

Or fi orase infratite.  :lol:

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse ADK

Update ... Doar că iar puțin eronat - stația Unirii Sud sens Nord, în această stație NU opresc 10, 11, 14 și 120 (ci în vechia stație), aici oprind 1, 4, 5, 15, 16 și 18-20:
IMG_20240219_194422.jpg (1.74 MB; downloaded 667 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse ADK

Validatoarele cu coduri QR au început să afișeze linia (însă următoarea oprire nu este corectă, autobuzul mai având vreo 3 stații):
IMG_20240229_180503_HDR.jpg (1.94 MB; downloaded 529 times)


LE: în alte autobuze - următoarea oprire - funcționează corect.

 


Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse TTony2829

Cu aplicația mobilă ce s-a întâmplat? Pot să confirm că a existat la un moment dat dar văd că a dispărut. Ce știu este că dintre toate aplicațiile create de Telelink City Services doar cea de la Buzău rămăsese cu design-ul din 2021.

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transportul în comun din municipiul Buzău  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 421938 posts in 5257 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use