Topic: Gara Basarab - București
43 posts, 28659 views
📖 Pagination options
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - București
andrei11
Părăsită de cine ? Când am făcut eu fotografiile erau trei trenuri la plecare...
Părăsită de cine ? Când am făcut eu fotografiile erau trei trenuri la plecare...
-
- aztec
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - București
aztec
Parasita de administrator...de personal intretinere..
Cand am vizitat eu, ca aveam de pierdut timp in zona, nu avea mai mult de 3 betivi la carciuma de pe peron...
Parasita de administrator...de personal intretinere..
Cand am vizitat eu, ca aveam de pierdut timp in zona, nu avea mai mult de 3 betivi la carciuma de pe peron...
-
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - București
BodoMinea
Fostele afișaje din Gara de Nord care au fost „reciclate” în mod brut la Basarab erau și zilele trecute tot nefuncționale, având foaia cu „Revizie” și destinația „Sighișoara” afișată pe tot panoul. Sincer, mă întreb dacă după atâta timp de stat degeaba (în lunile dintre instalarea noului sistem la GdN și momentul actual acestea au fost sprijinite de marginea halei adiacente pe partea stângă gării Basarab, neprotejate de intemperii) mai funcționează și totodată dacă mai sunt oameni care știu să cableze astfel de piese de muzeu...
Când am trecut eu, vineri pe la prânz, era mare forfotă la Basarab, pentru că s-au mai reorientat oameni care erau la coadă în GdN spre cele 3 case de bilete din această gară secundară.
Multă lume nu află de legăturile feroviare pe care le-ar putea lua de aici, de la efectiv 5 minute de principala gară, din simplul motiv următor - sistemul informatic al CFR. Atât pe „Mersul Trenurilor” (InfoFer) cât și pe platforma de bilete a CFR Călători, Gara Basarab este figurată ca punct de plecare/destinație separat de Gara de Nord și evident că lumea nu caută. În lumea civilizată, în sistemul informatic am introduce „București” și am vedea TOATE variantele (București Nord grupele A și B/Basarab, Băneasa, Obor, Titan...).
Fostele afișaje din Gara de Nord care au fost „reciclate” în mod brut la Basarab erau și zilele trecute tot nefuncționale, având foaia cu „Revizie” și destinația „Sighișoara” afișată pe tot panoul. Sincer, mă întreb dacă după atâta timp de stat degeaba (în lunile dintre instalarea noului sistem la GdN și momentul actual acestea au fost sprijinite de marginea halei adiacente pe partea stângă gării Basarab, neprotejate de intemperii) mai funcționează și totodată dacă mai sunt oameni care știu să cableze astfel de piese de muzeu...
Când am trecut eu, vineri pe la prânz, era mare forfotă la Basarab, pentru că s-au mai reorientat oameni care erau la coadă în GdN spre cele 3 case de bilete din această gară secundară.
Multă lume nu află de legăturile feroviare pe care le-ar putea lua de aici, de la efectiv 5 minute de principala gară, din simplul motiv următor - sistemul informatic al CFR. Atât pe „Mersul Trenurilor” (InfoFer) cât și pe platforma de bilete a CFR Călători, Gara Basarab este figurată ca punct de plecare/destinație separat de Gara de Nord și evident că lumea nu caută. În lumea civilizată, în sistemul informatic am introduce „București” și am vedea TOATE variantele (București Nord grupele A și B/Basarab, Băneasa, Obor, Titan...).
- SirVlady
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - București
SirVlady
Un alt lucru pe care l-am observat, care este de a dreptul ciudat, dar și amuzant, este faptul că afișajul de la linia 2 afișează trenul...atenție... IR 26960, dar fără destinație, ca întotdeauna.
Afișajul de la linia 3 e demnă de cascadorii râsului: IR A722. Da InterRegio Accelerat.
Poze o să pun ceva mai târziu.
Un alt lucru pe care l-am observat, care este de a dreptul ciudat, dar și amuzant, este faptul că afișajul de la linia 2 afișează trenul...atenție... IR 26960, dar fără destinație, ca întotdeauna.

Afișajul de la linia 3 e demnă de cascadorii râsului: IR A722. Da InterRegio Accelerat.


Poze o să pun ceva mai târziu.
- SirVlady
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - București
SirVlady
După cum am promis. Pozele sunt realizate pe data de 24 iulie.


După cum am promis. Pozele sunt realizate pe data de 24 iulie.


-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - București
shoppy
Astea sunt fasoane, nu le trebuie la navetisti ca stiu ei foarte bine ce, cum, unde si cand, tin minte ca la Chitila nu exista nimic in afara de o tabla(de scoala) pe peretela garii care era mereu murdara si ma gandeam cum naiba poate sa functioneze asa o gara de calatori, pana cand intr-o zi cand tabla era un pic mai curata si in mijloc scria mare "P9320 INT 90", initial mi-a fost greu sa descifez codul dar oamenii locului(chiar si cei mai in ebrietate) cum citeau cum injurau zgomotos, deci sistemul functiona si instantaneu si fara greseala.
(numarul personalului este fictiv)
Astea sunt fasoane, nu le trebuie la navetisti ca stiu ei foarte bine ce, cum, unde si cand, tin minte ca la Chitila nu exista nimic in afara de o tabla(de scoala) pe peretela garii care era mereu murdara si ma gandeam cum naiba poate sa functioneze asa o gara de calatori, pana cand intr-o zi cand tabla era un pic mai curata si in mijloc scria mare "P9320 INT 90", initial mi-a fost greu sa descifez codul dar oamenii locului(chiar si cei mai in ebrietate) cum citeau cum injurau zgomotos, deci sistemul functiona si instantaneu si fara greseala.
(numarul personalului este fictiv)
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - București
andrei11
Dacă nu mă înșel, respectivele tabele nu mai indicau nimic joi 1 August, mai pe la ora 18:00...
Dacă nu mă înșel, respectivele tabele nu mai indicau nimic joi 1 August, mai pe la ora 18:00...
-
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - București
BodoMinea
Având în vedere că acest sistem este unul destul de vechi, probabil nu există un mecanism digital de asigurare a integrității informației transmise, iar anumite voltaje de control vor genera imediat rezultate pe tabelă. Astfel, din punct de vedere electric, acele indicații pot să fie anomalii. Când sistemul a fost demontat sau montat, iar voltajul de alimentare și/sau de control a fost scos sau repus în funcțiune forțat, acest semnal fără sens a cauzat indicațiile defectuoase. Având în vedere natura mecanică a afișajelor, se puteau „seta” accidental și în urma unui șoc fizic în transport... zic și eu.
Mă întreb dacă nu era mai ușor de întreținut sistemul care a fost anterior la Basarab (eu nu l-am prin funcțional niciodată, deși am frecventat stația în ultimii ani)... afișajele tip matrice LED par infinit mai controlabile și programabile informatic decât sistemul rotativ cu plăcuțe. Dar mă rog, măcar merge pentru nostalgici.
E foarte tare povestea cu Chitila și m-am amuzat copios, având și eu întâmplări proprii și diverse cu CFR-ul, dar adevărul e că din București există și mulți non-navetiști, care poate se urcă, spre nenorocul lor, pentru prima dată într-un tren și ar fi chiar foarte util să știe și ei unde ajung înainte să se urce în acel tren. Sistemul de informare este bine-venit, trebuie reparate și ceasurile, în opinia mea „afumătoarele” de mici cu tot cu mușterii lor turmentați mutate într-un târg, deoarece nu au ce căuta într-o gară dintr-o capitală europeană, etc. E și aici trafic de pasageri. Pasageri în general, nu doar anumiți pasageri.
SirVlady wrote:
IR 26960, dar fără destinație, ca întotdeauna.![]()
Afișajul de la linia 3 e demnă de cascadorii râsului: IR A722. Da InterRegio Accelerat.![]()
Având în vedere că acest sistem este unul destul de vechi, probabil nu există un mecanism digital de asigurare a integrității informației transmise, iar anumite voltaje de control vor genera imediat rezultate pe tabelă. Astfel, din punct de vedere electric, acele indicații pot să fie anomalii. Când sistemul a fost demontat sau montat, iar voltajul de alimentare și/sau de control a fost scos sau repus în funcțiune forțat, acest semnal fără sens a cauzat indicațiile defectuoase. Având în vedere natura mecanică a afișajelor, se puteau „seta” accidental și în urma unui șoc fizic în transport... zic și eu.
Mă întreb dacă nu era mai ușor de întreținut sistemul care a fost anterior la Basarab (eu nu l-am prin funcțional niciodată, deși am frecventat stația în ultimii ani)... afișajele tip matrice LED par infinit mai controlabile și programabile informatic decât sistemul rotativ cu plăcuțe. Dar mă rog, măcar merge pentru nostalgici.
shoppy wrote:
Astea sunt fasoane, nu le trebuie la navetisti ca stiu ei foarte bine ce, cum, unde si cand, tin minte ca la Chitila nu exista nimic in afara de o tabla(de scoala) pe peretela garii care era mereu murdara si ma gandeam cum naiba poate sa functioneze asa o gara de calatori, pana cand intr-o zi cand tabla era un pic mai curata si in mijloc scria mare "P9320 INT 90", initial mi-a fost greu sa descifez codul dar oamenii locului(chiar si cei mai in ebrietate) cum citeau cum injurau zgomotos, deci sistemul functiona si instantaneu si fara greseala.
(numarul personalului este fictiv)
E foarte tare povestea cu Chitila și m-am amuzat copios, având și eu întâmplări proprii și diverse cu CFR-ul, dar adevărul e că din București există și mulți non-navetiști, care poate se urcă, spre nenorocul lor, pentru prima dată într-un tren și ar fi chiar foarte util să știe și ei unde ajung înainte să se urce în acel tren. Sistemul de informare este bine-venit, trebuie reparate și ceasurile, în opinia mea „afumătoarele” de mici cu tot cu mușterii lor turmentați mutate într-un târg, deoarece nu au ce căuta într-o gară dintr-o capitală europeană, etc. E și aici trafic de pasageri. Pasageri în general, nu doar anumiți pasageri.
-
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - București
BodoMinea
Da, afișajele au fost Într-un fel sau altul... Golite. Cel de la linia 4 e eclipsat de o dugheană, ceasurile, atât în exterior cât și în interior nu merg, deci Gara Basarab e cam așa cum o știați.
3:2y!
andrei11 wrote:
Dacă nu mă înșel, respectivele tabele nu mai indicau nimic joi 1 August, mai pe la ora 18:00...
Da, afișajele au fost Într-un fel sau altul... Golite. Cel de la linia 4 e eclipsat de o dugheană, ceasurile, atât în exterior cât și în interior nu merg, deci Gara Basarab e cam așa cum o știați.
IMG_20190804_144816-min.jpg (1.17 MB; downloaded 6212 times)
IMG_20190804_144742-min.jpg (1.89 MB; downloaded 6211 times)
IMG_20190804_145040-min.jpg (1.23 MB; downloaded 6213 times)
IMG_20190804_144943-min.jpg (825.37 KB; downloaded 6214 times)
3:2y!
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - București
andrei11
Linia 4...Oricum numerotarea liniilor acolo e de-a dreptul bestială...De la stânga la dreapta linia 5, linia 3, linia 2, linia 1, linia 4. Superb !
Ceasul acela e înțepenit la ora fatidică de vreo 3 ani.
Linia 4...Oricum numerotarea liniilor acolo e de-a dreptul bestială...De la stânga la dreapta linia 5, linia 3, linia 2, linia 1, linia 4. Superb !
Ceasul acela e înțepenit la ora fatidică de vreo 3 ani.
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - București
Gabi23
Pe pagina de Facebook - ”Cineclic” - Gara Basarab în anul 1959
https://www.facebook.com/Cineclic.ro/pos ... bq6nTkGl
Pe pagina de Facebook - ”Cineclic” - Gara Basarab în anul 1959
https://www.facebook.com/Cineclic.ro/pos ... bq6nTkGl
Bucuresti Basarab (1959).jpg (108.65 KB; downloaded 2862 times)
Bucuresti Basarab (1959)_2.jpg (107.68 KB; downloaded 2862 times)
București Basarab 1959.jpg (115.61 KB; downloaded 2862 times)
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - București
Gabi23
Recent au fost montate noi corpuri de iluminat în această gară pe vechii stâlpi.
Recent au fost montate noi corpuri de iluminat în această gară pe vechii stâlpi.
București Basarab - 19.02.2023 (1).JPG (236.48 KB; downloaded 2673 times)
București Basarab - 19.02.2023 (2).JPG (377.5 KB; downloaded 2673 times)
București Basarab - 19.02.2023 (3).JPG (391.77 KB; downloaded 2673 times)
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - București
ByOnu
Fotografii istorice din anul inaugurării Gării Basarab din București, 1959.
Sursa: https://b365.ro/foto-cu-trenul-tras-de-l ... -524996/
Fotografii istorice din anul inaugurării Gării Basarab din București, 1959.
FOTO | Cu trenul tras de locomotiva cu aburi, până în Gara Basarab, în primul ei an de existență. Peronul e plin: domni eleganți, doamne cochete, chivuțe, militari și bunicuțe. Gara Basarab a fost construită în 1959, ani din care este și această imagine păstrată în arhiva istorică a Agerpres.
A fost construită la doi pași de Gara de Nord, cea mai mare gară din București, și era legată de aceasta printr-un pod. De fapt, o pasarelă metalică peste liniile de cale ferată, care a fost demolată pentru ca în locul ei să se construiască actualul Pasaj Basarab.
La doi pași de Gara de Nord, Basarab este, alături de Gara Progresul (care a luat locul vechii Gări Filaret) și Gara Titan, printre gările din București construite după 1950.
Călătorie până în Gara Basarab, în primul an al existenței sale
Atunci când a fost construită, Gara Basarab a reprezentat prima extindere importantă postbelică a infrastructurii feroviare a Bucureștiului.
De altfel, ideea unei noi gări lângă Gara de Nord era, totuși mai veche. Se născuse pe la mijlocul anilor ’30 și, pe-atunci, un asemenea proiect avea drept scop primirea festivă a tuturor membrilor Casei Regale din România și a tuturor oaspeților importanți ai Bucureștiului, cum ar fi șefii de state.
Gara Basarab este folosită în zilele noastre exclusiv pentru trenuri de scurtă distanţă. Are legătură cu reţeaua de metrou, prin staţia Basarab.
Sursa: https://b365.ro/foto-cu-trenul-tras-de-l ... -524996/
agerpres_11968011.jpeg (1.81 MB; downloaded 1481 times)
gara-basarab-2.jpeg (1.69 MB; downloaded 1481 times)
agerpres_11968020.jpeg (1.64 MB; downloaded 1481 times)
Gara Basarab fotografii originale AGERPRES 1959.zip
Gara Basarab fotografii originale AGERPRES 1959.zip (7.87 MB; downloaded 60 times)
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - București
rosetti61
In 1930, pe locul Garii Basarab - linia din stanga este cea care traversa actualul terminal STB si mergea spre FIlaret - Giurgiu. Dupa terminarea garii, a mai ramas doar un ciot care mai ajungea doar pana langa cladirea fostului ICRET.
In 1930, pe locul Garii Basarab - linia din stanga este cea care traversa actualul terminal STB si mergea spre FIlaret - Giurgiu. Dupa terminarea garii, a mai ramas doar un ciot care mai ajungea doar pana langa cladirea fostului ICRET.
extindere gara de nord 1930-1932 5.jpg (90.67 KB; downloaded 1391 times)
📖 Pagination options