Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: ARF - Achiziție 20 rame electrice RE-IR (PNRR)

35 posts, 7872 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR2 (PNRR) PTMZ

Contestația Alstom a fost respinsă, cea a PESA a primit o soluție pe excepții (foarte probabil respinsă, vedem la motivare).

Deci după ce vine motivarea, se poate semna contractul cu PESA, indiferent dacă Alstom contestă la C.A.B. sau nu.

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR2 (PNRR) PTMZ

Decizia nr. 2686 a CNSC (motivarea):
decizie CNSC.pdf
decizie CNSC.pdf (51.11 MB; downloaded 63 times)

Și plângerea subsecventă a Alstom către Curtea de Apel București. Termen de judecată: 31 ianuarie 2024.
Link
Plangere Alstom_ ARF 29.pdf
Plangere Alstom_ ARF 29.pdf (14.43 MB; downloaded 49 times)

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR2 (PNRR) Goldmund

Ma avant si eu din nou cu un reportaj si o poza ce imi place mult mai mult decat modelul prezentat aici pana acum:
https://www.railwaypro.com/wp/romania-se ... 20-emus/

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR2 (PNRR) punmeister

Ala a fost pus cu titlu ilustrativ de publicatia sora a Club Feroviar.

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR2 (PNRR) PTMZ

Maine se va semna contractul cu PESA:
Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară și producătorul polonez PESA vor semna marți, 19 decembrie contractul pentru 20 de trenuri electrice noi, un contract cuprins între 1,2 și 2,3 miliarde lei finanțat din PNRR. Tot marți vor fi semnate contracte pentru modernizarea a 55 de locomotive și 139 de vagoane la CFR Călători.

Pentru ARF este al doilea contract de achiziție material rulant nou, primul fiind încheiat cu productprul Alstom care a livrat la începutul lunii prima ramă electrică din comanda de 37 de trenuri.

Producătorul polonez PESA a câștigat pe 14 septembrie licitația derulată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) pentru încă 20 de trenuri electrice de lung parcurs, achiziție finanțată prin PNRR. Contractul finanțat prin PNRR pentru cel puțin 20 de noi unități este cuprins între 1,2 și 2,3 miliarde lei. Pentru o perioadă de mentenanță de 15 ani, contractul este de 240 de milioane de euro și ajunge la aproape o jumătate de miliard de euro dacă se dublează la 30 de ani durata mentenanței și se suplimentează numărul de rame cu încă 9 unități. Ofertă a mai depus și Alstom. Ambele companii au depus oferte și la licitația pentru 62 de trenuri electrice de scurt parcurs și se contestă reciproc.

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că a desemnat societatea POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA –, drept câștigător al licitației pentru achiziția a 20 de rame electrice destinate serviciilor publice obligatorii de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs RE-IR2, împreună cu serviciile de mentenanță pe o perioadă de 15 ani, prin încărcarea Raportului final al procedurii în SICAP”, arată un comunicat din septembrie al ARF.

Valoarea totală estimată a achiziției este cuprinsă între 1.201.615.722 lei și 2.374.592.590 lei, fără TVA, inclusiv serviciile de mentenanţă și reparații necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcțiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie, conform Caietului de Sarcini.

De asemenea, în contractul de achiziție este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani și cantității cu 9 rame electrice inter-regionale. Suplimentarea cantităților achiziționate va putea fi făcută prin încheierea unor acte adiționale la contractul de achiziție.

Ramele electrice de lung parcurs (InterRegio) trebuie să ofere o capacitate de cel puțin 160 de locuri pe scaune, 160 de locuri în picioare și 16 locuri pentru biciclete. Livrarea se va face în termen de maximum 4 ani de la semnarea contractului, durata totală fiind de 34 de ani (include și întreținerea)

Traseele pe care vor circula noile trenuri electrice sunt:
- Cluj-Napoca – Sighișoara – Brașov;
- Cluj-Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova;
- Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava;
- Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava;
- Galați – Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia);
- (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava;
- (Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași.

Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj-Napoca – Oradea și Craiova – Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute de circulație:
- Oradea – Cluj-Napoca – Sighișoara – Brașov;
- Cluj-Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

Sursa: Economedia

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR2 (PNRR) punmeister

Azi a fost semnat contractul si prezentat oficial modelul propus de PESA:
1702998862926.jpg (182.1 KB; downloaded 830 times)

https://arf.gov.ro/web/semnare-contract- ... -re-ir2/

Tot azi a depus Alstom o plangere la CAB.

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice RE-IR (PNRR) V2A

BREAKING. Contractul semnat de PESA pentru 20 de trenuri, la loc comanda

La nici trei luni după ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dat dreptate firmei poloneze PESA la licitația de achiziție a 20 de trenuri interregionale, Curtea de Apel întoarce decizia și obligă ARF să reevalueze oferta polonezilor. Deciziile contradictorii costă România pierderea finanțărilor de sute de milioane de euro de la Comisia Europeană, dar și daune ce pot fi cerute de către participanții la licitație.

Nu au trecut nici două luni de la semnarea cu mare fast la Ministerul Transporturilor a contractului în valoare de 1,1 miliarde lei pentru achiziție de către România a 20 de rame interregionale și contractul este în pericol de a fi reziliat.

Curtea de Apel s-a pronunțat luni asupra plângerii depuse de către producătorul francez Alstom, dând dreptate acestuia în disputa cu producătorul polonez PESA, titularul contractului semnat la 19 decembrie 2023.

„Admite în parte plângerea. Modifică Decizia atacată, în sensul că admite în parte contestaţia formulată de Alstom Transport S.A. şi, în consecinţă: – anulează Adresa nr. 6653/15.09.2023 privind comunicarea rezultatului procedurii de atribuire şi Raportul procedurii nr. 6524/12.09.2023; – obligă Autoritatea contractantă la reevaluarea ofertei depuse de POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ S.A., conform motivelor expuse în considerentele prezentei hotărâri. Menţine Decizia atacată în rest. Respinge capătul de cerere privind suspendarea procedurii de atribuire, ca rămas fără obiect. Definitivă. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei, azi, 09.02.2024. Document: Hotarâre  82/2024  09.02.2024”, se arată în decizia disponibilă aici care nu are însă motivarea publicată.

La acest moment nu este clar care sunt pașii de urmat, însă cel mai probabil, din această situație va ieși în pierdere în primul rând România, și nu cei doi producători. „E o sentință în care se spune că o parte din lucruri trebuie reevaluate și când vom vedea decizia finală, vom trece la reevaluare. Deocamdată nu e vorba de despăgubiri, căci abia am intrat în contract, nu știu cine a fost păgubit sau despăgubit. E semnat, dar nu e produs trenul. Vom vedea dacă e vreo pagubă și în funcție de analize se va plăti acea pagubă dacă e cazul. Noi avem acum o bază legală care ne obligă ca atunci când e decizia CNSC să semnăm contractele. Această decizie întârzie clar livrarea trenurilor, căci trebuie făcută această reevaluare, luată din nou o decizie, acea decizie intră din nou în perioada de posibilă contestare, atribuire și așa mai departe. E prima dată când ne lovim de această situație, inclusiv în tot ministerul. Colegii de la juridic analizează implicațiile, deocamdată aștept motivația Curții, să vedem ce s-a decis acolo”, spune Ștefan Roșeanu, președintele ARF.
[...]

https://clubferoviar.ro/breaking-contrac ... comanda/

 


Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421277 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use