Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România

 

Topic: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (Linia 102 Bucureşti - Giurgiu)

140 posts, 47842 views
 
Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
Re: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (Linia 102 Bucureşti - Giurgiu) shoppy

Cica premiera in Romania, Porr foloseste slab track la podul de la Gradistea(poze in articol).

https://www.linkedin.com/feed/update/urn ... 4096128/

 


Re: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (Linia 102 Bucureşti - Giurgiu) orex

Panourile din beton armat prefabricat sunt depozitate langa pod inca de acum 5 luni! ;)

 



Re: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (Linia 102 Bucureşti - Giurgiu) shoppy

https://www.linkedin.com/company/cfr-infrastructura/

In 14 decembrie 2023, a fost emisă Hotărârea de Guvern nr. 1269 pentru aprobarea obiectivului de investiții ”Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre stațiile c.f. București Nord - Jilva - Giurgiu Nord - Giurgiu Frontieră” în valoare de 2.891.566 mii lei pentru modernizarea a 55 km de linie de cale ferată și electrificarea a 88 km de linie c.f.

În cadrul acestui proiect, în data de 11 octombrie 2023 a fost semnat acordul de finanțare între Compania Națională de Căi Ferate ”C.F.R.”-S.A. cu Agenția Executivă Europeană pentru Climă, Infrastructură și Mediu (CINEA), pentru asigurarea cofinanțării din partea CE a maximum 85% din valoarea total eligibilă a proiectului în sumă de 498.422.855,83 euro. Restul finanțării necesare implementării proiectului va fi asigurat prin fonduri alocate Ministerului Transporturilor și Infrastructurii de la Bugetul de Stat al României.
Prin acordul de finanțare nr. 101122601 a fost aprobată finanțarea celei de-a doua etape de modernizare a liniei cf București Nord - Jilva - Giurgiu Nord - Giurgiu Frontieră după realizarea primei etape a proiectului ”Lot 1 - Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana”, cunoscut și sub denumirea de ”Pod Grădiștea”, aflat în prezent în etapă avansată de execuție.
Urmare aprobării obiectivului de investiții și asigurării surselor de finanțare, CFR va demara în anul 2024 procedurile de achiziție pentru lucrările de proiectare și execuție, respectiv de consultanță și supervizare a lucrărilor de proiectare și execuție.

 


Re: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (Linia 102 Bucureşti - Giurgiu) orex




Pe șantierul podului de cale ferată peste Argeș de la Grădiștea, parte din prima cale ferată a României (dată în circulație în 1869) București - Giurgiu, lucrările se află în faza finală:
✅️ astăzi a început montarea tablierului central al acestui nou pod, care îl înlocuiește pe cel vechi, prăbușit în urma inundațiilor în 2005
✅️ în total, sunt 5 elemente de tablierului metalic, care se montează începând de astăzi, care cântăresc aproximativ 280 tone fiecare
✅️ la construcția căii ferate de pe pod și viaduct s-a folosit "slap track" - o soluție care simplifică execuția suprastructurii căii ferate, folosită pentru prima dată în România
✅️ lungimea totală a podului și viaductului peste Argeș este de 1384 metri, dintre care podul are 136 metri

PS
”ale tablierului” sau ”de tablier” :yes: sau
mai bine zis ... (...)”sunt 5 structuri metalice care vor forma tablierul podului” (...), parerea mea! ;)

 


Re: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (Linia 102 Bucureşti - Giurgiu) shoppy

Este structura metalica clasica lafel ca la toate podurile facute de Arcada, speram sa fie ceva mai remarcabil.

 


Re: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (Linia 102 Bucureşti - Giurgiu) bgd70

Cateva poze din Vidra si  din Comana. Detalii in comentariul pozelor.





24.12.2023 - Vidra -  DJ401A - vedere spre podul peste raul Sabar, sens Gradistea
signal-2024-02-04-203236_006.jpeg (483.49 KB; downloaded 736 times)
24.12.2023 - Vidra - DJ401A - vedere spre gara Vidra, sens Bucuresti
signal-2024-02-04-203236_004.jpeg (514.73 KB; downloaded 736 times)
20.01.2024 - Comana - pod peste raul Neajlov
signal-2024-02-04-203209_004.jpeg (291.61 KB; downloaded 736 times)
04.02.2024 - Vidra -  DJ401A - vedere spre podul peste raul Sabar, sens Gradistea
signal-2024-02-04-203150_003.jpeg (370.53 KB; downloaded 736 times)
04.02.2024 - Vidra - DJ401A - vedere spre gara Vidra, sens Bucuresti
signal-2024-02-04-203150_002.jpeg (464.18 KB; downloaded 736 times)

 


Re: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (Linia 102 Bucureşti - Giurgiu) bgd70

Imagini de la P.O. Gradistea - 11.02.2024










Vedere spre Vidra



Vedere spre Comana








 


Re: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (Linia 102 Bucureşti - Giurgiu) bgd70

𝗦𝗲 𝗺𝗼𝗻𝘁𝗲𝗮𝘇𝗮 𝘂𝗹𝘁𝗶𝗺𝘂𝗹 𝘁𝗮𝗯𝗹𝗶𝗲𝗿 𝗺𝗲𝘁𝗮𝗹𝗶𝗰 𝗮𝗳𝗲𝗿𝗲𝗻𝘁 𝗣𝗼𝗱𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗖𝗙 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗿𝗮𝘂𝗹 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗚𝗿𝗮𝗱𝗶𝘀𝘁𝗲𝗮
Pe șantierul 𝗽𝗼𝗱𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗱𝗲 𝗰𝗮𝗹𝗲 𝗳𝗲𝗿𝗮𝘁𝗮 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗿𝗮𝘂𝗹 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗚𝗿𝗮𝗱𝗶𝘀𝘁𝗲𝗮, parte din prima cale ferată a României (dată în circulație în 1869) București - Giurgiu, lucrările se află în faza finală:
✅️ a început montarea ultimului tablier metalic al acestui nou pod, care îl înlocuiește pe cel vechi, prăbușit în urma inundațiilor în 2005
✅️ în total, au fost 5 elemente de tablierului metalic, care cântăresc aproximativ 280 tone fiecare
✅️ la construcția căii ferate de pe pod și viaduct s-a folosit "slab track" - o soluție care simplifică execuția suprastructurii căii ferate, folosită pentru prima dată în România
✅️ lungimea totală a podului și viaductului peste Argeș este de 1384 metri, dintre care podul are 136 metri
Redeschiderea acestei linii feroviare va avea loc în câteva luni și va contribui și la introducerea trenurilor metropolitane pentru comunitățile din sudul Bucureștiului și arealul județelor Giurgiu și Ilfov.

Redeschiderea acestei linii feroviare va avea loc în câteva luni și va contribui și la introducerea trenurilor metropolitane pentru comunitățile din sudul Bucureștiului și arealul județelor Giurgiu și Ilfov.


Sursa

 



Re: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (Linia 102 Bucureşti - Giurgiu) shoppy

Tablierul este unul singur, acolo este un segment de tablier, care este doar partea de jos a structurii ridicata de macara(restul nu stiu cum se numeste).

 


Re: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (Linia 102 Bucureşti - Giurgiu) orex

Structura s.n. tablier de cale ferata cu grinzi cu zabrele cale jos (asta e tip GZCJ inchis) .

 


Re: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (Linia 102 Bucureşti - Giurgiu) shoppy

Da, scrie si pe dexonline, tablier = Totalitatea grinzilor care formează sistemul de rezistență al unui pod metalic și care susține calea de circulație a acestuia, deci acela ar fi cu totul un segment de tablier.

 


Re: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (Linia 102 Bucureşti - Giurgiu) orex

Da, dar GZCJ poate fi de doua feluri, inchis sau deschis. Asta-i inchis! ;)

 


Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România  • 
Choose destination

Since our 2248 forum members have written 417348 posts in 5194 topics and 507 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use