Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând altor operatori din Bucureşti sau Ilfov

 

Topic: Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (1991 - 200x)

26 posts, 1303 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Re: Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (199x-199x) Albert

În 1990 „Întreprinderea de Transport București” s-a transformat în „Regia Autonomă de Transport București”, prin decizia PMB. Serviciile de taxi și maxi-taxi au fost desprinse din R.A.T.B.

Conform Wikipedia.

 


Re: Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (199x-199x) Albert

1990 : Intreprinderea de Transport Bucuresti se transforma in Regia Autonoma de Transport Bucuresti RA, prin Decizia Primariei Municipiului Bucuresti. Se elaboreaza o noua strategie privind functionarea si dezvoltarea transportului public de suprafata din Bucuresti. Are loc desprinderea unitatilor de taximetre si maxi-taxi de R.A.T.B.

Conform site STB. https://www.stbsa.ro/istoric

 


Re: Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (199x-199x) WT_fan06

Atunci propun să folosim denumirea corectă, adică RATB, dacă tot ne aflăm într-un topic dedicat istoriei și se dorește adunarea de informații relevante dpdv istoric.

Pociri de genul *TB nu își au locul nici aici și nici în celelalte arii ale forumului, în opinia mea. O dată, de două ori am înțeles, am prins "gluma". E suficient.

 


Re: Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (199x-199x) 1689

Dat fiind ca separarea maxi-taxi a avut loc simultan cu cea a taxiurilor in ‘90, atunci putem concluziona cu oarecare certitudine ca Iveco-urile nu au apartinut nici ITB, nici RATB, deoarece au fost achizitionate dupa 1990.

Ramine deschisa, insa, intrebarea daca acest lot destul de numeros de microbuze a fost achizitionat de Dalli, Allegro sau de compania desprinsa din RATB.

In cazul taxi-urilor au fost cel putin doua companii care au preluat initial fostul parc de taxiuri (Titan si Cobalcescu - nu sint sigur de Getax SA), ulterior acestea fiind privatizate.

@Costin , am rugamintea sa mutati acest subiect in sectiunea dedicata altor operatori.

 


Re: Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (199x-199x) Chev Celios

Nu a fost nici o companie noua desprinsa din RATB. Masinile au fost vandute catre soferi si acestia au circulat mai departe pe traseele pe care erau. Numai stiu exact ce legislatie exista in perioada respectiva, dar stiu sigur pentru ca am avut o ruda care lucra pe o linie care pleca de la Obor.

 


Re: Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (199x-199x) WT_fan06

Chev Celios wrote here:
Masinile au fost vandute catre soferi si acestia au circulat mai departe pe traseele pe care erau.
:?:  :?:
Nu înțeleg cum vine asta. Înseamnă că fiecare șofer practica ce tarif dorea el?

 


Re: Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (199x-199x) rosetti61

In decembrie 1990 are loc transformarea ITB in regie, desprinderea exploatarii taxi are loc in a doua parte a anului, spre toamna - apare intai Getax SA care detine toate garajele de taxi, apoi are loc faramitarea si reorganizarea ei in companii de taxi si maxi taxi - moment in care apar Allegro Maxi Taxi, Taxi Cobalcescu, Taxi Titan, Taxi Glucoza, Taxi Sebastian, "Taxi" Getax (?).

Ivecourile au fost introduse in iulie 1991, pe linia 504  si dupa aceea au aparut si pe alte linii - 502, 505, etc ; au circulat si dupa anul 2000
https://simplybucharest.ro/wp-content/up ... esti.pdf
iveco 0791 .JPG (1.39 MB; downloaded 577 times)

 


Re: Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (199x-199x) 1689

Multumiri pentru articol, @rosetti61  !

Oarecum off-topic, din ce tin minte Taxi Sebastian a fost privata de la infiintare, operind doar cu PF.

Glucoza s-ar putea sa fi fost, inca, o ramasita a fostului Getax SA.

Revenind insa la istoria Iveco-urilor, bazindu-ne pe data de inregistrare la Registrul Comertului a Allegro Maxi-Taxi (1991) este destul de probabil ca acestea sa le fi apartinut.

Oricum, cu extinderea parcului RATB in a doua jumatate a anilor ‘90 si mai ales cu imbunatirea conditiilor de calatorie odata cu aparitia DAF-urilor, prezenta maxi-taxi-urilor in Bucuresti a scazut semnificativ (sincer, nici nu mi le mai amintesc circulind prin centru dupa 2000…).

LE: se poate eventual modifica titlul subiectului in “ Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (1991-200x(?))”

 


Re: Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (1991 - 200x) rosetti61

Sigur a scazut prezenta maxi-taxi dupa 2000? Exista discutii pe celelalte forumuri despre ele in perioada de pana in 2006 cand au fost scoase din oras. Pe fiecare linie importanta era cate o capusa din asta, numarul traseelor crescuse vertiginos, Allegro nu mai detinea monopolul si aparusera alti operatori iar unele linii circulau si in afara Bucurestiului. Sa ni le reamintim asa, pe scurt, cateva din liniile care mai "ajutau", ce-i drept, RATB prin 2001-2005: 500 Aeroportul Baneasa - Ozana, 502 Resita - Chitila, 504 P. Ispirescu - Pantelimon (Lebada), 519 Piata Rahova (sau mai era la Resita?) - Cora Pantelimon, 523 Basarab/Carrefour Orhideea - Vitan, 526 Ghencea - Tineretului (sau ajungea pana in Berceni la un moment dat?), 535 mare parte din traseul lui 335, 539 Zetarilor - IDM Basarab, 547 - Bucur Obor - Pantelimon. 555 Carrefour Militari - Teiul Doamnei (inainte de el mi-amintesc un fel de 510 Carrefour Militari - Gara de Nord), 573 Valea Argesului - Aparatorii Patriei ( 90% din actualul traseu al lui 232); mai erau si altele, 503, 505, 506, 507 de la Obor spre Afumati, 531, 553, 581 etc O situatie mai clara a traseelor acestora ar putea reiesi din arhivele PMB, ARR, licentele de traseu, se desfiintau, reapareau din nou pe un traseu mai lung decat cel din licenta iar in presa anilor 99-05 daca se anunta, era ceva exaustiv, gen "s-a aprobat infiintarea unei noi linii de maxi-taxi/a luat fiinta o noua linie intre x si y"). Dupa prima desfiintare masiva de linii preorasenesti, "dubarii" au migrat majoritar spre fostele trasee RATB, apoi s-a luat decizia de reorganizare a liniilor de maxi-taxi din Bucuresti prin infiintarea a 18 trasee in plaja 7xx, ce acopereau mai mult cartierele marginase; dintre aceastea au functionat doar cateva, probabil ca acum sa nu mai circule nici una.

 


Re: Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (1991 - 200x) Bogdan Ciorascu

Foloseam 531 cand ma duceam la facultate la ASE prin anii 2000  :mrgreen:
Venea de la Ozana, de la Macaralei mergea pe linia lui 311 pana la Rosetti de unde isi continua drumul spre Piata Romana.
La un moment dat cred ca s-a prelungit pana la Piata Victoriei.

 


Re: Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (199x-199x) ByOnu

rosetti61 wrote here:





< Dincolo de limita de 16 locuri nu se va mai admite nici macar un calator. >

:rofl:  :rofl:  :rofl:

 


Re: Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (1991 - 200x) 1689

O perioada scurta de timp - pina cind a inceput inflatia galopanta din ‘90 - tarifele practicate de Maxi-taxi il transformasera intr-un serviciu premium, asa ca nu era prea aglomerat.

Tin minte Iveco-urile la inceputuri ca oferind ceva mult peste ce exista in transportul in comun la vremea respectiva… Scaune tapisate, spatiu, confort (nu mai tin minte daca nu aveau chiar si AC…). Ca n-a durat mult - ca nici o minune in Bucuresti - asta e o alta poveste…

Dar, comparat cu TV-urile, au fost la vremea respectiva ceva cu totul diferit (in sensul bun).

Daca ne gindim ca - atunci cind au aparut - inca aveam V3A-uri si EP V3A in care ploua, fara incalzire si majoritatea parcului de DAC-uri 112 UDM era dinainte de ‘90, conditiile cred ca nu pot fi comparate.

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Vehicule din trecut aparținând altor operatori din Bucureşti sau Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2248 forum members have written 417348 posts in 5194 topics and 507 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use