Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.AAutobuze

 

Topic: Sprijiniți conservarea autobuzului Ikarus 260 #66 (ex-RATB)

34 posts, 8577 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Sprijiniți conservarea autobuzului Ikarus 260 #66 (ex-RATB) ByOnu

Daca stiti pe cineva din domeniul autobuzelor / autocarelor / camioanelor care poate imprumuta probono un set de baterii, sunt deschis.

Doresc sa-l dezmortesc si sa-l tin functional, dar n-am mijloacele tehnice, iar sa dau cateva mii de lei pentru un service mobil, nu se pune problema momentan.

De asemenea, sustin pusul pe "butuci", doar ca e deja lasat. Trebuie pornit, reasezat putin pe pietris, ridicate pernele si la final ii punem butucii (nu-i am, ii facem daca e, sau poate are cineva unii - trebuie sa vedem si care sunt punctele recomandate de sprijin).

In concluzie, oricine vrea < si stie > sa puna mana voluntar, este welcomed.

O problema reala, legata de anvelope, este ca una din cele 4 din spate s-a desprins de janta (este tubeless!) si este evident doar de decor. Trebuie ridicat si umflata din nou anvelopa - de preferat fara a fi scoasa de pe bus.

 


Re: Sprijiniți conservarea autobuzului Ikarus 260 #66 (ex-RATB) 1689

Singura idee care imi vine in minte ar fi daca ati putea lua legatura cu vreunul din vechii soferi pasionati din ITB care au iesit la pensie (de exp. dl Vali de pe 611 ?) …

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Sprijiniți conservarea autobuzului Ikarus 260 #66 (ex-RATB) ADK

Mă tem puțin în legătură cu anvelopa să nu fi căpătat vreo fisură... fiindcă atunci trebuie dat jos și dus la vulcanizare (dar ar trebui să se poată repara și acolo cu kit care găsești prin orice magazin de piese auto și chiar prin hipermarketuri, deși nu știu dacă sunt bune și pentru anvelope mari). Caută pe YT ca fapt divers "car tubeless tyre repair" (nu știu dacă e formulat corect, dar știe platforma la ce te referi) pentru idee.

Mai e posibil și valva să fie crăpată (deși puțin probabil, intuiesc că e valvă metalică și nu gumată ca la autoturisme), și la fel n-am idee dacă valvele care le găsești în general în comerț sunt bune și pentru anvelopele mari. Acum, poate eu sunt mai pesimist de fel dar cineva m-a învățat cândva să pun prima dată răul în față.

Însă este clar - pentru a-l putea mișca pneurile trebuiesc să fie în stare bună, altfel se pot toci și într-adevăr să devină inutilizabile. Caprele nu cred că le poți face homemade și să fie sigure și rezistente la 9t...

 


Re: Sprijiniți conservarea autobuzului Ikarus 260 #66 (ex-RATB) ByOnu

Mulțumesc, din nou, @PaulIP pentru donațiile lunare. Intuiesc că ai setat o plată recurentă automată, îți sunt recunoscător pentru sprijinul constant! Din bănuții adunați de la tine voi mai achiziționa niște benzi adezive bituminoase cu aluminiu pentru acoperiș. Chit că nu ți-am mai scris de la prima donație, mă bucură să știu că mai sunt câțiva pasionați în comunitate cărora le pasă de acest ultim Ikarus.

------------

Întrucât în ultimele luni am fost foarte ocupat cu troleibuzul, cu ocazia minivacanței de 1 decembrie am reușit să lucrez cu @GPS la unele aspecte critice. Infiltrațiile din interior s-au înrăutățit în ultimul an, astfel încât am înlăturat plăcile avariate de melamină de pe tavanul salonului și am descoperit adevărate createre. Ca o soluție provizorie care mă aștept să rezolve problema pe termen scurt și mediu, am optat pentru a le acoperi cu o bandă specială bituminoasă cu aluminiu lipită la cald (cu flacără).

1.jpeg (606.86 KB; downloaded 703 times)

2.jpeg (642.94 KB; downloaded 703 times)

3.jpeg (987.96 KB; downloaded 703 times)

4.jpeg (640.05 KB; downloaded 703 times)

5.jpeg (788.54 KB; downloaded 703 times)




Și câteva fotografii după înlăturarea prelatei avariate.

7.jpeg (374.3 KB; downloaded 703 times)

8.jpeg (509.49 KB; downloaded 703 times)

9.jpeg (739.7 KB; downloaded 703 times)

 


Re: Sprijiniți conservarea autobuzului Ikarus 260 #66 (ex-RATB) 1689

Poate ar fi de ajutor sa luati legatura cu grupul de pasionati de Ikarus din Ungaria ?

Acolo exista o comunitate destul de puternica, inclusiv suport tehnic pentru reconditionarea diverselor modele cu know-how si pasiune pentru a le salva…

Macar sa le dati de veste ca aveti un model ‘9* care inca e intr-o stare cit-de-cit buna, poate va dau sfaturi daca nu pot sa va ajute direct.

LE: urmaresc epoppea lui Rudi cu TV 20-ul lui, si imi dau seama ca pasiunea nu e suficienta pentru a salva un autobuz. Fata de o Dacie sau un Aro, eforturile sint exponential mai mari - incepind cu conservarea si continuind cu reconditionarea…

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Sprijiniți conservarea autobuzului Ikarus 260 #66 (ex-RATB) ADK

Evident că nu-i suficientă doar... pasiunea, trebuie și capital (mă refer înafară de achiziție și alte costuri ulterioare de transport, depozitare, care vin la pachet cu diverse bătăi de cap și iar alte costuri, că și un vehicul care stă, mai ales sub cerul liber, necesită o minimă întreținere), timp liber (care depinde de prioritățile tale, cât ocupă acestea și distanța față de el, una e în curtea proprie, dacă ai, unde să-l vezi mereu, alta e la 50-100km distanță unde s-a putut și unde ajungi poate de 3 ori tot anul), o gândire optimistă și calmă în orice situație (un vehicul vechi tinte să creeze des probleme, iar în cazul în care piesele sunt tot mai greu de găsit, dacă ceva necesită o reparație, trebuie să ai maximă grijă la comportamentul cu acesta ca să nu deteriorezi ceva greu de reparat sau de reprodus), respectiv, preferabil - să cunoști tu noțiunile elementare vehiculului (înafară de... spălat și măturat, mă refer la mecanică, tinichigerie și electrică, deoarece sunt părți unde s-ar putea mereu să ai de muncă, că nu mulți lucrează bine și din prietenie, majoritatea mai ales dacă știe că nu știi - profită să lucreaze prost și scump, plus n-ar strica puțină șoferie).

Știu ce a însemnat niște minorități, și asta la o amârâtă de Dacie, dar pe aia am avut-o destul timp la bloc în epoca asta siloasă, într-un loc prost și înghesuit, cu unii vecini țăcăniți, puține parcări libere și alea în ultimul timp la șosea, iar combinația asta îmi băga multe bețe-n roate. Nu puteai în aceste împrejurări, să schimbi lichidul de frână sau să faci alte intervenții mecanice, și cu un chiorete în portofel (ca măcar să te poți deplasa undeva, unde să nu te ia unii și alții la rost, dar stai, nu mai aveam posibilități nici de reînnoirea RCA-ului, iar ITP-ul se apropia văzând cu ochii și dacă treceam de data asta - platformă mai scria pe mine), unele lucruri făcându-le mai incognito, că altfel nu aveam cum. Prezența terenului (mai ales în siguranță) pentru un vehicul vechi, este în sinea sa mai importantă decât întreținerea acestuia.

Dar revenind, pe FB sunt sigur grupuri în acest sens (pare-mi-se chiar și un forum), doar că nu știu cât poți fi de ajutat, dacă la momentul actual problema No.1 (zic eu) este că lipsesc niște bani serioși pentru o reconstrucție (adică să revină la starea din 2008, un RK pe scurt). Că nu-i un DAC de la Transloc (de genul KZS, DRU, NTB) care a avut meseriași mai buni și mai oricare să pară bun de scos la profit, Ikarusul a avut mai mult ghinionul de o întreținere mai precară, de genul "cât să meargă" (așa sunt și BRA respectiv GPD, încă ultimului, electricianul i-a instalat un alt fir pentru pornirea motorului, cu traseul pe sub mașină, fără să îl treacă printr-un copex, fără să-l fixeze de ceva sau să respecte traseul vechi, dacă nimereai un bolovan mai mare îți rupea garantat firul), decât pe linia de Buliga. Oricum, este un început atât în cazul TV20R-ului lui Vizi, cât și cu Ikarusul lui ByOnu și nu numai, este o vorbă pe care ne-o spuneau mamele în special când aveam necazuri - "o să răsară soarele și pe strada ta!" și... nu cred că s-a întâmplat să nu răsară.

Dacă aș putea face o mică glumă, un bilet la 6/49 câștigător ar rezolva totul.

 


Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze  • 
Choose destination

Since our 2289 forum members have written 421194 posts in 5246 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use