Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expres

 

Topic: Litoral Expres - Alternativa Techirghiol

11 posts, 1679 views
Litoral Expres - Alternativa Techirghiol orex

Scurt istoric

Drumul expres ”Alternativa Techirghiol” bate pasul pe loc. Care este stadiul viitorului proiect
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a atribuit, pe data de 27 iulie,  contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, Elaborare Proiect Tehnic si DTAC pentru obiectivul ”Alternativa Techirghiol”, scos la licitație în decembrie 2016.

Potrivit Economica.net, compania care a câştigat contractul este Consitrans, potrivit datelor din platforma de achiziţii publice SEAP.
Compania este specializată în soluții integrate și multidisciplinare în sectorul infrastructurii românești și funcționează din anul 1991.
Licitaţia pentru proiectarea viitoarei şosele de mare viteză către sudul Litoralului a fost lansată pe 22 decembrie 2016.
În cadrul acestei licitaţii, CNAIR a primit cinci oferte, dintre care doar două au fost declarate admisibile.
Contractul a fost atribuit pentru suma de 5,37 milioane de lei, mai mică decât valoarea estimată iniţial, de 8,92 milioane de lei, potrivit Economica.net.

O parte din contract, respectiv 22%, va fi subcontractată către Geostud (20,64%) şi Institutul de Arheologie Vasile Pârvan (1,62%). Durata contractului va fi de 24 de luni.
Condiţiile de relief din zona traseului permit adoptarea unei viteze de proiectare de 100 – 120 km/h. În acest sens, CNAIR urmărește construcția unei legături rutiere rapide între autostrada A2 și sudul litoralului, astfel că Varianta de Ocolire Techirghiol va avea profil de drum expres.
Drumul expres Varianta de Ocolire Techirghiol are rolul de a prelua traficul de pe autostrăzile A2, A4 și de a-l dirija spre litoralul de sud al Mării Negre, respectiv Punctul de trecere al frontierei cu Bulgaria.

Traseul drumului va avea o lungime totală de 25,875 km. Acesta începe din intersecţia drumurilor naţionale DN 39 cu DN 39A, zona pasajului RO-RO, la intrarea în localitatea Eforie, şi se desfăşoară pe direcţia nord-sud, trece prin apropierea localităților Eforie, Techirghiol, Moviliţa, Biruința, Moşneni şi 23 August.

Și fostul director al CNAIR avea planuri mari cu acest drum expres
În luna septembrie a anului 2016, fostul director al CNAIR, Cătălin Homor oferea detalii în exclusivitate ziarului online HotNews.ro referitoare la acest drum expres.  El spunea despre acest drum expres că va evita blocajele din Agigea și Eforie și că va fi un nou proiect pe care Compania de Autostrăzi vrea să-l facă în regie proprie.

”Spre sudul litoralului ar urma ca în următorii doi ani să fie construit un nou drum de mare viteză, un drum expres care să continue autostrada ce în prezent se termină la nord de Agigea, va ocoli lacul Techirghiol și se va conecta cu drumul național dinspre Mangalia în zona 23 August, evitând astfel zonele unde se generează ambuteiaje în sezonul estival – cel puțin asa suna un nou plan de la Compania de Autostrăzi. Drumul expres ce va avea o lungime de 22 de kilometri și cu o valoare estimată de 53 de milioane de euro ar urmă să fie construit în regie proprie, chiar de către CNADNR”, a explicat într-un interviu pentru HotNews.ro directorul companiei, Cătălin Homor.

În acest sens, planurile CNADNR prevedeau ca licitația pentru Studiul de Fezabilitate și proiectul tehnic să fie lansată în noiembrie 2016, iar studiile și proiectarea să fie gata până la final de 2017. Ulterior, realizarea lucrărilor în regie proprie ar urma să dureze circa un an, iar deschiderea ar urma să aibă loc la sfârșitul anului 2018.

Întregul proiectul urma să fie realizat în mare parte prin fonduri europene, mai exact din Fondul European de Dezvoltare Regională.


Fonduri europene pentru Studiul de fezabilitate al drumului expres ”Alternativa Techirghiol”
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport,  au convenit în data de 18.12.2019, încheierea Contractul de Finanțare nr. 55 pentru proiectul ”Elaborare Studiu de Fezabilitate, Proiect Tehnic, Detalii de Executie si D.T.A.C. pentru lucrarea „Alternativa Techirghiol” pentru acordarea finanțării nerambursabile.

Potrivit unui comunicat de presă al CNADNR, obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economica în Uniunea Europeană, contribuind astfel la dezvoltarea pieții interne cu scopul de a crea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene.

Obiectivul specific al proiectului este elaborarea  Studiului de Fezabilitate, Proiectului Tehnic, Detaliilor de executie și D.T.A.C. pentru lucrarea ”Alternativa Techirghiol”.
Valoarea totală a  proiectului este de 6.434.029,70 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 astfel: 85 % contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 4.603.012,08 lei, 15% contribuția proprie – 812.296,25 lei, restul de 1.018.721,37 lei  reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului este de 24 de luni, respectiv între 01.08.2019 și 31.07.2021, la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.


Situatia la zi

,,Litoral Expres”, drumul rapid care elimină cozile din sudul litoralului va fi scos la licitație la începutul anului viitor. De la lansarea licitației pentru proiectarea Centurii Eforie -Techirghiol și până acum au trecut 6 ani

Studiul de Fezabilitate al Drumului Expres care va fluidiza circulația în sudul litoralului este aproape finalizat, iar lansarea în licitație pentru execuție este estimată pentru primul trimestru al anului viitor, a transmis Compania de Drumuri la solicitarea Economedia. ,,Litoral Expres” va fi un drum de mare viteză care se desprinde din DN 39 Constanța -Mangalia imediat după Agigea, ocolește pe la vest Lacul Techirghiol și stațiunea Eforie Nord, zonă unde, în sezonul estival se formează cozi kilometrice mai ales pe sensul de întoarcere. Chiar dacă luna iulie nu a adus foarte mulți turiști pe litoral și până acum nu s-au înregistrat ambuteiaje (citiți explicațiile aici) nu așteptăm în mod real finalizarea drumului expres cu o lungime de 28 de kilometri mai devreme de 3-4 ani, deci aproape 10 ani de la primele promisiuni pentru acest proiect inclus în Master Planul de Transport al României.

,,În prezent, contractul se află în ultima etapă de realizare a Studiului de Fezabilitate (SF), urmând a se finaliza Studiul Geotehnic, documentația privind identificarea proprietarilor și alte operațiuni tehnice. În același timp, prestatorul va proceda la realizarea Proiectului Tehnic de Execuție și a documentației necesare obținerii Autorizației de Construire. Lansarea procedurii privind execuția “Alternativei Techirghiol” va fi demarată după finalizarea serviciilor de proiectare, în conformitate cu prevederile contractuale, perioada alocată etapei de proiectare (elaborare SF / elaborare PAC/ elaborare PTE și pregătirea documentației de atribuire a contractului de execuție lucrări) fiind trimestrul I 2023.” a transmis CNAIR la solicitarea Economedia, fără a prezenta și procentul de realizarea a documentației tehnice. Ambuteiajele se produc pe DN 39 la Eforie Nord la sensurile giratorii din stațiune. În plus, profilul drumului este de sistematizare cu bandă reversibilă două benzi pe un sens și o bandă pe sens opus care nu face față valorilor de trafic din iulie și august, mai ales în week -end.
(...)Litoral Expres sau Alternativa Techirighiol a fost inclus pe lista de rezervă din PNRR pentru că, în lipsa documentației tehnice complete nu este un proiect matur (nici capetele de pe A 8 nu au toate studiile finalizate, dar sunt ceva mai avansate, iar presiunea publică/politică a fost mai mare).
Aceste influențe se vor resimţi în primul rând prin:
• asigurarea unei legături între nordul și sudul litoralului. Traseul existent aferent Drumului Național DN39 este caracterizat prin volume de trafic de tranzit mari precum și de volume însemnate de trafic generat în perioada sezonului estival.
• îmbunătățirea legăturilor între diferite localități care sunt interdependente sau nu economic prin reducerea timpului de călătorie ca urmare a creşterii vitezei de deplasare;
• degrevarea de trafic a drumurilor naţionale DN 39 și DN 38, drumuri care prezintă lungimi însemnate de traseu în intravilanul localităților intersectate. Aceasta degrevare de trafic va conduce inclusiv la reducerea numărului de accidente prin preluarea unui trafic de tranzit major pe drum mai sigur;
• scăderea emisiilor poluante din localități și oraşe precum și îmbunătățirea condiţiilor de viață;
• îmbunătățirea confortului conducătorilor auto;
• va influența, la nivel local, o dezvoltare socio – economică a zonelor adiacente.” a precizat CNAIR, la solicitarea Economedia.


,,Litoral Expres” : Studiul de Fezabilitate pentru Centura Eforie-Techirghiol, aproape de finalizare. Licitația pentru execuție va fi lansată în 2023
,,Litoral Expres”, proiectul Centurii care va ocoli stațiunile Eforie și Techirighiol din sudul Litoralului este aproape de finalizarea Studiului de Fezabilitate, contractul de execuție urmând să fie lansat în execuție în 2023, a anunțat Compania de Drumuri.
Șeful CNAIR, Cristian Pistol anunță că șoseaua din sudul Litoralului va fi finanțată din fonduri europene prin POT 2021-2027 : ,, Elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru construcția Alternativei Techirghiol este aproape de finalizare! După încheierea acestei etape urmează:
-avizarea indicatorilor tehnico economici în cadrul C.T.E.-CNAIR, CTE MTI și Consiliului Interministerial
-aprobarea acestor indicatorii prin Hotărâre de Guvern. În prezent Studiul Geotehnic se apropie de finalizare, iar în scurt timp vor fi încheiate și investigațiile geotehnice pentru gropile de împrumut.
Certificatul de Urbanism urmează să fie revizuit în scurt timp de Consiliul Județean Constanța.
În paralel, prestatorul va realiza Proiectului Tehnic de Execuție și documentația pentru obținerea Autorizației de Construire. Lansarea licitației pentru construcția “Alternativei Techirghiol” va fi demarată anul viitor, după finalizarea serviciilor de proiectare. Construcția acestei alternative va asigura o legătură rutieră nouă și rapidă pe cei aproximativ 28 de km, dintre Autostrada de Centură a Constanței (A4) în zona localității Cumpăna și comuna 23 August, la intersecția cu DN 39B. Noul drum va asigura atât devierea traficului de tranzit în afara localităților, cât și accesul localităților Constanța, Techirghiol, Eforie Nord, Eforie Sud, Tuzla și 23 August la infrastructura rutieră de mare viteză.
Construcția Variantei Techirghiol presupune și realizarea :
– a 4 noduri rutiere la Cumpăna, Agigea, DN 38 și DJ 394,
– a unor spații de servicii de tip S3 (km 8+000), S1 (km 25+000),
– a unor parcări de scurtă durată (km 16+000)
– a unui Centru de Întreținere și Control amplasat în cadrul Nodului Rutier cu DN 38.”
Ambuteiajele se produc pe DN 39 la Eforie Nord la sensurile giratorii din stațiune. În plus, profilul drumului este de sistematizare cu bandă reversibilă, două benzi pe un sens și o bandă pe sens opus care nu face față valorilor de trafic din iulie și august, mai ales în week -end.

 


Re: Litoral Expres -Alternativa Techirghiol andrei11

HotNews.ro a postat ieri o hartă interesantă a noii autostrăzi ( drum express ).
Schiţa Generală:
Aa.jpg (106.75 KB; downloaded 1660 times)

Interesant de urmărit cum se desprinde / uneşte viitoarea autostradă ( drum expres ) cu actualele autostrăzi din zonă, A 2 şi Centura Constanţei.
A 81.jpg (272.89 KB; downloaded 1660 times)

Descrierea traseului  integral sau alte amănunte nu le mai amintesc aici, sunt de mai puţină importanţă. Oricum se observă că se va putea ajunge din viitoarea autostradă ( drum expres ) şi direct spre Eforie Nord.
Schiţă de detaliu  intersecţia autostrăzii cu DN 39 în zona localităţii 23 August

Lovitura de stat de la 23 august 1944 (denumită și actul de la 23 august) a fost acțiunea prin care, la data de 23 august 1944, regele Mihai I a decis demiterea și arestarea lui Ion Antonescu, prim-ministrul României și „Conducătorul Statului”, a dispus încetarea imediată a colaborării României cu Puterile Axei și începerea tratativelor de armistițiu cu Aliații și de colaborare militară cu Uniunea Sovietică.
A 83.jpg (78 KB; downloaded 1650 times)

 


Re: Litoral Expres -Alternativa Techirghiol orex

Daca o sa se doreasca finantare europeana trebuie sa se ia in calcul la edificarea drumului expres si podul ”Agigea Nou”, peste canalul Dunare-Marea Neagra, altfel, nicio sansa sa pupam lovele pentru un nou/alt pod (asa cum rezulta din figura 2 postata de @andrei11), intrucat investitia ”Agigea Nou” a fost finantata prin POS-T 2007 - 2013 din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului.

 


Re: Litoral Expres -Alternativa Techirghiol messe

Oare nu era mult mai simplu sa fi facut acest drum de la nodul rutier Murfatlar aflat la km.198 pe A2 si punctul terminus aflat pe aceasta harta pe DN 39 dupa 23 August in zona giratoriului catre Olimp? Ocoleste localitatile Ciocarlia de Sus, Mereni, (ambele pe la V), traverseaza DN 38 intre Amzacea si Topraisar unde se poate contrui un nod rutier facillitand astfel si o legatura rapida cu Vama Negru-Voda, ocoleste pe la S Pecineaga si se termina in nodul rutier prezent pe harta plus ca nu mai este nevoie de constructia unui nou pod la Cumpana peste Canalul Dunare-Marea Neagra, construiesti doar un nod rutier la intersectia cu DN 38, pt. DN3 se foloseste in continuare traseul actual A2-Ciocarlia de Sus pe DJ 381 ca nici A2 nu are nod rutier direct cu DN3, plus ca nu mai trebuie facuta acea grozavie arhitecturala cu poduri peste poduri la nodul rutier cu A2 si A4, in concluzie pretul de executie va fi mult diminuat. Generalizand, traseul drumului exemplificat de mine in mare ar rezulta cam un arc de cerc de forma aceasta ,, ( " daca unim cele doua extremitati ale lui (nod rutier A2-Murfatlar cu nodul rutier din zona DN39-girator catre Olimp). E  doar o parere personala.

 


Re: Litoral Expres -Alternativa Techirghiol andrei11

Ideea e să legi Sudul Litoralului de Constanţa, nu de Bucureşti.  

 


Re: Litoral Expres -Alternativa Techirghiol DocOctavius

Parca era și un proiect internațional pentru o “ocolitoare a mării negre” la care România era parte, că așa a apărut prima dată pe planuri A4 Tulcea-Vama Veche. Ideea era de legat Istanbul de Odessa și mai departe prin Rusia spre Georgia dar s-au stricat apele pe acolo un pic.

 


Re: Litoral Expres -Alternativa Techirghiol orex

COMPANIA NATIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., in calitate de Beneficiar si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii in calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat in data de 07.12.2022, Actul Aditional nr.3, la Contractul de Finantare nr. 55/18.12.2019, pentru proiectul: "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic, detalii de executie si D.T.A.C. pentru lucrarea „Alternativa Techirghiol".
Prin semnarea Actului Aditional nr.3 se modifica urmatoarele conditii importante:
Art.I. La Conditii Generale, Articolul 2 - Durata contractului si perioada de implementare a proiectului, alin. (2) "Perioada de implementare a Proiectului este de 53 luni, respectiv intre data 01.08.2019 si data 31.12.2023 la care se adauga daca este cazul, si perioada de desfasurare a activitatilor proiectului inainte de semnarea Contractului de Finantare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor."
Art.I. La conditii generale Articolul 3 - Valoarea contractului, alin (1) si (2)
Valoarea totala a Contractului de Finantare este de 6.833.920,09 lei;
Valoare eligibila nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala in suma de 4.917.297,87 lei, echivalenta cu 85% din valoarea totala eligibila aprobata.
Art.II. (6) Valoarea cofinantarii eligibile a Beneficiarului de 15% la POIM, este de 867.758,45 lei.
Valoarea neeligibila inclusiv TVA este 1.048.863,77 lei.

Cod proiect:118712.

Proiect cofinantat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

 


Re: Litoral Expres - Alternativa Techirghiol orex

𝗨𝗹𝘁𝗶𝗺𝘂𝗹 𝗮𝘃𝗶𝘇 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗟𝗶𝘁𝗼𝗿𝗮𝗹𝘂𝗹𝘂𝗶
După ce săptămâna trecută am avizat proiectul în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, ieri a fost avizat în Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe al Ministerului Dezvoltărilor, Lucrărilor Publice și Administrației studiul de fezabilitate pentru 𝗔𝗹𝘁𝗲𝗿𝗻𝗮𝘁𝗶𝘃𝗮 𝗧𝗲𝗰𝗵𝗶𝗿𝗴𝗵𝗶𝗼𝗹, denumită și 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗟𝗶𝘁𝗼𝗿𝗮𝗹𝘂𝗹𝘂𝗶, care este, practic, ultimul aviz înainte de aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern.
Acest nou drum va fi construit la nivel de autostradă și va avea:
✅️ 30,59 km lungime traseu
✅️ 2 benzi de circulație pe sens
✅️ 31 structuri (poduri, pasaje, viaducte), inclusiv realizarea unui nou pod peste Canalul Dunăre - Marea Neagră
✅️ spații de servicii (stânga/dreapta)
✅️ parcări (stânga/dreapta)
✅️ Centru de Întreținere și Coordonare
✅️ 5 noduri rutiere:
1) Nod rutier Cumpăna (km 2+600)
2) Nod rutier între Alternativa Techirghiol și drumul de legătură (km 5+960)
3) Nod rutier conexiune între drumul de legătură și pasajul DN39A - DN39 (km 5+960)
4) Nod rutier DN38 (km 11+000)
5) Nod rutier 23 August (km 30+220)
Scopul realizării acestui drum de mare viteză constă în construcția unei legături noi și rapide între Autostrada de Centură a Constanței #A4, din zona localității Cumpăna și comuna 23 August, la intersecția cu DN39B, scurtând astfel timpul de deplasare prin creșterea vitezei de călătorie.
Valoarea totală a proiectului este de 1,15 miliarde de euro cu TVA, asigurată din fonduri externe nerambursabile.
📍 Traseul traversează următoarele U.A.T.-uri ale județului Constanța: orașele Techirghiol și Eforie și comunele Cumpăna, Agigea, Topraisar, Tuzla și 23 August și se va desfășura pe amplasament nou, fără a folosi porțiuni de drum existente.

 


Re: Litoral Expres - Alternativa Techirghiol orex

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenți obiectivului de investiții ,,Alternativa Techirghiol“, judeţul Constanța
NF Alternativa Techirghiol- 05.01.2024.doc
NF Alternativa Techirghiol- 05.01.2024.doc (364.5 KB; downloaded 27 times)

 


Re: Litoral Expres - Alternativa Techirghiol DocOctavius

Articol digi24 aici

Cred ca au fost aprobați indicatorii tehnico-economici… sau digi a reluat o știre mai veche… sunt câteva randări în galerie măcar.

 


Re: Litoral Expres - Alternativa Techirghiol orex

Nicidecum! Informatia e reala.
HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenţi obiectivului de investiţii ,,Alternativa Techirghiol", judeţul Constanţa
”Alternativa Techirghiol” a fost identificată la nivel general prin Master Planul General de Transport al României și presupune construirea unui drum, având ca principal scop fluidizarea traficului spre sudul litoralului, care să reducă timpul de călătorie, riscurile de accidentări.
Lungimea totală a traseului este de 30,6 km și va fi construit la nivel de autostradă și va avea două benzi de circulație pe sens, 31 de structuri (poduri, pasaje,viaducte), inclusiv realizarea unui nou pod peste Canalul Dunăre-Marea Neagră, cinci noduri rutiere, parcări, spații servicii. Pentru realizarea obiectivului este necesară o suprafață de aproximativ 743 ha de teren.
Valoarea totală a investiției este de 5,744 miliarde lei (inclusiv TVA), iar durata de execuție a investiției este de 36 de luni.
Finanțarea obiectivului se realizează din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

PS
Suma e exagerat de mare, daca e sa tinem cont de faptul ca valoarea estimata este cu doar 590 mil. lei mai mica decat cea a lotului 3 al A1 Pitești - Sibiu, dintre Cornetu şi Tigveni, ce are o lungime de 37,4 kilometri (cel mai lung tronson al autostrăzii de pe Valea Oltului), o valoare de 5,32 miliarde lei, fără TVA, si unde ca se vor edifica 2(doua) tuneluri de 1,7 km/galerie. :headbash:

 


Home page  • 
Parent forum: Lucrări la autostrăzi și drumuri expres  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421265 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use