Transportul în lumeAsiaJaponia

 

Topic: Toyama

2 posts, 141 views
Toyama ByOnu

În 2024 se va închide ultimul sistem de troleibuz din Japonia.

Nu vorbim despre un sistem urban, ci despre unul de necesitate mai mult turistică. Troleibuzul circulă printr-un tunel de 3,7km lungime, aflat la o altitudine maximă de 2450m. Lățimea tunelului variază, astfel încât avem porțiuni semnificative cu o singură bandă de circulație și zone cu 2 benzi unde troleibuzele pot trece din sensuri opuse.

Penultimul sistem de troleibuz din Japonia a fost închis în 2018.

Motivul invocat este dificultatea procurării pieselor de schimb.


https://asahi.com/sp/ajw/articles/15081798

TOYAMA--Japan’s last fleet of trolleybuses will cease operations on Dec. 1 next year in Toyama Prefecture, according to the operator.

Modern electric buses will replace the beloved trolleybuses that have carried millions of tourists on the Tateyama Kurobe Alpine Route since 1996, Tateyama Kurobe Kanko Co. announced on Dec. 11.

The company said the decision was due to a limited supply of spare parts for the trolleybuses--rubber-tired vehicles powered by electricity drawn from overhead wires.

The trolleybuses run through the Tateyama Tunnel on the route, which links popular tourist spots in Toyama and Nagano prefectures.

A 10-minute journey through the 3.7-kilometer tunnel connects Daikanbo Station and Murodo Station, the highest point on the entire route at 2,450 meters.

In 2018, a separate fleet of trolleybuses on the route that Kansai Electric Power Co. operated was also replaced with electric vehicles.

Those trolleybuses connected Ogizawa Station in Nagano Prefecture and Kurobe Dam Station in Toyama Prefecture.  



Pagina de Wikipedia a sistemului, tradusa automat in limba romana:

Troleibuzul tunelului Tateyama (立山トンネルトロリーバス, Tateyama Tonneru Tororībasu), oficial Linia de Troleibuz (無軌条電車線, Mukijō Densha-sen), este o linie de troleibuz din Tateyama, Toyama, Japonia, operată de compania Tateyama Kurobe Kankō. Linia este în întregime subterană (în tunel), incluzând ambele puncte terminus. Este ultima linie de troleibuz rămasă în Japonia, odată cu conversia liniei de troleibuz Kanden Tunnel în funcțiune pe baterii în noiembrie 2018. Este, de asemenea, ultima linie de troleibuz cu volan pe dreapta rămasă din lume. Linia face parte din ruta alpină Tateyama Kurobe. Linia a fost deschisă inițial ca o linie normală de autobuz (diesel) în aprilie 1971 dar mai târziu a fost reechipată pentru troleibuze. Linia de troleibuz a fost deschisă la 23 aprilie 1996.

Distanta: 3,7 km
Stații: 3
Alimentare electrică: 600 VCC
Semnalizare feroviară: Sistem automat de semnalizare
Flota: 8 troleibuze, construite în 1995–96 de Osaka Sharyo Kogyo (pe șasiu Mitsubishi Fuso), numerotate 8001–8008.



Fotografii: Wikipedia si Phototrans.
1280px-Tateyama_tunnel_trolley_bus_01.jpg (235.75 KB; downloaded 140 times)
1280px-Inside_Tateyama_Tunnel,_passing_trolleybus.jpg (246.08 KB; downloaded 140 times)
799693.jpg (475.63 KB; downloaded 75 times)
799694.jpg (457.42 KB; downloaded 74 times)
799692.jpg (452.75 KB; downloaded 74 times)

 


Re: Toyama ByOnu

Hai sa intelegem mai bine unde se afla acest ultim sistem de troleibuz din Japonia si de ce este atat de special.

img-map@2x.png (109.95 KB; downloaded 93 times)

Sursa infografic: https://alpen-route.com/en/transport/opening.html


Un clip video cu traseul:



 


Home page  • 
Parent forum: Japonia  • 
Choose destination

Since our 2248 forum members have written 417348 posts in 5194 topics and 507 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use