Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1055 posts, 307287 views
 
Go to page:  1  ... 70 71 72 73 74 75 76
 
 

📖 Pagination options
Re: Întrebari și răspunsuri 1689

rosetti61 wrote here:
[…]

Troleibuze
[…]
Depoul Nordului  - 1960, din 1969 autobaza (probabil in regim mixt si pentru troleibuze pana in 1986)
[…]


In 1984, fiind in cautarea unora din IK 4-urile emblematice ale autobazei Nordului, am ajuns in zona si - la vremea respectiva - nu mai exista nici un semn al fostei infrastructuri de troleibuz.

Nici in autobaza, nici pe strazile adiacente, ceea ce ma face sa cred ca Nordului a devenit o unitate operationala dedicata strict autobuzelor undeva la inceputul anilor ‘80.

De altfel, imaginile de pe fostul Bucuresti arata,, in 1980, mica anexa din partea din Est a autobazei deja ocupata cu aproximativ 50 de vehicule parcate unul linga celalalt, ceea ce - ca si in cazul garajului Dumitru Petrescu - ma face sa cred ca este vorba de lotul de IK 4 importat in ‘79-‘80.

Din ceea ce imi amintesc, introducerea masiva a IK 4 in 1980 a coincis cu retagerea Ikarus-urilor 260/280 din lotul 1974-76 de pe multe trasee din Sud si disparitia Leyland-urilor.

Tind sa cred ca IK 4-urile au fost conservate pentru o perioada, astfel incit sa se introduca in circulatie concomitent, dar -din pacate - nu exista informatii care sa confirme aceasta presupunere (cu exceptia imaginilor care arata autobuze stocate in acelasi moment in diferite locatii).

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Era o fotografie color cu IK4 in autobaza si inca se vedeau resturi de retea in curte si de acolo am dedus ca poate a mai fost folosita ocazional pentru troleibuze.

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

Imi amintesc si eu acea fotografie (din pacate nu reusesc s-o mai gasesc), dar in imagine erau IK 4 din prima generatie (cele cu masca frontala cu trei segmente), importate intre ‘73 si ‘75.

LE: cred ca imaginea la care va referiti este aceasta ?

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

Continuind analiza imaginilor de pe fostul Bucuresti, in 1979 se poate vedea un lot destul de mare de autobuze conservate si in autobaza Militari. Si aici - la estimare sumara - vorbim tot de aproximariv 50 de unitati.
Posibil ca si aceastea sa fi fost IK 4, stiind fiind faptul ca acest tip a fost distribuit catre trei autobaze: Serban Voda si Nordului - parc integral IK4 - si Militari - parc mixt, IK 4 si DAC (?).

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri ADK

Mi se pare mie, sau chiar se adeverește că pe actualul teren al supermarketului Penny de la Roșiori (P-ța Reșița), respectiv Baduc, se aflau la vederea din 1980 anexe ale ITB-ului?

Faină și Fabrica Autobuzul, în plină putere (am putut să văd, ceea ce nu credeam, terenul viran al fostului bloc de la Straja construit de "pușcăriași" în 1982), respectiv anexele amintite de taică-meu. Terminalul Zețarilor era de fapt un... parc, se vede cu brio și fosta Autobază Șerban Vodă, Autobaza Giurgiului doar cu articulate, Autobaza Alexandria puțin diferită față de cea de astăzi (se pare că terenul alocat acum ceva ani companiei Atlassib, ulterior Lidl, părea al lor), Autobaza Militari avea de fapt puțin mai mult teren, Depoul Bujoreni și Titan nu existau deloc, la Autobaza Pipera la intrarea principală era un parc rece, la Autobaza Nordului era o altă ieșire (ce-a unde au fost garate DAF-urile pentru casare), fosta anexă a Autobazei Floreasca, Depoul Splaiul Unirii (unde este astăzi complexul Asmita Gardens), s-ar vedea puțin și fostul garaj de intervenții de la Dristor.

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Pe locul unde este Penny a fost un garaj dar nu al ITB ci al ITA sau Autobuzul, inauntru erau mai mult autobuze de tip interurban.

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

Terenul apartinea Uzinei Autobuzul si era folosit ca parc rece. Uneori acolo se puteau vedea diferite prototipuri si/sau vehicule pentru export.

 


Re: Întrebari și răspunsuri tibi227

Dacă tot se desființează de sâmbătă, aș fi curios dacă cineva cunoaște informații istorice despre linia 133, când a fost înființată, ce indicative a purtat de-a lungul timpului (găsisem ceva legat de 33?), eventual și ce variații a avut traseul în timp?

Mulțumesc în avans.

 


Re: Întrebari și răspunsuri Robert24

In primul rand, prima linie STB infiintata cu indicativul 33N (naveta), odata cu preluarea concesionarilor la 20 octombrie 1936, avea traseul intre Comuna Miliatri si Podul Cotroceni.
La 1 noiembrie 1936, aceasta linie devine una principala, cu indicativul 33 si este prelungita de la Podul Controceni, pe Splaiul Independentei - Splaiul Unirii - Pta 8 Iuniei - Str. 11 Iunie - Gara Filaret pana la Parcul Veseliei.
La 7 noiembrie 1937, va fi prelungita din nou pe Sos Ferentari pana la Prelungirea Magurele.
Din cauza razboiului, in 1941 se scurteaza pe traseul initial intre Comuna Militari si Palatul Cotroceni, cu indicativul 33N (naveta), iar in 1943 este inlocuita cu linia de tramvai 13.

Abia in 1959, la 5 noiembrie, vorbim din nou de linia 33 inelara cu traseul Gara de Nord - Eminescu - Foisorul de Foc - Traian - Nerva Traian - Podul Marasesti - Bibescu Voda - Mihai Voda  - Vasile Parvan - Dinicu Golescu - Gara de Nord.
33.png (1.46 MB; downloaded 569 times)

In urmatorii ani, linia va suferi diverse schimbari.
In 1981, odata cu redenumirea traseelor, linia 33 devine 133.

O importanta modificare va avea loc in 1984, cand va inceta sa mai fie circulara, circuland astfel intre Gara Basarab - Foisorul de Foc - Traian pana la Parcul Libertatii.
Ulterior va fi scurtat la Liceul Gheorghe Sincai.

In 1988, din cauza amplelor lucrari pe Nerva Traian, traseul va fi modificat de la Foisorul de Foc pe Iancului apoi Mihai Bravu pana la Podul Mihai Bravu.
In 1992 va fi prelungit pe Cal Vacaresti la Podul Timpuri Noi.

Abia in 2002, traseul va reveni prin Traian - Nerva Traian.

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

In anii ‘70, pe sensul de circulatie al fusului orar, stationarea intre curse se facea pe Bd. Marasesti, dupa intersectia cu Cantemir.

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Din 1986 a circulat pe la Sincai (aici a intors temporar 331) si mai departe spre Podul Mihai Bravu. Dupa 1990 s-a prelungit pana la Timpuri Noi pentru ca din 2002 dupa reorientarea pe Nerva Traian sa revina la terminusul de la Mihai Bravu. Daca stam sa le luam la rand, de la aparitia inelarului in 1959, cred ca a avut peste 40 de variatii de traseu (unele definitive altele temporare).
Parasirea traseului de pe Nerva Traian a avut loc mai degraba spre sfarsitul lui 1987 decat 1988. La inceputul lui 1988 apare in ziar o nota care doar informeaza ca 133 circula pe traseul cutare, fara a specifica o data; deseori se proceda asa in perioada, modificarile fiind aduse la cunostinta "in pachet" la distanta de data producerii, cateodata sub o explicatie generica. Traseele se schimbau de la o zi la alta in perioada marelui avant de sistematizare socialista a Bucurestiului. De abia spre 1989 s-au mai linistit apele insa reteaua era deja in suferinta, cu multe zone albe.

 


Re: Întrebari și răspunsuri Robert24

Schimbarea de pe Traian / Nerva Traian a avut loc undeva in februarie - martie 1988.
Mergeam cu 133 de cateva ori pe an, si am gasit in notele personale, sigur pe 23 martie 1988 era deja pe Mihai Bravu, iar inainte pe 4 februarie inca era pe Traian.

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Am dedus ca traseul i s-a schimbat din momentul cand troleibuzele n-au mai circulat spre Balta Alba pe Th. Sperantia ci prin Delea Veche (undeva prin iulie 1987). Nu sunt sigur daca a a circulat din Traian pe Calarasi pana la Piata Muncii, impreuna cu 135 si 140 (nici 311 n-a scapat de modificari si rasmodificari in zona centrala). A fost vreodata o tentativa de traseu pentru 133 in 1987 prin Nerva Traian - Pasajul Marasesti - splaiul Unirii - Sincai/Vacaresti pana la podul Mihai Bravu?

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

Cu certitudine 133 a avut capat comun la Abator cu liniile 73/74/76 la prima scurtare a acestora.

Capatul de la Sincai probabil a avut o existenta si mai efemera decit cel al lui 331.

Asa cum mentiona @rosetti61 adesea traseele se schimbau de pe o zi pe alta, uneori chiar si saptaminal.

Revenind insa la istoria lui 133, imi amintesc vag ca in timpul demolarilor din zona Dudesti - Calea Vacaresti (deci aprox. 1985) era inca linie circulara si operata cu Roman 112.

 


Go to page:  1  ... 70 71 72 73 74 75 76
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2289 forum members have written 421192 posts in 5246 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use