Topic: Linia 203: Brașov - Zărnești
5 posts, 1003 views- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Linia 203: Brașov - Zărnești
Andrei Andraș
130 de ani de cale ferată Brașov - Zărnești
Acum exact 130 de ani, pe 6 Iunie 1891, se inagura calea ferată Brașov - Zărnești. La momentul construirii căii ferate, regiunea Transilvania aparținea de Regatul Ungariei. Motivul pentru construirea acestei linii a fost în principal nevoia de a asigura transportul de lemn, cărbune, piatră, produse agricole ca și al produselor fabricii de hârtie din Zărnești.
Proiectul a fost finanțat de casele bancare Erlanger și Fiii din Frankfurt și Frații Sulzbach din Viena. Lucrările propriu-zise au fost executate de antreprenorii Leo Arnoldi și Smerker. În februarie 1891, o comisie a stabilit un traseu exact, de la Brașov spre Zărnești. Calea ferată a fost inaugurată la 6 iunie 1891, iar circulația trenurilor a început la 24 iunie 1891.
Inițial, calea ferată Brașov – Zărnești a fost exploatată de o companie particulară (Brassó-Háromszéki Helyi Érdekű Vasutak, BHHÉV), iar apoi a fost preluată la 7 martie 1897 de către compania feroviară ungară de stat MÁV. La sfârșitul Primului Război Mondial, Transilvania a devenit parte componentă a României, iar căile ferate din Transilvania au fost preluate de compania feroviară română de stat CFR.
În anul 2005, acest traseu a fost concesionat operatorului privat RegioTrans.
Sursă informații: Wikipedia.
130 de ani de cale ferată Brașov - Zărnești
Acum exact 130 de ani, pe 6 Iunie 1891, se inagura calea ferată Brașov - Zărnești. La momentul construirii căii ferate, regiunea Transilvania aparținea de Regatul Ungariei. Motivul pentru construirea acestei linii a fost în principal nevoia de a asigura transportul de lemn, cărbune, piatră, produse agricole ca și al produselor fabricii de hârtie din Zărnești.
Proiectul a fost finanțat de casele bancare Erlanger și Fiii din Frankfurt și Frații Sulzbach din Viena. Lucrările propriu-zise au fost executate de antreprenorii Leo Arnoldi și Smerker. În februarie 1891, o comisie a stabilit un traseu exact, de la Brașov spre Zărnești. Calea ferată a fost inaugurată la 6 iunie 1891, iar circulația trenurilor a început la 24 iunie 1891.
Inițial, calea ferată Brașov – Zărnești a fost exploatată de o companie particulară (Brassó-Háromszéki Helyi Érdekű Vasutak, BHHÉV), iar apoi a fost preluată la 7 martie 1897 de către compania feroviară ungară de stat MÁV. La sfârșitul Primului Război Mondial, Transilvania a devenit parte componentă a României, iar căile ferate din Transilvania au fost preluate de compania feroviară română de stat CFR.
În anul 2005, acest traseu a fost concesionat operatorului privat RegioTrans.
Stația Râșnov în anul 1966.
Foto: Studiourile Buftea
Foto: Studiourile Buftea
0.jpg (281.56 KB; downloaded 1057 times)
Stația Zărnești în anul 1935.
Foto: delcampe.net
Foto: delcampe.net
1.jpg (94.96 KB; downloaded 1056 times)
Foto: thdk.be
00.png (1.31 MB; downloaded 1056 times)
- shoppy
-
Posted:
-
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Linia 203: Brașov - Zărnești
Andrei Andraș
Conform domnului Hilohi, exploatarea de cărbune era în Colonia Concordia (azi Colonia 1 Mai) din Codlea, aceasta fiind legată feroviar de Gara Codlea (M200), dar este posibil (nici dânsul nu știe dacă s-a întâmplat sau nu) ca în primii ani de activitate să se fi transportat cărbunele cu căruțele spre Tohan. Dar mai mult ca sigur vorbim despre o inexactitate strecurată în articolul de pe Wikipedia (informație care apare, ce-i drept, pe mai multe alte site-uri).
Instantanee din Gara Zărnești din anul 1994.
Conform domnului Hilohi, exploatarea de cărbune era în Colonia Concordia (azi Colonia 1 Mai) din Codlea, aceasta fiind legată feroviar de Gara Codlea (M200), dar este posibil (nici dânsul nu știe dacă s-a întâmplat sau nu) ca în primii ani de activitate să se fi transportat cărbunele cu căruțele spre Tohan. Dar mai mult ca sigur vorbim despre o inexactitate strecurată în articolul de pe Wikipedia (informație care apare, ce-i drept, pe mai multe alte site-uri).
Instantanee din Gara Zărnești din anul 1994.
Foto: Sludge G, via flickr.com
0.jpg (230.68 KB; downloaded 994 times)
Foto: Sludge G, via flickr.com
1.jpg (177.03 KB; downloaded 993 times)
Foto: Sludge G, via flickr.com
2.jpg (166.69 KB; downloaded 995 times)
Foto: Sludge G, via flickr.com
3.jpg (177.94 KB; downloaded 994 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Linia 203: Brașov - Zărnești
ByOnu
Au si trenurile astea un mers...
Trenul RC de la Bucuresti ajunge in Brasov la 13.15, iar trenul RC spre Zarnesti pleacă din Brasov la 13.14.
Este superb sa vezi cum impiegatul da plecarea trenului in fața ta in timp ce fugi intre cele doua trenuri.
Toata experienta de a utiliza transportul public spre Bran este execrabila, lucru de neinteles pentru importanta turistica a zonei. Dupa ce pierzi trenul la mustata, te duci spre autobuzele lui Codreanu care pornesc tocmai din Bartolomeu, ci nu de la Gara Brasov.
Au si trenurile astea un mers...
Trenul RC de la Bucuresti ajunge in Brasov la 13.15, iar trenul RC spre Zarnesti pleacă din Brasov la 13.14.
Este superb sa vezi cum impiegatul da plecarea trenului in fața ta in timp ce fugi intre cele doua trenuri.
Toata experienta de a utiliza transportul public spre Bran este execrabila, lucru de neinteles pentru importanta turistica a zonei. Dupa ce pierzi trenul la mustata, te duci spre autobuzele lui Codreanu care pornesc tocmai din Bartolomeu, ci nu de la Gara Brasov.
Screenshot_20240115-165646_Chrome.jpg (74.4 KB; downloaded 283 times)
Screenshot_20240115-165913_Chrome.jpg (68.86 KB; downloaded 282 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Linia 203: Brașov - Zărnești
shoppy
Posibil sa fie din cauza lucrarilor spre Sighisoara ca in capul acela al garii din 3 fire pe timpul lucrarilor in anumite perioade ramasese unul singur.
Posibil sa fie din cauza lucrarilor spre Sighisoara ca in capul acela al garii din 3 fire pe timpul lucrarilor in anumite perioade ramasese unul singur.