Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti

251 posts, 82385 views
 
Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18
 
 

📖 Pagination options
Re: Articole istorice sau despre istoria transportului în comun din București ByOnu

În inventarul bunurilor domeniului public zice despre imobilul "Cabină Cap Linie" din Șos. Bucuresti-Ploiesti nr.41, după cum urmează:

Anul dobândirii/dării în folosinţă: 1955.
Situația juridică: Decizia nr.1817/1959.


Într-adevar, intrarea pe firul 2 se realiza manual, in timp ce la iesire exista macaz de unificare a firului 2 in firul 1.  (corectat cu ajutorul lui Andrei11)

Vreau să punctez 2 aspecte:
1. mie unul, mozaicul respectiv îmi pare foarte specific anilor '50-'60, ci nu ante. Poate fi regăsit și pe substația electrică STB din Cotroceni.
2. zidul nordic al clădirii are la bază un fost gard scund cu țiglă, rămășițele sale ieșind la lumină după ce imobilul și terenul aferent au fost practic abandonate de STB (link). Bănuiesc că s-a folosit pe cât de mult posibil ce a putut fi păstrat din fosta benzinărie, lucrându-se probabil în esență la adaptarea fațadei conform noilor nevoi ale ITB.


De unde cunoști că abia în 1963 troleibuzele intră la peron?

 


Re: Articole istorice sau despre istoria transportului în comun din București andrei11

ByOnu wrote:
Într-adevar, firul 2 nu este conectat prin macazuri de firul 1. Intrarea și ieșirea (de) pe firul 2 se realiza manual, cel puțin la momentul 1974.

La ieşire exista macaz, văzut de subsemnatul, şi nu odată !

 



Re: Articole istorice sau despre istoria transportului în comun din București rosetti61

@ByOnu, in presa vremii apare la un moment dat spre sfarsitul anului un articol in care se arata ce are in curs ITB pentru imbunatatirea circulatiei - inlocuirea triunghiului de intoarcere de la Laromet cu bucla, prelungirea troleibuzului din Vatra Luminoasa pana la sos. Iancului unde intoarce tramvaiul si reconfigurarea capatului de la Aeroportul Baneasa (nu se specifica ce anume se intampla, am dedus ca i se da forma cunoscuta de toata lumea).

 


Re: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti ByOnu

Comentariu la postarea Initiativei noastre a muzeului.

1. Cred ca el are o fotografie cu benzinaria. Ar fi singura explicatie.

2. Eu unul am incredere in informatiile de pe forum.
Screenshot_20230203-190729_Chrome.jpg (332.29 KB; downloaded 1663 times)

 


Re: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti rosetti61

Linia 81 s-a desfiintat pe 8 iulie 1986, la o luna distanta de desfiintarea lui 82 - reteaua a ramas insa la locul ei spre Aeroport pana in 1987 cand s-a demontat din toate locurile unde ramasese: sos. Bucuresti-Ploiesti, str. Tipografilor, bd. Poligrafiei. Nu stiu daca se mai pastra ceva pe traseul spre gara, de la sos. Kiseleff incolo sau reteaua s-a demontat mai repede (printre care si cea de pe str. Ion Mincu, aflata "in conservare" din 1960). O alta retea ramasa in conservare a fost cea de pe Soveja- Popisteanu-Expozitiei-Scanteii - intrata in folosinta in 1964 iar din 1965 nu a mai fost folosita niciodata; cunoaste o scurta reactivare in perioada 1990-1993 dupa care se scoate definitiv.

 


Re: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti nokia2110

Putea fi modificat traseul via Buzeşti dacă se dorea... dar la cine era la conducere pe atunci, nu s-a dorit...      :(

 


Re: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti ByOnu

Persoana insista ca:
1. Benzinaria ar fi fost in alta locatie, la 50m distanta.
2. Copertina si terminalul cu peron ar fi fost terminal de autobuze inca din anii '30. Ar detine o fotografie, dar o va "dona proprietarului Muzeului STB" cand acesta va exista.
3. 81 ar mai fi circulat un an dupa suspendarea lui 82.

Sa vedem ce se va dovedi adevarat.
Screenshot_20230208-055755_Chrome.jpg (471.75 KB; downloaded 1480 times)

 


Re: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti shoppy

Si mie mi se pare ciudat ca toate copertinele de la benzinarii din pozele anterioare au fost construite chibzuit in doua ape si cu burlane pe cand copertina noastra este absolut plata si cu nici un burlan, nu cred ca o benzinarie ar fi construit o copertina de pe care apa de ploaie sa se scurga la intamplare.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Saurer (1995-2008) ADK

WT_fan06 wrote here:
Dacă vehiculele istorice nu s-au păstrat, măcar s-a păstrat lipsa de interes și de viziune pentru transportul electric, care este și astăzi cenușăreasa rețelei de transport de suprafață.

Oricât încercăm să investim în vehicule noi, cutumele vechi rămân. La noi, modernizarea transportului public presupune transpunerea unor idei și paradigme anchilozate într-un cadru nou, așa cum se vede și în proiectele de modernizare pentru rețeaua de tramvai, unde nu s-a identificat aproape niciun neajuns. Tot ce e vechi e foarte bun și doar trebuie schimbată infrastructura veche cu una nouă, că nu avem timp să gândim o soluție mai bună...

- Nu știu dacă am ales topicul corespunzător. -

Din păcate lipsa interesului pentru transportul electric a început încă demult, din anii '80 cel puțin. Atunci au dispărut troleibuzele din multe părți, cum ar fi partea de nord a orașului dar și din alte zone importante cum ar fi Piața Unirii (chiar dacă sunt rămase (înființate atunci?) tramvaiele, autobuzele sunt și astăzi cu mult peste prezența tramvaielor). Tramvaiul la fel, a dispărut și el de prin multe locuri și a fost înlocuit sau a rămas doar autobuzul deja existent pe artera respectivă ori după caz, metroul.

Bine, poate odată cu reducerea personalului din Uzinele IMGB tramvaiul 9 și-a pierdut rostul, rămânând în principal metroul.

Acum, vehiculele noi evident ar trebui să beneficieze de o infrastructură și o mentenanță nouă, doar că noi întâi le-am cumpărat iar restul ...se știe, drumuri și cale de rulare precare iar mentenanța - mergi până crapă că-i dăm noi de cap. Din păcate și astăzi există multe concepții vechi care nu se mai aplică și în vremurile actuale, sau cel puțin nu la același nivel.

Ca fapt divers, aș avea multe de povestit cu ce m-am întâmpinat la o mașină (chiar și mică) veche, vs una nouă sau mai nouă. Fiecare e gândit mai bine sau mai prost, iar în funcție de producător dar și de vremuri, calitatea pieselor sau accesul la anumite componente este mai ușoară sau mai grea, de regulă unde-i ușor se umblă mai des sau sunt mari șanse să trebuiască intervenit în acel loc frecvent. Deși, e mai "normal" să găsești releul de la degivrarea lunetei în spatele ceasurilor de bord sau calculatorul în aripa stângă, decât bateria sub scaunul șoferului.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti GPS

Nu ai ales bine topicul… acesta era cel bun.
Iar ultima parte nu înțeleg ce rost are, dacă ai multe de povestit și nu vrei, păi nu o face.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti ADK

Ce îți ia 15-20 secunde să vorbești, în scris îți ia și 10 rânduri dacă te uiți de pe android. Era un mic exemplu, e și în realitate mult de povestit diferențele old vs new darămite în scris, unde poate fi obositor și plictisitor dacă nu ești cât mai scurt și la subiect, plus nu desparți frazele când treci de la o idee la alta.

De fiecare dată înainte să postez orice mesaj îl "examinez", însă ulterior pot ajunge să-l mai editez chiar și de multe ori ca să nu repet din cuvinte sau să tai ce nu-și are rostul ori să adaug idei amintite ulterior. Nu zici mereu "autobuz", mai înlocuiești cuvântul și cu altceva similar.

Într-adevăr, nu am avut inspirație prea mare când am ales topicul. Îmi cer iertare!

 


Re: Discutii diverse petro burgener

drbm wrote here:
Au existat două prototipuri in 1980:
117E, cel din poza postată de colegul nostru, devenit 7000, în uzul depoului Vatra Luminoasă;
111E, numerotat ulterior 5321, care a fost mult tîmp in regim special la depoul Nițu Vasile.



Confirm si eu  cele spuse de  drbm , referitor la cele 2 prototipuri! Locuind in cartierul Titan, il stiu mult mai bine pe 7000, desi a circulat mult timp pe linia 89! Din  ce imi amintesc, culorile erau alb, cu dungile sub geamuri si in partea de jos, deci o dunga subtire verde si, mai lata, dunga portocalie, un portocaliu mai deschis! Prototiul a fost identic doar cu 7377! Dar nu ca schema de culoare, 7377 era alb cu verde!

Despre repartizarea la depouri dupa nr de parc, pot spune sigur ca la Vatra Luminoasa au fost cele de la 7000 la 7120!
7000, prototipul, in schema de culoare pe care am precizat-o, apoi de la 7011 la 7099, au fost rosii cu dunga subtire crem, cu exceptia lui 7066 care era albastru, ca si cele de la 7100 la 7120!  Seria de la 7001 la 7010 au fost tot albastre dar au aparut mult mai tarziu, fata de seria 7011-7020!

Cele de la 7121, au fost la Nitu Vasile dar nu stiu cate au fost acolo si cate la Bujoreni! Insa , de la Bujoreni au fost distribuite si pe linia 84, erau de la 7321 in sus, pana la 7334,  la inceput am crezut ca erau de la Vatra , apoi am aflat ca erau de la Bujoreni! Evident , 7335 de la Vatra ca si celelalte care au urmat !

Din cate imi amintesc, doar 7211, a mai fost rosu, celelalte, albastre , pana la 7334.

 


Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2289 forum members have written 421192 posts in 5246 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use