Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și Ilfov

 

Topic: Titularizarea șoferilor și vatmanilor: argumente pro și contra

10 posts, 1127 views
⚠  Forum Rules
Titularizarea șoferilor și vatmanilor: argumente pro și contra shoppy

STB Spotting 21 wrote here:
4582 este defect, in statia "Liviu Rebreanu" de pe Bd. Nicolae Grigorescu - directia Delfinului:

Da, ce bine ca titularii mentin masinile in trafic si dupaia fura apa demineralizata si bubuie circuitul de racire.

 


Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor ikarus13

shoppy wrote here:
STB Spotting 21 wrote here:
4582 este defect, in statia "Liviu Rebreanu" de pe Bd. Nicolae Grigorescu - directia Delfinului:

Da, ce bine ca titularii mentin masinile in trafic si dupaia fura apa demineralizata si bubuie circuitul de racire.

Salut. Imi cer scuze ca ma bag dar observ ca in fiecare mesaj al tau postat pe forum trebuie sa ataci in orice fel titularii de la STB.
Te anunt ca acesti titulari nu fura absolut nimic de la aceste vehicule. Daca furau acum ani de zile asta nu inseamna ca o fac si acum. E clar ca  nu exista padure fara uscaturi in aceasta societate dar sunt foarte multi titulari care investesc bani din propiul buzunar pentru aceste autobuze. Cu siguranta nu este normal acest lucru dar efectiv STB are o lipsa acuta de piese de orice tip.
Vorbesti de circuitul de racire. Stii cumva ca mecanicii pun de multe ori apa in loc de antigel in vehicule pentru ca nu il au? Stii cumva ca STB nu are nici becuri de multe ori? Iti spun eu ce fac "nenorocitii" de titulari, cumpara becuri chiar ei. Sunt multi care cumpara curele, role din banii lor si multe altele.
Te-as ruga sa nu ii mai bagi pe toti in aceeasi oala pentru ca nu e deloc ok.
Ma repet, este clar ca avem soferi care nu respecta anumite regulamente, care efectiv aduc o imagine precara acestui tip de serviciu dar NU sunt toti la fel. In plus iti garantez ca la cum functioneaza STB acum... fara titulari ar fii fost mult mai multe autobuze trase pe dreapta. Sunt  exemple de Mercedes ingrijite care au "ramas" fara titulari cand au venit Otokar si dupa 2-3 luni au fost parcate si nu au mai revenit pe traseu(nu o sa dau exemplele aici).
In momentul in care STB o sa se ocupe asa cum trebuie de mentenanta acestor vehicule o sa sustin si eu disparitia titularizarilor. Pana atunci, e cale lunga.
Multumesc si scuze de off-topic.

 


Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor Nenea_titi

Bine bine,
Dar este obligația șoferilor să ia becuri, role, curele ? E ca și când eu la serviciu nu am toner la imprimantă și facem chetă să luăm toner. E ca și când la mașina de serviciu iau eu anvelope pe banii mei, lichid de parbriz pe banii mei, becuri ș.a.m.d. Atunci o iau că mașina mea și gata. Orice autobază are obligația de a își asigura consumabile pentru întreaga flotă. La fel și piese care au risc crescut de defectare și imobilizare. Șefii de autobază, maiștrii, șefii de garaj, ce fac? Dorm ?
Ești în stare, bine, nu , altul competent. Oricum autobazele din păcate cred că sunt pline de sinecuri, precum și de oameni care nu aduc plus valoare.
Atunci tolerăm condițiile proaste ale transportului public și gata. Degeaba sunt mașini noi dacă obiceiurile sunt vechi.

 


Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor shoppy

Tot apar mesaje pe forum cum ca "titularii sunt persoane minunate care tin STB in picioare / daca nu erau titularii atunci nu mai aveam cu ce circula", deci toti, nu doar unii, de aceea vorbesc la general.
"Titularii nu fura nimic dar nu exista padure fara uscaturi", deci te contrazici singur, cum poti crede in niste argumente care se contrazic intre ele?
Exista filmari cu soferi STB furand motorina la capatul de cursa si vanzand-o pe loc la taximetristi, aceia nu sunt titulari sau era motorina lor adusa de acasa?, si daca se fura motorina atunci de unde putem sti ca in acelasi mod sau altfel nu se fura si becuri, neoane, antigel, apa demineralizata, ulei si altele?

Un sistem care se bazeaza doar pe onestitatea omului pentru a functiona, chiar daca are si aspecte aparent pozitive, este un sistem prost care trebuie cel mult revizuit masiv, din ce vedem la regiile din orasele civilizate din tara si strainatate solutia corecta pentru sistemul de titulari este desfiintarea completa, cine nu accepta concluzia si sustine contrariul nu este pasionat adevarat.
Cum ziceam, pentru conducerea STB voi, titularii, sunteti angajatii nestiutori perfecti, cei mai usor de manipulat, pentru ca in loc sa fiti uniti sa luptati impreuna ca sa va aparati drepturile printre care ca toate masinile de la toate autobazele sa fie bune, voi luptati intre voi care prinde el personal masina buna la autobaza buna.

 


Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor Nenea_titi

Titularizare înseamnă mașini indisponibile.
Adică să zicem că o mașină are 2 titulari. Dacă unul sau amândoi lipsesc (concediu, medical,etc) mașina stă la bază. Și dacă mașina asta e bună, și se strică alta, vine aia defectă la garaj și stă acolo cât stă...1 zi, 1 săptămână, poate mai mult până se repară depinde ce are. Iar mașină bună stă la gard că are șoferii în concediu.  Deci, rezultă 2 mașini lipsă la traseu.
Pe de altă parte, desființarea titularizării înseamnă tot mașini lipsă: mașina aia e azi la unul , mâine la altul. Unu are mai multă grijă, altul mai puțină. Și ajunge căzătură. Luni o conduce unul care are grijă de ea, marți unul care dă în ea, miercuri altul care la fel, joi vine unul nou, mai începător, vineri revine cel de luni și o găsește gioarsă , mai mult, că nu pornește sau merge foarte prost.

Ar trebui ca fiecare mașină să fie dată pe P.V., predată pe P.V. . De asemenea specificat ce defecte are la predare și la primire. Dar cum nimeni nu face așa ceva, se ajunge la situația titularizării. Mai mult fiecare își semnează mașina. Mai o icoană, cruce, lampă albastră, un tricolor, niște atârnătoare, mai un tuning cu bandă izolatoare color, etc. Nu sunt de acord cu titularizarea dar nici cu defectele pe care le generează. Adică angajații autobazei nu își fac datoria corect.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

Aici îmi pare rău, dar prima frază relatată este dpmdv falsă. Mașinile se dădeau chiar și până la venirea Mercedes-urilor, poate unii știți că v-am mai înnebunit cu "175/735/746 etc" când neuronii proprii erau mai prost dezvoltați decât astăzi, dar ca câteva exemple - drept, vechi - pentru cei Gică-contra care susțin prezența constantă a vulpei în mediul urban:

În 2005 (sau ceva de genul) lui 175 (Ikarus) s-a defectat cardanul, astfel că taică-miu l-a preluat pentru o scurtă vreme pe 45, deci cel de la sch. 2 de pe 45 nu a făcut figuri ca porcul la lături, iar lui taică-miu nu i s-a dat liber pe timpul reparațiilor special să lucreze strict cu 175, că restul mușcau. Tot prin anul respectiv a fost în concediu, iar mașina la sch. 2 era condusă pare-mi-se de cel de pe 163, esența era să evite situația ca amândoi titulari să se afle simultan în concediu, că atunci chiar că erau mari șanse la revenire să taie frunze la câini. Erau șoferi care au stricat în neștire mașinile și angajații nu prea au avut pe ce să-și ia banii, la birouri dacă calculatoarele sunt defecte (exemple ar fi mai multe) pe ce-ți câștigi existența?

Eu am mai amintit pe undeva că pe planeta asta existăm tot felul de oameni, mai buni sau mai puțini (unii poate chiar deloc), mai simpatici sau mai toxici, mai grijulii sau mai puțin, fie din naștere (biblic vorbind - acești oameni sunt ușor de recunoscut find născuți cu diverse defecte sau deformații, 99% corespund cu calitatea sufletului), fie că așa ne dorim. Astfel că majoritatea evită pe cale maximă specimenele opuse, și doar din simplul fapt că pun mâna pot transmite energetic un gând sau o vibrație acelui lucru.

Revenind la prima frază, în 2009 ori 2010 când era cu 746 (DAF) l-a preluat inițial pentru o perioadă pe 735, cât 746 era la reparații, apoi s-a propus mașina pentru casare, iar cel de era pe 735 l-a preluat pe 6229 sau 6239 că tot veniseră pe atunci. Când era linia 677 tot prin anii ăia, le-a condus pe 4446, 4463, 4895 etc, deci treaba că mașina "titulară" stă în garaj dacă nu-i miros de șoferul său e cam falsă. La Ploiești cam așa în trecut dar nu știu dacă și acum.

Însă revenind, sugestia mea este să luați pe bune ce vă transmite și ikarus13, că nu-i debarasat de realitate, nu mai înțelegeți sau interpretați în curmeziș din spatele monitoarelor și să vedeți prin pereți ceea ce nu se întâmplă. Nu sunt nărodenii cele argumentate față de cele relatate din partea adversă, și e normal ca nu toate picăturile de ploaie să semene, să se mai întâmple că nu ai super-puteri să controlezi astfel de situații. Unul repară iar altul distruge cam peste tot, nu poate fi nimic pe o proporție de 100% atâta timp cât există ființă umană în joc sau natura de sine.

Bine că din partea mea, puteți să faceți ce vreți din actualul STB, desființați sau înființați ce vă dorește inima (n-o să mă afecteze nici pe 0.001% că vreți desființarea titularizării, cabinelor închise, nici dacă vreți autobuze cu 2 uși din care ușa din față simplă sau la ușa 3 să-i puneți o bară în ea ca în țara lu' naiba cu coasa, nu cu mine o să vă certați de la suta de kilometri), singura valoare/recunoștință legată de această societate o mai am doar pentru că mi-a dat un țel în viață, chiar și în viața de zi cu zi, avându-mi ce să-mi arate la timpul ei (și în general prin țară, dar baza a fost Bucureștiul) și sunt recunoscător sorții pentru situația zilei de astăzi, însă nimic mai mult mai ales după ce și-a pierdut tradițiile grele de descris în cuvinte, dar mai imposibile de înțeles de alții și e normal pentru sănătatea mintală să nu strici orzul pe gâște.

Este ultimul mesaj în care am făcut prostia să-mi consum propriile resurse pe subiectul acesta, fără a avea oricum consecințe reale (nu oficiale cel puțin) cele relatate. Mai important este să aveți grijă ce decideți oficial dacă vă place patul de acasă, și nu să vorbiți cu apropiații printre fiare.

 


Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor ikarus13

Nenea_titi wrote here:
Titularizare înseamnă mașini indisponibile.
Adică să zicem că o mașină are 2 titulari. Dacă unul sau amândoi lipsesc (concediu, medical,etc) mașina stă la bază.

Aici vorbiti in necunostiinta de cauza. Titularizare la STB nu mai este cum era acum 30/40/50 de ani. In acea perioada cei doi intrau in acelasi timp in concediu si "puneau" lacatul pe usa. Uneori, cand ramanea defect alt autobuz pe o perioada mai lunga al unui "prieten" il putea lua pe cel "tras la gard".
In zilele noastre, cand unul din titulari intra in concediu/medical, este inlocuit de un sofer care nu are "masina" din diverse motive : vehicul defect, vehicul implicat intr-un accident care asteapta sa fie reparat sau pur si simplu nu este titular pe vreun autobuz pentru ca ori nu vrea sa isi asume acest lucru ori efectiv s-a angajat de o perioada scurta de timp.
In zilele cand titularii sunt liberi se intampla acelasi lucru, vehiculul este folosit de alti soferi.
La STB titular inseamna sa folosesti vehiculul  in ziua in care trebuie sa muncesti. In celalalte zile este folosit de alte persoane.

 


Re: Titularizarea șoferilor și vatmanilor: argumente pro și contra Chev Celios

Exact. Asa exte acum si la STB si la STV. Pe vremuri daca vroiau cauciucuri bune( spre ex) soferi titulari puneau bani si luau cauciucuri. De accea si masina avea liber cand titularii aveau liber, pentru ca acestia bagau multi bani in intretinerea masini.Dar si cand aveai masina defecta stateai rezerva pe garaj.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Titularizarea șoferilor și vatmanilor: argumente pro și contra ADK

Pe atunci, așa erau timpurile (că erau mai bune sau nu, prefer să nu discut), deoarece la locul de muncă petreceai mai mult timp decât acasă, unde era a doua familie (cumva și astăzi, dar înainte săreai de 300h lucrate într-o lună, se lucra și 2 schimburi etc, de aveai și pernă cu logoul ITB), îți lăsa și autobuzul acasă poate, iar unii chiar le-au cumpărat după '90. Astăzi este normal să fie mai diferit.

Au fost șoferi care își puneau (cu forme legale, de asemenea) chiar și ce numere de circulație doreau (era un caz la Titan). Poate că câteva tradiții s-au mai menținut și nu foarte demult, dar nu-mi spuneți că autobuzele imobilizate în ultimii ani erau pur funcționale, dar nu dădeau titularii "voie" dispecerului să le scoată în trafic și acesta făcea pe el de frică...

Nici la Buzău lucrurile nu sunt foarte departe, doar că aici există o mică diferență, dar nu bătută în cuie - șoferii find împărțiți în 2 coloane, oraș și țară, de le afișează și pe grupul de WhasApp graficele diferite (de trebuie să te uiți în ambele, să știi sigur, dar nu e nevoie să mergi neapărat la stația de mișcare sau să suni la garaj să știi exact dacă lucrezi sau nu). Cei din oraș pot lucra și pe liniile de țară sau invers, cu mașinile alese liniilor, nu cu ale lor, dacă situația o impune, dar în rest fiecare știe cam pe unde defilează fiindcă este și locul mic, alte intervale, nu se compară cu Bucureștiul.

Șoferii de la coloana de țară (așa le zic ei), care lucrează în mod normal pe articulate (în weekend articulatele necirculând deloc din cauza cererilor foarte scăzute), lucrează cu ce este disponibil - VDL Ambassador (în curând s-ar putea să fie și Citea) sau Volvo 8700. Fac o cursă completă pe 14 apoi intră pe 22 o semi-cursă, iar de acolo pe 111 (liniile de genul cu 3 cifre find destinate convențiilor), și după pe altă linie sau se retrag și revin mai târziu, etc. Sunt aiurea unele retrageri care nu se fac de la capătul cel mai apropiat de garaj, ci de la cel mai departe (un tur de pe 2 se retrage seara aproape de ora 10 de la Săpoca în loc de la Gară, unde ar mai putea face o semi-cursă cu maxim 20 minute diferență). Știu că și prin București sunt retrageri de genul.

Ce consider nasol e lucratul prin rotație, o săptămână sch. 1, cealaltă săptămână sch. 2, însă la fel locul find mic nu e atât de deranjant (un pic mai nasol pare celor de la țară, care au ieșirea din garaj pe la 4 și ceva, dar niciunul nu l-am auzit să se vaite). Aici șoferii (însă treaba asta chiar o consider o prostie) își conduc și mașinile mici celorlalți, într-un fel de comoditate (lucrezi după-amiază, te duci cu mașina mică la capătul cel mai aproape ție unde urmează să te schimbi, înainte cu o cursă, iei cheile colegului, îți duci mașina la garaj și o iei pe a lui). La RATB nici n-am auzit de așa ceva, cum era taică-meu în loc să-și ducă mașina mică la garaj devreme cele câteva stații de acasă, să aibă timp să găsească și loc (că nu era mereu în incinta garajului, în spate la birouri), apoi să ia 23-ul la Faur, să fi mers cu lunile din Berceni la capătul lui Faur iar de acolo să vină schimbu-su', sătul și așa de condus, jumate din salariu se ducea doar pe carburant iar uzura era nejustificată. Plus că schimbul lui abia aștepta să-și termine ziua să se apuce de șpriț, până ajungea la cârciuma de la Zețari avea deja o sticlă de bere la bord, iar acolo urma repriza a doua, și mai pleca acasă doar când închidea sau îl claxona taică-miu pe retragere să se ducă să doarmă. Doar la Buzău ăștia și-ar da și chiloții împrumut, nu prea știu să-și impună limite între ei și din alte puncte de vedere...

 


Re: Titularizarea șoferilor și vatmanilor: argumente pro și contra mirceade

Atâta romanțare a unui obicei prost și împotriva interesului public. Există acum metode de a măsura cât de prost conduce un șofer un autobuz prin dispozitive de măsurare electronice și există procese de predare-primire. Dacă le pot face ăia de la rent-a-car în 3 minute, le poate face și STB. Cum ar fi acum să avem titularizare și pe avioane că X aterizează mai blând.

 


Home page  • 
Parent forum: Parcul de vehicule al operatorilor din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421263 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use