Topic: Astra Arad (Imperio, Autentic)
216 posts, 115302 views
📖 Pagination options
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Colaborare Siemens - Astra Arad
Goldmund
In sfarsit,poate o sa circule tramvaie moderne si prin Bucuresti,construite la Arad cu Firma Siemens.Acum cca. 8 ani,am fost cu doi prieteni din Germania in Bucuresti-le-am aratat tot ce are mai frumos orasul.Cand au vazut tramvaiele(si eram undeva langa Piata Victoriei!)s-au "minunat".
Sa fie intr-un ceas bun!
In sfarsit,poate o sa circule tramvaie moderne si prin Bucuresti,construite la Arad cu Firma Siemens.Acum cca. 8 ani,am fost cu doi prieteni din Germania in Bucuresti-le-am aratat tot ce are mai frumos orasul.Cand au vazut tramvaiele(si eram undeva langa Piata Victoriei!)s-au "minunat".
Sa fie intr-un ceas bun!
- Tom
-
Posted:
-
Re: Colaborare Siemens - Astra Arad
Tom
OLECO wrote:URTP a reprosat de mai multe ori RATB ca nu prea da denumiri (si as adauga eu aici si identitate vizuala prin culoare) comerciale produselor sale, exemplele date fiind V3A93-CH-PPC sau V3A-C. De asta Bucur nu s'a mai numit V2A-T. Cred ca Astra are totusi un avantaj mai mare la acest capitol, altfel riscam sa vedem tot vreun "Astra-V4-CA-PPC".
Sa nu-l faca gri ca pe LF ca mor...
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Colaborare Siemens - Astra Arad
Dominatrix
@Goldmund: Eu m-as bucura sa se achizitioneze tramvaie Siemens fabricate la Astra, Totusi, tare mi-e teama ca tramvaie moderne poate vor circula in Bucuresti cand va veni un primar mai bun care sa incurajeze transportul public si care sa nu viseze la cei mai lungi carnati, cel mai mare brad din Europa, fantani cantatoare, ceasuri poleite cu aur, cruci de flori in piete publice, autostrazi suspendate despre care numai ei stiu unde incep si unde se termina si alte tampenii. Oricum, tramvaiului bucurestean ii cam sta pistolul in tampla si daca nu se face ceva in urmatorii 2-3 ani, cred ca ne vom trezi iar cu un lot de inca 500 de stele "fur die RATB" ca sa inlocuiasca niste linii de tramvai, ca doar Canistra Ecologica de Motorina e la mare pret pe plaiurile mioritice.
@Goldmund: Eu m-as bucura sa se achizitioneze tramvaie Siemens fabricate la Astra, Totusi, tare mi-e teama ca tramvaie moderne poate vor circula in Bucuresti cand va veni un primar mai bun care sa incurajeze transportul public si care sa nu viseze la cei mai lungi carnati, cel mai mare brad din Europa, fantani cantatoare, ceasuri poleite cu aur, cruci de flori in piete publice, autostrazi suspendate despre care numai ei stiu unde incep si unde se termina si alte tampenii. Oricum, tramvaiului bucurestean ii cam sta pistolul in tampla si daca nu se face ceva in urmatorii 2-3 ani, cred ca ne vom trezi iar cu un lot de inca 500 de stele "fur die RATB" ca sa inlocuiasca niste linii de tramvai, ca doar Canistra Ecologica de Motorina e la mare pret pe plaiurile mioritice.
- fider
-
Posted:
-
Re: Colaborare Siemens - Astra Arad
fider
Autobuze nu vor inlocui tramvaiele prea curand. Ca sa fiu cinic voi spune ca, probabil, pana sa inlocuiasca autobuzele tramavaiele, se vor fi stins de mult din viata "stelele". Vom ajunge iarasi la veselia cu combustibil scump si lipsa de piese de schimb (mai ales anvelope). Asa ca 1000 de stele vor fi curand 1000 de amintiri. Se va mai trage mata de coada doar daca devin troleibuze sau troleibuze articulate dupa un proiect URAC. Altfel, le va cam trece epoca rapid, cum s-a intamplat si cu autobuzele Renault din Bucuresti dupa Al Doilea Razboi Mondial.
Autobuze nu vor inlocui tramvaiele prea curand. Ca sa fiu cinic voi spune ca, probabil, pana sa inlocuiasca autobuzele tramavaiele, se vor fi stins de mult din viata "stelele". Vom ajunge iarasi la veselia cu combustibil scump si lipsa de piese de schimb (mai ales anvelope). Asa ca 1000 de stele vor fi curand 1000 de amintiri. Se va mai trage mata de coada doar daca devin troleibuze sau troleibuze articulate dupa un proiect URAC. Altfel, le va cam trece epoca rapid, cum s-a intamplat si cu autobuzele Renault din Bucuresti dupa Al Doilea Razboi Mondial.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Colaborare Siemens - Astra Arad
Dominatrix
Din articolul postat de Goldmund mai sus:
Din articolul postat de Goldmund mai sus:
Durata de utiÂlizare a acestor tramvaie este de 25 de ani.Este absolut laudabil efortul RATB de a incerca sa produca un vehicul modern si performant, cu respectarea dreptului de proprietate intelectuala (in cazul de fata licenta Siemens). Iar pentru criza profunda in parcul de tramvaie bucurestean nu vad alta solutie, daca se doreste totusi supravietuirea tramvaiului in Bucuresti, macar in extensia sa actuala. Dar e ceva curios in acest articol: 25 de ani durata de utilizare? Mi se pare putin pentru un tramvai modern de la un mare producator mondial, care ar trebui sa reziste cu intretinere buna 30-35 de ani, poate chiar mai mult. Pardon, iar am uitat ca Romania a fost programata sa consume, nu sa produca.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Colaborare Siemens - Astra Arad
Tom
Sa nu uitam ca in 1969 ITB dorea sa cumpere licenta LHB pentru ceea ce a devenit V3A. Ei nu au vrut.
Legat de durata de functionare, doar Tatra depaseste 30 ani de functionare in Romania fara modernizari. Sa speram ca experienta URAC in productia de tramvaie "ca pentru Romania" va mentine totusi durata de functionare la un nivel ridicat, daca nu le va convine si lor varianta consumerista cu "de ce sa mai reparam, cand putem face unul nou".
Sa nu uitam ca in 1969 ITB dorea sa cumpere licenta LHB pentru ceea ce a devenit V3A. Ei nu au vrut.
Legat de durata de functionare, doar Tatra depaseste 30 ani de functionare in Romania fara modernizari. Sa speram ca experienta URAC in productia de tramvaie "ca pentru Romania" va mentine totusi durata de functionare la un nivel ridicat, daca nu le va convine si lor varianta consumerista cu "de ce sa mai reparam, cand putem face unul nou".
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Colaborare Siemens - Astra Arad
Dominatrix
Tatrele sunt niste tramvaie vestice facute de estici pentru estul Europei, inclusiv fosta RDG. De aceea sunt fiabile si solide in egala masura. Iar cu o intretinere corespunzatoare, la Praha si in alte locuri inca merg tramvaie din anii '70, inclusiv pe podurile din oras, si nu țipă nici un primar ca "strica peisajul". Si culmea, nici nu se grabesc sa renunte la ele, ba din contra s-au apucat sa faca modernizari la T3 si KT8 cu versiuni low-floor. Bravo lor. Nu degeaba PCC'ul, cu toate variantele lui (inclusiv Tatra), a fost tramvaiul produs in cele mai multe exemplare pe plan mondial in secolul 20.
Revenind la topic, la tramvaiele moderne, inclusiv la viitoarele Imperio, avantajul principal este constructia motorului. Spre deosebire de motoarele clasice de C.C. cu perii colectoare care trebuie inlocuite periodic, la motoarele trifazate cu rotorul cusca nu exista asa ceva, si nici rotorul nu are bobinaj, deci nu ai "consumabile" la el, deci practic nu are nevoie de intretinere. In plus, ai avantajele convertizoarelor de frecventa care permit franarea electrica pana la zero in conditii normale. Pe de alta parte, fiindca electronica evolueaza rapid in ziua de azi, iar diferite componente sunt scoase din productie destul de rapid, parca vad cum o sa stea Imperiile (acesta e pluralul? )peste vreo 15 ani dupa relee, drivere de chopper, si alte "nimicuri" de acest gen, care intr-adevar vor fi greu de procurat.
Tatrele sunt niste tramvaie vestice facute de estici pentru estul Europei, inclusiv fosta RDG. De aceea sunt fiabile si solide in egala masura. Iar cu o intretinere corespunzatoare, la Praha si in alte locuri inca merg tramvaie din anii '70, inclusiv pe podurile din oras, si nu țipă nici un primar ca "strica peisajul". Si culmea, nici nu se grabesc sa renunte la ele, ba din contra s-au apucat sa faca modernizari la T3 si KT8 cu versiuni low-floor. Bravo lor. Nu degeaba PCC'ul, cu toate variantele lui (inclusiv Tatra), a fost tramvaiul produs in cele mai multe exemplare pe plan mondial in secolul 20.
Revenind la topic, la tramvaiele moderne, inclusiv la viitoarele Imperio, avantajul principal este constructia motorului. Spre deosebire de motoarele clasice de C.C. cu perii colectoare care trebuie inlocuite periodic, la motoarele trifazate cu rotorul cusca nu exista asa ceva, si nici rotorul nu are bobinaj, deci nu ai "consumabile" la el, deci practic nu are nevoie de intretinere. In plus, ai avantajele convertizoarelor de frecventa care permit franarea electrica pana la zero in conditii normale. Pe de alta parte, fiindca electronica evolueaza rapid in ziua de azi, iar diferite componente sunt scoase din productie destul de rapid, parca vad cum o sa stea Imperiile (acesta e pluralul? )peste vreo 15 ani dupa relee, drivere de chopper, si alte "nimicuri" de acest gen, care intr-adevar vor fi greu de procurat.
- Gabi
-
Posted:
-
Re: Colaborare Siemens - Astra Arad
Gabi
ce se mai aude de imperio cand o sa inceapa sa-l construiasca???
ce se mai aude de imperio cand o sa inceapa sa-l construiasca???
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Colaborare Siemens - Astra Arad
Dominatrix
Daca te referi la Imperio varianta cu ecartament normal, construit la URAC, din ce s-a spus initial, prototipul ar trebui sa fie gata in octombrie, presupunand ca totul merge bine si modficarea halei de productie - care acum nu mai foloseste la mare lucru - se termina la timp. Problema e ca Dr. Oetker a luat la "puricat" contractul intre URAC si Astra, fiindca, mai pe romaneste, PDL'ul i-a taiat bugetul de investitii al lui Oetker, asa ca Oetker i-a taiat PDL'ului (adica lui Crit) macaroana cu tramvaiele Imperio. Concluzia: om trai si om vedea...
Daca te referi la Imperio varianta cu ecartament normal, construit la URAC, din ce s-a spus initial, prototipul ar trebui sa fie gata in octombrie, presupunand ca totul merge bine si modficarea halei de productie - care acum nu mai foloseste la mare lucru - se termina la timp. Problema e ca Dr. Oetker a luat la "puricat" contractul intre URAC si Astra, fiindca, mai pe romaneste, PDL'ul i-a taiat bugetul de investitii al lui Oetker, asa ca Oetker i-a taiat PDL'ului (adica lui Crit) macaroana cu tramvaiele Imperio. Concluzia: om trai si om vedea...
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Colaborare Siemens - Astra Arad
Dr2005
Şi, de fapt, nimeni nu respectă legile:
- RATB e subordonată CGMB. Nu există hotărâre de CGMB pentru vreo asociere cu Astra Arad, deşi ar fi uşor de obţinut (CGMB e portocaliu)
- Oprescu n-are nicio treabă cu RATB, nu are niciun fel de atribuţie, deci nu are temei legal să verifice ceva.
Şi, de fapt, nimeni nu respectă legile:
- RATB e subordonată CGMB. Nu există hotărâre de CGMB pentru vreo asociere cu Astra Arad, deşi ar fi uşor de obţinut (CGMB e portocaliu)
- Oprescu n-are nicio treabă cu RATB, nu are niciun fel de atribuţie, deci nu are temei legal să verifice ceva.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Colaborare Siemens - Astra Arad
Dominatrix
Dr2005 wrote:Exact acesta a fost argumentul invocat de Oprescu.
- RATB e subordonată CGMB. Nu există hotărâre de CGMB pentru vreo asociere cu Astra Arad, deşi ar fi uşor de obţinut (CGMB e portocaliu)
- Gabi
-
Posted:
-
Re: Colaborare Siemens - Astra Arad
Gabi
la arad s-a finalizat primul imperio si arata foarte bine din punctul meu de vedere
http://www.observator.info/articol_1777 ... -arad.html
la arad s-a finalizat primul imperio si arata foarte bine din punctul meu de vedere
http://www.observator.info/articol_1777 ... -arad.html
- mindmasster
-
Posted:
-
Re: Colaborare Siemens - Astra Arad
mindmasster
Scaunele arata oribil . Sincer. Mai ales culoarea aleasa . Nu mai vorbim de forma lor
Scaunele arata oribil . Sincer. Mai ales culoarea aleasa . Nu mai vorbim de forma lor
📖 Pagination options