Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: ZTE Granton 12m

463 posts, 121296 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 14 15 16 17 18 19 20  ... 34
 
 

📖 Pagination options
Re: ZTE Granton 12m Nenea_titi

Acolo la voi au SOLARIS și VDL și parcă Byd. Mărci de care a mai auzit lumea și mai merg prin diverse orașe. Păi nu se compară. Probabil baterii mai mari, utilizare și planificare mai rațională, trasee mai logice. După mine, 330 nu are niciun sens. Poate fi înlocuit cu tramvai pe aproape tot parcursul. Asta dacă își mișcă cineva dosul să repare Barbu Văcărescu și Bd Chișinău. Și poate Oslo nu e așa ilogic ca București. Am fost în Oslo acum vreo 10 ani (parcă) prin toamnă. Nu țin minte mare lucru, am stat într-o periferie legată cu tramvai de restul, decât că străzile erau în stare dezamăgitor de proastă, fisuri multe in asfalt (nu chiar gropi dar nu mă așteptam să fie așa slabe calitativ), și aveau niște vechituri de tramvaie grele, zgomotoase stil V3A și urâte. Autobuzele erau cam rablagite, dar probabil că și vremea le afectează, nimic de spus. Probabil că între timp au evoluat treburile. Ce am văzut totuși acolo, nu era aglomerat în transportul public. Repet asta acum 10 ani +. Am fost cu serviciul.

Revenind la noi, 335 nu trebuia cu electrice, este o linie prea solicitantă. Nu vreau să mă gândesc ce va fi cu 381. Am mai zis, aceste mașini sunt bune pe linii gen  112, 143, 185, 222, 223, 220, 323, 139,  221, 278,138, adică linii ușoare și scurte . Măcar pe astea trebuia încercat mai întâi. Să vezi realitatea. Hârtia suportă orice.
Probabil că și dacă aveam Solaris sau Mercedes la fel se întâmpla, rămâneau în până, doar că ăștia probabil îi taxau urât pe STB pentru asta. Dacă nu se va face o planificare corectă, riscăm ca și acesta să fie un fiasco. Uite Brașov, e un exemplu bun de folosire a autobuzelor electrice. Stau și mă întreb: dacă mașina rămâne fără curent în timp ce e la oră de vârf cu călători. Să vezi înjurături. Apoi: România nu este Norvegia. Și cu asta am zis tot.

 


Re: ZTE Granton 12m Victor92

O poza de la mine cu 7215 de pe noua banda BUS din oras.



 


Re: ZTE Granton 12m andreiiul

Off-topic: ai prins in poza si noile autobuze Audi....Off, off BPR

 


Re: ZTE Granton 12m shoppy

@Costin Acolo la tine stii cat sta un autobuz la traseu sau cate sunt peste zi in garaj?, ca ma gandesc ca se poate ca dupa 4 ore de circulat soferul sa-l duca la garaj, il pune la incarcat, face si el pauza de masa, si iese cu altul deja incarcat pentru urmatoarele 4 ore.

 


Re: ZTE Granton 12m Costin

Nu am date oficiale, am doar observatii empirice - trec adesea pe langa un garaj unde sunt gazduite 102 autobuze urbane VDL si 7 regionale BYD, toate electrice. Garajul e echipat cu circa 50 de statii de incarcare rapida si cam la orice moment din zi, ora de varf sau nu, se afla la incarcat undeva in jur de 10 autobuze. Operarea e cum zici tu, numai ca nu tot timpul face pauza de masa, uneori doar lasa autobuzul descarcat si ia altul incarcat imediat.

De asta si zic ca indiferent de tipul de incarcare si indiferent de locatia statiilor de incarcare, sa ramai in pana prostului e o problema de planificare care se rezolva tot prin planificare. Irelevant ca vorbim de VDL sau ZTE sau altele.

 


Re: ZTE Granton 12m shoppy

Sigur au observat si ei tot empiric ca atunci cand ajungi la un capat de cursa dupa 4 ore de functionare sau cand bateria scade sub 40% sau range scade sub 100km nu mai pleci la o cursa ci il duci la incarcat.
Cred ca in mintea STB si a soferilor autobuzul electric functioneaza lafel ca cel diesel, adica are un titular care il scoate din garaj si il aduce inapoi dupa 8 ore si toti se chinuie sa demonstreze ca asta este posibil cand evident nu este.

 


Re: ZTE Granton 12m Robert24

Off-topic

Nu poti compara aceste autobuze care (probabil) au respectat niste cerinte minime cu ceea ce se cam cumpara prin vest...
Referitor la autonomie, va dau un singur exemplu - linia 22 din Barcelona  - linia urbana care urca la cea mai mare altitudine - diferenta de nivel intre capete de 190m (20m > 210m)...
Model Solaris Urbono 12 electric. Circula fara pauze cam 14 ore pe zi, iar la final bateria este inca pe la 30-40%.
Daca se vrea, se poate ;)

 


Re: ZTE Granton 12m valy

Costin wrote here:
Nu am date oficiale, am doar observatii empirice - trec adesea pe langa un garaj unde sunt gazduite 102 autobuze urbane VDL si 7 regionale BYD, toate electrice. Garajul e echipat cu circa 50 de statii de incarcare rapida si cam la orice moment din zi, ora de varf sau nu, se afla la incarcat undeva in jur de 10 autobuze. Operarea e cum zici tu, numai ca nu tot timpul face pauza de masa, uneori doar lasa autobuzul descarcat si ia altul incarcat imediat.

Pentru un astfel de sistem nu ai avea nevoie de autobuze in plus? Acum sunt curios cât de repede iese autobuzul înapoi în traseu.

 


Re: ZTE Granton 12m survola

^ s-or mai și încărca bateriile la coborâre.
Nu mai stiu unde am citit că undeva in Suedia merg niste camioane electrice practic fără se incarce: urcă un munte goale, sus încarcă cu ceva minereu, apoi la coborâre, pline, încarcă bateriile, ajungând din nou aproape full.

 



Re: ZTE Granton 12m Costin

@valy trebuie niste autobuze in plus, insa autonomia ajuta mult, cam cum zice si @Robert24 . De exemplu, noua generatie VDL are o autonomie de 550km (adica mai mult de 24h de mers).

Autonomia mai mare doar amana ciclurile de retragere - incarcare - acces, altminteri acestea sunt perfect compatibile si cu autobuze cu autonomie mai mica. Ce se schimba e procentul de vehicule imobilizate pentru incarcare. Dar procesul in sine e acelasi.

PS: saptamana trecuta a fost o perioada deosebit de rece ce s-a intins pe mai multe zile (au fost cam -15 grade toata saptamana). Dupa ce in primele doua zile au avut cam 40-50 de curse anulate din cauza scaderii autonomiei, din a treia zi au revenit la un program normal doar prin regandirea curselor si ciclurilor de incarcare. Ceea ce e fix ce zic eu ca trebuia sa faca STB acum si nu a facut-o.

 


Re: ZTE Granton 12m sorinache96

De exemplu la Brasov, la SOR avem autobuze planificate 2 schimburi. Dimineata ies pe traseu, pe la 12-13 fac pauza o cursa pentru incarcare rapida, circula pana seara la 20-21 cand fac iar pauza pentru incarcarea rapida si dupa termina programul pana noaptea la ora 23-24 cand se retrag la garaj si se baga la incarcare lenta ca dimineata la 5 sa iasa iar pe traseu.

Acum apar mai multe situati. In functie de traseu consuma intre 8-11% pe cursa din baterie. Vara aerul conditionat nu incepe sa raceasca salonul pana nu raceste bateriile la o temperatura de maxim 21 grade. Iarna cam 15-20% din baterie se duce doar pe incalzirea bateriilor, temperatura  necesara pentru o functionare optima fiind de 16 grade la baterie. In functie de aceste variabile ora de incarcare rapida se schimba si altfel tot timpul trebuie sa existe un autobuz rezerva care face cate o cursa in locul electricului care se incarca. Au inceput sa fie si la noi introduse in tururi pauzele de incarcare dar nu pot fi respectate tot timpul. De mentionat ca avem voie sa le incarcam de maxim 3 ori pe zi rapid.

La incarcarea lenta la cel mult 3 incarcari lente ele trebuie sa isi faca balansarea. Uneori nu isi fac balansarea si atunci mai merge din retarder sa le faci pe traseu sa isi faca balansarea. Cand nu merge nici asa atunci se ocupa baieti de la SOR de ele si le fac balansarea din laptop in timp ce se incarca lent. Ca procent de baterie minim cu care avem voie sa circulam cu ele este de 30%, dar se accepta si 25% in anumite situati. Daca scade mai tare exista riscul sa se deterioreze bateriile.

SOR au ca sistem de incalzire boiler electric(folosit doar daca nu merge Webasto, dar atunci scade autonomia extrem de repede) si boiler incalzit de un Webasto pe motorina care papa cam 40 litri la 3 zile .

Eu personal prefer sa lucrez pe Menarini decat pe SOR unde nu am frana de stationare, ca sa deschizi usile trebuie calcata frana pana in podea, directia este greoaie iar retarderul este doar la maneta.

 


Re: ZTE Granton 12m shoppy

Super detaliile acestea.
Cum se face schimbul de soferi, merge autobuzul la garaj sau se face la capat de linie?

 


Re: ZTE Granton 12m sorinache96

In Brașov schimbul de șoferi se face la capetele de linie sau în unele cazuri chiar în statie. Depinde de traseu.

 


Go to page:  1  ... 14 15 16 17 18 19 20  ... 34
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2340 forum members have written 426216 posts in 5298 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use