Regiunile RomânieiOlteniaJudețul GorjIstoria transportului public în municipiul Târgu Jiu

 

Topic: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM

82 posts, 22272 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM Anonimul1234

Meme publicat pe Instagram de un cont ce prezintă în mod sarcastic viața din Târgu Jiu.
(Nu știu dacă ar trebui să pun astfel de lucruri pe acest forum, deoarece sunt puțin off-topic, dar m-am gândit că v-ar interesa faptul că târgu-jienilor le este dor de autobuzele ROCAR. Vă rog să îmi ștergeți mesajul dacă considerați că este neadecvat!)
Screenshot_20221006-095555_Instagram.jpg (372.16 KB; downloaded 2106 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM ADK

Cred că e mai degrabă o oarecare poate nostalgie din punct de vedere al pasionaților, nicidecum cred că al târgujenilor. Cum s-a mai zis, transportul public trebuit să fie transport public cu facilități și condiții, nu ... muzeu sau nivelul anilor '70 din țările comuniste, în 2022 în țări democratice și chiar membre (teoretic) UE.

Poate că mie unul, îmi plac DAC-urile și alte autobuze (eventual și troleibuze, dar mai puțin) vechi, adică cu cel puțin +20 ani fabricație la momentul actual, dar mă mai uit și-n calendar. Poate că mi-ar fi plăcut să fi venit cu DAC-ul în oraș și acum (sau să merg pe unul) și nu cu Volvo 8700 sau VDL Ambassador (în cazul meu la Buzău), dar am nivelul de înțelepciune să înțeleg normalitatea zilelor noastre fără să bat la cap pe unul și pe altul cu "ce mi-ar fi plăcut mie", mie vs 1000 de locuitori din comună care preferă ce e și normal să prefere. Nici Rabe la ISU n-ar mai trebui să existe în serviciul de zi cu zi, au "performanțele" depășite, se deplasează și demarează greu, unele pierd apa pe drum, ce să mai zic de norul de fum specific motorului fără "dop" pus (adică catalizator) în evacuare, noneuro. Dacă mai are și o pantă de urcat, nu-și ia "avânt" ori îi sare din viteză, poate să-i ardă lui ăla casa liniștit.

Însă cum am zis, pentru noi (sau o parte din noi) este vorba de o nostalgie (combinate și cu timpurile de altădată), mai mult sau mai puțin în cazul fiecăruia. Dacă ne plac astfel de autobuze, poate cei cu posibilitățile necesare își pot procura unul la vreo ocazie iar alții, dacă nu au avut norocul dar sunt dornici să facă parte din proiect, nu cred că le interzice nimeni să contribuie cu ce pot pentru a ne putea plimba într-o zi iară cu ele, fiindcă contribuția fiecăruia poate fi de folos și cu cât sunt mai mulți cu atât mai bine. Dar în transportul public e și păcat să le mai bagi într-un fel, timpul lor a trecut în această repriză, acum ar trebui să meargă la alte case sau măcar să fie păstrate pentru curse speciale (deși prea mari speranțe nu am nici cu târgujenii prea mult).

 


Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM Anonimul1234

Probabil că da, nostalgia unora va rămâne mult timp după retragerea acestor autobuze. Deși majoritatea se bucură de un transport modern în Orașul lui Brâncuși, dispariția "clasicelor" autobuze ROCAR a lăsat o oarecare părere de rău. Sunt de acord că târgu-jienii (și nimeni altcineva) nu trebuia să aibă parte de un transport în comun "antic", acele autobuze trebuind să fi stat mai bine în garaj, în conservare pentru expoziții.  Dar din moment ce s-a întâmplat ca târgu-jienii să aibă timp de 31 de ani, dispariția acestora nu se putea face cu nebăgare de seamă. Adesea aud prin noile autobuze din Târgu Jiu, conversații de tipul: "Ce ne-am plâns noi de 'rable', dar și acum când nu mai sunt, parcă am mai da o tură cu ele...".

 


Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM WT_fan06

Nu împiedică nimeni factorii decidenți să folosească un DAC pentru un circut turistic de weekend. Oportunități există, trebuie doar puțină imaginație pentru a folosi aceste vehicule în scopuri culturale.

TGJ abundă în monumente slab și foarte slab puse în lumină. O strategie turistică bine pusă la punct (nu mă refer doar la DAC-uri aici) e imperios necesară...

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM ADK

Păi, probabil pentru lucruri similare vor să le păstreze pe 113, KZS și XJZ...

 


Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM WT_fan06

Știm asta oficial? Ar fi frumos, un model demn de urmat pentru alte orașe, dar nu cred până nu văd! 🤪

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM ADK

Păi alte orașe ce să mai păstreze? Nu prea mai au ce în majoritatea cazurilor. Cel puțin asta am tot văzut/auzit/citit, însă cum am zis și mai sus nu-mi fac nici cu târgujenii prea mari speranțe...

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM ADK

Cele 2 autobuze EDF și XKD sunt de vânzare începând cu sumele de 7105 lei fără TVA/autobuz, precum și unicul Grivbus și ceva troleibuze. Ofertele se pot depune până la data de 10.01.2023 orele 11:00

https://www.transloc.ro/informatii-de-in ... lic.html

1672814198561.jpg (616.84 KB; downloaded 1618 times)

1672814302090.jpg (550.7 KB; downloaded 1618 times)

Valoare-bunuri-vanzare.jpg (450.56 KB; downloaded 1618 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM ADK

Deși e puțin ciudat, s-ar putea odată cu modernizarea rețelei de troleu - toate autobuzele DAC (înafară de CDR care-i tras în spate cu speranțe aparent zero, și evident cele de vânzare) să revină pe perioada reabilitării rețelei, find trase în fața garajului ca și pregătite de traseu.

Deși aparent, ar trebui să ajungă autobuzele Scania, MAN, EBD și Van Hool, să se descurce și fără ajutorul UDM-uri. Probabil în condițiile în care fiecare autobuz circulă doar la un schimb și are doar un șofer, atunci se înțelege revenirea temporară DAC-urilor. Pare să se întâmple ceva puțin similar în 2014-15 la Ploiești, când Ikarusurile erau în pâine prin oraș odată cu modernizarea liniilor de tramvai.

 


Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM Anonimul1234

Vechile troleibuze și autobuze care au circulat până de curând pe străzile din municipiul Târgu Jiu ar putea
ajunge la muzeu, sau la fier vechi.
Societatea de transport în comun Transloc vinde 11
mijloace de transport scoase din uz. Pot fi achiziţionate
trei autobuze şi opt troleibuze. Mijloacele de transport
se află la sediul Transloc, unde se pot vedea de către
cei interesaţi. Conform conducerii Transloc, mijloacele
de transport sunt deteriorate, dar pot să fie
recondiţionate. Prețul minim al unui autobuz scos
vânzare este de 7.105 lei, iar cel au unui troleibuz este
de 17.000 lei.
Mihai Paraschiv, directorul societății Transloc, a precizat
că au fost primite două oferte de la muzee din lași și
Timişoara, pentru a achiziţiona mijloace de transport:
„Noi am întocmit o evaluare, iar ofertele primite vor fi
analizate, după care vom decide cine le va cumpăra, în
funcție de prețul oferit. Doresc să la cumpere pentru a
le expune într-un muzeu".

De asemenea, o altă ofertă primită a fost partea unei
societăți de valorificare a fierului vechi.
Conform evaluării, valoarea stabilită a fost de 32.000 de
euro + TVA.

Sursa: https://www.igj.ro/actualitate/vechile-t ... chi.html

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM ADK

2 fotografii cu cel mai vechi autobuz DAC, și anume CDR-ul fabricat în 1991. A fost scos la vânzare în perioada 30.05-14.06, cu prețul de pornire cel obișnuit, de 7105 lei + TVA.

Sursa: Transloc
P-2.jpg (561.32 KB; downloaded 697 times)

P-1.jpg (628.23 KB; downloaded 697 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM ADK

YLV a fost un DAC fabricat în 1991 find retras și casat undeva prin 2019 sau 2020, la un prim-aspect aducea mult cu JIL (foto - Stephan Günther, decembrie 2017):
329083.jpg (499.87 KB; downloaded 461 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului public în municipiul Târgu Jiu  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421263 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use