MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM4 Străulești - Gara de Nord - Gara ProgresulM4 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Știri și articole din presă

803 posts, 219505 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 52 53 54 55 56 57 58
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă sab

Magistrala 4 de metrou: În următoarele săptămâni va fi lansat în licitație tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul
https://www.economica.net/magistrala-4-d ... 413.html
Extinderea Magistralei 4 de metrou cu tronsonul Gara de Nord - Gara Progresul va fi lansată la licitație în următoarele săptămâni, a declarat miercuri Daniel Băluță, primarul Sectorului 4, cu ocazia punerii în funcțiune cu călători a celei mai noi stații din Capitală, Tudor Arghezi, pe M2.

„În relația deosebită cu Metrorex, marcăm un alt moment important, în următoarele săptămâni vom ridica în SICAP, tot într-un proiect de parteneriat, tot împreună cu Consiliul Județean Ilfov, în parteneriat cu Primăria Sectorului 5 și, bineînțeles, sub conducerea Metrorex, proiectul Magistralei M4 de metrou, Gara de Nord – Gara Progresul”, a declarat Daniel Băluță.

Potrivit lui, aceste parteneriate nu fac altceva decât să dezvolte Capitala, „să reducă din timpii pe care oamenii îi petrec zilnic spre serviciu, să reducă poluarea”.

Băluță a mai spus că în sudul Bucureștiului și în zona adiacentă din Ilfov au apărut mulți investitori, datorită dezvoltării infrastructurii. „Se dezvoltă facilități economice, nu doar ansambluri rezidențiale”, a subliniat primarul Sectorului 4.

Tronsonul Gara de Nord 2 – Gara Progresul va avea 13 stații și un depou suprateran nou construite, plus stația Gara de Nord 2 existentă.

– lungime traseu: circa 12 km
– număr stații: 13 + Depoul Progresul
– capacitate de transport: 50.000 călători/h și sens
– trenuri (material rulant): 15 bucăți

Valoarea estimată a lucrării este de circa 7,2 miliarde de lei, fără TVA, potrivit secretarului de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu.

În septembrie 2017, Metrorex a semnat cu asocierea româno – elveţiană Metroul SA – Amberg Engineering AG contractul pentru servicii de proiectare, asistenţă şi consultanţă de specialitate aferente studiului de pre-fezabilitate (SPF) şi studiului de fezabilitate (SF) pentru construcţia Liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresu, tronson Gara de Nord – Gara Progresu, în valoare de 19,71 milioane de lei, fără TVA.

Contractul pentru aceste studii este finanţat din fonduri elveţiene, în baza unui acord semnat în 2013 de reprezentanţi ai statului român cu oficiali elveţieni. Reprezentanţii Metrorex spuneau atunci că, odată cu finalizarea Magistralei 4 şi conectarea cu linia metroului de la Aeroportul Otopeni, Capitala va dispune de o diametrală de metrou pe axa Nord-Sud în lungime de circa 33 km şi 28 de statii cu puncte intermodale de transport.

Depou suprateran ?

 


Re: Știri și articole din presă orex

Stii bine ca-i o elucubratie aceasta versiune graita, vremelnic, de unii si de altii...
NSS M4.png (1.67 MB; downloaded 1512 times)
NSS M4.1.png (1.26 MB; downloaded 1512 times)

 


Re: Știri și articole din presă shoppy

Macar de ar face P+R deasupra depoului.

 


Re: Știri și articole din presă ByOnu

COMUNICAT DE PRESĂ
Sectorul 4 al Municipiului București aduce metroul
de la Gara de Nord la Gara Progresul

Devenit exemplu de bune practici pentru investițiile deja implementate sau aflate în curs de implementare în domenii strategice pentru București, Sectorul 4 pune în practică o nouă premieră!
În calitate de lider de asociere (alături de Ministerul Transporturilor, Metrorex, Consiliul Județean Ilfov și Sectorul 5 al Capitalei), Sectorul 4 demarează amplul proiect de construire a noii magistrale de metrou – M4, dintre Gara de Nord și Gara Progresul.
Pentru realizarea acestui obiectiv de importanță strategică pentru Capitală, Sectorul 4 a depus deja cererea de finanțare în sumă totală de 2,5 miliarde de euro, bani europeni nerambursabili, ce vor fi accesați prin ”Programul Transport” al Uniunii Europene 2021-2027. Având în vedere stadiul avansat în care se află acest proiect, semnarea contractului de finanțare este preconizată a avea loc într-un interval de cel mult 60 de zile, fapt ce va permite derularea rapidă a tuturor procedurilor premergătoare construcției efective.
În paralel, conform estimărilor specialiștilor angrenați în derularea acestui obiectiv de investiții, până la finalul lunii februarie a.c., va fi lansată în S.I.C.A.P. și procedura de licitație publică pentru proiectare și execuție. Câștigătorul/câștigătorii acestei proceduri va/vor avea la dispoziție un termen de opt luni pentru derularea primei faze de proiectare, astfel încât construcția efectivă să poată fi demarată cât mai rapid posibil. Ulterior, într-un interval de maximum 60 de luni, vor fi realizate, în paralel, pe tronsoane clar definite, atât procedurile de proiectare, cât și cele de construire.
Potrivit studiilor de specialitate deja întocmite, traseul noii linii de metrou M4 va avea un număr de 14 stații, ce vor fi amenajate pe o lungime totală de aproximativ 11 kilometri, între stația Gara de Nord 2 și stația Gara Progresul, și care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 și 5, precum și al comunei Jilava din județul Ilfov.
Astfel, trenul de metrou va pleca de la Gara de Nord, pe strada Gării de Nord, va parcurge intersecția cu strada Berzei, strada Vasile Pârvan, strada Bogdan Petriceicu Hașdeu, va trece prin fața Hotelului Marriott, pe Calea 13 Septembrie, pe Bulevardul Tudor Vladimirescu, pe Șoseaua Viilor. Va ajunge în intersecția de la Eroii Revoluției, va continua pe Șoseaua Giurgiului, iar la intersecția cu strada Bercenarului, va urma strada care duce la Gara Progresul și va ajunge cu ultima stație în fața Gării Progresul. De aici, trenul se va retrage într-un depou nou și modern, ce va fi deservit de o parcare park&ride.
Toate cele 14 stații ale noului traseu (Gara de Nord 2 - Știrbei Vodă - Bogdan Petriceicu Hașdeu – Uranus - George Rozorea – Chirigiu – Filaret - Eroii Revoluției 2 - George Bacovia – Toporași - Nicolae Cajal – Luică – Giurgiului – Progresul) vor fi amenajate conform celor mai noi cerințe pentru securitate la incendiu și vor fi adaptate pentru un acces facil al persoanelor cu dizabilități. Totodată, stațiile vor avea și sisteme de protecție a călătorilor, înclusiv panouri de sticlă și uși automate la marginea peroanelor.
„Sectorul 4 și-a asumat acest proiect deosebit de important și sunt convins că, alături de partenerii noștri, vom putea oferi oamenilor încredere și predictibilitate. Încredere că lucrările se vor desfășura fără să le afecteze semnificativ modul de viață și speranța că, într-un interval de timp rezonabil, toți cei care intră zilnic în București dinspre localitățile învecinate Sectorului 4 pot ajunge mai ușor, mai repede și mai ieftin în centrul orașului folosind metroul, un mijloc de transport ecologic și nepoluant. Investiția în infrastructura de metrou reduce din timpii petrecuți de oameni în drum către serviciu, reduce poluarea și devine pol de dezvoltare ce aduce în zonă investitori, aduce investiții generatoare de venituri ce se traduc, în final, în locuri de muncă bine plătite și în general, într-un trai mai bun pentru toți bucureștenii”, declară Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.

Sectorul 4 al Municipiului București
Biroul de presă
IMG-20240219-WA0030.jpg (179.6 KB; downloaded 965 times)

 


Re: Știri și articole din presă PTMZ

De la moderator citire
Băieți, ați greșit secțiunea, acesta este subiectul de știri. Mutați-vă la topicul dedicat GdN - Progresul pentru discuții generale. Mulțumesc pentru înțelegere.

 


Go to page:  1  ... 52 53 54 55 56 57 58
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M4 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2248 forum members have written 417372 posts in 5194 topics and 507 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use