Topic: ARO
81 posts, 25135 views
📖 Pagination options
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: ARO
Dristorul Nr.3
* Primele prototipuri ARO 24x (240 & 241) alaturi de ARO M-461, Fiat Campagnola si un Land Rover.
* Prototipul lui ARO 241
Fotografii postate de catre un domn Nic Braga pe Facebook....Din pacate pozate cu telefonul si nici nu doreste digitalizarea lor.
Le-am retusat eu cat am putut cu Photoshop CS6 si Gigapixel.
Din ce stiu aceste automobile au fost executate in perioada 1968-1969....Deci pana la prezentarea modelelor 243 & 244 la EREN 1969.
* Primele prototipuri ARO 24x (240 & 241) alaturi de ARO M-461, Fiat Campagnola si un Land Rover.
* Prototipul lui ARO 241
Fotografii postate de catre un domn Nic Braga pe Facebook....Din pacate pozate cu telefonul si nici nu doreste digitalizarea lor.
Le-am retusat eu cat am putut cu Photoshop CS6 si Gigapixel.
Din ce stiu aceste automobile au fost executate in perioada 1968-1969....Deci pana la prezentarea modelelor 243 & 244 la EREN 1969.
PROTO68-3VAR.jpg (614.36 KB; downloaded 1291 times)
ARO-241-PROTO-68.jpg (1.97 MB; downloaded 1291 times)
ARO-241-PROTO-68-2.jpg (1.93 MB; downloaded 1291 times)
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: ARO
Dristorul Nr.3
Da, au o valoare istorica mare, mai ales poza cu cele doua prototipuri ale lui ARO 24, M-ul si cele doua straine.... Dar deh'...Pozele au ajuns pe mana acestui personaj care este colectionar din acela care strange si tot strange in speranta ca intr-o zi le va vinde pe bani multi.
Cat despre diferente, cel putin la nivelul caroseriei:
* ARO 240 : Cabriolet cu doua usi cu doua banchete montate pe lateral, vis-a-vis, in spate. #
* ARO 241 : Cabriolet cu patru usi (+oblon in spate) cu 5 locuri (4+1 / 3 pe bancheta din spate) #
* ARO 242: Caroserie tip Pick-Up (2 usi + oblon in spate) #
* ARO 243: Automobil cu trei usi , configuratie idem cu 240 numai ca este carosat si in functie de destinatie poate fi dotat cu geamuri laterale in spate
* ARO 244: Automobil cu cinci usi , configuratie idem cu 241 numai ca este carosat cu pavilion.
# Aceste modele pot fi echipate cu prelata.
Aceste 5 modele ale seriei ARO 24 au fost disponibile incepand cu 1972-1974 la productia de serie.
Nu am inclus ARO 246 fiindca acesta a aparut mult mai tarziu, prin 1990.
Da, au o valoare istorica mare, mai ales poza cu cele doua prototipuri ale lui ARO 24, M-ul si cele doua straine.... Dar deh'...Pozele au ajuns pe mana acestui personaj care este colectionar din acela care strange si tot strange in speranta ca intr-o zi le va vinde pe bani multi.
Cat despre diferente, cel putin la nivelul caroseriei:
* ARO 240 : Cabriolet cu doua usi cu doua banchete montate pe lateral, vis-a-vis, in spate. #
* ARO 241 : Cabriolet cu patru usi (+oblon in spate) cu 5 locuri (4+1 / 3 pe bancheta din spate) #
* ARO 242: Caroserie tip Pick-Up (2 usi + oblon in spate) #
* ARO 243: Automobil cu trei usi , configuratie idem cu 240 numai ca este carosat si in functie de destinatie poate fi dotat cu geamuri laterale in spate
* ARO 244: Automobil cu cinci usi , configuratie idem cu 241 numai ca este carosat cu pavilion.
# Aceste modele pot fi echipate cu prelata.
Aceste 5 modele ale seriei ARO 24 au fost disponibile incepand cu 1972-1974 la productia de serie.
Nu am inclus ARO 246 fiindca acesta a aparut mult mai tarziu, prin 1990.
aro240.png (1020.03 KB; downloaded 1210 times)
aro241.jpg (160.58 KB; downloaded 1210 times)
aro242.jpg (497.76 KB; downloaded 1210 times)
Side_By_Side_Collage_Maker-BIsoRMl_y.jpeg (1.43 MB; downloaded 1210 times)
2733-Ad.jpg (178.14 KB; downloaded 1210 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: ARO
ADK
Ăla care cobora cu lăzile, aș vrea să-l văd și urcând...
Când apăruseră colecția - Mașini de Legendă (toamna lui 2011), mi-am dorit orice număr, plăcându-mi mult și ARO-ul, mai ales unul roșu, carosat. Am zis pe atunci - poate mai târziu, la niște posibilități, norocuri, etc, să-mi cumpăr orice mașină îmi place (de precizat - doar epocale). Dar ce nu știam pe atunci, era multitudinea de taxe, impozite, cheltuieli și destule la riscuri (hai să cumpăr aia, cealaltă, etc), griji și bătăi de cap, chiar și cu o Dacie care m-a prins într-o situație și perioadă mai dificilă, într-un oraș în dezvoltare, la bloc și cu poliție locală angajată ce vânau și "rable", care să fi avut și alte probleme ce le făceau nefavorabile să fie staționate pe domeniul public.
Suplimentar - nu vreți să știți cum e, când nu ai unde te duce cu vreo mașină veche, într-un loc relativ străin, din niște probleme nici nu poți s-o vinzi, nu ai nici bani, și soluția vine, într-adevăr mai târziu, dar ca deobicei pe neașteptate, de la o doamnă necunoscută din străinătate... care a făcut, ce n-ar fi făcut 10 rude + alți 10 prieteni la un loc și nimeni (chiar și cu ultra-posibilități, și eu acum să mă uit la ei...) din anii petrecuți în capitală (care mulți, deși cunoscuți, nici nu răspundeau măcar la salut, încă când mai aud de reîntoarcerea în capitală, nici nu mă mai consum). Dar asta e o altă poveste, care datorită dânsei (din păcate am pierdut legătura) multe s-au schimbat în ultimii ani, însă asta e off-topic, dar ce am învățat - e că toate îs temporare și suntem încercați mereu, iar orice faptă/răspuns are și urmări.
Însă revenind, spre ce aș opta ar fi doar dubițele, sunt mai favorabile din multe puncte de vedere decât majoritatea ARO-urilor existente. Asta nu înseamnă că nu le respect, că nu respect proprietarii și munca lor, dar personal nu văd rostul într-o colecție o astfel de marcă, dacă m-ai pune să aleg o mașină și doar un model de mai sus, l-aș alege pe ultimul portocaliu (și așa să rămână), ar fi cel mai practic. Dar trebuie să-și aibă și rostul, nu doar să fie prezent și să ceară resurse, folosit la ceva, să-și amortizeze cheltuielile, să nu fie mai scump să-l am decât să nu-l am, vorba lu' Unguru' Bulan.
Ăla care cobora cu lăzile, aș vrea să-l văd și urcând...
Când apăruseră colecția - Mașini de Legendă (toamna lui 2011), mi-am dorit orice număr, plăcându-mi mult și ARO-ul, mai ales unul roșu, carosat. Am zis pe atunci - poate mai târziu, la niște posibilități, norocuri, etc, să-mi cumpăr orice mașină îmi place (de precizat - doar epocale). Dar ce nu știam pe atunci, era multitudinea de taxe, impozite, cheltuieli și destule la riscuri (hai să cumpăr aia, cealaltă, etc), griji și bătăi de cap, chiar și cu o Dacie care m-a prins într-o situație și perioadă mai dificilă, într-un oraș în dezvoltare, la bloc și cu poliție locală angajată ce vânau și "rable", care să fi avut și alte probleme ce le făceau nefavorabile să fie staționate pe domeniul public.
Suplimentar - nu vreți să știți cum e, când nu ai unde te duce cu vreo mașină veche, într-un loc relativ străin, din niște probleme nici nu poți s-o vinzi, nu ai nici bani, și soluția vine, într-adevăr mai târziu, dar ca deobicei pe neașteptate, de la o doamnă necunoscută din străinătate... care a făcut, ce n-ar fi făcut 10 rude + alți 10 prieteni la un loc și nimeni (chiar și cu ultra-posibilități, și eu acum să mă uit la ei...) din anii petrecuți în capitală (care mulți, deși cunoscuți, nici nu răspundeau măcar la salut, încă când mai aud de reîntoarcerea în capitală, nici nu mă mai consum). Dar asta e o altă poveste, care datorită dânsei (din păcate am pierdut legătura) multe s-au schimbat în ultimii ani, însă asta e off-topic, dar ce am învățat - e că toate îs temporare și suntem încercați mereu, iar orice faptă/răspuns are și urmări.
Însă revenind, spre ce aș opta ar fi doar dubițele, sunt mai favorabile din multe puncte de vedere decât majoritatea ARO-urilor existente. Asta nu înseamnă că nu le respect, că nu respect proprietarii și munca lor, dar personal nu văd rostul într-o colecție o astfel de marcă, dacă m-ai pune să aleg o mașină și doar un model de mai sus, l-aș alege pe ultimul portocaliu (și așa să rămână), ar fi cel mai practic. Dar trebuie să-și aibă și rostul, nu doar să fie prezent și să ceară resurse, folosit la ceva, să-și amortizeze cheltuielile, să nu fie mai scump să-l am decât să nu-l am, vorba lu' Unguru' Bulan.
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: ARO
Dristorul Nr.3
Poza cu 242-ul este decupata dintr-un pliant de prezentare ... Pozele acestea erau aranjate de fotograful fabricii, Dl-ul Traian Cotescu.
Poza cu 242-ul este decupata dintr-un pliant de prezentare ... Pozele acestea erau aranjate de fotograful fabricii, Dl-ul Traian Cotescu.
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: ARO
Dristorul Nr.3
Apropos de ARO 242 -ul de mai sus....
Unul din Marea Britanie salvat si fotografiat in anul 2011: (echipat cu prelata!!!)
Preluat de aici: http://volganeagra.blogspot.com/2011/05/ ... aro.html
Apropos de ARO 242 -ul de mai sus....
Unul din Marea Britanie salvat si fotografiat in anul 2011: (echipat cu prelata!!!)
Preluat de aici: http://volganeagra.blogspot.com/2011/05/ ... aro.html
R0037392.jpg (81.97 KB; downloaded 974 times)
R0037376.jpg (89.43 KB; downloaded 974 times)
R0037385.jpg (75.71 KB; downloaded 974 times)
📖 Pagination options