Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: ARF - Achiziție 12 rame electrice RE-H (hidrogen)

23 posts, 4432 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Re: ARF - Achiziție 12 rame electrice RE-H (hidrogen) Costin

Ca sa fim bine intelesi, eu nu contest tehnologia, doar arat lipsa de sustinere pentru ea. Normal ar fi fost ca statul roman sa intre intr-un proiect pilot de cercetare-dezvoltare intr-o zona restransa si ca suprafata, si ca numar de trenuri (scurt parcurs cum ziceti si voi) si atunci probabil s-ar fi lipit de vreun proiect international.

Asa direct licitatie pentru trenuri gata de exploatare si omologate si sigure si de incredere... normal ca nu merge.

Aceeasi greseala o face si Norvegia pentru vapoare cu hidrogen, cu licitatie pentru produsul finit, cu toate ca proiectul e facut cu ceva mai mult cap (include o uzina de productie a hidrogenului, productie si mentenanta sisteme de propulsie, statii de incarcare, practic intreg fluxul tehnologic). Si tot nu se misca nimic de ani de zile.

 


Re: ARF - Achiziție 12 rame electrice RE-H (hidrogen) oc7avian

Pe PNRR avem inclusiv producția de hidrogen verde ca țintă. Iar ramele au incluse în licitație serviciile de alimentare. Însă fix în zona asta au fost probleme la clarificări, pentru că ofertanții se plângeau inclusiv de lipsa unui cadru legal existent și multe alte neclarități. Ultimul set de clarificări a fost ultima picătură pentru ofertanți, ARF neasumându-și nici măcar să explice ce scrie în CS

 


Re: ARF - Achiziție 12 rame electrice RE-H (hidrogen) shoppy

Pai simplul fapt ca UE arunca cu bani in problema de a ajuns sa dea si la habarnistii nostrii arata ca exista sustinere. In Germania guvernul a dat sume mari la Mercedes, BMW si VAG pentru cercetare in hidrogen, Mercedes a promis ca o sa faca autobuze si camione, BMW a facut o flota de 100 X5 alimentte cu hidrogen pe care face teste iar VAG a delegat 200 de ingineri de la Audi si Porsche pentru cercerate in hidrogen(bine, nu este la noi dar SUA a eliminat impozitele la productia de hidrogen).

 


Re: ARF - Achiziție 12 rame electrice RE-H (hidrogen) orex

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, ieri 26 martie 2023, a fost publicat în platforma SEAP anunțul nr. CN1053527 privind achiziția a 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, destinate transportului feroviar de călători, precum şi achiziţionarea serviciilor de mentenanţă şi alimentare cu hidrogen pentru o perioadă de 15 de ani.
Reamintim faptul că, în data de 07 februarie 2023, procedura de licitație anterioară a fost anulată automat deoarece, la data limită de depunere a ofertelor, nici unul din ofertanții înscriși nu a depus oferta tehnică și financiară.

Cele 12 automotoare vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice, pe liniile neelectrificate București – Pitești, cu extindere până la Piatra Olt  – Craiova, București – Aeroportul Henri Coandă, București – Târgoviște, București – Pitești – Curtea de Argeș, contracte atribuite unor operatori de transport feroviar, în conformitate cu prevederile Regulamentului 1370/2007/CE cu modificările ulterioare și potrivit legislației din România.

Fiind bazată pe o tehnologie nouă, procedura de achiziție de material rulant se dorește a fi un proiect-pilot. În funcție de evoluția și implementarea acestui proiect, în viitor se va extinde parcul de material rulant, precum și serviciile de alimentare pe alte rute. De asemenea, subliniem faptul că ARF este o autoritate publică și nu operator economic, drept pentru care, nu poate opera stații de producere și alimentare cu hidrogen, iar aceste servicii trebuie incluse în procedura de licitație drept element furnizat de operatorii economici interesati de participarea la procedura de atribuire.

Durata serviciilor – atât mentenanță și reparații, cât și alimentarea cu hidrogen  prevăzută în contract este de 15 ani, cu posibilitatea suplimentării perioadei cu încă 15 ani, prin act adițional.

Valoarea achiziției este cuprinsă între 2.446.534.076,64 lei fără TVA și 4.168.505.273,28 lei fără TVA, în funcție de durata serviciilor conexe contractului  – 15, respectiv 30 de ani, iar durata contractului va fi de 213 luni.

Finanţarea proiectului este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 – Transport sustenabil” și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Criteriul de atribuire este dat de cel mai bun raport calitate-cost. Factorii de evaluare şi ponderea acestora sunt:
– 70% – Componenta financiară – Costul total pe ciclu de viață format din:
– prețul de achiziție a 12 automotoare RE-H
– costul de întreținere pentru cele 12 automotoare RE-H pe o perioada de 30 ani (mentenanță)
– costul de alimentare cu hidrogen pe o perioadă de 30 de ani
– 30% – Componenta calitate, din care:
– 10% – disponibilitatea automotoarelor în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, în perioada de garanție și în perioada de mentenanță;
– 12% – programul de livrare (din care 4% pentru livrarea întregii cantități cu o cadență de livrare lunară de 4 RE-H și 8% pentru livrarea primei unități în vederea punerii în funcțiune pe rețeaua CFR în termen de 24 luni de la data semnării contractulu);
– 8% – plusvaloarea – se vor puncta ofertele ce cuprind un număr suplimentar de locuri peste cerința minimă de 120 locuri.
Orice operator economic are dreptul de a participa la procedura de atribuire în calitate de ofertant individual ori în comun cu alţi operatori economici, inclusiv în forme de asociere temporară constituite în scopul participării la procedura de licitaţie.

Termenul de depunere a ofertelor este 08 mai 2023, ora 15.00, iar anunțul poate fi consultat pe pagina https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c ... 00164202

 


Re: ARF - Achiziție 12 rame electrice RE-H (hidrogen) orex

Semnarea contractului de finanțare aferent proiectului de investiții „Achiziția a 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen”
La sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a fost semnat contractul de finanţare pentru realizarea proiectului de investiții „Achiziția a 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen”.

Contractul a fost încheiat între AUTORITATEA PENTRU REFORMĂ FEROVIARĂ (ARF), în calitate de beneficiar, şi MINISTERUL TRANSPORTURILOR ȘI INFRASTRUCTURII, în calitate de coordonator de reforme și investiții, în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Proiectul este inclus în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Pilonul 1 – Tranziția spre o economie verde, Componenta C 4. Transport sustenabil, Investiția I2 – Material rulant feroviar și constă în îmbunătățirea serviciilor pentru călători, reducerea timpilor de așteptare în gări, realizarea unor programe atractive de circulație a trenurilor și asigurarea unor programe și fonduri adecvate pentru întreținerea materialului rulant feroviar, integrarea cu celelalte moduri de transport de la nivel urban/regional, cu impact direct și imediat asupra duratei de călătorie și/sau asupra creșterii siguranței și confortului călătorilor.

Obiectivul general al proiectului constă în realizarea unui proiect-pilot privind utilizarea automotoarelor în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, în cadrul obligației de serviciu public de transport feroviar de călători, pe liniile de cale ferată neelectrificate, menite să îmbunătățească calitatea și să sporească siguranța serviciilor de transport feroviar de călători.

Obiectivele specifice al proiectului:

creșterea nivelului calității serviciilor de transport oferite și a siguranței călătorilor;
îmbunătățirea condițiilor de mediu;
diminuarea costurilor de operare a trenurilor;
sporirea beneficiilor economice ale transportului feroviar de călători.

Rezultate asteptate ale proiectului:
– economii de timp de călătorie pentru publicul călător;
– reducerea costurilor de operare ale vehiculului și economii pentru publicul călător datorită transferului modal;
– reducerea costurilor de întreținere și economii pentru operatorii de transport feroviar de călători;
– reducerea numărului de accidente rutiere rezultate în urma transportului de persoane;
– reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

Valoarea totală a proiectului este de 868.917.205,97 lei.

Proiectul este finanţat prin Planul Național de Redresare și Reziliență și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii, detaliate astfel:

– Sprijin din partea Uniunii – Împrumut/grant – 528.930.990,02 lei;

– Contribuție publică natională – 201.251.535,98 lei;

– Valoare TVA – 138.734.679,97 lei.

Perioada de implementare a proiectului este de 60 luni. În conformitate cu regulile de eligibilitate, activităţile proiectului au început în luna noiembrie 2021 și se vor desfășura până la data de 30 decembrie 2026.

 


Re: ARF - Achiziție 12 rame electrice RE-H (hidrogen) punmeister

Alstom este unicul ofertant impreuna cu Linde Gaz.

 



  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: ARF - Achiziție 12 rame electrice RE-H (hidrogen) V2A

Licitația a fost anulată.
România spune „adio” trenurilor cu hidrogen prin PNRR

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a anulat marți a doua oară licitația pentru achiziționarea a 12 trenuri cu hidrogen. Totul se întâmplă cu nici două luni înainte de termenul limită până la care trebuia semnat contractul pentru a putea fi accesați banii PNRR.


Anularea a survenit în faza de analiză a singurei oferte primite, respectiv cea de la asocierea Alstom Transport – Linde Gaz România.

Potrivit postării de marți a ARF, oferta primită a fost declarată necorespunzătoare deoarece numărul de zile de funcționare anuală a fost de 350 de zile, față de 358 de zile cerute, iar numărul de kilometri parcurși pe an a fost de doar 180 de mii. Neoficial, Club Feroviar a aflat că au mai fost invocate pentru respingerea ofertei un calendar de livrare atât a primului tren, cât și a întregului lot mult mai mare decât cel solicitat, o ergonomie mai slabă a cabinei de conducere a trenului. O informație interesantă ce urmează a fi confirmată sau infirmată este aceea că durata de timp necesară autorizării tip și introducerii pe piață ar fi de trei ani, înainte de începerea procesului de fabricație. Deoarece oferta a fost declarată tehnic necorespunzătoare, nu s-a procedat la analiza componentei financiare.

Licitația pentru trenuri cu hidrogen se vrea „pe repede înainte”

„Trenurile care corespund exact nevoilor identificate în documentul guvernamental PNRR 2021 și preluate în analizele ARF, deşi se regăsesc în ofertele comerciale ale producătorilor, nu sunt încă autorizate ca tip și pentru introducerea pe piață (proceduri care pot dura peste 3 ani, înainte de începerea producției). ARF va actualiza în perioada următoare, în baza clarificărilor și observațiilor primite în cadrul procedurii eșuate, caietul de sarcini și restul documentației de achiziții privind achiziția celor 12 automotoare pentru a relansa licitația în termenul cel mai scurt și a oferi o șansă de încadrare în termenele legale ale PNRR”, au declarat surse apropiate ARF.

Încadrare care însă nu se știe dacă mai poate avea loc. Într-o declarație făcută anterior pentru Club Feroviar, președintele ARF, Ștefan Roșeanu, a informat că în conformitate cu prevederile Regulamentului UE 2021/241 privind MRR, contractele trebuie încheiate pana la sfârșitul anului 2023”.

Însă, este puțin probabil ca până la finele acestui an să poată fi publicată o nouă documentație de licitație, stabilit un termen minim corespunzător de depunere a ofertelor, analiza acestora, depunerea și judecarea contestațiilor depuse, semnarea contractelor.

Rezultatele ARF: Un contract semnat, patru licitații anulate

Aceasta este a doua licitație anulată pentru trenuri cu hidrogen și a patra licitație anulată de achiziție a materialului rulant (existând încă două licitații anulate de achiziție de rame RE-R și RE-IR).

La începutul anului, în februarie, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a informat că procedura privind achiziția de 12 rame electrice pe bază de pile de combustie cu hidrogen, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a fost anulată automat în sistemul de achiziții publice, SICAP, în condițiile în care nu a fost depusă nicio ofertă.

„Echipa ARF va derula, în prealabil, o serie de consultări de piață prin platforma electronică de licitații SICAP, pentru a identifica soluțiile adecvate la aspecte semnalate de companiile interesate în cadrul derulării procedurii încheiate”, spunea atunci ARF. Potențialii participanți au fost la acel moment nemulțumiți de moneda utilizată în achiziție, lei sau euro, asigurarea stațiilor de hidrogen și au cerut amânarea termenului de depunere a ofertelor.

Automotoarele ar fi trebuit utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice, pe liniile neelectrificate (București – Pitești cu extindere până la Slatina și Craiova, București – Aeroportul Henri Coandă, București – Târgoviște, Pitești – Curtea de Argeș), atribuite unor operatori de transport feroviar, în conformitate cu prevederile Regulamentului 1370/2007/CE cu modificările ulterioare și potrivit legislației din România, spunea ARF.

https://clubferoviar.ro/romania-spune-ad ... in-pnrr/

 


Re: ARF - Achiziție 12 rame electrice RE-H (hidrogen) punmeister

Nu va grabiti, Alstom poate oricand sa atace decizia in instanta.

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421223 posts in 5246 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use