Topic: Stiri, noutati, perspective
78 posts, 30629 views
📖 Pagination options
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Sursa: Urbis Baia Mare
În zilele de 30 Noiembrie și 1 Decembrie 2021, care sunt sărbători legale, autobuzele și troleibuzele vor circula după programul unei zile de sâmbătă.
Sursa: Urbis Baia Mare
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Sursa: Urbis Baia Mare
Programul autobuzelor si troleibuzelor în perioada sărbătorilor de iarnă
24.12.2021 - Programul unei zile de sâmbătă. Ultimele autobuze şi troleibuze vor pleca de la dispecerate la ora 20:00.
25.12.2021 - PROGRAM SPECIAL
26.12.2021 - Programul unei zile de duminică.
27.12.2021 - Program de zi lucrătoare.
28.12.2021 - Program de zi lucrătoare.
29.12.2021 - Program de zi lucrătoare.
30.12.2021 - Program de zi lucrătoare.
31.12.2021 - Programul unei zile de sâmbătă. Ultimele autobuze şi troleibuze vor pleca de la dispecerate la ora 20:00.
01.01.2022 - PROGRAM SPECIAL
02.01.2022 - Programul unei zile de duminică.
Din data de 03.01.2022 se revine la programul normal.
URĂM TUTUROR CĂLĂTORILOR SĂRBĂTORI FERICITE ŞI „LA MULŢI ANI”
_________________________________________
PROGRAMUL SPECIAL din zilele de Crăciun și Anul Nou
LINIA 1
Ore plecare Mina Săsar – 9:00; 11:00; 13:00; 15:00; 16:30
Ore plecare Bif. Baraj - 9:40; 11:40; 13:40; 15:40; 17:10
LINIA 3/11
Ore plecare URBIS - 8:40; 10:40; 12:40; 14:40; 16:40
Ore plecare UNIC - 9:00; 11:00; 13:00; 15:00; 17:00
LINIA 4
Ore plecare Dorna - 9:00; 11:00; 13:00; 15:00; 17:00.
Ore plecare Grănicerilor - 9:20; 11:20; 13:20; 15:20; 17:20.
LINIA 8
Ore plecare Dorna - 9:00; 11:00; 13:00; 15:00; 16:30.
Ore plecare Flotatie Baia Sprie – 9:40; 11:40; 13:40; 15:40; 17:10.
LINIA 50
Ore plecare URBIS - 9:00; 11:00; 13:00; 15:00; 17:00.
Ore plecare GARA - 9:20; 11:20; 13:20; 15:20; 17:20.
LINIA 54
Ore plecare AUCHAN - ; 9:00; 11:00; 13:00; 15:00; 17:00.
Ore plecare PȚA IZVOARE - 8:25; 9:25; 11:25; 13:25; 15:25; -
LINIA 18 (IMMUM-FIRIZA)
Ore plecare IMMUM – 10:00; 12:00; 14:00; 16:00 ; 18,10.
Ore plecare Firiza - 10:30; 12:30; 14:30; 16:30; 18:40.
Sursa: Urbis Baia Mare
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Termenul limită pentru evaluări a fost prelungit până pe 6 ianuarie 2022.
PTMZ wrote here:
Primăria Baia Mare a lansat o licitație pe 3 loturi pentru servicii de proiectare privind creșterea mobilității urbane durabile prin modernizarea și crearea benzilor dedicate transportului în comun în municipiu. [...]
Termenul limită pentru evaluări a fost prelungit până pe 6 ianuarie 2022.
- PTMZ
-
Posted:
-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Sursa: Urbis Baia Mare
Ziua de 24 Ianuarie 2022 este, potrivit legislației în vigoare, sărbătoare legală, astfel că autobuzele și troleibuzele vor circula după programul unei zile de sâmbătă.
Sursa: Urbis Baia Mare
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Sursa: Urbis Baia Mare
În perioada sâmbătă 02.04.2022, ora 7:00 – duminică 03.04.2022, ora 19:00, datorită lucrărilor de la calea ferată de la intrarea în Săsar, se deviază circulația autobuzului de pe linia 24/28, de la Clubul Văcarilor prin Recea(terenul de fotbal) – Săsar. În această perioadă se suspendă primele trei stații din Săsar.
Menționăm că sâmbătă 02.04.2022, la primele trei curse(4:35, 5:35, 6:35 plecare din Autogară), se va circula pe traseul normal.
Sursa: Urbis Baia Mare
- PTMZ
-
Posted:
-
- ghermanlucadanny
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
ghermanlucadanny
„Principalele direcţii de acţiune care se vor avea în vedere la elaborarea PMUD sunt creşterea siguranţei tuturor participanţilor la trafic, în special a celor vulnerabili, promovarea mijloacelor de transport alternative şi integrarea
lor cu transportul public pentru reducerea poluării mediului, redistribuirea spaţiului străzii prin împărţirea echitabilă a acestuia între transportul individual motorizat, transportul public şi transportul nemotorizat, mobilitatea cu emisii zero în transportul rutier, încurajarea mobilităţii active pentru îmbunătăţirea stării de
sănătate a cetăţenilor, asigurarea accesului facil şi nediscriminatoriu la infrastructura şi serviciile de transport, mai ales pentru persoanele cu venituri reduse sau persoanele cu nevoi speciale, asigurarea unor condiţii de călătorie de calitate ridicată pentru pasageri, inclusiv a unui program predictibil la orele de vârf şi a prioritizării transportului public, inclusiv în intersecţii, asigurarea unei reţele de trasee accesibile, sigure, directe, coezive, atractive şi confortabile pentru pietoni şi persoanele care se deplasează cu bicicleta către staţii de cale ferată, noduri intermodale şi staţii de transport public, precum şi către dotările şi echipamentele publice din teritoriu, dezvoltarea zonelor pietonale, respectiv dezvoltarea infrastructurii, dotărilor şi serviciilor pentru mersul cu bicicleta”, arată inițiatorii proiectului de lege.
PMUD mai urmărește coordonarea conectivităţii la nivel urban şi metropolitan, dezvoltarea nodurilor intermodale şi optimizarea conexiunii acestora în teritoriu, promovarea transportului logistic ecologic, minimizarea efectului de segregare şi a impactului asupra ţesutului urban şi periurban a coridoarelor de cale ferată, creşterea numărului de utilizatori pentru modurile de transport prietenoase cu mediul în detrimentul celor poluante, prin reducerea
spaţiilor de parcare/staţionare destinate acestora, utilizarea tehnologiei şi a sistemelor de transport inteligente în
gestionarea mobilităţii urbane, culegerea anuală de date statistice relevante despre obiceiurile de deplasare ale locuitorilor care să sprijine serviciile de planificare în luarea unor decizii sau prioritizarea transportului public la nivelul infrastructurii rutiere prin introducerea sau alocarea de benzi dedicate transportului public de călători, în vederea reducerii timpilor de deplasare.
„Municipiile reşedinţă de judeţ trebuie să asigure o cotă din stocul total de vehicule din categoriile M1, M2 şi M3, aşa cum sunt definite prin Regulamentul (UE) 2018/858 al Parlamentului European şi al Consiliului din 30 mai 2018 privind omologarea şi supravegherea pieţei autovehiculelor şi remorcilor acestora, precum şi ale sistemelor,
componentelor şi unităţilor tehnice separate destinate vehiculelor respective, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 715/2007 şi (CE) nr. 595/2009 şi de abrogare a Directivei 2007/46/CE, ce sunt în proprietatea acestora şi/sau care sunt utilizate la transportul public de persoane să fie reprezentată de vehicule cu emisii 0, în următoarele
procente şi termene:
până la data de 31 decembrie 2025 cel puţin 5%
până la data de 31 decembrie 2028 cel puţin 10%
până la data de 31 decembrie 2031 cel puţin 20%
până la data de 31 decembrie 2034 cel puţin 30%
până la data de 31 decembrie 2037 cel puţin 40%
până la data de 31 decembrie 2040 cel puţin 50%
Atât în zonele propuse spre urbanizare, cât şi în zonele deja urbanizate propuse spre regenerare, modurile de transport vor fi prioritizate încă de la faza de proiectare în această ordine: mers pe jos, mers cu bicicleta, transport public, autoturism personal. Tot din faza de proiectare vor fi prevăzute şi benzile dedicate transportului public de
călători. Planificarea şi proiectarea rutelor de transport public în municipiul Bucureşti şi în municipiile de rangul I trebuie să urmărească îndeplinirea următoarelor ţinte până la data de 31 decembrie 2030:
a) 90% dintre terenurile cu utilizare rezidenţială din zonele deja urbanizate sau propuse spre urbanizare să aibă acces pietonal la reţeaua de transport public
b) instituţiile de învăţământ, medicale, de îngrijire a vârstnicilor şi comunitare să fie situate pe o rază de 300 de metri faţă de o staţie de autobuz, de troleibuz, de tramvai, de tren ori metrou, existentă sau propusă
c) staţiile de autobuz, troleibuz şi tramvai din interiorul localităţilor să fie amplasate în zone atractive, la distanţă de cel mult 400 m una faţă de alta sau conform determinărilor autorităţilor contractante a serviciilor de transport public local de călători şi luând în considerare specificul geografic şi de densitate
d) cel puţin 60% din populaţie se află la mai puţin de 500 de metri distanţă de o linie de transport public unde frecvenţa maximă este de 20 de minute. Frecvenţa va fi stabilită în funcţie de numărul de călători”, se arată în proiectul adoptat de parlamentari și care acum merge la promulgare.
Este bine de știut că municipiile de rangul I au obligaţia să implementeze până la data de 31 decembrie 2027 sisteme de transport inteligente, precum sisteme de management al traficului care să prioritizeze circulaţia transportului public, sisteme de management al transportului public, sisteme de planificare a călătoriilor, sisteme de informare a călătorilor, sistemele de constatare a abaterilor, sisteme de bilete electronice, sisteme de management al parcărilor și centre de date urbane/regionale de mobilitate în format deschis, neproprietar.
Ar mai fi de precizat că municipiile reședință de județ au obligația să instituie, până la data de 1 noiembrie 2026, benzi dedicate transportului în comun, în baza prevederilor planului de mobilitate urbană durabilă pentru liniile de transport public cu o viteză medie de deplasare mai mică de 15 km/h.
Dragoș HOJDA
Link: https://ziarmm.ro/si-n-baia-mare-am-putea-avea-taxe-pentru-accesul-cu-masina-in-anumite-zone-din-oras/
„Principalele direcţii de acţiune care se vor avea în vedere la elaborarea PMUD sunt creşterea siguranţei tuturor participanţilor la trafic, în special a celor vulnerabili, promovarea mijloacelor de transport alternative şi integrarea
lor cu transportul public pentru reducerea poluării mediului, redistribuirea spaţiului străzii prin împărţirea echitabilă a acestuia între transportul individual motorizat, transportul public şi transportul nemotorizat, mobilitatea cu emisii zero în transportul rutier, încurajarea mobilităţii active pentru îmbunătăţirea stării de
sănătate a cetăţenilor, asigurarea accesului facil şi nediscriminatoriu la infrastructura şi serviciile de transport, mai ales pentru persoanele cu venituri reduse sau persoanele cu nevoi speciale, asigurarea unor condiţii de călătorie de calitate ridicată pentru pasageri, inclusiv a unui program predictibil la orele de vârf şi a prioritizării transportului public, inclusiv în intersecţii, asigurarea unei reţele de trasee accesibile, sigure, directe, coezive, atractive şi confortabile pentru pietoni şi persoanele care se deplasează cu bicicleta către staţii de cale ferată, noduri intermodale şi staţii de transport public, precum şi către dotările şi echipamentele publice din teritoriu, dezvoltarea zonelor pietonale, respectiv dezvoltarea infrastructurii, dotărilor şi serviciilor pentru mersul cu bicicleta”, arată inițiatorii proiectului de lege.
PMUD mai urmărește coordonarea conectivităţii la nivel urban şi metropolitan, dezvoltarea nodurilor intermodale şi optimizarea conexiunii acestora în teritoriu, promovarea transportului logistic ecologic, minimizarea efectului de segregare şi a impactului asupra ţesutului urban şi periurban a coridoarelor de cale ferată, creşterea numărului de utilizatori pentru modurile de transport prietenoase cu mediul în detrimentul celor poluante, prin reducerea
spaţiilor de parcare/staţionare destinate acestora, utilizarea tehnologiei şi a sistemelor de transport inteligente în
gestionarea mobilităţii urbane, culegerea anuală de date statistice relevante despre obiceiurile de deplasare ale locuitorilor care să sprijine serviciile de planificare în luarea unor decizii sau prioritizarea transportului public la nivelul infrastructurii rutiere prin introducerea sau alocarea de benzi dedicate transportului public de călători, în vederea reducerii timpilor de deplasare.
„Municipiile reşedinţă de judeţ trebuie să asigure o cotă din stocul total de vehicule din categoriile M1, M2 şi M3, aşa cum sunt definite prin Regulamentul (UE) 2018/858 al Parlamentului European şi al Consiliului din 30 mai 2018 privind omologarea şi supravegherea pieţei autovehiculelor şi remorcilor acestora, precum şi ale sistemelor,
componentelor şi unităţilor tehnice separate destinate vehiculelor respective, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 715/2007 şi (CE) nr. 595/2009 şi de abrogare a Directivei 2007/46/CE, ce sunt în proprietatea acestora şi/sau care sunt utilizate la transportul public de persoane să fie reprezentată de vehicule cu emisii 0, în următoarele
procente şi termene:
până la data de 31 decembrie 2025 cel puţin 5%
până la data de 31 decembrie 2028 cel puţin 10%
până la data de 31 decembrie 2031 cel puţin 20%
până la data de 31 decembrie 2034 cel puţin 30%
până la data de 31 decembrie 2037 cel puţin 40%
până la data de 31 decembrie 2040 cel puţin 50%
Atât în zonele propuse spre urbanizare, cât şi în zonele deja urbanizate propuse spre regenerare, modurile de transport vor fi prioritizate încă de la faza de proiectare în această ordine: mers pe jos, mers cu bicicleta, transport public, autoturism personal. Tot din faza de proiectare vor fi prevăzute şi benzile dedicate transportului public de
călători. Planificarea şi proiectarea rutelor de transport public în municipiul Bucureşti şi în municipiile de rangul I trebuie să urmărească îndeplinirea următoarelor ţinte până la data de 31 decembrie 2030:
a) 90% dintre terenurile cu utilizare rezidenţială din zonele deja urbanizate sau propuse spre urbanizare să aibă acces pietonal la reţeaua de transport public
b) instituţiile de învăţământ, medicale, de îngrijire a vârstnicilor şi comunitare să fie situate pe o rază de 300 de metri faţă de o staţie de autobuz, de troleibuz, de tramvai, de tren ori metrou, existentă sau propusă
c) staţiile de autobuz, troleibuz şi tramvai din interiorul localităţilor să fie amplasate în zone atractive, la distanţă de cel mult 400 m una faţă de alta sau conform determinărilor autorităţilor contractante a serviciilor de transport public local de călători şi luând în considerare specificul geografic şi de densitate
d) cel puţin 60% din populaţie se află la mai puţin de 500 de metri distanţă de o linie de transport public unde frecvenţa maximă este de 20 de minute. Frecvenţa va fi stabilită în funcţie de numărul de călători”, se arată în proiectul adoptat de parlamentari și care acum merge la promulgare.
Este bine de știut că municipiile de rangul I au obligaţia să implementeze până la data de 31 decembrie 2027 sisteme de transport inteligente, precum sisteme de management al traficului care să prioritizeze circulaţia transportului public, sisteme de management al transportului public, sisteme de planificare a călătoriilor, sisteme de informare a călătorilor, sistemele de constatare a abaterilor, sisteme de bilete electronice, sisteme de management al parcărilor și centre de date urbane/regionale de mobilitate în format deschis, neproprietar.
Ar mai fi de precizat că municipiile reședință de județ au obligația să instituie, până la data de 1 noiembrie 2026, benzi dedicate transportului în comun, în baza prevederilor planului de mobilitate urbană durabilă pentru liniile de transport public cu o viteză medie de deplasare mai mică de 15 km/h.
Dragoș HOJDA
Link: https://ziarmm.ro/si-n-baia-mare-am-putea-avea-taxe-pentru-accesul-cu-masina-in-anumite-zone-din-oras/
- ghermanlucadanny
-
Posted:
-
Stiri, noutati, perspective
ghermanlucadanny
Programul autobuzelor si troleibuzelor in data de 1-5 Iunie 2023
În perioada 01÷05.06.2023 autobuzele și troleibuzele vor circula după următorul program:
01, 02 și 03.06.2023 - programul unei zile de sâmbătă
04 și 05.06.2023 - programul unei zile de duminică.
- ghermanlucadanny
-
Posted:
-
Stiri, noutati, perspective
ghermanlucadanny
Link: https://2mnews.ro/explicatie-de-ce-s-a-g ... ectrice/
explicatie de ce s-a gonflat cu 281.000 de lei proiectul de 53 de milioane de lei prin care municipalitatea băii mari vrea sa cumpere 11 autobuze si 5 troleibuze electrice
Link: https://2mnews.ro/explicatie-de-ce-s-a-g ... ectrice/
- ghermanlucadanny
-
Posted:
-
Stiri, noutati, perspective
ghermanlucadanny
Sursa: Urbis Baia Mare
Link: Programul de vară
Începând cu data de 19.06.2022 intră în vigoare Programul de vară al autobuzelor și troleibuzelor.
Sursa: Urbis Baia Mare
Link: Programul de vară
- ghermanlucadanny
-
Posted:
-
Stiri, noutati, perspective
ghermanlucadanny
Sursa: Urbis Baia Mare
Link: Programul de toamnă
Din data de 11.09.2023 se modifica programul de circulatie a autobuzelor si troleibuzelor URBIS
Sursa: Urbis Baia Mare
Link: Programul de toamnă
- ghermanlucadanny
-
Posted:
-
Stiri, noutati, perspective
ghermanlucadanny
Sursa: Urbis Baia Mare
Duminică 17.09.2023, între orele 7:00 – 13:00 datorită maratonului care se desfășoară în Municipiul Baia Mare, se închide complet circulația în sensul giratoriu de la Buclă. Autobuzele ale căror trasee trec prin zona respectivă vor circula deviat astfel:
Linia 1 - pe retur: Buclă - Str.Victoriei - RFN - Confstar - Canal 7;
se suspendă stația Pietrosul ;
Linia 3/11
- pe tur: Piața Revoluției - Pietrosul - B-dul Republicii -RFN - Universitate – Buclă - str.Iuliu Maniu
- se suspendă stația OJT ;
- pe retur: Unic - Albina - RFN - Confstar - Pietrosul -Piața Revoluției ;
- se suspendă stațiile Universitate și Biblioteca Județeană
Linia 4 - pe retur: Buclă - RFN - Spitalul Județean
- se suspendă stația Planetariu ;
Linia 5 - pe retur: Unic - Albina - RFN - Confstar -Pietrosul - Piața Revoluției ;
- se suspendă stațiile Universitate și Biblioteca Județeană
Linia 8 - pe retur: Buclă - RFN - Confstar - Pietrosul- Magazin Maramureș ;
Linia 9 - pe retur: Buclă – RFN - Confstar – Căminul ;
S.C. URBIS S.A Baia Mare
Sursa: Urbis Baia Mare
- ghermanlucadanny
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
ghermanlucadanny
PLAN DE ADMINISTRARE 2021-2025
Link: PLAN DE ADMINISTRARE 2021-2025
PLAN DE ADMINISTRARE 2021-2025
Analiza privind numărul de autobuze necesar funcţonării societăţii a fost făcută luând în
considerare situaţia actuală şi necesităţile privind anii 2020 - 2024.
Având în vedere dinamica serviciului care produce uzura mijloacelor de transport, starea
parcului care va rămâne în exploatare, innoirea de mijloacelor de transport va trebui continuata
după cum urmează:
- 13 autobuze solo - in anul 2022 ( aceste autobuze vor intra in exploatare
urmare a achizitiei realizata de UAT Tautii Magheraus si Baia Sprie prin POR 2014-2020 al
U.E.)
- 5 troleibuze articulate – ȋn anul 2023 – 2024 ;
- 4 autobuze articulate – ȋn perioada 2022 - 2024;
- 8 autobuze electrice 12 m
- 3 autobuze electrice 18 m
In perioada 2023-2026 autobuzele electrice si troleibuzele vor fi finantate prin PNRR
si POR. Proiectele in acest sens urmeaza a fi dezvoltate in stransa colaborare cu Municipiul
Baia Mare
- 2 microbuze - posibil de achizitionat in colaborare cu Directia de Asistenta Sociala
Baia Mare
Extinderea transportului electric este în acest moment un obiectiv important al
Administraţiei publice locale a Municipiului Baia Mare.
În anul 2019 s-a finalizat monitorizarea proiectului ”Îmbunătăţirea transportului public
urban prin extinderea reţelei de troleibuz şi a infrastructurii aferente în Municipiul Baia
Mare” – proiect depus în cadrul Programului operaţional regional 2007-2014 ( monitorizare 2019
), axa prioritară – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere, cu finanţare
din fonduri europene, care a extins transportul electric în cartierul V. Alecsandri.
Extinderea transportului cu troleibuzul şi spre cartierul Săsar, pe relaţia: injecţie str.
Lucaciu cu str. Electrolizei, str. Industriei, str. Minerilor, str. Victoriei, legarea cartierului Săsar cu
gara CFR prin bd. Decebal este o posibila dezvoltare a acestui mod de transport electric . In acest
sens este nevoie de stabilirea unei directii strategice de dezvoltare a Municipiului Baia Mare iar
apoi accesarea fondurilor necesare prin POR 2021 – 2027 de catre Municipiului Baia Mare
Link: PLAN DE ADMINISTRARE 2021-2025
📖 Pagination options