Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România

 

Topic: Modernizare CF 102 (București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Frontieră)

2 posts, 794 views
Modernizare CF 102 (București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Frontieră) PTMZ

Modernizarea liniei ferate București-Giurgiu intră în linie dreaptă, după ce proiectantul a predat Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA studiul de fezabilitate aferent etapei a doua.

”În data de 23 decembrie proiectantul a depus la CFR SA Studiul de Fezabilitate privind Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera – Etapa a 2-a. Au fost obținute toate avizele solicitate prin certificatul de urbanism și în prezent proiectul se află în procedură de obținere a Acordului de Mediu. La finalizarea lucrărilor, linia de cale ferată va fi electrificată și trenurile vor putea circula cu viteze de până la 120km/h. După modernizare, lungimea traseului va fi de 92,80 km (prin optimizarea traseului). De asemenea lungimea sectoarelor de linie dublă crește cu aproximativ 3 km până la 43,60 km. Investiția totală a proiectului este de aproximativ 3.794.947.033,56 lei fără TVA, fonduri europene nerambursabile”, a scris marți seara pe pagina sa de Facebook secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu.

Lucrările pentru modernizarea liniei ferate București-Giurgiu, etapa 1 sunt în desfășurare
Lucrările pentru prima etapă a proiectului, respectiv reconstrucția podului de peste râul Argeș de la Grădiștea și construcția altora pe o distanță de aproximativ 12 km sunt în desfășurare.

Pe 4 decembrie 2020, după mai bine de 15 ani și 19 miniștri ai Transporturilor (între timp s-au făcut 20), a fost semnat contractul pentru Podul Grădiștea, cu austriecii de la Porr Construct. Podul a fost luat de ape pe 13 august 2005, în mandatul de ministru al ceferistului Gheorghe Dobre.

De la prăbușirea podului, aflat pe prima linie de cale ferată din Principatele Române, patronii firmelor de microbuze și autocare realizează profituri la care altfel nici nu ar fi îndrăznit să spere. După un deceniu și jumătate însă, aceștia își văd veniturile amenințate, din moment ce ziua în care se va redeschide circulația feroviară se apropie.

Investiție de peste 655 milioane de lei pentru reconstruirea a patru poduri
Proiectul de investiții are o valoare totală, inclusiv TVA, de 655.187.000 lei, din care lucrările propriu-zise de construcții–montaj reprezintă 560.513.000 lei.

Vor fi reconstruite următoarele poduri de cale ferată:

– pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea, care asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia București) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi 3 deschideri de 33 m.

– pod km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.

– pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.

– pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Modernizare CF 102 (București Nord - Jilava - Giurgiu Nord Frontieră) orex

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii "Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre stațiile C.F. București Nord – Jilava – Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră", lucrare de utilitate publică de interes național
Pentru modernizarea căii ferate se va avea în vedere:
•    Modernizarea tehnică şi funcţională a infrastructurii feroviare şi a suprastructurii inclusiv a sistemelor de telecomunicaţii
•    Actualizarea tehnică şi funcţională trebuie să îndeplinească toate cerinţele relevante de interoperabilitate a infrastructurii feroviare
•    Electrificarea liniilor de cale ferată;
•    Asigurarea interoperabilităţii prin adoptarea următorilor parametri:
-    Sarcina maximă pe osie: 25 t;
-    Lungimea trenului: 750 m;
-    Ecartament nominal: 1435 mm;
-    Lungimea utilă a peronului:150 – 200 m
-    Implementarea ERTMS;
-    Viteza maximă de proiectare pentru trenurile de marfă: 100 Km/h.
(...)suma totală estimată pe anii 2023-2027 de 2.891.566 mii lei, respectiv suma de 0,00 mii lei pentru anul 2023(...)

 


Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421289 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use