Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierAutobuze, autocare, microbuze

 

Topic: Autobuze electrice

32 posts, 13363 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Autobuze electrice PTMZ

Se pare ca Automecanica ar vrea sa scoata si metrouri si tramvaie. Din ce aflam de pe Club Feroviar, pachetul majoritar al Automecanica e detinut de Serghei Glinka, un basarabean care a detinut un pachet de actiuni la Transmasholding (Rusia), grupul care are in portofoliu tramvaiele Vityaz si noile vagoane de metrou Moskva. Tot el are numele legat de actiunile Alstom in compania rusa si colaborarea franco-rusa de dinainte de razboi.

Sa vedem ce va urma.

Articolul de la Club Feroviar:
Reprezentanți ai companiei sibiene Automecanica Mediaş au lansat, la Bruxelles, primul autobuz electric produs în România. Ei promit în următorii 2-3 ani primul tren ușor de concepție românească, dar și primul metrou așijderea. Pot părea promisiuni fără acoperire, însă în spatele companiei ar sta un important om de afaceri născut în Basarabia ale cărui destine sunt strâns legate de industria feroviară rusă, respectiv TransmasHolding. Trenul de metrou românesc ar urma să apară la nivel de prototip în 2026.

Compania sibiană a demarat prezența sa cu protoptipul unui autobuz electric ce va fi expus la Busworld Europe, cea mai mare expoziţie internaţională din domeniul autobuzelor şi autocarelor, potrivit unui comunicat de presă al companiei. Ajuns la a 50-a ediţie, evenimentul are loc în acest an la Brussel Expo, în perioada 7-12 Octombrie 2023. Cei peste 500 de expozanţi vor întâmpina aproximativ 40 000 de vizitatori în cele 6 zile de desfăşurare.

Mai mulţi europarlamentari români, dar şi reprezentaţi ai administraţiei publice locale şi centrale din România au fost  plăcut surpinsi de această prezenţa românească la o expoziţie de top mondial, găzduită în Brussel şi şi-au anunţat prezenţa la expoziţie şi la standul românesc Automecanica Mediaş.

Ambasada României în Belgia, precum şi reprezentanta României la UE au salutat, de asemenea, prezenţa românească la acest târg, şi au manifestat dorinţa de a vizita expoziţia şi standul românesc.

Platforma industrială Automecanica Mediaş, fondată în 1941, cu o lungă tradiţie industrială, prin investiţiile majore din ultimul an şi un aport important de know-how, trece într-o nouă etapă, cea a producţiei de autobuze şi vehicule electrice de transport urban.
Automecanica Mediaş şi centrul său de cercetare-dezvoltare, beneficiază de o foarte bună experienţa şi know-how în acest domeniu, a atras specialişti cu o puternică experienţă internaţională, obţinând astfel realizarea unui prototip de ultimă generaţie, cu un înalt nivel calitativ şi competiţional şi un design excepţional, apreciat inclusiv de membrii companiilor competitoare, prezenţi la acest eveniment, se arată în comunicatul remis.

Trenul de metrou românesc, prototip în 2026
Chairman-ul companiei Automecanica Mediaş, Andrei Scobioala a precizat în cadrul conferinţei de presă:
“Autobuzul prezintă toate caracteristicile tehnice pe care producătorii de top din acest domeniul le-au lansat pe piaţă. Producerea lui în România va stimula dezvoltarea pe orizontală şi a altor companii şi vine în întâmpinarea conceptului European de transport verde cu un înalt grad de calitate şi eficienţa energetică şi cu o atenţie specială pentru design-ul urban de avangarda. Familia de autobuze din portofoliul Automecanica conţine toată gama de lungimi de la 6 la 18 metri. Strategia companiei pe termen scurt şi mediu este să vină către clienţi începând cu 2024 cu prototipul pentru tramvai, în 2025 prototipul electric de tren uşor de viteză şi în 2026 prototipul de metrou.”

Cine are nevoie de un metrou autohton?
Șansele de realizare a unui metrou de concepție românească par a fi foarte mici, dat fiind complexitatea ridicată a acestor produse. Apoi, piața românească nu este una foarte mare, deci cine ar mai putea avea nevoie de trenuri de metrou în afară de municipalitățile București și Cluj? Până în 2026, ultimul an în care fondurile PNRR sunt disponibile, trenurile de metrou trebuie cumpărate de către cele două municipalități.

Cine este însă în spatele companiei sibiene? Pachetul majoritar de acțiuni al companiei Automecanica Mediaș a fost preluat anul trecut de către Sergei Glinka, un om de afaceri născut în Basarabia care a ocupat poziții de conducere în industria feroviară din Rusia, printre care TransmasHolding, cel mai important fabricant de material rulant din Rusia. El s-a numărat inclusiv printre acționarii fabricantului rus. Averea lui Glinka este estimată la 650 de milioane de dolari. Operațiunea preluării Automecanica a fost anunțată public anul trecut, deci nu e niciun secret implicarea omului de afaceri.

Serghei Glinka a fost o figură cheie în afacerea de succes dintre Alstom și Transmashholding, a jucat un rol crucial între 2008 și 2010. Acest parteneriat fundamental a dus la dobândirea de către Alstom a unui pachet semnificativ (25%) din Transmashholding.

Din 2012 până în 2015, domnul Sergei Glinka a fost vicepreședinte de vânzări pentru proiectele Alstom TMH în Europa. Contribuțiile sale au condus la dezvoltarea proiectelor de metrou și a sistemelor de tramvai pe tot continentul. În 2012 Glinka a devenit acționar al celui mai mare operator rus de transport suburban de pasageri, după achiziția a 25% de acțiuni de la Căile Ferate Ruse.

Automecanica operează o unitate de producție de ultimă oră, care se întinde pe o suprafață impresionantă de 90.000 de metri pătrați. Specializată în prelucrarea de tablă, subansambluri, montare, vopsire și testare a produselor finite, Automecanica se adresează piețelor vest-europene și SUA. Pentru mai multe informații despre Automecanica, vă rugăm să vizitați site-ul lor oficial.

Surse de încredere indică faptul că Automecanica face în prezent investiții semnificative pentru a se impune ca un jucător cheie în România. Accentul lor se află în dezvoltarea diviziei de Mobilitate, care urmărește să producă local E-Bus și tramvaie, în primul rând pentru piața din România și țările învecinate.

 


Re: Autobuze electrice punmeister

Plus ramele de metrou Oka, Rusich si prototipurile Yauza in CA, toate fiind facute in perioada actionariatului Alstom.

 


SOR Andrei Andraș

Back on the road with Ganz drive

After nearly 20 years, an electric road vehicle created with the participation of Ganz engineers and specialists is waiting for official approval, so there is another chance to see the Ganz inscription on newly developed, series-produced vehicles. This vehicle is a Ganz-SOR midibus which plays a decisive role in the market of mainly the Czech Republic, but also in other European countries. The partners intend the new version of the vehicle, which is more modern in many respects than the original Czech version, primarily for the Hungarian market.

It is powered by a 120-kilowatt nominal power asynchronous traction motor driven into the rear chassis with a cardan shaft. The new battery system designed and installed in the vehicle already consists of cells with NMC technology, organized in boxes - in contrast to the original Czech version that used lithium-iron phosphate-based battery cells. The boxes connected partly in series and partly in parallel are liquid-cooled, and in terms of the entire pack, this means a solution that is almost 600 kilograms lighter, despite the approximately 30 percent larger capacity. A higher capacity naturally results in a longer range. According to experience, the EBN 8 electric bus of the Czech factory can travel 150 - 200 kilometers on a single charge, Ganz aims for 200 - 250 kilometers with the new battery system and modern drive and auxiliary operation system.

The cooling circuits in the bus naturally enable the utilization of waste heat for heating the passenger compartment and for heating and dehumidifying the driver's cab. A more significant advantage is that there is a way to raise the temperature of the batteries to the safer, optimal temperature even before leaving the site - during the cold winter period. This is of prime importance for the life of the battery pack. The manufacturer provides two options for this. The bus has a boiler on the one hand, and a diesel stove on the other. Preheating the vehicle, i.e. raising the temperature of the passenger and driver's compartment, as well as the battery system to a favorable value, can be done with the help of both - with the boiler from the external 3 × 400 volt network - even before the vehicle is put into traffic. In the continuous operation of the vehicle, heating can also be ensured both from the electrically powered boiler operated from the traction battery with zero emissions - depending on the range and battery capacity currently required by the traffic control system - and from the oil stove, which promotes a longer range.

However, the biggest novelty of the vehicle is that it can be charged with a charger with a pantograph and a CCS2 connector, in such a way that the top of the bus is not the pantograph, but only its receiving contact elements with a total weight of only 20 kilograms. The pantograph (inverse pantograph) is mounted on a charging pole as part of the OppCharge charging system, also developed by Ganz. The charging device can charge the battery pack of the midibus with a power of 180 kilowatts. The employees of GTKB Kft. believe that the pantograph fast charging option is a rational alternative for operators, and a particularly convenient option for drivers and maintenance workers.
Foto: Zsigó Róbert
0.jpg (271.63 KB; downloaded 597 times)
Foto: Zsigó Róbert
1.jpg (293.74 KB; downloaded 597 times)
Foto: Zsigó Róbert
2.jpg (293.8 KB; downloaded 597 times)
Foto: Zsigó Róbert
3.jpg (305.87 KB; downloaded 597 times)
Innotéka

 


Re: Autobuze electrice 1689

Ca design parca ar fi un TV 71 cu spatele taiat :D

 


Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze, autocare, microbuze  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421255 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use