Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierVehiculele rutiere ale viitorului - sisteme de propulsie deosebite, conducere autonomă și altele

 

Topic: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului.

121 posts, 21870 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Re: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului. Costin

The site found that hybrid vehicles had the most fires per 100,000 sales at 3474.5. There were 1529.9 fires per 100k for gas vehicles and just 25.1 fires per 100k sales for electric vehicles.

The reason why it's easy to think that electric car fires are so common is because EVs are still novel and still unknown to a large portion of the public. News and media outlets report on electric car fires more often because of its, which can make it seem like they are a common occurrence.


https://www.autoweek.com/news/a38225037/ ... v-fires/

 


Re: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului. shoppy

Trebuie raportat si cu vechimea flotei altfel cifrele sunt inutile, in lume exista milioane de masini diesel/benzina trecute binisor de perioada recomandata de exploatare de 13.5 ani si exploatate literalemente pana cand se rup in doua, iau foc sau sunt distruse in accidente.

 


Autovehicule electrice Andrei Andraș

Nu am știut unde să postez, dar poate fi de folos cuiva ACEST TABEL cu licitațiile derulate de UAT-uri pentru achiziționarea de vehicule electrice (autobuze, microbuze, troleibuze) prin Programul Național de Redresare și Reziliență.

Întrucât au apărut ca ciupercile după ploaie licitații pentru microbuze „pentru scopuri comunitare”, am decis să postez în cadrul topicelor județelor / orașelor doar licitațiile pentru autobuze, dar și pentru microbuze (Karsan e-Jest) acolo unde au destinația de înființare a serviciului de transport public local.

În tabel, ce este marcat cu roșu deschis reprezintă licitațiile finalizate (alături de furnizor și data semnării contractului), cu gri sunt licitațiile suspendate, iar în scris italic sunt licitațiile care au trecut de etapa depunerilor ofertelor și se află în diferite alte etape. Menționez că dacă licitația unui oraș apare astăzi în tabel, iar la un moment dat ea dispare, înseamnă că licitația a fost anulată.

 


Re: ZTE Granton 12m Nenea_titi

bogdan88 wrote here:
Unii au ramas blocati la idei demne de anii 2000. Daca va uitati la exponatele de la Busworld 2023, care are a avut loc saptamana trecuta, o sa vedeti ca 90% din autobuzele expuse au fost electrice. Lumea se schimba fie ca vrem noi sau nu. Viitorul in oras il reprezinta autobuzul electric. Poate ca stiti ca unul din cei mai mare poluatori dintr-un oras este transportul public (adica autobuzele, ca sa n-o mai dam cotita, ca doar tramvaiele si troleele nu polueaza). Autonomiile vor fi din ce in ce mai mari (la Busworld cred ca cea mai mare era undeva pe la 600km pentru autobuz urban), iar timpii de incarcare din ce in ce mai mici.

Tehnologia electrica este una pasageră. Că să știi și tu, automobilul electric ca și autobuzul electric există din momentul în care atât motorul electric cât și automobilul au apărut. Automobilele electrice sunt poluante prin:
- Producția și scoaterea din uz a bateriilor
- Generarea de curent pentru a le încărca (dacă arzi cărbune și petrol ca să produci energie, dacă faci un bilanț al amprentei de carbon în aceași perioadă, ieși mai rău).
Nu mă mai lua cu China, trei sferturi din mașinile chinezești ard ca o cârpă înmuiată în benzină, apoi majoritatea sunt degeaba.

Germania, regretă achiziția de electrice. În vest eu nu prea am văzut electrice... și am fost în țări dezvoltate...

Lucrez în domeniu...toate sunt momentan niște prototipuri...

În fine, nu mai intru în polemici cu tine.

O zi de 18 octombrie frumoasă.

 


Re: ZTE Granton 12m Costin

Aceste opinii sunt complet nefundamentate si efectiv gresite. Poate ar fi bine ca daca tot ai revenit pe forum, sa iti insusesti regulamentul si sa iti moderezi aruncatul in toate directiile cu opinii prezentate drept adevaruri absolute: "Germania regreta", "sunt prototipuri", "nu sunt deloc prin vest" etc, astea sunt prostii. Mai multa atentie la regulament si conduita, ca nu suntem pe facebook unde poti arunca orice idee drept adevar absolut ca "lasa ca stiu eu".

Cu aceasta ocazie iei si primul avertisment pentru incalcarea punctului I.7 din regulament.

 


Re: ZTE Granton 12m shoppy

Daca masina pe baterii polueaza cu producerea bateriei si producerea energiei electrice atunci si masina diesel polueaza cu producerea motorului/cutiei de viteze si rafinarea petrolului in motorina.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: ZTE Granton 12m ADK

Nu știu cât sunt în general mașinile electrice niște prototipuri, judecând că destule dintr-un singur model au luat foc, altele nu. Este posibil să fi avut loc o asamblare greșită/izolație fugită sau deteriorată pe undeva, nu mă pricep, e drept că nu știu dacă chiar toți producătorii au trecut și la varianta electrică, atunci e relativ normal s-o mai fi dat în bară.

Aparent ce au scos marii producători s-au dovedit a fi în mare eficiente. Este normal să existe poluare în general (fabrici, reciclezi, pui un vehicul cu motor termic în mișcare etc, n-ai cum altcumva, altfel totul ar sta pe loc), dar nu este normal ca aceasta să crească mai ales în locurile aglomerate, că nu face bine sănătății. Pentru autovehiculele termice s-ar fi găsit un înlocuitor pe viitor, însă tehnologia mai trebuie să avanseze ca să fie foarte practice (autonomie mai multă, curent și producția de baterii mai ieftină, mentenanță și tot ce ține de stațiile de încărcare puse bine la punct, ca să nu existe probleme cu suprasolicitarea etc). Altfel vine o mare problemă...

Din 2035, dacă se planifică a se fabrica doar vehicule electrice, cel puțin instituțiile publice cum și le vor permite la prețuri extrem de exorbitante? Nu știu dacă o să existe permanent tot felul de fonduri. Autobuze, camioane de salubritate etc, ce să mai zic de vehicule agricole, mi-e greu să cred că puțin peste 10 ani orice utilaj va fi doar electric. Sunt destui care la momentul actual își permit doar vehicule rulate, diesel sau măcar hibrid, electricele se pun problema bateriilor care sunt niște materiale uzabile, scumpe de înlocuit pentru că trebuiesc produse altele similare, se folosesc diverse materiale și să nu ajungem în stadiul în care mașina va fi la fel de bună de aruncat ca și un smartphone...

 


Re: ZTE Granton 12m shoppy

Anunturile acestea "peste x ani se va face nustiuce" sunt in principal pentru investitori, pentru cotatiile la bursa, nu trebuie luati in seama cei care agita si inflameaza oamenii de rand ca le spun ei secretul pe care altii nu li-l spun, si cand s-a intrat in UE se spunea ca nu o sa-si mai permita oamenii masini, ca pasionatilor o sa li se confiste masinile de epoca, si uite ca nu s-a intamplat.

 


Re: ZTE Granton 12m Nenea_titi

shoppy wrote here:
Daca masina pe baterii polueaza cu producerea bateriei si producerea energiei electrice atunci si masina diesel polueaza cu producerea motorului/cutiei de viteze si rafinarea petrolului in motorina.


Pe scurt: poluare e în ambele cazuri. Depinde cum gestionezi. Dacă ai numai mașini electrice dar ești obligat să arzi cărbune și petrol că să le încarci, nu ai făcut absolut nimic. Dacă te folosești de Hidrocentrale ajutate de Eoliene și Solare, atunci poate. Dar și așa, tot e necesar să arzi ceva că să susții sistemul energetic.

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Vehiculele rutiere ale viitorului - sisteme de propulsie deosebite, conducere autonomă și altele  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421263 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use