Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expres

 

Topic: A9 (Timișoara - Moravița)

9 posts, 2116 views
A9 (Timișoara - Moravița) PTMZ

Analiza multicriterială a studiului de fezabilitate pentru Autostrada Timișoara - Moravița (circa 70 de km lungime) a fost finalizată și a fost stabilit traseul, potrivit ministrului Transporturilor Cătălin Drulă.

„Acum pot începe investigațiile de teren și proiectarea detaliată. În cadrul proiectului, au fost cercetate 11 variante de traseu. Toate au fost comparate în cadrul analizei multicriteriale, pe baza unor norme economice și de mediu – 70% a contat criteriul economic și 30%, cel de mediu”, a explicat ministrul Transporturilor.
traseutm.jpg (113.15 KB; downloaded 2085 times)

Potrivit lui, pe primul loc se află, la mare distanță de celelalte alternative de traseu, varianta 5 (85 de puncte din 100, în timp ce a doua clasată a avut 54 de puncte).

„Varianta 5 propune o rută care se desprinde din A1 în zona Remetea Mare, continuă în paralel cu centura Timișoara Sud până în zona Giroc, unde va fi realizat un drum de legătură cu această centură. De acolo, traseul merge spre sud, pe ruta Jebel – Opaița – Stamora Germană – Moravița, până la granița cu Serbia”, a detaliat Cătălin Drulă.

Astfel, se dă startul fazei a doua a studiului de fezabilitate care implică investigații detaliate de teren (studiile geotehnic, arheologic, topografic, mediu) și care va fi gata în primăvara anului viitor, potrivit șefului Transporturilor.

El a adăugat că anul acesta proiectul beneficiază de alocări de 4,9 milioane de lei de la bugetul de stat, din fonduri europene.

A9 Timișoara – Moravița este crucială pentru conexiunea vestului țării cu Serbia și, mai departe, la rețeaua rutieră din Balcanii de Vest, respectiv din sudul Europei.

24 de luni pentru studiul de fezabilitate
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat anul trecut contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii Timişoara – Moraviţa care se va continua către Pancevo, în Serbia. Valoarea contractului depăşeşte nouă milioane de lei.

Licitaţia a fost câştigată de asocierea Search Corporation SRL – Egis Romania SA. 85% din bani vin de la Uniunea Europeană, prin Fondul de Coeziune, iar 15 procente reprezintă contribuţia CNAIR.

Acesta este primul pas concret pe care autorităţile de la Bucureşti îl fac pentru realizarea unei conexiuni de mare viteză cu ţara vecină. Durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate va fi de 24 de luni, potrivit anunţului din platforma de achiziţii publice SEAP.

Sursa: Economica

 


Re: A9 (Timișoara - Moravița) PTMZ

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Timiş, Alexandru Proteasa, a anunţat, miercuri, că s-a reuşit schimbarea traseului autostrăzii Timişoara-Moraviţa, care trecea prin casele locuitorilor din două comune aflate pe traseul schiţat pe hârtie la Ministerul Transporturilor.

„Am reuşit să schimbam traseul autostrăzii Timişoara – Moraviţa, cel care trecea peste casele locuitorilor din Moşniţa şi Bucovăţ. Traseul 5, anunţat de ministrul Transportului ca fiind unul final, a fost contestat de Consiliul Judeţean şi de primăriile localităţilor afectate, iar rezultatul este unul la nivelul aşteptărilor. CNAIR şi societatea (…) a trimis spre analiză un nou traseu care ţine cont de realitatea din teren şi nu mai afectează sute de gospodării. Pentru a susţine noul traseu care să întrunească cerinţele tuturor UAT-urilor impactate, am convenit ca până la sfârşitul lunii aprilie să fie trimise către proiectant toate posibilele constrângeri identificate pe noul traseu propus”, afirmă Alexandru Proteasa, pe pagina de Facebook.

Administraţia judeţului Timiş şi primari comunali i-au înaintat, săptămâna trecută, un memoriu ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, în care i-au cerut acestuia să revizuiască traseul viitoarei autostrăzi care va conecta Timişoara cu Belgradul şi care, în prezent, pe hârtie, trece prin zeci de locuinţe deja construite şi intabulate.

„Este important să înţelegem că actualul traseu trece prin locuinţele oamenilor şi care a creat foarte multă panică în localitate. Sunt deja foarte multe planuri urbanistice avizate afectate de acest traseu, sunt sute de locuinţe deja construite, intabulate şi nu putem agrea acest traseu. Planul urbanistic aprobat este din 2005. Suntem de acord cu această autostradă, dar nu să treacă prin casele oamenilor”, spunea, în acel context, primarul comunei Moşniţa Nouă, Florin Octavian Bucur.

Primarul comunei Bucovăţ, Gheorghe Pop, a subliniat că a fost depus un memoriu semnat de 100 de cetăţeni, care reprezintă aproximativ 10% din populaţia comunei, pentru că această autostradă (A9) trece prin patru case şi pe lângă altele 70, afectându-le grav structura de rezistenţă.

„Trebuie găsită o altă variantă, care să nu-i pericliteze pe locuitori nici în privinţa sănătăţii, a liniştii şi a noxelor care vor rezulta din trafic”, a afirmat Gheorghe Pop.

Sursa: Economica

 


Re: A9 (Timișoara - Moravița) PTMZ

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat vineri că va efectua în primăvară o vizită în Serbia pentru semnarea unui acord bilateral în vederea conectării celor două țări cu o șosea de mare viteză. După semnarea acestui acord, proiectul Timișoara - Moravița va intra în linie dreaptă, potrivit șefului Transporturilor.

„Prima temă, și o consider cea mai importantă, e cea legată de Timișoara – Moravița. Astăzi de dimineață a fost o întâlnire a grupului de lucru româno – sârb la Moravița. Din partea română, delegația a fost condusă de secretarul de stat Foghiș, au fost reprezentanți de la CNAIR, ai Ministerului Transporturilor care au responsabilitate proiectele europene, de asemenea reprezentanți ai DRDP-ului de aici. Vă spuneam că mai există câteva puncte care trebuie depășite astfel încât acest proiect să intre pe făgașul normal, să putem să facem licitația pentru execuție și acest proiect să intre în etapele următoare. S-au depășit majoritatea punctelor care erau cu semnul întrebării, urmează ca în următoarele două săptămâni să se finalizeze acordul bilateral România – Serbia, astfel încât cu ocazia vizitei pe care o voi avea undeva la sfârșitul lunii martie, începutul lunii aprilie la Belgrad să pot să semnez acest acord bilateral cu omologul sârb, iar ultimele semne de întrebare legate de realizare a acestui proiect să fie înlăturate. Odată cu semnarea acordului bilateral, putem intra în linie dreaptă pentru realizarea acestui proiect”, a declarat Grindeanu vineri la Timișoara.

Studiul de fezabilitate pentru Autostrada Timișoara – Moravița trebuie finalizat în toamnă, după care urmează licitația pentru proiectare și execuție, declara în ianuarie la Timișoara vicepremierul și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. El mai spunea atunci că este necesară o discuție în acest sens cu omologul sârb.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat pe 4 martie 2020 contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii Timișoara – Moravița cu Search Corporation. Valoarea contractului pentru cei 73,33 kilometri este de 8,73 milioane de lei, fără TVA.

Termenul inițial de finalizare urma să fie 4 mai 2022, însă în septembrie anul trecut a fost prelungit prin act adițional până pe 30 august 2022, potrivit informațiilor de pe site-ul CNAIR.

Sursa: Economica

 


Re: A9 (Timișoara - Moravița) orex

Autostrada Timișoara -Moravița -Belgrad : Guvernele României și Serbiei semnează joi protocolul pentru execuția autostrăzii /Contractul pentru Studiul de Fezabilitate prelungit cu aproape un an
Guvernele României și Serbiei semnează joi seară, la Prefectura Timiș un acord pentru execuția Autostrăzii Timișoara -Moravița ( A 9). Acordul este necesar pentru că, de la punctul de trecere a frontierei Moravița, șoseaua se va continua spre Belgrad, implicit urmează să fie amenajată o nouă vamă ceea ce înseamnă un proiect transfrontalier. Pentru tronsonul din România, de la Timișoara la Moravița drumul de mare viteză are o lungime estimată de 73 km. și este în etapa de realizarea a Studiului de Fezabilitate, contractul cu proiectantul Search fiind prelungit până în 8 februarie 2023, față de termenul inițial din contract mai 2022.

La începutul anului, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța că până la Timișoara profilul va fi de autostradă față de prima variantă : drum expres cu o singură bandă până la Voiteni, adică pe aproape jumătate din traseu ( detalii aici).

Autostrada A 9 Timișoara -Moravița se desprinde din A1 la nodul rutier de la Remetea Mare și merge paralel cu Drumul Național 59, notează CNAIR :

,,Autostrada Timișoara – Moravița (A9) va avea 73,33 de kilometri și se va desprinde din A1, în zona Remetea Mare, continuând prin Giroc și Jebel. Prestarorul contractului care trebuie finalizat în luna martie 2023 este Asocierea Search Corporation SRL – EGIS Romania SA. Continuă investigatiile geotehnice pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției Autostrăzii Timișoara – Moravița! Investigațiile geotehnice sunt executate în vederea stabilirii exigențelor proiectării pentru structurile majore și a parametrilor de dimensionare a soluțiilor tehnice și a structurilor, avându-se în vedere o caracterizare geologică a solului cu un grad de încredere ridicat asupra viabilității traseului optim recomandat, soluțiilor tehnice și structurilor definite în cadrul Studiului de Fezabilitate, în vederea eliminării riscurilor geotehnice aferente.”

 



Re: A9 (Timișoara - Moravița) orex

"Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timisoara-Moravita"
COMPANIA NATIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., in calitate de Beneficiar si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii in calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat in data de 23.06.2022, Actul Aditional nr.2, la Contractul de Finantare nr. 41/20.08.2019, pentru proiectul: "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timisoara-Moravita".

Prin semnarea Actului Aditional nr.2 se modifica urmatoarele conditii importante:

Art.I. La Conditii Generale, Articolul 2 - Durata contractului si perioada de implementare a proiectului, alin. (2): "Perioada de implementare a Proiectului este de 50 de luni, respectiv intre data 01.11.2019 si data 31.12.2023 la care se adauga, daca este cazul, si perioada de desfasurare a activitatilor proiectului inainte de semnarea Contractului de Finantare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor."
Cod proiect:126414.

Proiect cofinantat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

 


Re: A9 (Timișoara - Moravița) orex

A9 Timișoara – Moravița
În luna iunie, la Timișoara, am semnat acordul dintre România și Serbia pentru stabilirea conexiunii autostrăzii Timișoara – Moravița cu drumul de mare viteză Belgrad – Vatin.
Elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției autostrăzii  Timișoara – Moravița se află în derulare și va fi finalizat în aceasta toamnă.
A fost finalizată analiza multicriterială 2, pentru definitivarea traseului.
A fost obținut certificatul de urbanism iar în prezent se realizează investigații geotehnice.
În 2023 se va lansa licitația și pentru construcția acestei autostrăzi.

 


Re: A9 (Timișoara - Moravița) orex

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea Acordului între Guvernul României şi Guvernul Republicii Serbia privind stabilirea detaliilor pentru conexiunea între Autostrada Timișoara–Moravița (RO) și Autostrada Belgrad - Vatin (RS), semnat la Timișoara, la 23 iunie 2022
Legătura Timișoara – Moravița, conectează partea de vest a țării cu Belgrad și regiunea centrală din Republica Serbia și, mai departe, cu sudul Europei (Croația, Slovenia, nordul Italiei, sudul Franței), prin Autostrada E70.
Segmentul rutier Timișoara – Moravița face parte din rețeaua TEN-T centrală de pe teritoriul României și, conform Master Planului General de Transport al României (MPGT), aprobat prin HG nr.666/2016, urmează să se conecteze la coridorul IV Pan-European prin legătura acestuia cu Autostrada Transcarpatica A1 (Nadlac-Timișoara-București-Constanța).
În acest context și având în vedere faptul că, pentru asigurarea unui trafic fluent și a unei continuități în punctele de trecere a frontierei, este necesar ca la interconectarea tronsonului autostrăzii Timișoara- Moravița  de pe teritoriul României cu tronsonul autostrăzii Belgrad - Vatin (RS),  de pe teritoriul Republicii Serbiasă fie corelate atât tipul de platformă cât și punctele de intersecție cu linia de frontieră ale legăturilor de infrastructură rutieră, se impune încheierea unui acord interguvernamental.
În cazul părții române, necesitatea reglementării lucrărilor de infrastructură transfrontaliere printr-un acord internațional rezidă în temeiul prevederilor art.15 al Ordonanței de Urgență nr.105/2001 privind frontiera de stat a României, în conformitate cu care „regulile de exploatare şi întreținere privind podurile, căile ferate şi rutiere, liniile de comunicații şi apele care intersectează linia frontierei de stat ori au ax comun cu aceasta sunt stabilite prin acorduri, convenții şi înțelegeri încheiate de statul român cu statele vecine”.
În considerarea acestor aspecte, partea română a elaborat proiectul „Acordului între între Guvernul României şi Guvernul Republicii Serbia privind stabilirea detaliilor pentru conexiunea între Autostrada Timișoara–Moravița (RO) și Autostrada Belgrad - Vatin (RS).
Textul proiectului de Acord a fost aprobat de partea română în cadrul ședinței de guvern din data de 16 iunie 2021, prin Memorandul privind aprobarea negocierii și semnării „Acordului între Guvernul României şi Guvernul Republicii Serbia privind stabilirea detaliilor pentru conexiunea între Autostrada Timișoara–Moravița (RO) și Autostrada Belgrad - Vatin (RS)”

 


Re: A9 (Timișoara - Moravița) orex

„Proiectare si executie Autostrada Timisoara – Moravita- Sector granita”
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și  depus, in data de 20.09.2023 Aplicatia de Finanțare pentru proiectul „Proiectare si executie Autostrada Timisoara – Moravita- Sector granita” in vederea obtinerii unui grant alocat prin prin CEF-T-202-MILMOB —LUCRARI  (CEF 2 Transport – Adaptarea retelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila- aparare; Pachetul Mobilitate Militara). CEF 2 - Pachetul de mobilitate militară promovează acțiuni care contribuie la adaptarea infrastructurii de transport pentru a permite deplasarea trupelor și echipamentelor militare.

Obiectivul general al proiectului este : construirea unei noi infrastructuri de transport amplasate pe rețeaua TEN-T din România, precum și a conexiunii transfrontaliere dintre România și Serbia, pentru a asigura un trafic rutier fluid și o stare tehnică corespunzătoare, în conformitate cu cu reglementarile in vigoare.

Obiectivul specific al proiectului este: construirea unei autostrăzi cu 2x2 benzi de circulatie, conform prezentului formular de cerere, parte a Rețelei Centrale TEN-T, pentru utilizarea dublă a infrastructurii de transport, în scopul îmbunătățirii atât a mobilității civile, cât și a celor militare.

Lungimea totală a autostrăzii este de 2,1 km. Proiectul mai include 3 poduri, 1 nod rutier, 1 centru de intretinere si 1 punct de frontiera cu o suprafata de 29 de hectare.

Implementarea proiectului va conduce la îmbunătățirea condițiilor de trafic, la reducerea costurilor de exploatare a vehiculelor, precum și la o reducere semnificativă a timpului de călătorie.

Valoarea totală a proiectului este de 266.582.203,00 Euro din care contributia Uniunii Europene este de 133.291.101,50 Euro .

Nr. Proiect: 101157746.

Durata proiectului: 36 de luni.

 


Home page  • 
Parent forum: Lucrări la autostrăzi și drumuri expres  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421255 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use