Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splaiul Unirii - Șos. Vitan-Bârzești (2010 - 2023)

 

Topic: Stiri si articole din presa

52 posts, 29915 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri si articole din presa abc_XC

Cumunicat de presa PMB: http://www.pmb.ro/pmb/comunicate/presa_com.php?msj=7455
PMB:  Lucrarile la obiectivul de investitii Strapungere b-dul Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu,  etapa I, se apropie de final

Primaria Municipiului Bucuresti a dat ordinul de incepere pentru realizarea lucrarilor necesare finalizarii obiectivului de investitii Strapungere b-dul Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu, etapa I, respectiv iluminatul public, iluminatul arhitectural, semaforizarea intersectiilor si amplasarea separatoarelor de flux din beton, lucrari care nu au fost prinse in contractul initial.

Primarul General, Gabriela Firea: „Putem spune astazi ca am reusit sa deblocam in totalitate acest obiectiv extrem de important pentru traficul din Capitala iar, in prezent, nu mai exista niciun impediment pentru ca aceasta lucrare sa poata fi data in folosinta pana la sfarsitul acestui an. Strapungerea b-dul Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu este inca unul dintre proiectele majore ale Capitalei pe care, la preluarea mandatului, le-am gasit complet blocate, cu mari intarzieri in ceea ce priveste termenele de executie. In aceeasi situatie se gaseau proiecte precum Pasaj Piata Sudului, finalizat in vara anului 2017 sau Strapungere Ciurel - Nod Rutier Virtutii, aflat acum intr-un stadiu avansat de executie”.
Valoarea lucrarilor de iluminat, semaforizare si amplasare separatoare este de 6.970.435,44 lei, fara TVA.

Reamintim ca lucrarile la acest obiectiv au fost demarate in anul 2007, proiectul fiind blocat ca urmare a intarzierilor legate de obtinerea autorizatiilor necesare si de realizarea exproprierii terenurilor.
Mai mult decat atat, din contractul de baza, a fost omisa contractarea anumitor tipuri de lucrari, printre care: iluminat public, semaforizare si amplasare separatoare.

O alta problema a reprezentat-o suprainaltarea liniilor de inalta tensiune ce apartin Transelectrica si Enel, in vederea asigurarii gabaritului de siguranta pe rampa de urcare/coborare pasaj.
Pentru suprainaltarea liniilor de inalta tensiune, Primaria Municipiului Bucuresti a realizat in 2018 studiul de coexistenta in vederea executarii acestor lucrari. Ulterior, in luna octombrie 2018, Municipiul Bucuresti a semnat doua contracte cu detinatorii retelelor de energie electrica, respectiv Transelectrica SA si Enel, in urma carora cei doi operatori au declansat procedurile pentru a achizitiona serviciile de proiectare si executie a lucrarilor necesare. In acest moment, Transelectrica SA si Enel se afla in faza analizei de oferte, in vederea desemnarii unui castigator.

Avand in vedere necesitatea finalizarii acestui obiectiv intr-un timp cat mai scurt, lucrarile mentionate mai sus, iluminat, semaforizare, amplasare separatoare si suprainaltare linii de inalta tensiune se vor derula in paralel.
Mentionam ca, in prezent, lucrarile la obiectivul Strapungere b-dul Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu, etapa I sunt realizate in proportie de 98%.
Reamintim ca la inceptul acestui an, Primaria Municipiului Bucuresti a aprobat indicatorii tehnico-economici si pentru Etapa II a acestui proiect.
In prezent, se lucreaza la proiectul tehnic si la elaborarea unei hotarari de Guvern pentru transferarea unui teren aflat in administrarea MAPN, in vederea demararii lucrarilor.
Proiectul prevede realizarea, pe o lungime de 1,3 km, a 6 benzi de circulatie (3 benzi pe sens). De asemenea, se vor amenaja trotuarele si statiile de autobuz si se vor devia/reloca retelele de utilitati.

 


Re: Stiri si articole din presa TibiV

https://clubferoviar.ro/strapungerea-nicolae-grigorescu-splai-dudescu/

10 februarie 2020
Secretarul general al Guvernului, Antonel Tănase, a vizitat luni Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu, care va face parte din viitoarea linie de tramvai Berceni-Pipera.

Vizita a avut loc la șantierul unde se lucrează la supraînălțarea liniilor electrice aeriene de înaltă tensiune aflate deasupra podului peste râul Dâmbovița.

Lucrările pentru mutarea liniilor electrice aparținând Transelectrica SA și E-Distribuție Muntenia SA au o valoare totală de peste 4,8 milioane de lei fără TVA, urmând să fie finalizate până la data de 31 martie 2020.

„Guvernul României acordă o mare atenție finalizării la timp a acestui proiect important pentru bucureșteni și avem încredere în profesionalismul echipelor care lucrează pentru realizarea acestuia în condiții de siguranță”, a declarat Antonel Tănase.

Gradul de complexitate a lucrărilor este unul ridicat, întrucât Stația Electrică 400/220/110 kV București Sud, din imediata vecinătate a obiectivului rutier, are un rol important în alimentarea cu energie electrică a Capitalei, precizează Transelectrica, într-un comunicat de presă dat publicității luni după amiază. “Prioritatea noastră este siguranța în funcționare a Sistemului Electroenergetic Național și continuitatea în alimentare cu energie electrică a tuturor consumatorilor din zona Capitalei. Transelectrica tratează cu maximă seriozitate și responsabilitate aceste lucrări și depunem toate eforturile pentru finalizarea lor în timpul cel mai scurt posibil, în condițiile în care am fost nevoiți în toamna anului trecut să modificăm amplasamentul unui stâlp ca urmare a identificării în timpul lucrărilor a unei rețele de utilități, care nu era prevăzută în planuri, ceea ce a atras întârzieri față de termenul inițial, care era decembrie 2019”, a declarat Cătălin Nițu, președintele Directoratului Transelectrica. El a precizat că în această perioadă sunt programate mai multe întâlniri ale tuturor entităților implicate pentru coordonarea acțiunilor executantului și ale operatorilor de rețea, astfel încât lucrările să poată fi realizate în condiții de siguranță și de continuitate în alimentarea cu energie electrică.

Contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor a fost încheiat în luna iunie 2019.

Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu e gata, dar nu poate fi utilizată

Când au început lucrările, în 2010, pe vremea fostului primar general Sorin Oprescu, Primăria Capitalei nu a realizat că trebuie mutate firele de înaltă tensiune din zonă. Altfel, podul de 400 de metri peste Dâmbovița este finalizat, însă dacă treci cu mașina pe el riști să se formeze un arc electric.

În noiembrie 2016, reprezentanții Primăriei Capitalei, condusă de Gabriela Firea, spuneau că podul este aproape gata și lucrările se vor finaliza în șase luni. Lucru care nu s-a întâmplat nici acum. În luna februarie 2019, oficialii Transelectrica promiteau că vor începe o procedură de achiziție publică pentru proiectarea și executarea lucrărilor de supraînălțare a firelor de înaltă tensiune.

 


Re: Stiri si articole din presa Costin

Avand in vedere ca a fost un proces urmarit de multi, am decis sa realizam un timelapse cu lucrarile de inaltare a LEA, pe baza imaginilor postate de voi :)
Cu multumiri pentru TibiV, danutzu_2910, Linia 43 si cris_m.



 


Re: Stiri si articole din presa danutzu_2910

Da, este binevenit un timelaps...  :bere:

 


Re: Stiri si articole din presa subway guru

Obstacolul a fost ridicat:
https://clubferoviar.ro/strapungerea-ni ... dudescu-2/
Transelectrica a anunțat luni dimineață finalizarea lucrării de supraînălțare a liniilor electrice aeriene de înaltă tensiune peste podul ce face parte din Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu, proiect care are prevăzută și o viitoare linie de tramvai.

 


Re: Stiri si articole din presa survola

Avem un komunikat de la Primaria Generală:

De sâmbătă se va circula pe pasajul Nicolae Grigorescu! Se fac ultimele teste, folosind camioane de mare tonaj

Străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu a fost finalizată. În aceste zile au loc ultimele teste dinamice ale podului peste râul Dâmbovița, folosind camioane de mare tonaj.

Primarul General, Gabriela Firea: „Acest obiectiv de investiții se numără printre proiectele de infrastructură pe care le-am găsit, în 2016, complet blocate! Sâmbătă, 11 iulie, acesta va fi deschis traficului rutier!

Lucrările au început în urma cu zece ani, dar primele intenții legate de acest proiect datează de acum 13 ani.
Finalizăm toate marile proiecte pe care le-am preluat în 2016.
În anul 2016, pentru acest obiectiv de investiții nu erau făcute exproprierile necesare, iar studiul de fezabilitate era prost întocmit și nu ținea cont de toate condițiile din teren. Nu s-au luat în calcul nici măcar liniile de înaltă tensiune din zonă.
Am dispus relocarea tuturor rețelelor, finalizarea exproprierilor, întocmirea unui studiu de coexistență între Enel și Transelectrica și încheierea unui contract de proiectare și execuție prin care să se înalțe liniile de tensiune. De asemenea, având în vedere că din proiectul tehnic lipseau semaforizarea și iluminatul public am contractat și finalizat aceste lucrări. Prin deschiderea traficului pe acest pasaj mai facem un pas în ce ne-am propus: să unim Nordul cu Sudul Capitalei.”

Străpungerea Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu a presupus lărgirea bulevardului Nicolae Grigorescu la trei benzi pe sens, construirea unui pasaj peste Dâmbovița și a două poduri la nivelul solului peste râu. Proiectul are o lungime totală de 2,4 kilometri, numai podul de 141 de metri fiind cel mai lung existent peste râul Dâmbovița.
Lucrările la prima etapă au fost realizate de asocierea Delta ACM – Eurovia - Search și au costat aproape 20 de milioane de euro.

Consilierul Primarului General, Marius Coaje: "Pentru a fi complet, acest proiect are nevoie și de etapa a doua care înseamnă lărgirea la trei benzi pe sens a străzii Iuliu Hațeganu, între pasaj și Calea Vitan. A fost întocmit studiul de fezabilitate, au fost aprobați indicatorii tehnico-economici și s-a stabilit culoarul de exproprieri. Avem proiectul tehnic și așteptăm predarea unui teren de la Ministerul Apărării Naționale".
Noua arteră va avea o lungime de 1,3 kilometri, 6 benzi și 3 stații de autobuz. Lucrările se estimează că vor costa aproape 15 milioane de euro.

Ionel Pirpiliu, Delta ACM: "Primăria Capitalei ne-a ajutat foarte mult în deblocarea acestui proiect, în relația cu celelalte instituții, cum ar fi Transelectrica. Aș vrea să menționez că, de la Revoluție, după pasajul Basarab, acest proiect e cel mai amplu realizat în București - compus din două poduri și un pasaj peste Dâmbovița - ce creionează un inel sud-est, vizavi de inelul sud-vest, făcut de Pasajul Basarab".

Eugen Ghiță, reprezentantul Consitrans, consultantul proiectului: "Pe lângă cele menționate de constructor au fost alte probleme ale rețelelor de utilități din zona, și anume RADET, Enel care au avut o rețea de cabluri care a necesitat relocare.

Obiectul principal a fost supraînălțarea rețelei Transelectrica, pe care, cu ajutorul Primăriei Capitalei, am reușit să îl realizăm! Am făcut și studiul de coexistență între Enel și Transelectrica, astfel încât, în decurs de 6 luni s-a realizat supraînălțarea, lucru ce a permis finalizarea rampei pasajului și darea în folosință a întregului obiectiv".

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa V2A

Sursa: Facebook - Stelian Bujduveanu
🏗️🛣️ Demarăm lucrările pentru etapa a II-a a proiectului Străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu, Km 2+400 – Intersecția Calea Vitan Bârzești
Punte de legătură între sectoarele 3 și 4.
_____
Strada Iuliu Hațieganu (care în prezent are doar 2 benzi de circulație, câte una pe sens) va fi lărgită la 6 benzi, câte 3 pe fiecare sens.
Această arteră va crea o legătură utilă între sudul și estul capitalei, fluidizând traficul între cartierele din sectorul 3 și 4.
În plus, această arteră va fluidiza accesul rutier spre autostrada soarelui, degrevând semnificativ traficul de pe centura Bucureștiului, în zona autostrăzii A2.
Această lucrare reprezintă etapa a II-a a proiectului Străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu, Km 2+400 – Intersecția Calea Vitan Bârzești.
În etapa I a avut loc lărgirea bulevardului Nicolae Grigorescu la trei benzi pe sens, construirea unui pasaj peste Dâmboviţa şi a două poduri la nivelul solului peste râu.
_____
Finalizarea acestei investiții înseamnă:
-> reducerea semnificativă a poluării
-> creșterea siguranței traficului auto și pietonal

-> o legătură utilă și fluidizarea traficului între sudul și estul capitalei
-> o punte de legătură importantă între sectoarele 3 și 4 ale Bucureștiului.
Autorizația de începere a lucrărilor este emisă. Ne apucăm de treabă!
245691886_1042961759808649_6391026211443014730_n.jpg (868.67 KB; downloaded 2190 times)

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa V2A

PMB a propus Consiliului Local Sector 4 să preia Str. Iuliu Hațieganu din administrarea CGMB. Ulterior, CLS 4 a înaintat un proiect de hotărâre privind solicitarea preluării în administrare a Str. Iuliu Hațieganu de la CGMB pentru lucrările de lărgire, preluării documentației deja făcute, dar și pentru asocierea cu Sectorul 3, având în vedere costurile mari ale lucrărilor.
https://ps4.ro/wp-content/uploads/2022/0 ... 2022.pdf
Proiect hotărâre.jpg (188.27 KB; downloaded 1735 times)

af-pr-nr.63-28.03.2022.pdf
af-pr-nr.63-28.03.2022.pdf (159.11 KB; downloaded 77 times)

 



Re: Stiri si articole din presa ByOnu

LUCRARE FINALIZATĂ ÎN 60 DE ZILE. A FOST DESCHIS TRAFICUL PE NOUL BULEVARD IULIU HAȚIEGANU

01.09.2023

 
Primăria Sectorului 3 a redat, astăzi, circulației rutiere strada Iuliu Hațieganu, finalizând în doar 60 de zile lucrările de supralărgire a arterei de circulație de la două la patru benzi. 

Primarul Sectorului  3, Robert Negoiță a dispus deschiderea circulației și a explicat că este un demers pentru normalitate în condițiile în care Bucureștiul este printre cele mai aglomerate și poluate orașe ale lumii.

„Am promis că vom finaliza această lucrare în 60 de zile și ne-am ținut de cuvânt. Acum se circulă normal pe această stradă și suntem încântați că putem face astfel de lucrări de mare complexitate într-un timp atât de scurt. Bucureștiul are nevoie de astfel de lucrări pentru a reduce timpul de trafic și inclusiv poluarea”, a declarat primarul Robert Negoiță.

Strada Iuliu Hațiganu care face legătura între Sectoarele 3 și 4 era, până nu demult, un drum cu două benzi pe care se circula cu mare dificultate la orele de vârf. Așadar, Primăria Sectorului 3 a demarat lucrări de supralărgire pentru a transforma această stradă într-un bulevard așa cum este normal să fie o cale de acces ce leagă două sectoare ale Capitalei. În doar două luni, strada Iuliu Hațieganu a devenit o cale de acces cu patru benzi pe care acum se circulă în condiții normale.

Lucrarea a presupus realizarea a 18.900 mp de cale rutieră, construirea de trotuare cu pavaj, dar și spațiul verde adiacent ce urmează a fi amenajat în perioada următoare. Costul total al acestei lucrări a fost de 8.836.400,39 lei.

 


Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splaiul Unirii - Șos. Vitan-Bârzești (2010 - 2023)  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421266 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use