Transportul feroviar în RomâniaPrezentări și discuții - material rulantRame electrice și automotoare

 

Topic: Automotoare diesel clasa 648 (Alstom Coradia LINT ex. Abellio NRW) ale Transferoviar Călători

29 posts, 7816 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Automotoare diesel clasa 648 (Alstom Coradia LINT ex. Abellio NRW) ale Transferoviar Călători shoppy

Andrei98 wrote here:
L-am surprins si eu in gara Sinaia unde a si oprit pe macaze la intrare in gara.
Posibil mecanicul sa nu fie obisnuit cu el si sa fi comis o mica greseala.

 


Re: Automotoare diesel clasa 648 (Alstom Coradia LINT ex. Abellio NRW) ale Transferoviar Călători BodoMinea

Și un video cu automotorul din Gara de Nord pus de @MateiTramspotter pe canalul lui de youtube.


 


Re: Automotoare diesel clasa 648 (Alstom Coradia LINT ex. Abellio NRW) ale Transferoviar Călători Calatorul321

https://clubferoviar.ro/alstom-coradia-spre-aeroport/


TFC a introdus primele rame Alstom Coradia spre Aeroport. Impresii și observații ”la cald”

Transferoviar Călători a introdus marți seara primele automotoare Alstom Coradia spre Aeroport, rută pe care anul trecut a reușit să ”smulgă” de la CFR Călători 12 trase. Este cel mai nou material rulant care circulă pe ruta Gara de Nord-Otopeni. Faptul că un operator privat a introdus automotoare mai noi decât cele ale operatorului de stat ar trebui să stârnească aplauze. Nu însă și în condițiile în care societatea statului român a fost păgubită de o firmă din același grup cu TFC. În acest caz, putem vorbi de concurență neloială. Vă prezentăm primele impresii ”la cald” despre noile automotoare ale TFC, de la un colaborator al Club Feroviar care a călătorit marți seara cu unul dintre acestea.


De la cele mai vechi la cele mai noi. Când s-a pus în funcțiune cu călători, în decembrie 2020, pe linia de cale ferată Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă circulau automotoarele a trei operatori – CFR Călători, Regio Călători și Transferoviar Călători. Atunci, cel mai vechi material rulant aparținea TFC – automotoare DH 2 produse la începutul anilor 80.

Regio Călători s-a retras, Transferoviar Călători a cerut mai multe trase. Și a obținut
Nici măcar un an mai târziu, Regio Călători nu s-a retras de pe ruta de Aeroport cu ale sale automotoare Alstom produse cam în aceeași perioadă ca Siemens Desiro ale CFR Călători. La acea vreme, conexiunea feroviară, abia lansată, nu avea prea mulți clienți, pentru că lumea încă nu auzise de ea. TFC a rezistat, sesizând potențialul și a preluat și ea o parte din trasele abandonate de brașovenii de la Regio Călători. ”Grosul” a fost preluat atunci de operatorul feroviar de stat.

Ulterior, TFC a înlocuit automotoarele antice DH 2 cu automotoare Bombardier Talent. Și ele cumpărate la mâna a doua, dar de generație mult mai nouă – începutul anilor 2000. Iar în iunie 2022, când deja ruta devenise superprofitabilă, a venit o lovitură cruntă pentru CFR Călători, așa cum am scris la vremea respectivă.

Concret, Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF), organism aflat în coordonarea Consiliului Concurenței, a făcut un ”cadou” operatorului privat Transferoviar Călători, în dauna celui de stat CFR Călători, pe calea ferată Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă. Mai exact, 12 trenuri pe ruta București Nord-Aeroport Henri Coandă operate de CFR Călători au fost anulate începând cu data de 16 iulie 2022, iar trasele respective au fost reatribuite Transferoviar Călători.

TFC, operator feroviar controlat de omul de afaceri Călin Mitică (vom vedea ulterior de ce este importantă această precizare), a sesizat CNSDF cu o plângere având ca obiect o posibilă încălcare a prevederilor Legii nr. 20212016 de către Compania Națională de Căi Ferate CFR SA. Plângerea formulată avea ca obiect un pretins tratament inechitabil sau discriminatoriu, în cadrul procedurii de alocare de capacitate pe ruta Bucureşti Nord-Aeroport Henri Coandă T1 practicată de CNCF CFR SA, pentru mersul de tren 2021-2022. Mai pe românește, operatorul clujean s-a plâns că a primit prea puține trase și că CFR Călători are prea multe.



CFR Călători a rămas cu 24 de trenuri, față de 30. Celelalte s-au dus la TFC
Până atunci, din cele 72 de garnituri dus-întors, TFC avea 12 (șase perechi), iar restul îi aparținea operatorului feroviar de stat.

Plângerea a fost admisă de CNSDF, care a emis la data de 31 martie 2022 Decizia prin care i-a dat dreptate TFC și a obligat CFR SA să realoce trasele. În urma acestei Decizii, de la data de 16 iulie 2022 CFR Călători a rămas cu 24 de perechi de trenuri (față de 30 anterior), iar TFC s-a ales cu 12 perechi (față de șase înainte).

Remarul 16 Februarie a sechestrat șase automotoare ale CFR Călători
Și acum vom vedea de ce a fost necesară precizarea anterioară referitoare la patronul TFC. Ei bine, Remarul 16 Februarie din Cluj-Napoca, reparator de material rulant deținut de același Călin Mitică, ține sechestrate de cinci ani șase automotoare ale CFR Călători.

Această stare de fapt este consemnată inclusiv de un Raport de Control la CFR Călători, dat publicității la finele lunii aprilie 2020 de Corpul de Control al Prim-Ministrului, în care se calculau și pierderile suferite de operatorul feroviar de stat, după cum a scris Club Feroviar. Cele șase automotoare sunt și acum în curtea societății Remarul 16 Februarie, iar cei care s-au perindat pe la conducerea CFR Călători, inclusiv Traian Preoteasa, nu au făcut plângere penală, ci s-au mulțumit să intenteze un proces civil care, evident, trenează.

Ramele Alstom Coradia Lint, în cifre
Ramele diesel model Alstom Coradia Lint aflate acum în proprietatea TFC, au aparținut operatorului Abellio Rail GmbH și au fost folosite pe mai multe linii regionale neelectrificate din sudul Germaniei, așa cum am mai scris.

Automotoarele au fiecare 130 de locuri pe scaun într-o configurație cu podea parțial coborâtă și sunt echipate cu două motoare diesel de 315 kW, putând să circule cu o viteză maximă de 120 km/h. Ramele seria VT11 fabricate în 2007 și modernizate în 2014 (reînmatriculate ca VT12) sunt echipate cu instalație de aer condiționat, prize de 230 V și sistem de informare a pasagerilor.

Operatorul Abellio a intrat în restructurare, proces în care și-a vândut o parte a materialului rulant.

Primele impresii din ramele Coradia spre Aeroport
Și acum, așa cum vă promiteam la începutul articolului, primele impresii despre ramele Alstom Coradia spre Aeroport, furnizate de colaboratorul nostru Adrian Constantin Zofei.

Confortul este puțin peste cel al automotoarelor Siemens Desiro (”Săgeata Albastră”) operate de CFR Călători. În plus, sunt dotate cu prize pentru încărcarea telefonelor sau a altor device-uri, ceea ce la Desiro nu există. Mai mult, sunt dotate cu sistem de internet wi-fi (la CFR Călători există doar la trenurile InterCity). Nu funcționează la o viteză foarte bună, dar îți faci treaba cu ea. De asemenea, sunt mai silențioase în spațiul destinat pasagerilor, sunt mai bine antifonate.

Un minus este instalația de climatizare, care funcționează doar în jumătate din automotor, așa cum se întâmplă din când în când și în ramele Desiro ale SNTFC CFR Călători.




Ar fi fost mult mai inteleapta folosirea lor pe rutele mai lungi si grele Bucuresti-Brasov/Mangalia,  Brasov-Cluj, Oradea-Cluj.  Poate acum e doar o masura temporara sa vada cum se comporta la traseu, altfel Bombardierele sunt ideala pentru ruta asta.

 


Re: Automotoare diesel clasa 648 (Alstom Coradia LINT ex. Abellio NRW) ale Transferoviar Călători shoppy

Este proiectat ca automotor de scurt parcurs de aceea nu este bun pentru lung parcurs, ca toate de la noi sunt lafel este alta treaba.

 


Re: Automotoare diesel clasa 648 (Alstom Coradia LINT ex. Abellio NRW) ale Transferoviar Călători PTMZ

De la moderator citire
@Calatorul321 data viitoare mai periază puțin articolele înainte să le postezi, te rog,  forma inițială era plină de "mortăciuni" (etichete) precum în imaginea de mai jos. Mulțumesc.

Screenshot_2023-08-16-19-04-00-66_df198e732186825c8df26e3c5a10d7cd.jpg (194.9 KB; downloaded 3076 times)


De la user-ul PTMZ
Cu ce ar fi fost mai înțelept folosirea unor rame de scurt sau mediu parcurs ca acestea pe tronsoane de lung parcurs, majoritatea 100% electrificate? Unde mai pui și capacitatea mică, pe deasupra... Aștept o justificare pertinentă. ;)

TFC și toți operatorii (privații, de obicei, fac din astea) care operează astfel de trenuri pe trase de lung parcurs ar trebui să fie subiectul unor reglementări și sancțiuni suplimentare. Este inacceptabil că și bruma de electrificare pe care o avem stă nefolosită doar pentru că niște băieți deștepți au o lene cronică în ei să aducă rame electrice pentru astfel de tronsoane.

 


Re: Automotoare diesel clasa 648 (Alstom Coradia LINT ex. Abellio NRW) ale Transferoviar Călători shoppy

Nu este de lene, asa este mai ieftin, si de sus este ordin sa circule orice ca sa mearga economia, asa cum circula pe strazi si iau ITP toate masinile posibile cu catalizatoare, DPF si AdBlue demontate.

 


Re: Automotoare diesel clasa 648 (Alstom Coradia LINT ex. Abellio NRW) ale Transferoviar Călători Calatorul321

PTMZ wrote here:
De la user-ul PTMZ
Cu ce ar fi fost mai înțelept folosirea unor rame de scurt sau mediu parcurs ca acestea pe tronsoane de lung parcurs, majoritatea 100% electrificate? Unde mai pui și capacitatea mică, pe deasupra... Aștept o justificare pertinentă. ;)

TFC și toți operatorii (privații, de obicei, fac din astea) care operează astfel de trenuri pe trase de lung parcurs ar trebui să fie subiectul unor reglementări și sancțiuni suplimentare. Este inacceptabil că și bruma de electrificare pe care o avem stă nefolosită doar pentru că niște băieți deștepți au o lene cronică în ei să aducă rame electrice pentru astfel de tronsoane.


Nu stiu daca am o afirmatie neaparat pertinenta, mai mult bazata pe calcule si observatii.  In primul rand m-am referit ca pe trasele respective TFC opereaza automotoare Bombardier momentan. Aceste Alstom-uri le-am vazut ca un usor upgrade la acelea. Bombardierele mi se par inconfortabile chiar si pentru scurt parcurs, mi se par mai potrivite pe curse metropolitane in genul celei spre aeroport, Aici am facut o presupunere uitandu-ma si pe poze ca Alstom-urile ar parea compartimentate putin mai bine. De asemenea au Vmax cu 20 km/h mai mare , sunt putin mai lungi si cu cativa ani mai noi. Acu la capitolul confort, daca scaunele se vor dovedi la fel de incomode nu pot spune.

Normal ca rame electrice de lung parcurs sau vagoane  ar fi fost ideale sub catenara dar niciun operator privat nu dispune de acestea.(exceptand trenul de noapte ATC), m-am referit strict la comparatia Bombardier Talent - Alstom Lint.

 


Re: Automotoare diesel clasa 648 (Alstom Coradia LINT ex. Abellio NRW) ale Transferoviar Călători Calatorul321

https://foaiatransilvana.ro/trenuri-ultramoderne-vor-circula-pe-relatia-cluj-napoca-omul-de-afaceri-calin-mitica-a-anuntat-ca-a-investit-peste-25-de-milioane-de-euro/

Titlu mega exagerat, dar pare va vor fi 22 in total. Sunt trenuri regionale dar daca o sa traga pe dreapta din vechiturile de DH2 si VT614 tot e un plus pentru calatori.


Ar fi fost bine daca lua si CFR IC4-urile de la DSB sa inlocuiasca cu ele Malaxele si celelalte harburi diesel, ar fi fost un plus urias pe rutele secundare cu toata fiabilitatea lor redusa, asa se zvoneste ca ar putea fi vandute inafara de Grampet.


Trenuri ultramoderne vor circula pe relația Cluj Napoca. Omul de afaceri Călin Mitică a anunțat ca a investit peste 25 de milioane de euro

Un automotor ultramodern a fost filmat în cursul zilei de luni în timp ce pleca din Stația CFR Cluj Napoca, spre București, într-o cursă de probă.

Din primele informații este vorba despre primul automotor Alstom Coradia Lint 41, care a ajuns în România și care a intrat deja în serviciu comercial.

Sursele noastre susțun că automotorul VT 12 1101 a efectuat deja, în cursul zilei de marți, curse pe relația București Nord – Brașov.

Alstom Coradia Lint 41 este un automotor alcătuit din două vagoane, fiind fabricat de Alstom din 1999 și până în prezent, în varianta de motorizare diesel sau hidrogen (fiind primul tren pe hidrogen al constructorului francez, varianta pe hidrogen urmând a fi văzută în curând și în țara noastră). În primă instanță, cele trei automotare au aparținut operatorului german Abellio, fiind livrate în 2007. În 2014, acestea au trecut printr-un amplu proces de modernizare, fiind aduse la aceleași standarde cu unitățile Lint pe care Abellio le-a achiziționat în același an.

Am cumpărat 22 de automotoare
Foaia Transilvană l-a contactat pe omul de afaceri Călin Mitică, patronul Transferoviar Călători (TFC), care a confirmat achiziția de automotoare pentru flota companiei pe care o conduce.

Călin Mitică a declarat că primele trei automotoare au ajuns deja la Cluj, și vor fi distribuite pe rutele acoperite de Transferoviar Călători.

”Până în decembrie, în România vor mai ajunge alte 19 automotoare ultramoderne. Acestea vor circula și pe relația Cluj, și alte mari orașe ale României”, a declarat Călin Mitică.

De asemenea, întrebat despre prețul de achiziție a acestor automotoare, omul de afaceri a declarat că prețul se apropie de 25 de milioane de euro.

Trenuri moderne
Automotorul dispune de 130 de locuri pe scaune, din care 16 sunt la clasa 1, fiind echipat cu 2 motoare diesel a câte 315kW fiecare, fiind un automotor parțial low-floor.

Ca și dotări, automotorul dispune de instalație de aer condiționat, prize(câte una pentru 2 scaune), măsuțe între scaune și sistem de informare a călătorilor. Viteza maximă a automotorului este de 120 km/h.

”Într-o scurtă călătorie cu acest automotor până la Ploiești Vest, am putut observa faptul că este mult mai confortabil și mai spațios față de „frații” Talent, scaunele fiind asemănătoare cu cele prezente pe automotoarele Desiro. Coridoarele sunt spațioase, trecerea pe lângă toaletă fiind mai facilă față de automotoarele Talent. Mersul tenului este unul normal, automotorul fiind destul de bine amortizat, vibrațiile motorului nefăcându-și auzită prezența la plecare/staționare”, se arată într-o recenzie făcută de Trenuri România.

 


Re: Automotoare diesel clasa 648 (Alstom Coradia LINT ex. Abellio NRW) ale Transferoviar Călători PTMZ

Calatorul321 wrote here:
m-am referit strict la comparatia Bombardier Talent - Alstom Lint.

Aha. Ok. Are sens. :bere:

Calatorul321 wrote here:
Titlu mega exagerat, dar pare va vor fi 22 in total.

Atenție, vor fi 22 de automotoare "noi", dar nu este specificat nicăieri faptul că vor fi 22 de acest tip. Posibil celelalte 19 să fie de alt tip/alte tipuri. Rămâne de urmărit.

 


Re: Automotoare diesel clasa 648 (Alstom Coradia LINT ex. Abellio NRW) ale Transferoviar Călători BodoMinea

Sâmbătă, 7 octombrie, trenurile de pe ruta București Nord - Aeroport din orele de seară/noapte ale Transferoviar Călători erau formate exclusiv cu automotoare Alstom Coradia LINT, atât unul singur cât și un cuplu de 2 automotoare.
LINT1.JPG (1.15 MB; downloaded 2287 times)

LINT2.JPG (889.57 KB; downloaded 2287 times)

LINT3.JPG (1.05 MB; downloaded 2287 times)
În imaginile de la stația Aeroport Henri Coandă putem observa BR648 1102 + 1103.

 


Re: Automotoare diesel clasa 648 (Alstom Coradia LINT ex. Abellio NRW) ale Transferoviar Călători dekolor

Sistemul de informare este cumva cel dezvoltat de TPBI? (sau cel putin prezentat intr-un comunicat prin primavara anului acesta)

 


Re: Automotoare diesel clasa 648 (Alstom Coradia LINT ex. Abellio NRW) ale Transferoviar Călători ALEXCFRBV

VT12 1102 CA IR 10022
20231128_101211.jpg (1.89 MB; downloaded 1731 times)

 


Re: Automotoare diesel clasa 648 (Alstom Coradia LINT ex. Abellio NRW) ale Transferoviar Călători Gabi23

1103 este recent intrat în circulație:
1103 - București Nord - 25.02.2024.jpg (274.65 KB; downloaded 1048 times)

 


Re: Automotoare diesel clasa 648 (Alstom Coradia LINT ex. Abellio NRW) ale Transferoviar Călători Oko21

Intrucat nu stapanesc foarte bine tipurile de trenuri, va intreb: in  urma cu cateva zile au intrat in tara rame ex Db seria 644! Sunt tot pentru TFC?

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Rame electrice și automotoare  • 
Choose destination

Since our 2318 forum members have written 423885 posts in 5275 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use