Topic: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
503 posts, 57069 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
andrei11
Da, soluţia pe care o susţii e clară, inerzis TOTAL cu maşina personală pe acolo...Când o să ai nevoie de maşină peronală o să-ţi dai seama că soluţia găsită de tine e proastă. Apropo, pe Moşilor vechi sunt respectate indicatoarele auto ( sens interzis, etc ) ?
Da, soluţia pe care o susţii e clară, inerzis TOTAL cu maşina personală pe acolo...Când o să ai nevoie de maşină peronală o să-ţi dai seama că soluţia găsită de tine e proastă. Apropo, pe Moşilor vechi sunt respectate indicatoarele auto ( sens interzis, etc ) ?
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
WT_fan06
Unde a susținut colegul interzicerea TOTALĂ a mașinii? Eu văd doar că a arătat un colaj. Care spune mai mult decât ar spune 1000 de soluții, pentru că acest colaj reprezintă încă un exemplu pe care să-l urmezi sau să-l eviți.
https://www.facebook.com/urbancyclingins ... PZCXJ3Rl
Unde a susținut colegul interzicerea TOTALĂ a mașinii? Eu văd doar că a arătat un colaj. Care spune mai mult decât ar spune 1000 de soluții, pentru că acest colaj reprezintă încă un exemplu pe care să-l urmezi sau să-l eviți.
https://www.facebook.com/urbancyclingins ... PZCXJ3Rl
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
andrei11
Păi să ne spună - de exemplu - cu câte maşini / oră ar fi de acord pe Magheru, etc ( într-o zonă aglomerată ) ca să ştim ce gândire adoptăm. Cu cât mai puţine benzi, cu atât mai puţine maşini. Problema e rezolvată definitiv dacă sunt 0 ( zero ) benzi. Circulaţia interzisă.
Să lăsăm toate străzile cu o bandă de circulaţie / sens. Nu ne mai batem capul cu diverse calcule.
Păi să ne spună - de exemplu - cu câte maşini / oră ar fi de acord pe Magheru, etc ( într-o zonă aglomerată ) ca să ştim ce gândire adoptăm. Cu cât mai puţine benzi, cu atât mai puţine maşini. Problema e rezolvată definitiv dacă sunt 0 ( zero ) benzi. Circulaţia interzisă.
Să lăsăm toate străzile cu o bandă de circulaţie / sens. Nu ne mai batem capul cu diverse calcule.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
WT_fan06
Orașul are artere diferite cu roluri diferite. Dacă prin reducerea benzilor carosabile și investirea în mijloace alternative potențezi o zonă, categoric ar trebui făcut asta. Magheru NU este o autostradă ca să aibă 4 benzi pe sens, în timp ce pietonii dau în gropi printre clădiri și magazine dezolante.
Orașul are artere diferite cu roluri diferite. Dacă prin reducerea benzilor carosabile și investirea în mijloace alternative potențezi o zonă, categoric ar trebui făcut asta. Magheru NU este o autostradă ca să aibă 4 benzi pe sens, în timp ce pietonii dau în gropi printre clădiri și magazine dezolante.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
Costin
Magheru e moartea pasiunii pentru orice pieton. Calea Victoriei are mult mai multe atractii.
Oare de ce?
Magheru e moartea pasiunii pentru orice pieton. Calea Victoriei are mult mai multe atractii.
Oare de ce?
- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
Utilizator anonim 2
Colajul ala e o mizerie, o manipulare ordinara si o piatra azvirlita in apa pentru…a face valuri.
Se vede clar ca ultima imagine e obtinuta cu ocazia unei eveniment special. In mod normal nu au ce cauta atitia oameni pe plaja. Iar prima fotografie, cu traficul rezonabil considerat “problema”, poate fi facuta intr-o zi cu trafic redus, duminica sau in alta zi de sarbatoare.
Am inteles: masini = rau, biciclete = bine, ca pentru prosti. Nu trebuie mincat rahat cu fotografii trucate, e nedemn. Iar pentru activistii biciclisti sau de alte soiuri am numai dispret daca se preteaza la asa ceva.
Colajul ala e o mizerie, o manipulare ordinara si o piatra azvirlita in apa pentru…a face valuri.
Se vede clar ca ultima imagine e obtinuta cu ocazia unei eveniment special. In mod normal nu au ce cauta atitia oameni pe plaja. Iar prima fotografie, cu traficul rezonabil considerat “problema”, poate fi facuta intr-o zi cu trafic redus, duminica sau in alta zi de sarbatoare.
Am inteles: masini = rau, biciclete = bine, ca pentru prosti. Nu trebuie mincat rahat cu fotografii trucate, e nedemn. Iar pentru activistii biciclisti sau de alte soiuri am numai dispret daca se preteaza la asa ceva.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
WT_fan06
Există mai multe feluri de a interpreta colajul. Depinde ce a înțeles fiecare.
Unii ar zice "mașini = rău, colajul denaturează realitatea, activiștii mint publicul. Activiștii se fac de râs cu asemenea trucaje ieftine."
Eu în schimb contemplez, admir și mă gândesc ce "frumos" este să deschizi geamul cu vedere la plajă și la mare, pardon, la autostrada cu 5 benzi ce reprezintă efectiv o barieră fizică pentru cetățean, iar sub acel colos de beton în loc să existe plajă cu nisip, există o văgăună. Ce "splendid" este să inspiri poluarea generată de acel colos, taman când credeai că poți respira briza mării și aerosolii. Un "triumf" al urbanismului, al calității vieții, al turismului, al economiei, etc.
Câte probleme a rezolvat și câte probleme a creat această soluție? Cine de aici ar vrea să se mute în apartamentele din care au fost făcute pozele?
PS: Ca o părere personală, nu văd legătura dintre colaj și biciclete. Doar pentru că o pagină are "cycling" în nume nu înseamnă nimic. Există și o pagină "Metrou Ușor", unde nu se abordează strict tematica sistemelor de metrou ușor, ba chiar aș spune că acele sisteme sunt în minoritate pe acea pagină care se axează pe un "scope" mult mai larg. La fel și la cei cu "cycling".
Există mai multe feluri de a interpreta colajul. Depinde ce a înțeles fiecare.
Unii ar zice "mașini = rău, colajul denaturează realitatea, activiștii mint publicul. Activiștii se fac de râs cu asemenea trucaje ieftine."
Eu în schimb contemplez, admir și mă gândesc ce "frumos" este să deschizi geamul cu vedere la plajă și la mare, pardon, la autostrada cu 5 benzi ce reprezintă efectiv o barieră fizică pentru cetățean, iar sub acel colos de beton în loc să existe plajă cu nisip, există o văgăună. Ce "splendid" este să inspiri poluarea generată de acel colos, taman când credeai că poți respira briza mării și aerosolii. Un "triumf" al urbanismului, al calității vieții, al turismului, al economiei, etc.
Câte probleme a rezolvat și câte probleme a creat această soluție? Cine de aici ar vrea să se mute în apartamentele din care au fost făcute pozele?
PS: Ca o părere personală, nu văd legătura dintre colaj și biciclete. Doar pentru că o pagină are "cycling" în nume nu înseamnă nimic. Există și o pagină "Metrou Ușor", unde nu se abordează strict tematica sistemelor de metrou ușor, ba chiar aș spune că acele sisteme sunt în minoritate pe acea pagină care se axează pe un "scope" mult mai larg. La fel și la cei cu "cycling".
- essco
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
essco
Incorect.
Colajul ala e asa:
- prima poza ne este prezentata ca "problema"; in realitate, nu exista absolut nicio problema acolo, traficul este mai mult decat decent.
- celelalte doua poze, din moment ce prima nu este adevarata, nu au nicio relevanta in logica exercitiului.
La noi, realitatea este ca in a treia poza, fara ca a doua poza sa se fi intamplat vreodata in Romania.
WT_fan06 wrote here:
Unde a susținut colegul interzicerea TOTALĂ a mașinii? Eu văd doar că a arătat un colaj. Care spune mai mult decât ar spune 1000 de soluții, pentru că acest colaj reprezintă încă un exemplu pe care să-l urmezi sau să-l eviți.
https://www.facebook.com/urbancyclingins ... PZCXJ3Rl
Incorect.
Colajul ala e asa:
- prima poza ne este prezentata ca "problema"; in realitate, nu exista absolut nicio problema acolo, traficul este mai mult decat decent.
- celelalte doua poze, din moment ce prima nu este adevarata, nu au nicio relevanta in logica exercitiului.
La noi, realitatea este ca in a treia poza, fara ca a doua poza sa se fi intamplat vreodata in Romania.
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
cosminduru
Bineînțeles că este o problemă. Un bulevard cu 3 benzi pe sens într-o stațiune turistică ESTE o problemă, fiindcă distruge orice fel de activitate plăcută și recreațională, induce poluare, atât particule cât și fonică, nu este ceva de dorit când stai să sorbi o cafea liniștit. Avem și noi așa ceva la Mamaia, oribil. Dealtfel cine are apartamente la șosea acolo este doomed, nici nu poți să dormi.
Stațiunile frumoase și plăcute au drumuri foarte foarte restricționate, dacă nu sunt complet pietonale atunci sunt limitate drastic la 30 și cu o bandă, hai două.
Cine vrea să vâjâie are autostrăzi paralele care nu intră prin stațiune
Vorbind de orașe care nu sunt strip la plajă, iarăși.. centrele cele mai frumoase sunt pietonale, sau cel mult shared. Sevilla este un exemplu, este atât de frumos acolo și mașinile intră, dar foarte limitat și viteză redusă. Cum or putea în Sevilla să se înțeleagă pietoni, biciclete, tramvai, trăsuri, trotinete, mașini, nu știu.. și noi ne cramponăm de mai multe benzi mai multe parcări..
Bineînțeles că este o problemă. Un bulevard cu 3 benzi pe sens într-o stațiune turistică ESTE o problemă, fiindcă distruge orice fel de activitate plăcută și recreațională, induce poluare, atât particule cât și fonică, nu este ceva de dorit când stai să sorbi o cafea liniștit. Avem și noi așa ceva la Mamaia, oribil. Dealtfel cine are apartamente la șosea acolo este doomed, nici nu poți să dormi.
Stațiunile frumoase și plăcute au drumuri foarte foarte restricționate, dacă nu sunt complet pietonale atunci sunt limitate drastic la 30 și cu o bandă, hai două.
Cine vrea să vâjâie are autostrăzi paralele care nu intră prin stațiune
Vorbind de orașe care nu sunt strip la plajă, iarăși.. centrele cele mai frumoase sunt pietonale, sau cel mult shared. Sevilla este un exemplu, este atât de frumos acolo și mașinile intră, dar foarte limitat și viteză redusă. Cum or putea în Sevilla să se înțeleagă pietoni, biciclete, tramvai, trăsuri, trotinete, mașini, nu știu.. și noi ne cramponăm de mai multe benzi mai multe parcări..
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
ByOnu
https://facebook.com/reel/265679386249254
Hei! Uite aici exemplu ireprosabil! Negoita a lansat o provocare tuturor primarilor din Romania - ce primar din tara construieste cele mai multe piste de biciclete si creste cel mai mult suprafata verde / cap locuitor.
https://facebook.com/reel/265679386249254
Hei! Uite aici exemplu ireprosabil! Negoita a lansat o provocare tuturor primarilor din Romania - ce primar din tara construieste cele mai multe piste de biciclete si creste cel mai mult suprafata verde / cap locuitor.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
cris_m
Da da, acelasi primar care a declarat razboi total spatiilor verzi (copaci, garduri, parcuri), punand pavele, borduri, tartan si alte mizerii pentru a face "frumos" sectorul...
Da da, acelasi primar care a declarat razboi total spatiilor verzi (copaci, garduri, parcuri), punand pavele, borduri, tartan si alte mizerii pentru a face "frumos" sectorul...
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
ByOnu
N-ai vazut clipul. hahaha
N-ai vazut clipul. hahaha
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
andreiiul
O provocare mai utila pt oras nu gasea. Mai bine zicea, hai sa facem scoli, parcuri sau gradinite. Chiar nu pot sa inteleg aceasta obsesie pt transportul auto al primarilor de la 3 si 4. Singurul care poate ii va raspunde acestei provocari stupide este Baluta, restul cred ca ii vor da ignore.
Dar, prinde bine la electoratul iubitor de masini.
O provocare mai utila pt oras nu gasea. Mai bine zicea, hai sa facem scoli, parcuri sau gradinite. Chiar nu pot sa inteleg aceasta obsesie pt transportul auto al primarilor de la 3 si 4. Singurul care poate ii va raspunde acestei provocari stupide este Baluta, restul cred ca ii vor da ignore.
Dar, prinde bine la electoratul iubitor de masini.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
ByOnu
....
....
20230928_065625.jpg (256.02 KB; downloaded 537 times)
20230928_070401.jpg (779.84 KB; downloaded 537 times)
20230928_065510.jpg (333.87 KB; downloaded 537 times)
20230928_065630.jpg (388.41 KB; downloaded 537 times)
20230928_065822.jpg (314.17 KB; downloaded 537 times)
20230928_065639.jpg (231.47 KB; downloaded 537 times)
20230928_065446.jpg (312.88 KB; downloaded 537 times)
20230928_070653.jpg (674.03 KB; downloaded 537 times)
20230928_070140.jpg (695.01 KB; downloaded 537 times)
20230928_070955.jpg (656.55 KB; downloaded 537 times)
📖 Pagination options