Topic: TAROM [RO/ROT]
58 posts, 26032 views
📖 Pagination options
- orex
-
Posted:
-
Re: TAROM [RO/ROT]
orex
Tarom anunță creșterea numărului de curse regulate și charter cu 36 % și al numărului de pasageri cu 45%. Restructurarea costă aproape 600 de milioane de lei (Proiect de Buget)
Tarom anunță creșterea numărului de curse regulate și charter cu 36 % și al numărului de pasageri cu 45%. Restructurarea costă aproape 600 de milioane de lei (Proiect de Buget)
Compania TAROM estimează pentru 2022 pierderi de 216 milioane lei, dar și creșterea numărului de curse regulate și charter cu 36 % ca urmare a ridicării restricțiilor COVID, potrivit Proiectului de Buget pe care l-a publicat Ministerul Transporturilor. Documentul arată de asemenea, o creștere cu 23 % a cheltuielilor cu salariile personalului navigant pentru că sunt programate mai multe ore de zbor, iar piloții și însoțitorii de zbor au în salariu o componentă variabilă în funcție de orele de zbor. Ministerul Transporturilor mai precizează că, din ,,Ajutorul de Stat de Restructurare” cu o valoare de 923 milioane lei (190 milioane Euro), 588 de milioane de lei reprezintă costul implementării măsurilor de restructurare. Personalul operatorului aerian național este de 1316 salariați, din care 4 sunt angajați localnici la agențiile externe.
Potrivit Proiectului de Buget, față de anul trecut numărul curselor regulate și charter crește în 2022 cu 36 %, cel al orelor de zbor cu 28 %, iar cel al pasagerilor cu 45 % : ,,Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în calitate de administrator pentru Ajutorul de Stat, a notificat Comisia Europeană privind acordarea unui Ajutor de Stat de Restructurare în valoare totală de 923.622,80 mil. lei ( aproximativ 190,8 mil. EUR), defalcat, după cum urmează:
⦁ 176 mil. lei (aproximativ 36,7 mil. EUR), valoarea ajutorului de salvare transformat în
ajutor de restructurare; 43,82 -219 mil lei
⦁ 160 mil. lei (aproximativ 33,1 mil. EUR) – restructurarea financiară, sumă necesară
pentru acoperirea potențialului deficit de lichidități, pentru a fi utilizată exclusiv în situația în care, Societatea Comercială “Compania Națională de Transporturi Aeriene Române – TAROM” – S.A, nu reusește eliminarea deficitului de lichidități prin amânarea unor plăți către furnizori;
⦁ 588 mil lei (aproximativ 121 mil. EUR) – costul implementării măsurilor de restructurare.
Societatea va utiliza suma pentru acoperirea pagubelor suferite ca urmare a pandemiei de COVID-19, cu respectarea reglementărilor în domeniul ajutorului de stat. Aceasta sumă va fi utilizată de către Societatea Comercială “Compania Naţională de transporturi aeriene române TAROM” – S.A. în anul 2022, numai după obţinerea deciziei Comisiei Europene de autorizare a respectivului ajutor de stat și după emiterea ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii de stabilire a metodologiei de acordare al acestuia. Până la data prezentă, Comisia Europeană nu a autorizat ajutorul de stat, aprobat prin Legea nr.317/2021- legea bugetului de stat pe anul 2022.
În planul de restructurare, profitabilitatea viitoare a Societății Comerciale “Compania Națională de Transporturi Aeriene Române -TAROM”-S.A., a fost analizată în diferite scenarii, reflectând potențiale schimbări în condițiile interne și de piață, respectiv în „scenariul de bază”- scenariul standard, considerat cel mai realist, potrivit căruia anul 2024 – ar fi anul în care rutele ajung profitabile iar anul 2023 – ar fi anul în care fluxurile de numerar devin pozitive și „scenariul pesimist”- scenariu construit pornind de la scenariul de bază, cu anumite ajustări potrivit căruia anul 2027 – ar fi anul în care rutele ajung profitabile iar după anul 2029 – fluxurile de numerar ar deveni pozitive.
Programul de operare a curselor regulate şi charter constituie elementul fundamental în elaborarea indicatorilor economico-financiari cuprinși în proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli 2022, în care s-au estimat creşteri ale indicatorilor fizici faţă de programul operat în anul 2021, atunci când zborurile au fost afectate prin reducerea frecvențelor pe anumite rute (în contextul pandemiei cu virusul COVID-19, comparativ cu programul de zbor din perioada anterioară stării de urgenţă şi de alertă), astfel:
⦁ Numărul de curse regulate și charter crește cu 36,17%;
⦁ Numărul de ore zbor crește cu 28,12%;
⦁ Numărul de pasageri crește cu 45,19%.”
Flota Tarom și gradul de încărcare ( Load Factor)
În flota operatorului aerian național, din 2023 vor intra șapte aeronave, trei ATR și patru Boeing 737 MAX, iar în 2024 gradul de încărcare va crește cu 8 % de la 67 % până la 75 % : ,,Orarul curselor regulate bugetat pe anul 2022 și estimat pentru 2023- 2024 a fost stabilit în concordanță cu indicatorii fizici din “Planul de Restructurare”, care a fost astfel întocmit, încât selecţia rutelor programate, cu toate tipurile de avioane din dotarea companiei, să permită o mai bună încarcare a curselor şi creşterea veniturilor din transportul de pasageri curse regulate și charter.
Fundamentarea veniturilor din prestarea serviciilor de transport aerian sunt bazate pe o ușoară creştere a gradului de încărcare a aeronavelor pe rute regulate interne şi regulate externe de la un LF% de 67,64% (preliminat/realizat la data de 31.12.2022) până la un LF% de 74,01% (programat pentru anul 2022). În anul 2023, urmarea redimensionării capacității, prin renunțarea la aeronavele aflate în flota TAROM în anul 2022, prin vânzare și înlocuirea acestora, prin achiziționarea celor 3 aeronave ATR 72-600 și a 4 aeronave BOEING 737 MAX, LF% va fi în scădere până la 67,41% în anul 2022 iar pentru anul 2024, LF% va fi în creştere până la 75,76% .
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: TAROM [RO/ROT]
zapacitu
Se pare ca Tarom a reusit vanzarea vechilor ATR-42 din flota. Incercau de multa vreme sa le vanda.
Se pare ca Tarom a reusit vanzarea vechilor ATR-42 din flota. Incercau de multa vreme sa le vanda.
📖 Pagination options