Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierAutoturisme retro / de epocăDACIA

 

Topic: Dacia 500 Lăstun

8 posts, 1067 views
Dacia 500 Lăstun andrei11

Sursa
DATE TEHNICE
Caroserie
Hatchback cu 2 uși și 2+2 locuri. L × l × h: 2950 × 1410 × 1352 mm. Ampatament: 1915 mm. Masă proprie: 590 kg

Tren de rulare
Suspensie față independentă, punte spate în H, amortizoare hidraulice, arcuri elicoidale. Direcție cu cremalieră. Frâne cu tamburi față și spate

Transmisie
Tracțiune față, cutie manuală cu 4 trepte

Motor
Benzină, L2, două supape pe cilindru, alimentare cu carburator. Cilindree: 499 cm3. Putere maximă: 22,5 CP/5400 rpm.

Performanțe
0–100 km/h: Nespecificat
Viteză maximă: 105 km/h
Consum: 4,5 l/100 km
1.jpg (85.03 KB; downloaded 1095 times)
2.jpg (60.73 KB; downloaded 1095 times)
3.jpg (68.27 KB; downloaded 1095 times)
4.jpg (83.07 KB; downloaded 1095 times)
5.jpg (65.59 KB; downloaded 1095 times)
6.jpg (63.59 KB; downloaded 1095 times)
7.jpg (111.38 KB; downloaded 1095 times)
8.jpg (58.94 KB; downloaded 1095 times)
9.jpg (89.81 KB; downloaded 1095 times)

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Dacia 500 Lăstun Utilizator anonim 2

Cred ca aceasta masina e reprezentativa pentru industria ceausista de la sfirsitul anilor ‘80.
Citisem prin ‘90 si ceva un articol ce spunea ca daca vedem una pe autostrada, e un miracol. Ei bine, inseamna ca am fost martor al unui miracol: la scurt timp am vazut una pe la km. 36!

Dacia 1300 a noastra in 1989 era zob, distrusa de rugina in asa hal ca i-a sarit un amortizor din locul unde era prins. Se punea problema sa luam alta masina si Lastunul tocmai aparuse, era mai ieftin, i se facea reclama, aveau unul parintii unei colege de scoala, asa ca era o varianta. Noroc ca ne-a venit mintea la cap si am reparat Dacia 1300.

 


Re: Dacia 500 Lăstun cris_m

Astazi am dat de un material video al TVR Timisoara despre aceasta masina realizat pentru seria #RuineleEpociiDeAur. Foarte interesant, merita vazut.



 


Re: Dacia 500 Lăstun Dristorul Nr.3

Din pacate, pe acest subiect multa lume incurca personalul responsabil de proiectarea sa, cu regimul lui Ceausescu.
Am avut discutii cu persoane implicate in proiectul acesta, realitatea fiind alta. S-au realizat prototipuri mult mai calitative si cu solutii tehnice mai avansate. Outcome-ul final a venit din pricina faptului ca Ceausescu nu a inteles cum functioneaza proiectarea si fabricatia corecta a unui asemenea tip de automobil (si automobilele in general). A fost pe principiul..."sa faci din r**t bici si sa mai si trozneasca". Asa ca o mica paranteza....Multi experti din fostul CESAR (Centrul de Experimentari si Studii pentru Autoturisme) si cei de la Timisoara au continuat si lucreaza in continuare la succesorul spiritual al centrelor amintite anterior, si anume RTR - Renault Technologie Roumanie. Am avut ingineri si designeri foarte buni, dar si la polul opus, persoane fara prea multe cunostinte tehnice. Dar important este ca in final, specialistii adevarati din vremurile de dinainte de 89' si-au pus si dumnealor amprenta pe proiecte contemporane precum Logan sau Sandero.
Din pacate emisiuni precum cele de la TVR, propagandistii de serviciu ai fostului regim Ceausescu, REFUZA sa difuzeze IMAGINI COMPLETE din ARHIVA TVR in care sa arate CLAR si partile BUNE dar si CELE MAI PUTIN BUNE din spatele Lastunului, dar si a multor alte subiecte. "Istoricii" prezenti in aceste emisiuni, de asemenea, oameni care vorbesc la modul superficial despre cum s-au realizat anumite lucruri, si nu corect dpdv monografic.....Pacat !

In final, nu contest calitatea extrem de proasta a produsului Dacia 500, dar nu pot omite ca povestea este mult mai lunga decat ce se prezinta pe internet sau prin diferite canale media.
Solutia corecta pentru acest automobil ar fi fost fabricarea lui la uzina-mama, in Colibasi. S-ar fi putut evita in jur de 60% din problemele de fabricatie.  La acea data, in 1988-89, exista deja in pregatire si omologata Dacia 523 (viitoarea Nova) inclusiv construita o linie de montaj noua.  Si acestea din urma, au fost puse pe pauza, din cauza economiei stricte.

L.E: Ca sa cunoasteti cauzele acestor nereusite, trebuie sa cautati undeva prin 1979, cand Ceausescu a refuzat extinderea contractului cu Renault, respectiv fabricarea lui Renault 18 la Colibasi si retehnologizarea uzinei ARO pentru intrarea in fabricatie a unui Renault 18 Pick-UP 4x4 acolo la Campulung Muscel.
Atunci, securistii de serviciu au venit cu lozinca "Ce ne trebuie noua licente? Lasa ca facem si singuri!", rezultatul fiind o copie la indigo a lui Renault 20 numita pompos Dacia 1320, si automobilul construit intr-o fabrica sub-tehnologizata in Timisoara, Dacia 500.

 


Re: Dacia 500 Lăstun Dristorul Nr.3

Macheta Daciei 500 ,,Lastun'' realizata la INMT, design-ul apartinand Dl-ului Radu Teodorescu. Acesta a mai realizat diverse logo-uri pentru diverse companii nationale, printre care si SNTFC - CFR Calatori.

Sursa: Paul Pascu, pe grupul ,,Masini Romanesti'' de pe Facebook.
334527451_753813502971886_366180971944965395_n.jpg (165.62 KB; downloaded 881 times)

 


Re: Dacia 500 Lăstun Dristorul Nr.3

Dacia Egreta - Prototipul functional & desen tip elevatie pentru varianta ,,RODEO Buggy'' postate de catre Zaiba Iulian/Muzeul Auto ,,Banat''  pe Facebook:
346815243_624280886223795_5487050900132770818_n.jpg (272.17 KB; downloaded 836 times)
346966033_147793948266230_5254881048632863760_n.jpg (234.05 KB; downloaded 836 times)

 


Re: Dacia 500 Lăstun Dristorul Nr.3

.....Continuare......
Dacia ,,Soim'', o propunere pentru viitoarea Dacie 500:
Atat ,,Soim'' cat si ,,Egreta'' au fost realizate in anul 1980 la INMT Bucuresti.
347099434_781753753575679_602556736245709917_n (2).jpg (250.68 KB; downloaded 835 times)
346941106_834732584681459_6665614974067380575_n (1).jpg (201.96 KB; downloaded 835 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Dacia 500 Lăstun ADK

1 MH 8378 aflat în curtea Muzeului Automobilului Românesc din Câmpulung Muscel:
IMG_20231027_083725882_copy_1920x1440.jpg (906.17 KB; downloaded 364 times)

 


Home page  • 
Parent forum: DACIA  • 
Choose destination

Since our 2293 forum members have written 421755 posts in 5254 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use