Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar București

 

Topic: Liniile industriale din cartierul Aviației

32 posts, 4109 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Liniile industriale din cartierul Aviației shoppy

Erau diesel-hidraulice de la Faur.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Aviației fl82

chrisu wrote here:
Din cate tin minte, linia care venea dinspre M800 spre betoniera se bifurca aprox. unde incepea str. Avionului - o linie era in afara perimetrului betonierei (in afara gardului) iar o linie (daca nu chiar 2, nu mai tin minte) intrau in incinta betonierei unde erau descarcate.
Linia din afara perimetrului se unea apoi cu cea din interior inainte sa ajunga paralel cu str. Vacarescu, si continua pana dupa intersectia cu Sos. Pipera.
Am copilarit langa betoniera acolo. Ah, din cate imi aduc aminte erau 2 locomotive albastre una mai scurta si una mai lunga (scuze, nu stiu denumirile lor tehnice).


Vreti sa spuneti ca linia industriala care iesea din incinta betonierei "Aviatiei" se continua spre sud si traversa Soseaua Pipera ?!
Si dupa ce traversa Soseaua Pipera mergea intre strazile "Gara Herastrau" si Bdul. Barbu Vacarescu ?
Cumva aceasta fosta cale ferata industriala spre fosta betoniera "Aviatiei" era racordata si in capatul nordic al fostei statii CFR Bucuresti-Herastrau (statie care era amplasata aproximativ intre actualele strazi "Gara Herastrau" si Bdul. Barbu Vacarescu) ?

Pe wikimapia apare ca fosta cale ferata industriala pentru fosta betoniera "Aviatiei" se termina inainte de a traversa Soseaua Pipera, in zona unde astazi se afla cladirea de birouri "HCS Office"!
In plus calea ferata dintre Bucuresti-Baneasa (dar care se ramifica din M800 undeva intre fosta "bariera Nordului" si pasajul Baneasa) si fosta statie Bucuresti-Herastrau a fost demontata si desfiintata din teren in anii 80' , cu ocazia constructiei cartierului de blocuri "Aviatiei" si a Bdul. Aviator Alexandru Serbanescu.  Deci deja in 1989, nemaiexistand fosta statie Bucuresti-Herastrau, nu ar mai fi avut rost ca si calea ferata industriala pentru betoniera "Aviatiei" sa traverseze Soseaua Pipera!

 Astazi, cred ca si pe amplasamentul unde era fosta cale ferata industriala spre betoniera "Aviatiei" se va largi, indrepta si prelungi strada Avionului. Am inteles ca exista un proiect bun (in special pentru cartierele "Aviatiei" si "ANL Henri Coanda") de indreptare, largire si prelungire a strazii Avionului pana in cartierul "ANL Henri Coanda", lucrare care va include si construirea unui pasaj rutier nou (al strazii Avionului) , peste M800!

 De asemenea un pasaj rutier nou peste M800 ar trebui realizat si in zona fostei "bariera Nordului", pentru a lega Soseaua Nordului de strada Elena Vacarescu.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Aviației chrisu

fl82 wrote here:
Vreti sa spuneti ca linia industriala care iesea din incinta betonierei "Aviatiei" se continua spre sud si traversa Soseaua Pipera ?!
Si dupa ce traversa Soseaua Pipera mergea intre strazile "Gara Herastrau" si Bdul. Barbu Vacarescu ?
Cumva aceasta fosta cale ferata industriala spre fosta betoniera "Aviatiei" era racordata si in capatul nordic al fostei statii CFR Bucuresti-Herastrau (statie care era amplasata aproximativ intre actualele strazi "Gara Herastrau" si Bdul. Barbu Vacarescu) ?

Pe wikimapia apare ca fosta cale ferata industriala pentru fosta betoniera "Aviatiei" se termina inainte de a traversa Soseaua Pipera, in zona unde astazi se afla cladirea de birouri "HCS Office"!
In plus calea ferata dintre Bucuresti-Baneasa (dar care se ramifica din M800 undeva intre fosta "bariera Nordului" si pasajul Baneasa) si fosta statie Bucuresti-Herastrau a fost demontata si desfiintata din teren in anii 80' , cu ocazia constructiei cartierului de blocuri "Aviatiei" si a Bdul. Aviator Alexandru Serbanescu.  Deci deja in 1989, nemaiexistand fosta statie Bucuresti-Herastrau, nu ar mai fi avut rost ca si calea ferata industriala pentru betoniera "Aviatiei" sa traverseze Soseaua Pipera!
...


Da, linia traversa Sos. Pipera si continua putin intre Gara Herastrau si Barbu Vacarescu (dar nu prea mult.)
In general, trenurile opreau inainte de intersectia cu Sos. Pipera, dar imi amintesc de cateva ori cand au trecut si mai departe putin, daca aveau de facut manevre cu mai multe vagoane, etc.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Aviației shoppy

Initial linia ajungea pana la Bucuresti Obor, mergea pe Vacarescu pana la Titeica de unde conitnua drept inainte, apoi pe strazile Cerna, Luigi Galvani, Intrarea Vagonului si Reinvierii.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Aviației chrisu

Pe aceasta harta din 1939 se poate vedea traseul liniei care continua de la Gara Obor inspre Baneasa:
https://i.redd.it/yx2amvxalffa1.jpg

 


Re: Liniile industriale din cartierul Aviației BMihai

Nu știam că au fost două locomotive. Probabil ce a lungă era de 1250 CP. Eu îmi amintesc numai una scurtă la nivelul anilor 1995-1997. Legat de manevre îmi amintesc că în primăvara lui 1997, într-o zi, când veneam de la grădiniță cu 135, la un moment dat la intersecția de acolo, când autobuzul făcea la dreapta pe Șoseaua Pipera pentru stația de pe sensul ăla; am văzut LDH-ul mai mic manevrând niște vagoane de piatră în formă de pâlnie. În ce ani erau două locomotive ? Ați văzut cumva și dacă trenul venea de mai multe ori pe zi ? Noaptea lucra stația ?
Eu am găsit un articol al cuiva pe blogoteca.eu denumit "Schimbări majore în peisajul bucureștean din nordul Capitalei", în care povestea că prin anii 80 era o activitate mare la betonieră și se lucra foarte mult acolo. Articolul are și o poză de atunci.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Aviației BMihai

Vă amintiți cumva și cam până prin ce an a funcționat trenul ?

 



Re: Liniile industriale din cartierul Aviației chrisu

Eu am locuit acolo cam pana prin '99, nu stiu in ce an si-au incetat activitatea.
Cat despre nr. de trenuri /zi, sper sa nu ma insel dar parca au fost perioade cand veneau de 2 ori din cate imi aduc aminte.
La inceputul anilor '90 s-au facut nenumarate petitii peste tot (la toate autoritatile posibile) de catre toate asociatiile de locatari din zona, etc. privind praful de ciment degajat de la fabrica. In unele zile pur si simplu nu puteai tine geamul deschis. (bine, problema asta exista si inainte de '90 dar nu te baga nimeni in seama...)
Pe la mijlocul anilor '90 s-au montat niste filtre iar situatia s-a mai ameliorat putin.
Nu mai tin minte daca lucrau si noaptea, dar uneori lucrau pana seara tarziu, era destul de zgomotos - in special vara cand trebuia sa stai cu geamurile deschise.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Aviației BMihai

Eu tot așa îmi amintesc că în aceeași perioadă treceam odată pe strada de lângă stație și avea un zgomot când lucra și avea silozurile acelea albastre, care pe urmă le-au vopsit negru cu portocaliu. Trenul, doar cu o locomotivă a mai mers până prin anul 2000, după aceea mulți ani a stat inactivă în curte, în schimb stația de betoane a mai mers până prin 2009-2010, pe urmă s-a mutat.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Aviației vlaicuandrei

Referitor la LDH-ul de la betoniera, pot confirma si eu ca locatar al cartierului din anii '90, ca prin 1994-1995 maxim am vazut ultima oara manevra peste Soseaua Pipera, cam pana in dreptul actualului mall Promenada, bineinteles pe partea cealalta.  Daca nu ma insel era si macaz prin zona aia. Macaz era cu siguranta si dupa intrarea in actualul showroom Land Rover.
Eu imi aduc aminte doar de LDH-ul 360 sau 390 parca, culoare albastru deschis, nu stiu daca mai a activat si altul.

Daca tot discutam de liniile industriale din cartier, isi mai aduce cineva aminte de manevra de la fosta fabrica de paine Baneasa si de "magarusii" de manevra de acolo? Are cineva idee ce productie erau? Imi aduc aminte ca era unul verde care stationa spre capatul liniei, aproape de pasajul Baneasa, ca il vedeam mereu cand treceam pasajul.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Aviației BMihai

Îmi pare rău că după orele de școală nu am mers să văd trenul din când în când, mai ales că am făcut școala la câteva sute de metri de stație, până în 2005. Așa aș fi știut când s- a desființat. Cert e că undeva în intervalul 1997-2005, pentru că în 2005-2006 nu mai funcționa trenul. Poate în anii 2003-2004 să se fi oprit alimentarea pe calea ferată pentru că vedeam cum dintr-o dată cimentul era adus cu camioanele, care veneau dinspre Aviatorilor spre betonieră.

Știu și eu locotractorul de la fosta fabrică de pâine. Ăsta a fost până când a fost demolată fabrica pentru relocare. Avea o construcție unică și era singura din țară.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Aviației BMihai

Interesul era mai mult pentru faptul că trenulețul era cumva al cartierului și dădea un aer industrial.

 


Re: Liniile industriale din cartierul Aviației mafteiu

BMihai wrote here:
Nu știam că au fost două locomotive. Probabil ce a lungă era de 1250 CP. Eu îmi amintesc numai una scurtă la nivelul anilor 1995-1997. Legat de manevre îmi amintesc că în primăvara lui 1997, într-o zi, când veneam de la grădiniță cu 135, la un moment dat la intersecția de acolo, când autobuzul făcea la dreapta pe Șoseaua Pipera pentru stația de pe sensul ăla; am văzut LDH-ul mai mic manevrând niște vagoane de piatră în formă de pâlnie. În ce ani erau două locomotive ? Ați văzut cumva și dacă trenul venea de mai multe ori pe zi ? Noaptea lucra stația ?
Eu am găsit un articol al cuiva pe blogoteca.eu denumit "Schimbări majore în peisajul bucureștean din nordul Capitalei", în care povestea că prin anii 80 era o activitate mare la betonieră și se lucra foarte mult acolo. Articolul are și o poză de atunci.


Eu pe ce lunga mi-o amintesc ca fiind un LDE1300 albastru deschis. Cred ca a fost prima data - si printre putinele dati - cand am vazut pe viu modelul ala de locomotiva.

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Complexul Feroviar București  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420729 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use