Regiunile RomânieiMunteniaJudețul BuzăuIstoria transportului public în municipiul Buzău

 

Topic: Autobuzele DAC 112 UDM (198x-2008)

10 posts, 1775 views
  • ADK
  • Posted:
  •  

Autobuzele DAC 112 UDM (198x-2008) ADK

În anul 2006-7 mai existau doar ~25 de astfel de autobuze văzute cel puțin la stradă, ultimele au fost retrase în anul 2008 odată cu reînnoirea totală a flotei cu autobuze BMC 250SLF.
În ultima perioadă de exploatare, au existat atât autobuze DAC comuniste, cât și Rocar fabricate înspre finalul aniilor '90. DAC-urile mai vechi au fost înmatriculate cu STC (Societatea de Transport în Comun), altele au circulat cu numerele vechi până la casarea spre sf. aniilor '90, ori au apucat să fie transformate în depanări (și asta doar foarte puține) sau puțin probabil vândute, dar find totodată și cele mai prost întreținute mașini din gama DAC-urilor. Unele nu aveau cabină închisă, cum era BZ 04 RAO, care pare să aibă ceva retușuri și tot felul de reparații în privința caroseriei, aparent reușite, și țin să cred că mașina este mai veche de 1987 (semnalizările de pe colțuri find scoase, la o observare mai atentă se observă că s-a intervenit și acolo iar unele piese de caroserie sunt de la alte mașini). Multe DAC-uri s-au casat în preajma anului 2000, odată cu apariția a puhoiului de maxi-taxi... :(

Iată câteva fotografii preluate de pe buzau.stfp.net, după cum se știe la Buzău nu există și nici nu au existat numere de parc, deși flota a fost cândva la fel de mare ca astăzi și făcea mai simplă identificarea autobuzului după număr decât după o combinație de litere... Deși, au fost ceva autobuze care au fost înmatriculate cu xx STC, dar primăria a zis că sunt doar niște bani cheltuiți în plus... Transbusul find foarte ocolit și stătător unora undeva după dublarea autobuzelor cu dube particulare, astfel că achiziția de piese și întreținerea mașinilor se făcea cu dificultate începând cu anul 1997-8...

PBT pregătindu-se să plece de la gară pe linia 2, când acesta întorcea sub podul de la Mărăcineni.
BZ01PBT-2-DW_1.jpg (122.13 KB; downloaded 1850 times)


XKK foarte similar cu XKD târgujean, doar că cel de la Transloc a mai circulat 12 ani față de cel buzoian.
BZ01XKK-7-DW_1.jpg (122.71 KB; downloaded 1849 times)


WPB la gară așteptând îmbarcarea călătorilor pe linia 6. Fotografia seamănă izbitor de mult cu una de la cap Fundeni, București.
BZ01WPB-6-DW_1.jpg (96.69 KB; downloaded 1849 times)


15 STC pe linia 7 la gara Tohăneni.
BZ15STC-7-DW_1.jpg (140.61 KB; downloaded 1849 times)


XKL pe linia 9 la gară într-un refugiu astăzi desființat, unde stăționau autobuzele când stația de urcare era plină, iar astăzi este un adevărat coșmar când la gară sunt situații când staționează simultan 2, 2B, 6, 8, 14, 22 și 120 (iar la o oră stau și liniile de convenție) iar liniile 1, 15, 16, 18, 20, 23-25 nu au unde să oprească în condiții de siguranță... iar linia 9 circula regulat, nu ca astăzi doar 3-4 curse și asta doar dimineața.
BZ01XKL-9-DW_1.jpg (119.48 KB; downloaded 1849 times)


PBV la capăt de drum alături de toate DAC-urile scurte în anul 2008, se vede masca decupată dintr-o grilă de Ikarus 280 și tampoanele puse la proiectoare de bară de Ikarus spate. Autobuzele au fost de vânzare însă din câte știu nu a fost cumpărat niciunul... Particularii se lăudau cu BMC-urile noi, care după niște ani au ruginit mai rău ca DAC-urile.
BZ01PBV-Dp-DW_1.jpg (185.94 KB; downloaded 1849 times)

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele DAC 112 UDM (198x-2008) GPS

ADK wrote here:
... au existat atât autobuze DAC comuniste, cât și Rocar construite înspre finalul aniilor 2000. ...

Probabil ai vrut să spui finalul aniilor 90.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele DAC 112 UDM (198x-2008) ADK

Da, dar mai urmează să retușez un pic descrierea. Ai răbdare ;)

LE: am terminat, din păcate Buzăul stă foarte prost la capitolul istorie și informații dinainte de anul 2005... Am trimis nu demult o cerere la garaj cu mai multe detalii în privința autobuzelor Ikarus, care nu-mi este clară, doar că cei de la garaj se fac că nu m-aud, de parcă i-am întrebat de Skodele venite de la ITB... Lasă că e mai băgat în seamă unul care cică i-a venit autobuzul mai repede cu 5 minute... când la București ai felicita șoferul pentru asemenea performanță. Tot respectivul, se ”plânge” că autobuzele trec prea repede prin fața casei lui, și primăria dă dispoziție șoferilor să meargă iar ca melcii (adică doar cu vreo 25 km/h), nu știam că un angajat din primărie e în măsură să-și asume treaba unui administrator de drumuri, că are rolul unui polițist să restricționeze verbal viteza autobuzelor prin oraș, claxonul total interzis și în caz de pericol, probabil respectivul e și un bun mecanic pentru cutiile de viteză, bun inventator de legi din birou care nu trebuiesc aprobate de nimeni, dar eu cred că locul amândurora e la Socola și departe de vreo conducere sau civilizație. Dar ăsta-i Buzăul, ce-mi e Buzău și ce-mi e Caracal...

Dar revenind la subiect, și lăsând plângăcioșii veniți de la țăruș la oraș, am reușit să dau de o fotografie cu un DAC în anul 1989 care se vede cât un purice pe ecran. Fotografia aparține Agerpres și este realizată în primăvara acelui an din hotelul Pietroasa, autobuzul are butelii și cred că e pe linia 7 cel mai probabil, că din câte știu, indicativele numerice nu s-au prea schimbat în ultimii +30 de ani...

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele DAC 112 UDM (198x-2008) ADK

Un DAC pe fundal în linia 7 efectuând stația ”Camelia” sens M14 pe 30 noiembrie 2004, știu că nu este o imagine prea bună dar este altceva decât ce oferă stfp.net. Autobuzul ar trebui să fie BZ 01 WPA, seamănă cel mai bine din toată galeria privind detaliile crem+roșu, firmă tot crem și perdele puțin transparente.
Sursa: Mediafax
900819_low_res_600px.jpg (46.61 KB; downloaded 1689 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele DAC 112 UDM (198x-2008) ADK

Din seria "identifică locația" nu reușesc să-mi dau seama unde este realizată această fotografie, find aparent singura de pe galerie a căre-i locație nu o pot identifica nici măcar cu aproximație. Linia este 112, cu capetele de linie la Micro 14 respectiv Apcarom 2. Autobuzul este staționat, dar locațiile nu sunt niciuna și nu-mi prea seamănă cu nimic altceva cunoscut de prin oraș.
Sursa: buzau.stfp.net
_CBZ02TZF-112-DO_1.jpg (88.87 KB; downloaded 1535 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele DAC 112 UDM (198x-2008) ADK

De pe TramClub, o fotografie cu un DAC dinaintea anului 2000 (numărul de înmatriculare pare cel vechi), și cel puțin singura de până acum unde se poate observa vechiul logo. Autobuzul în cauză ori a fost casat până la primele poze mai oficiale din 2006, fie a fost revopsit și casat în 2008. Modelul este scund, cu semnalizatoare dreptunghiulare, deci ar trebui să fie undeva între 1987 și 1990-1 maxim.

Cred că fotografia este realizată undeva prin zona Spiru Haret, autobuzul circulând 99% pe linia 8 (dacă fotografia era realizată duminica, e posibil și pe linia 7 dacă era la fel și atunci deviată pe Spiru Haret din cauza că o parte din Nicolae Bălcescu devine pietonal, ori vreo convenție deși nu cred). Pare să aibă farurile primelor modele de Roman 112UD, sau doar mi se pare mie.
FB_IMG_1671917895545.jpg (23.46 KB; downloaded 1193 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele DAC 112 UDM (198x-2008) ADK

Autobuzul de mai sus ar fi chiar o fotografie unică, cu singurul DAC roșu (restul find galbene, cel puțin cele sub brandul DAC).

Iată-l și pe BZ 02 SFD (prezent și pe galerie) pe linia 3 prin anii 2000, însă aparent locația nu-mi este deloc cunoscută. Fotografia a fost preluată de pe TramClub, care a apărut într-un articol pe sansabuzoiana.ro
nr395_actualitate_1_621.jpg (64.29 KB; downloaded 1027 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele DAC 112 UDM (198x-2008) ADK

Imaginile cu locurile necunoscute a încercat inclusiv un conducător auto vechi să le identifice, acesta având 2 variante pentru imaginea anterioară:

1. Fotografia este făcută pe Bd. Gării, în stație la liceul Hașdeu cu vederea către gară. Însă singura problemă este clădirea de pe fundal care nu prea seamănă cu gara...

2. Fotografia este făcută pe strada Mesteacănului, cu puțin înainte de intersecție de a vira pe strada Obor către stația Bazar, datorită clădirii de pe fundal care seamănă perfect cu Sala Sporturilor, însă singura problemă este strada, care pe imagine face dreapta (în sensul de mers al autobuzului) iar pe imaginile stradale stânga... Dacă imaginea este întoarsă, trebuia și autobuzul să fie întors.

Iar cu TZF pe linia 112, fotografia este făcută undeva înafara liniei, probabil într-o cursă specială, pe o stradă de prin centru încă neidentificată concret, având în vedere destule schimbări din 2006 până în 2023...

 


Re: Autobuzele DAC 112 UDM (198x-2008) shoppy

Dupa forma balcoanelor, dacul rosu este aici, Unirii cu Balcescu: https://www.google.com/maps/@45.1525839, ... 4!8i8192

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele DAC 112 UDM (198x-2008) ADK

Corect, deși nu m-am gândit mult, am crezut că fotografia este făcută aici, sau pe una dintre porțiunile de pe Spiru Haret.

Ca atare, în fotografie autobuzul mai putea fi pe linia 7, nu mai devreme de anul 1995 (pentru că atunci s-a înființat SC Transbus SA) dar nici mai nou de 2000, pentru că încă purta numere vechi de înmatriculare.

Deși mai aveam puțin să zic că pe capotă, la mijloc, părea să se afle un număr de inventar, însă cel mai degrabă este doar o gură de aerisire.

Însă ca să nu mai creez o postare separată, mi se pare mie sau geamurile (cel puțin de la călători, nu știu dacă și luneta) la DAC-urile scunde sunt diferite față de cele înalte?

 


Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului public în municipiul Buzău  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 421929 posts in 5257 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use