Topic: Discuții diverse
799 posts, 255685 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
shoppy
Canal youtube cu teste si prezentari a poligonului Faurei: https://www.youtube.com/@rollingstocklaboratory7891
Canal youtube cu teste si prezentari a poligonului Faurei: https://www.youtube.com/@rollingstocklaboratory7891
- reiny2000
-
Posted:
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
ByOnu
4 trenuri toata ziua, dintre care 2 sunt la nici macar o ora distanta. Nu stiu pe cine ajuta...
Inteleg ca aceasta ruta este dependenta de trenurile principale pana la Bacau, fiind vorba doar de niste vagoane atasate pentru Piatra, dar nu s-ar putea mai bine de atat?
4 trenuri toata ziua, dintre care 2 sunt la nici macar o ora distanta. Nu stiu pe cine ajuta...
Inteleg ca aceasta ruta este dependenta de trenurile principale pana la Bacau, fiind vorba doar de niste vagoane atasate pentru Piatra, dar nu s-ar putea mai bine de atat?
IR Noaptea Mintii.jpg (115.51 KB; downloaded 2010 times)
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Vasile52
Culmea ca la intoarcere suntla ore ok.
Si anul trecut tot la orele astea erau.
Culmea ca la intoarcere suntla ore ok.
image_2023-04-09_130356807.png (70.3 KB; downloaded 1981 times)
Si anul trecut tot la orele astea erau.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
ADK
Personal, în ultimul timp am început să circul ceva mai des cu trenul și observ că controlul se face acum cu un aparat electronic, nu mai e "la pix", aparat care verifică probabil biletul să nu fie fals ori doar s-a mai avansat tehnologia. Nu știu de când e așa, plus că biletele sunt acum simple, doar cu partea de sus mai importantă, nu și cu reclamele la trenul verii ori recomandările de mai veneau separat, probabil din economie.
O controloare spunea cuiva că dacă aparatul nu-i merge pe vreun bilet, ea trebuie să "vândă" obligatoriu un alt bilet la prețul din...tren. Serios? Uite că eu la o adică refuz categoric să cumpăr că nu-ți merge dumitale aparatul ori că codul QR e prost printat, doamna respectivă era în R5014 în data de 12.04.2022, cred că se comite mai degrabă un abuz iar dânsa ar merita puțin întrebată că nu cred că nu este un tabel din ultima lună (poate și mai mult) cu mecanicii și controlorii din trenuri.
Acum, mie unul nu-mi plac cam deloc că la trenurile preferate - R și mai ales RE, vagoanele sunt în general etajate astfel că îmi creează puțin un disconfort la un drum mai lung. Acum vreo 2 zile a trebuit să aud la un moș de vis a vis, câte ceva din viața lui - că are pensie de 6400 lei, că a lucra la "serviciul de informații", soția a fost medic, cum are 3 fiii, unul nu mai știu în ce țară, un "nemernic" e în Tg. Mureș, își prezenta cardul de STB cuiva și spunea ce înseamnă "STB" și cum călătoria e 3 lei o oră și jumătate acum iar înainte era 1,30 lei dar pe vehicul, că merge cu "282, 133, 102", la cineva din parlament să-i de-a un cozonac și ouă roșii, la o doamnă puțin plictisită care croșeta o căciulă și tot vroia să se ducă la ușă dinainte cu 3 stații. Parcă ai fi în autobuz în R... dar și în unele IR.
Acum, eu unul îmi respect din cât se poate locul (dacă există, la unele R, acelea cu un singur vagon de regulă nu există) și vagonul, câteodată fără logică că vag. 2 dintr-un tren de 6 poate fi defapt penultimul, nu al doilea după locomotivă, dar așa rămâne când pleacă inițial din București spre Suceava (spre ex.) 1-2-3-4-5-6 iar apoi se întoarce 6-5-4-3-2-1, se anunță și la microfon dar trebuie să "caști" și puțin ochii când ajunge în stație, că la unele scrie destul de mic numărul vagonului ori nu scrie deloc și trebuie să vezi la celelalte, și asta oleacă pe fugă că stă doar 2 minute dacă și alea, sunt doar 2 uși de acces pe vagon iar una era defectă la un tren din zilele trecute, unii abia urcă ori coboară, au bagaje de parcă se mută și mai vin și ăia de trebuie neapărat să fumeze în alea 30 sec și să-și bea cafeaua cât stă trenul...
Acum, un atu observ că la grupurile sanitare a existat mereu săpun, apă și încuietoarea funcțională, în comparație cu călătoriile de prin 2014-5. Chiar și curățenie, coșurile strânse, prizele (unde existau) erau în general funcționale, însă mai existau întreruperi pe traseu, dar din ce povesteau unii colegi aceștia au pățit să-și ardă în principiu încărcătoarele (posibil după revenirea curentului?), personal (încă) nu am pățit deși iau în calcul să evit să apelez la prizele din vagoane dacă nu este chiar necesar.
Observ totuși pe unde mă duc și multe vagoane vechi scoase din uz, nu știu cu ce viitor. Sub pod la Grand (București) spre Basarab e un exemplu, păi acele vagoane (și o parte incendiate) sunt acolo cel puțin din 2012, nu înțeleg de ce nu se taie odată (mai ales în acea stare) deși am înțeles că s-au mai tăiat din ele. Între Ploiești Sud și Mizil, undeva pe partea dreaptă la margine zace de când îl știu un vagon cisternă, fără linii în față sau în spate, nu știu cine l-a "uitat" acolo, la fel și un vagon de călători portocaliu etajat la Pl. Sud și făcut acordeon, și sigur mai sunt (era pe YT un filmuleț cu o locomotivă abandonată undeva doar printre copaci și descompletată de orice mai era bun, CFR chiar nu mai știe de ele?).
Personal, în ultimul timp am început să circul ceva mai des cu trenul și observ că controlul se face acum cu un aparat electronic, nu mai e "la pix", aparat care verifică probabil biletul să nu fie fals ori doar s-a mai avansat tehnologia. Nu știu de când e așa, plus că biletele sunt acum simple, doar cu partea de sus mai importantă, nu și cu reclamele la trenul verii ori recomandările de mai veneau separat, probabil din economie.
O controloare spunea cuiva că dacă aparatul nu-i merge pe vreun bilet, ea trebuie să "vândă" obligatoriu un alt bilet la prețul din...tren. Serios? Uite că eu la o adică refuz categoric să cumpăr că nu-ți merge dumitale aparatul ori că codul QR e prost printat, doamna respectivă era în R5014 în data de 12.04.2022, cred că se comite mai degrabă un abuz iar dânsa ar merita puțin întrebată că nu cred că nu este un tabel din ultima lună (poate și mai mult) cu mecanicii și controlorii din trenuri.
Acum, mie unul nu-mi plac cam deloc că la trenurile preferate - R și mai ales RE, vagoanele sunt în general etajate astfel că îmi creează puțin un disconfort la un drum mai lung. Acum vreo 2 zile a trebuit să aud la un moș de vis a vis, câte ceva din viața lui - că are pensie de 6400 lei, că a lucra la "serviciul de informații", soția a fost medic, cum are 3 fiii, unul nu mai știu în ce țară, un "nemernic" e în Tg. Mureș, își prezenta cardul de STB cuiva și spunea ce înseamnă "STB" și cum călătoria e 3 lei o oră și jumătate acum iar înainte era 1,30 lei dar pe vehicul, că merge cu "282, 133, 102", la cineva din parlament să-i de-a un cozonac și ouă roșii, la o doamnă puțin plictisită care croșeta o căciulă și tot vroia să se ducă la ușă dinainte cu 3 stații. Parcă ai fi în autobuz în R... dar și în unele IR.
Acum, eu unul îmi respect din cât se poate locul (dacă există, la unele R, acelea cu un singur vagon de regulă nu există) și vagonul, câteodată fără logică că vag. 2 dintr-un tren de 6 poate fi defapt penultimul, nu al doilea după locomotivă, dar așa rămâne când pleacă inițial din București spre Suceava (spre ex.) 1-2-3-4-5-6 iar apoi se întoarce 6-5-4-3-2-1, se anunță și la microfon dar trebuie să "caști" și puțin ochii când ajunge în stație, că la unele scrie destul de mic numărul vagonului ori nu scrie deloc și trebuie să vezi la celelalte, și asta oleacă pe fugă că stă doar 2 minute dacă și alea, sunt doar 2 uși de acces pe vagon iar una era defectă la un tren din zilele trecute, unii abia urcă ori coboară, au bagaje de parcă se mută și mai vin și ăia de trebuie neapărat să fumeze în alea 30 sec și să-și bea cafeaua cât stă trenul...
Acum, un atu observ că la grupurile sanitare a existat mereu săpun, apă și încuietoarea funcțională, în comparație cu călătoriile de prin 2014-5. Chiar și curățenie, coșurile strânse, prizele (unde existau) erau în general funcționale, însă mai existau întreruperi pe traseu, dar din ce povesteau unii colegi aceștia au pățit să-și ardă în principiu încărcătoarele (posibil după revenirea curentului?), personal (încă) nu am pățit deși iau în calcul să evit să apelez la prizele din vagoane dacă nu este chiar necesar.
Observ totuși pe unde mă duc și multe vagoane vechi scoase din uz, nu știu cu ce viitor. Sub pod la Grand (București) spre Basarab e un exemplu, păi acele vagoane (și o parte incendiate) sunt acolo cel puțin din 2012, nu înțeleg de ce nu se taie odată (mai ales în acea stare) deși am înțeles că s-au mai tăiat din ele. Între Ploiești Sud și Mizil, undeva pe partea dreaptă la margine zace de când îl știu un vagon cisternă, fără linii în față sau în spate, nu știu cine l-a "uitat" acolo, la fel și un vagon de călători portocaliu etajat la Pl. Sud și făcut acordeon, și sigur mai sunt (era pe YT un filmuleț cu o locomotivă abandonată undeva doar printre copaci și descompletată de orice mai era bun, CFR chiar nu mai știe de ele?).
- oc7avian
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
oc7avian
De anul trecut e complet digital controlul de bilete și e foarte ok așa. Totul mult mai eficient + complet îmbunătățită achiziția online. Este spre imposibil să nu meargă scanarea QR-ului că biletul e hârtie termică. Ce printezi tu, e problema ta. Oricum, biletul online poate fi prezentat pe telefon de ani buni. Iar aplicația CFR Călători, după descărcarea pdf-ului, îl păstrează în memoria locală (deci niciun risc să nu poți accesa când e lipsa semnalului)
În cel mai rău caz, ei pot verifica în terminal ce bilet e emis pe locul respectiv. Dar da, e normal ca un bilet ce nu poate fi verificat să fie considerat invalid.
Întradevăr curățenia e mai ok față de trecut pe anumite regionale.
De anul trecut e complet digital controlul de bilete și e foarte ok așa. Totul mult mai eficient + complet îmbunătățită achiziția online. Este spre imposibil să nu meargă scanarea QR-ului că biletul e hârtie termică. Ce printezi tu, e problema ta. Oricum, biletul online poate fi prezentat pe telefon de ani buni. Iar aplicația CFR Călători, după descărcarea pdf-ului, îl păstrează în memoria locală (deci niciun risc să nu poți accesa când e lipsa semnalului)
În cel mai rău caz, ei pot verifica în terminal ce bilet e emis pe locul respectiv. Dar da, e normal ca un bilet ce nu poate fi verificat să fie considerat invalid.
Întradevăr curățenia e mai ok față de trecut pe anumite regionale.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
ADK
Digitalizarea prea multă poate crea în anumite condiții sau chiar și brusc o funcționare incorectă sau eronată, mă rog tot pe acolo. De aceea în astfel de cazuri ar trebui verificat bine manual, nu e ok să obligăm un călător care și-a achiziționat inițial bilet să cumpere altul la suprapreț că șandramaua spune ce spune...
Digitalizarea prea multă poate crea în anumite condiții sau chiar și brusc o funcționare incorectă sau eronată, mă rog tot pe acolo. De aceea în astfel de cazuri ar trebui verificat bine manual, nu e ok să obligăm un călător care și-a achiziționat inițial bilet să cumpere altul la suprapreț că șandramaua spune ce spune...
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
cris_m
Si pentru 0.001% cazuri mai bine nu evoluam si ramanem in epoca de piatra, nu?
Si pentru 0.001% cazuri mai bine nu evoluam si ramanem in epoca de piatra, nu?
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
ADK
Ce ai înțeles și tu...
Am subliniat mai mult faptul că atunci când se întâmplă un defect de scanare, să nu te "grăbești" să emiți un alt bilet până nu ești ferm-convins că acel bilet nu este într-adevăr real sau nu este pentru acel tren din acea zi, doar cred că ești în stare să-l verifici și manual ca înainte. Poate se întâmplă să pățești chiar tu și să da-i de un "naș" care nu pune prea multă viața la socoteală.
Evoluăm, dar asta nu înseamnă că orice "dictează" electronica (de altfel păcătoasă ca prezență, chiar de e făcută să ușureze inițial), trebuie să ne luăm complet orbește, că mai facem un pas înainte dpdv al tehnologiei și 2 înapoi dpdv al omului.
Ce ai înțeles și tu...
Am subliniat mai mult faptul că atunci când se întâmplă un defect de scanare, să nu te "grăbești" să emiți un alt bilet până nu ești ferm-convins că acel bilet nu este într-adevăr real sau nu este pentru acel tren din acea zi, doar cred că ești în stare să-l verifici și manual ca înainte. Poate se întâmplă să pățești chiar tu și să da-i de un "naș" care nu pune prea multă viața la socoteală.
Evoluăm, dar asta nu înseamnă că orice "dictează" electronica (de altfel păcătoasă ca prezență, chiar de e făcută să ușureze inițial), trebuie să ne luăm complet orbește, că mai facem un pas înainte dpdv al tehnologiei și 2 înapoi dpdv al omului.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
shoppy
În Grivița phoenixul roșu tocmai a fost cuplat la o garnitură de 5 vagoane de călători cu sigla CFR Infrastructură.
În Grivița phoenixul roșu tocmai a fost cuplat la o garnitură de 5 vagoane de călători cu sigla CFR Infrastructură.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
shoppy
Era garnitura prezidențială, azi 3 vagoane din ea s-au întors în Grivița cu un DA de la Marfă.
Era garnitura prezidențială, azi 3 vagoane din ea s-au întors în Grivița cu un DA de la Marfă.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
O harta care arata cat de departe poti ajunge cu trenul intre 1 si 5 ore: https://www.chronotrains.com/
O harta care arata cat de departe poti ajunge cu trenul intre 1 si 5 ore: https://www.chronotrains.com/
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare
•
Choose destination