De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: Ascensoare ante 1949, măcar cu cabina originală

27 posts, 3486 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Re: Ascensoare ante 1949, măcar cu cabina originală andrei11

Cum necum, ghinionul tău, de puţul liftului.

 



Re: Ascensoare ante 1949, măcar cu cabina originală shoppy

Da, se pare ca cele ASEA au fost copiate si au devenit IFMA T64 pe care il au toate blocurile pre 80 de pe Grivita si Mihalache, dupa care a venit IFMA T46 cu imbunatatiri(usa palier cu arc si fara clanta manuala, 2 viteze de deplasare, cea de accelerare/franare mai mica si cea de croaziera mai mare).
Schindlerul este genial, nici nu se vede contragreutatea (daca are).

Frica de cadere in gol nu este justificata, chiar daca ai supraincarca cabina si ar ceda frana tot nu ai lua viteza prea mare pentru ca te tine contragreutatea, iar sa rupi toate cablurile este foarte greu, exista mai multe cabluri si fiecare este incarcat undeva la 20% din forta de rupere, in cel mai rau caz se rupe unul singur, s-a intamplat la biroul de pasapoarte de la Piata Romana iar liftul functiona normal si fara el(bine, i-au decuplat alimentarea si au sunat la deranjamanete ca nu mai avea nimeni curaj sa mearga cu el si nu se stia pe unde atarna cablul).
In multe blocuri cei de la etajul 1 refuzau sa plateasca intretinerea pentru lift asa ca butonul pentru 1 era dezactivat.
M-a prins si pe mine pana de curent in lift in comunism, evident toti pensionarii isi facusera cheie triunghi ca sa deschida usa si ne-au scos, am avut cosmaruri cu liftul ani buna dupa aceea.

 


Re: Ascensoare ante 1949, măcar cu cabina originală nokia2110

Ştiu pe cineva care a căzut în gol 2 etaje că s-au rupt cablurile...  frâna a oprit probabil căderea.
Contragreutatea cred că e în puţ. Unul care are contragreutatea separată e cel de pe Mântuleasa colţ cu Bd. Carol I, de are şi un "Opel" Rekord roşu parcat în faţa lui încă din anii '80.
S-ar putea să mai fie unul pe Ionescu Gion. Un "Schindler". Iar altul s-ar putea să fie pe Bd. Hristo Botev. Deci ar mai fi rămas vreo 5-6 cât de cât originale în Bucureşti.

 


Re: Ascensoare ante 1949, măcar cu cabina originală andrei11

Dacă s-au rupt cablurile cum de a oprit frâna căderea ?

 


Re: Ascensoare ante 1949, măcar cu cabina originală nokia2110

Frâna de siguranţă intră în acţiune când se rup cablurile. Cablurile ţin frâna aia defrânată. E un fel de echivalent cu frâna de la tren.

 


Re: Ascensoare ante 1949, măcar cu cabina originală andrei11

Nu m-ai înţeles. Dacă se rup cablurile cum frânează liftul ? N-are nicio legătură cu frâna de la tren. Poate te-ai exprimat greşit, dar dacă cablurile  nu mai au  legătură cu liftul poate eventual să acţioneze o frână pe şinele de ghidare atunci când viteza liftului depăşeşte o valoare prestabilită.
Dar dacă se rup cablurile nu prea văd cum ar putea declanşa frânele de pe ghidaj.

 


Re: Ascensoare ante 1949, măcar cu cabina originală shoppy

In afara de filmul Speed 1 eu nu am vazut vreun ascensor cu frana pe sinele de ghidaj(nici chiar cele din Turnul Eifel sau La Defense, acolo este alt sistem), posibil ca in Romania sa fie la vreunul din lifturile moderne de la cladirile inalte dar sigur nu exista la lifturile normale de la cladirile de 10 etaje sau comparabile.
Singura frana care exista la aceste lifturi este pe tamburul motorului, deci daca s-ar rupe toate cablurile atat cabina cat si contragreutatea ar ajunge instantaneu la subsol.
Cred ca liftul cu toate cablurile rupte este unul din miturile care circulau in comunism, am vazut si multi copii la care parintii le spuneau ca se pot rupe cablurile ca sa nu topaie sau sa se joace in lifturi.

 


Re: Ascensoare ante 1949, măcar cu cabina originală Cristi N

Orice lift trebuie sa aibe frane pe sinele de ghidaj, practic asta e inventia lui Otis de la 1860 care a facut ca liftul sa fie considerat sigur pentru a fi folosit la transportul oamenilor.
„Aparatul de ridicare” pe care Elisha Otis l-a brevetat în 1861 includea un dispozitiv de siguranță metalic în partea de sus a transportorului său de marfă din lemn. Dacă frânghia de ridicare s-a rupt, dispozitivul s-a deplasat spre exterior, blocând platforma pe loc.

Sursa

Tipul asta explica pe un model din lemn cum functioneaza frana de urgenta:


 


Re: Ascensoare ante 1949, măcar cu cabina originală shoppy

Ce am vazut eu pe la lifturile cu pereti transparenti din mall-uri nu aveau sau nu le-am identificat.

Pe vremea aceea se foloseau funii si probabilitatea ruperii lor era foarte mare, acum nu mai este asa, ai 4 sau 5 cabluri si doar unul este mai mult decat suficient, nu prea ai cum sa rupi toate cablurile in exploatare normala iar un dezastru mai devreme distruge cladirea decat sa rupa cablurile liftului (iar firmele de intretinere nu iti dau aviz daca nu inlocuiesti cablurile periodic); chiar daca te apuci sa umpli cabina cu saci cu nisip pana la tavan mai devreme patineaza frana si cabina coboara incet pana jos sau cedeaza podeaua cabinei decat sa se rupa cablurile.

 


Re: Ascensoare ante 1949, măcar cu cabina originală nokia2110

Unul pe Bd. Carol I Nr. 37. Am vrut să merg cu el de ziua mea, nu am reuşit, dar am mers la începutul anului.




Şi cel de pe Cal. Moşilor nr. 126A, instalat de Fraţii Porn    :mrgreen:


 


Re: Ascensoare ante 1949, măcar cu cabina originală nokia2110

Aproape originale, sunt multe decât credeam. Bengos ar fi să ajung în camera troliului să văd cât de originale mai sunt pe acolo. Sau măcar să întreb la firma de întreţinere. Releele nu mai au cum să fie originale, probabil motoarele au fost rebobinate în cel mai bun caz (când s-a trecut de la 208/120 Volţi la 380/220 Volţi), dar cine ştie, în rest...


https://www.youtube.com/watch?v=DXIaK27j9mQ


https://www.youtube.com/watch?v=lhqNdcZ1 ... EgNzQ%3D


https://www.youtube.com/watch?v=CulmiUuRZJs&t=81s


https://www.youtube.com/watch?v=xhEKjQt4Khc&t=81s


Două filmări cu acelaşi ascensor


https://www.youtube.com/watch?v=DLjv_9zB ... YQ%3D%3D


https://www.youtube.com/watch?v=T2n9D2Ok ... YQ%3D%3D


Cel de pe Armenească nr. 19, cu care e posibil să fi mers în 2004-2005. Nefuncţional. Bloc mişto, oameni care nu au grijă de ele (de ar fi singurul aşa...)


https://www.youtube.com/watch?v=qn1udxxb ... YQ%3D%3D

 


Re: Ascensoare ante 1949, măcar cu cabina originală shoppy

O prezentare obligatorie pentru orice pasionat de lifturi si de sisteme electrice in general, prezinta modul de functionare DC cu explicatii DC vs AC pentru ceea ce a fost culmea automatizarii electro-mecanica a lifturilor pe DC.



 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420986 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use