Regiunile RomânieiTransilvaniaJudețul ClujMetroul din Cluj Napoca

 

Topic: Știri și articole din presă

51 posts, 35025 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca orex

Metroul din Cluj Napoca : Primăria organizează joi o dezbatere publică pentru raportul de impact asupra mediului
Primăria Cluj Napoca organizează joi, 23 iunie o dezbatere publică pentru Raportul privind impactul asupra mediului al Magistralei de Metrou M 1. Licitația pentru proiectarea și execuția liniei de metrou cu 19 stații a fost lansată la jumătatea lunii martie cu o valoare de 1,3 miliarde euro, iar termenul pentru depunerea ofertelor a fost prelungit de mai multe ori, ultimul termen fiind stabilit pentru 8 iulie. Metroul din Cluj Napoca (partea de structură a primelor 9 stații) și prelungirea Magistralei de M 4 din București (Gara de Nord-Filaret) sunt cele două proiecte pentru infrastructură de metrou finanțate prin PNRR. Raportul complet poate fi consultat aici.

Emiterea acordului de mediu reprezintă o etapă foarte importantă, continuarea proiectului fiind condiționată de acest aviz : ,,Primăria Cluj-Napoca invită publicul interesat la dezbaterea publică a Raportului privind impactul asupra mediului pentru proiectul „TREN METROPOLITAN GILĂU – FLOREȘTI – CLUJ-NAPOCA – BACIU – APAHIDA – JUCU – BONȚIDA” – ETAPA I a sistemului de transport metropolitan Cluj Magistrala 1 de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea – Componenta 1. MAGISTRALA 1 DE METROU”. Dezbaterea publică a Raportului privind impactul asupra mediului va avea loc la Casino Centrul de Cultură Urbană din Parcul Central „Simion Bărnuțiu” din Municipiul Cluj-Napoca joi, 23.06.2022, începând cu orele 16:00 precum și în regim electronic- teleconferinţă.

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca PTMZ

Încă o amânare a termenului limită pentru depunerea ofertelor, pentru 22 august.

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca orex

Boc, despre suspendarea licitației pentru metrou: "această decizie ne ține în finanțarea prin PNRR"
"Azi, după consultarea cu ministrul Transporturilor, am luat decizia de suspenda temporar procedura de achiziție, până actualizăm costul de realizare al metroului, având în vedere că prețurile au crescut accelerat. Am luat decizia astăzi, pentru că pe parcursul ultimelor zile am primit 3 scrisori de la concerne care au realizat 19 proiecte de metrou pe 4 continete și care ne-au informat că au fi dorit să participe la realizarea metorului din Cluj, dar din cauza prețului adoptat anul trecut și a creșterii prețurilor de anul acesta, nu pot. Am fi putut să anulăm licitația, dar am găsit soluția aceasta de suspendare temporară și am primit acceptul Ministerului Transporturilor. În perioada următoare vom face acest lucru, indicatorii vor fi aprobați de Guvern urmând să continuăm licitația. În concluzie, această decizie este una benefică de realizare a metroului, una care ne ține în finanțarea prin PNRR", a declarat edilul Emil Boc.

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca orex

Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru reaprobare indicatorilor tehnico economici aferenți obiectivului de investiții „Tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou”, județul Cluj
curtă descriere

Astfel, prin prezentul proiect de hotărâre a Guvernului, se propune actualizarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții, ca urmare a actualizării acestora în funcție de evoluția prețurilor de consum, ceea ce înseamnă de fapt actualizarea Devizului General și a rezultatelor analizei economico-financiare (cost – beneficiu).

Metodologia de actualizare a Devizului General s-a bazat pe actualizarea Devizelor pe obiect care constituie Devizul General, pe baza indicilor de cost în construcții publicați de Institutul Național de Statistică (INS) și a ponderilor acestora stabilite pe elemente de cost semnificative, pentru fiecare dintre specialitățile din cadrul fiecăruia dintre Devizele pe obiect precum și pentru celelalte specialități din cadrul Devizului General.
Devizele pe obiect sunt stațiile și interstațiile, inclusiv Depoul și Dispeceratul Central.
Specialitățile din cadrul fiecăruia dintre Devizele pe obiect precum și celelalte specialități din cadrul Devizului General sunt cele corespunzătoare conținutului cadru al acestuia.
Elementele de cost semnificative pentru fiecare dintre specialitățile din cadrul fiecăruia dintre Devizele pe obiect sunt următoarele: Forța de muncă, Energie electrică, Combustibil, Materiale principale și/sau Echipamente principale.
S-au utilizat indicii publicați în Buletinul Statistic Lunar (BSL) nr. 5/2022 (ultimul publicat de INS) și Buletinul Statistic de Prețuri (BSP) nr. 6/2022 (ultimul publicat de INS).
După efectuarea calculelor din Devizul General Actualizat a rezultat un coeficient general de actualizare de 135,7.
Nu s-au revizuit soluțiile tehnice. Până în prezent nu au fost executate lucrări.
Nu s-au modificat principalele caracteristici și indicatori tehnici.

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca PTMZ

Doi ofertanți turci:
1) Asocierea Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. - ARCADA COMPANY - GÜLERMAK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ - S.C. Alstom Transport S.A., cu subcontractanții aferenți
2) Asocierea DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. - Tekfen İnşaat ve Tesisat A.Ş. (Tekfen Construction & Installation Co., Inc.), cu subcontractanții aferenți.

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca punmeister

PTMZ wrote here:
Doi ofertanți turci:
1) Asocierea Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. - ARCADA COMPANY - GÜLERMAK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ - S.C. Alstom Transport S.A., cu subcontractanții aferenți
2) Asocierea DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. - Tekfen İnşaat ve Tesisat A.Ş. (Tekfen Construction & Installation Co., Inc.), cu subcontractanții aferenți.

Sa vedem si subcontractantii celor doi ofertanti.

1) Gulermak - Arcada - Alstom:
- Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş.
- ARCADA COMPANY
- GÜLERMAK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
- S.C. Alstom Transport S.A.
- MUZEUL NATIONAL DE ISTORIE A TRANSILVANIEI
- SIXENSE SOLUTIONS S.R.L.
- EPC - CONSULTANTA DE MEDIU
- VERTATEL INTERNATIONAL
- TIAB
- Total Business Land SRL
- SC DP CONS SRL
- AQUA PROCIV PROIECT S.R.L.
- Prota Mühendislik Proje ve Danışmanlık A.Ş
- Alstom Transport (Franta)
- YUKSEL PROJE A.S.
- SC LOGIC IT SERVICES CONSULT
- DANAVI
- LOGIC IT CONSULT S.R.L.

2) Dogus - Tefken:
- DOGUS INSAAT VE TICARET A.S.
- Kontrolmatik Teknoloji Enerji ve Mühendislik Anonim Şirketi
- SIXENSE SOLUTIONS S.R.L.
- PROSPECT TECHNICAL STUDIES
- Siemens Mobility
- PRELCHIM S.R.L.
- YDA INȘAAT SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI
- MUZEUL NATIONAL DE ISTORIE A TRANSILVANIEI
- ARHIMAR SERV
- TEKNIK MUHENDISLIK VE MUSAVIRLIK ANONIM SIRKETI
- Tekfen İnşaat ve Tesisat A.Ş. (Tekfen Construction & Installation Co., Inc.)
- Tekfen Mühendislik Anonim Şirketi
- PIROTEHNIC OSB
- VERTATEL INTERNATIONAL
- Like Consulting SRL
- octagon fundatii speciale

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca shoppy

https://cursdeguvernare.ro/transporturil ... oca.html

Transporturile au semnat contractul de finanțare al metroului Cluj-Napoca: 13,69 mld. lei
De Ciprian Mailat
30 Decembrie, 2022
Vicepremierul Sorin Grindeanu a anunţat că, joi, a fost semnat contractul de finanțare pentru construirea metroului din Cluj-Napoca. Este cel mai mare contract de finanţare din ultimii 30 de ani, cu o valoare de 13,69 miliarde de lei.

Sursele de finanțare sunt multiple: fonduri PNRR, fonduri europene din bugetul multianual, bugetul de stat și bugetele locale ale Cluj-Napoca și Florești.

Cum proiectul este finanțat parțial prin PNRR, ucrările din prima etapă a proiectului – 9 staţii de metrou şi depoul – au termen de finalizare în luna august a anului 2026, a mai spus ministrul Transporturilor.

În final, metroul din Cluj-Napoca va avea 19 stații și o lungime totală de aprox. 20 de km.

„Cel mai mare contract de finanţare din ultimii 30 de ani a fost semnat astăzi (joi – n.r.) de Ministerul Transporturilor! Banii vor asigura construcţia metroului din Cluj-Napoca! (…) Fondurile vor fi folosite pentru proiectarea, construcţia, echiparea şi punerea în funcţiune a liniei de metrou uşor în zona metropolitană Cluj-Napoca (21,03 km), a celor 19 staţii şi a depoului”, a scris Sorin Grindeanu pe Facebook.


Ministrul Transporturilor a adăugat că, în prima etapă vor fi finalizate lucrările pe 9,16 km care includ secţiunea Sfânta Maria – Europa Unită (9 staţii) şi depoul.

Primele lucrări trebuie finalizate până în august 2026
„Lucrările din această etapă, finanţată prin PNRR, trebuie finalizate până la sfârşitul lunii august 2026. În cea de a doua etapă, finanţarea va asigura construcţia secţiunilor Ţara Moţilor -Sfânta Maria (7 staţii) şi Piaţa Mărăşti – Muncii (3 staţii) care totalizează 11,87 km”, a completat Grindeanu.



Guvernul a aprobat, în data de12 octombrie, actualizarea indicatoriilor tehnico-economici, costurile investiției pentru trenul metrolitan fiind majorate de la 10,11 miliarde de lei la 13,7 miliarde de lei (TVA inclus).


În nota de fundamentare a hotărârii de guvern se menționeză că în urma războiului din Ucraina, prețurile materialelor de construcție au crescut cu peste 40%.


De asemenea, criza generată de virusul SARS-CoV-2 a determinat a determinat o creștere a indicelui de cost total în construcții cu aproximativ 18%, din care 60% a fost generată de creșterea costului la materiale în construcții și 40% de creșterea costului cu manopera.

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca PTMZ

...și câștigătorul este asocierea condusă de Gülermak:
A fost desemnat constructorul metroului din Cluj, o asociere ce include firmele românești Alstom Transport și Arcada Company Galați.

Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. – Arcada Company S.A. a fost desemnată câștigătoarea licitației deschise având ca obiect „Proiectare și execuție lucrări de infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), automatizare trafic, racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj”, potrivit unei postări pe pagina de socializare a primarului Emil Boc.

Oferta depusă de către Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S. – Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia – Alstom Transport S.A. – Arcada Company S.A are următoarele caracteristici:
• Oferta financiară: 9.059.483.352,07 lei fără TVA (față de valoarea estimată de 9.064.456.067 lei fără TVA).
• Punctaj obținut componenta financiară: 55 puncte (din 55).
• Punctaj obținut componenta tehnică: 36,25 puncte din 45 puncte.
• Total punctaj obținut: 91,25 puncte din 100 puncte.
Valoarea estimată totală pentru realizarea acestui obiectiv este de 9.064.456.067 lei fără TVA, din care:

– valoarea estimată a lucrărilor de execuție: 8.666.341.418,31 lei fără TVA;
– valoarea estimată a serviciilor de proiectare (inclusiv alte servicii): monitorizare, studii de teren (inclusiv cercetare arheologică preventivă), expertizare tehnică, documentațiile tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/acordurilor/autorizațiilor, verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, proiect tehnic și detalii de execuție, asistență tehnică: 398.114.648,69 lei fără TVA. Durata totală a contractului este de 96 de luni.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Contestatia Dogus a fost respinsa, se poate semna contractul
https://clubferoviar.ro/proiectul-metrou ... eblocat/

 


Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Metroul din Cluj Napoca  • 
Choose destination

Since our 2363 forum members have written 428489 posts in 5314 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use