Transportul în lumeEuropaMoldovaTrenuri în Republica Moldova

 

Topic: Transportul feroviar din Republica Moldova

146 posts, 35026 views
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11
 
 

📖 Pagination options
Re: Transportul feroviar din Republica Moldova PTMZ

Se pare că situația începe să se îmbunătățească ușor-ușor. În plus față de situația din noiembrie, au fost relansate trenuri interurbane: 1 tren nou Chișinău - Ungheni (fără pereche, probabil se întoarce cu celălalt interurban sau cu Socola) și perechea Chișinău - Bender 3.

 


Re: Transportul feroviar din Republica Moldova Gabi23

D1M 002 în gara Chișinău:
D1M 002 - Chișinău - 01.12.2023 (1).jpg (405.14 KB; downloaded 427 times)
D1M 002 - Chișinău - 01.12.2023 (2).jpg (176.83 KB; downloaded 427 times)
D1M 002 - Chișinău - 01.12.2023 (3).jpg (341.18 KB; downloaded 427 times)

 


Re: Transportul feroviar din Republica Moldova Gabi23

Gara Feroviară - Chișinău în decembrie 2023:
Gara Feroviară - Chișinău 2023 (1).jpg (352.88 KB; downloaded 406 times)
Gara Feroviară - Chișinău 2023 (2).jpg (284.52 KB; downloaded 406 times)
Gara Feroviară - Chișinău 2023 (3).jpg (286.17 KB; downloaded 406 times)
Gara Feroviară - Chișinău 2023 (4).jpg (417.98 KB; downloaded 406 times)
Gara Feroviară - Chișinău 2023 (5).jpg (394.01 KB; downloaded 406 times)
Gara Feroviară - Chișinău 2023 (6).jpg (309.63 KB; downloaded 406 times)
Gara Feroviară - Chișinău 2023 (7).jpg (259.12 KB; downloaded 406 times)
Gara Feroviară - Chișinău 2023 (8).jpg (363.27 KB; downloaded 406 times)
Gara Feroviară - Chișinău 2023 (9).jpg (363.6 KB; downloaded 406 times)
Gara Feroviară - Chișinău 2023 (10).jpg (403.75 KB; downloaded 406 times)
Gara Feroviară - Chișinău 2023 (11).jpg (438.08 KB; downloaded 406 times)

 


Re: Transportul feroviar din Republica Moldova PTMZ

Mersul trenurilor de călători din 2024 constă în 7 perechi de trenuri, după cum urmează:
- 1 pereche Chișinău - Socola
- 1 pereche Chișinău - București
- 1 pereche Chișinău - Kiev
- 1 pereche Chișinău - Ungheni
- 1 pereche Bălți-Slobozia - Ocnița
- 1 pereche Bălți-Slobozia - Rogojeni
- 1 pereche Chișinău - Bender-3 (Varnița).

Se pare, totuși, că au picat toate D1M-urile modernizate la Pașcani. CFM a vrut să anuleze complet cursa Chișinău - Socola, dar s-a răzgândit și va trimite vagoane vechi în loc:
Responsabilii din Republica Moldova au jucat în ultimele zile alba-neagra cu trenul Chișinău-Iași. După ce a fost anunțată anularea lui, s-a revenit asupra deciziei.

Miercuri, Întreprinderea de Stat Calea Ferată din Moldova anunța că începând cu data de 5  februarie (luni) circulația trenului va fi suspendată, iar pasagerii care și-au procurat deja bilete își pot recupera banii.

O zi mai târziu, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale de la Chișinău, Andrei Spînu, a făcut anunțul că trenul de pe cursa Chișinău-Iași va circula în continuare. ”După anunțul CFM referitor la sistarea cursei Chișinău-Iași (Socola), am solicitat reevaluarea deciziei pentru a nu admite acest lucru. În acest sens, Departamentul Tehnic CFM mi-a dat asigurări că în următoarele zile se va lucra în regim de urgență pentru ca ruta Chișinău-Iași (Socola) să circule fără întreruperi”, a spus ministrul.

Imediat, de pe pagina de Facebook a CFM a fost ștearsă postarea cu anularea trenului și pusă o alta: „Trenul de pe cursa Chișinău-Iași (Socola) repus în circulație zilnică! Stimați pasageri, anunțăm că cursa Chișinău-Iași (Socola) nu va fi suspendată de luni, 5 februarie 2024. Biletele achiziționate pentru data de 5 februarie sunt valabile. Departamentul tehnic în următoarele zile va lucra în regim de urgență, pentru a asigura deservirea cursei Chișinău – Iași (Socola) cu trenurile de tip D1M.

Trenul va circula conform orarului:
• 06:27 Plecarea din Chișinău, ajunge la Iași la ora 11:12

• 17:40 Plecarea din Iași, ajunge la Chișinău la ora 22:16”.

Ulterior, a ieșit la rampă și Oleg Tofilat, directorul demisionar al CFM, care a anunțat că circulația trenului se va relua, însă nu cu trenuri modernizate la Electroputere VFU Pașcani. Singurul tren de acest fel care mai era funcțional s-a defectat și el. În consecință, responsabilii CFM au decis să pună temporar pe rută o garnitură veche.

„E chiar o problemă tehnică cu garniturile modernizate, pentru că au și ele o vârstă ajunsă de modernizare. Însăși modernizarea lor a fost un proiect experimental și a fost destul de greu de a asigura circulația lor. Deocamdată, am pus, în dependență de zile, de exemplu ieri au fost puțini călători și am trimis matricea, ceea ce este monovagonul, iar de obicei punem câteva vagoane clasice”, a spus Tofilat, citat de Pro TV Chișinău.

Nu se știe când va fi reluată circulația cu trenuri modernizate pe ruta Chișinău-lași. În total, CFM a modernizat cinci trenuri în perioada 2012-2013, care periodic se defectau.

Sursa: Club Feroviar

Acum vine întrebarea: vor trimite vagoane clasice + locomotivă sau D1? Dacă e prima variantă, după cum lasă articolul să se înțeleagă, atunci foarte probabil trebuie să cupleze locomotive la ambele capete de la Ungheni încolo sau să țină permanent una la Socola, pentru că la Socola nu există spațiu de întoarcere pentru locomotivă. Dacă e D1, ar fi cea mai explicabilă opțiune și cea mai rațională.

 


Re: Transportul feroviar din Republica Moldova cris_m

"Consista din" cred ca e o traducere nefericita a lui "consist of"... Poate "consta in" voiai sa zici :)

 


Re: Transportul feroviar din Republica Moldova PTMZ

Corect, am scris "constă", dar m-a corectat autocorectorul în "consistă". Mersi! :bere:

 


Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Trenuri în Republica Moldova  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use