Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze

1259 posts, 369110 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 71 72 73 74 75 76 77  ... 90
 
 

📖 Pagination options
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze Vasile52

In momentul acesta Bulevardul Iuliu Maniu este unul din cele mai aglomerate bulevarde si intrării din București. Este clar, configuratia curenta de 4 benzi (3+1 parcare) a bulevardului nu ajuta fluidizarea traficului.

Sunt de părere ca este nevoie urgenta de un culoar pe axa Vest-Centru așa ca vin cu propunerea de a extinde banda BUS de pe Bd. Iuliu Maniu.

Problemele configurației curente

  • manevrele de parcare/ieșire din parcare blochează banda 1
  • marginile bulevardului sunt pline de parcări, iar astfel șoferii trebuie staționeze pe banda 1
  • orice fel de blocare a benzii 1 blochează total liniile de troleu 61 si 62
  • vizibilitate redusa in zona trecerilor de pietonii
  • vizibilitate redusa pentru șoferii care ies de pe străzi lăturalnice


Propunerea mea este reconfigurarea Bulevardului Iuliu Maniu in sistem 3 benzi de circulație normale + 1 banda dedicata BUS de la intersecția Bulevardul Iuliu Maniu x Strada Valea Cascadelor pana la intersecția Bulevardul Iuliu Maniu x Bulevardul Doina Cornea.

Efectele benzii unice pe Bulevardul Iuliu Maniu

  • fluidizarea traficului auto prin înlăturarea blocajelor create de manevrele de parcare/staționare
  • fluidizarea traficului liniilor 137, 178, 336, 61, 62, 136 etc. prin folosirea unui benzii unice
  • o modalitate rapida de călătorie pentru vehicule cu regim de circulație prioritar (ambulante, mașini de pompieri etc.)
  • promovarea transportului public prin oferirea unei alternative mai rapide decât mașina
  • vizibilitate sporită
  • facilitarea activității de salubrizare
  • înlăturarea locurilor de parcare de pe bulevardul Iuliu Maniu (peste 200 de locuri)


Pierderea de locuri de parcare se poate atenua prin reconfigurarea lățimii benzii actuale de parcare (aceasta nu mai trebuie sa aibă lățimea suficienta pentru parcare ci doar lățimea pentru gabaritul unui autobuz) si lărgirea străzii ce merge in paralel cu Bulevardul Iuliu Maniu si creerea de locuri de parcare.

Starea initiala
iuliu maniu prezent.png (1.18 MB; downloaded 2406 times)

Faza initiala
iuliu maniu faza initiala.png (1.03 MB; downloaded 2406 times)

Faza 2 (atenuarea pierderii de locurilor de parcare)
iuliu maniu faza 2.png (1.1 MB; downloaded 2406 times)


Astept parerile si sugestiile voastre.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze andrei11

Teoria  ca teoria, practica de omoară !   :headbash:
Din câte ţin eu minte pe vremea lui Firea s- a încerca ceva similar în zona lui DN1 ( prin Nord ), a fost un dezastru.
Problema este că pe Iului Maniu sunt prea multe autoturisme, e singurul bulevard din cartier şi pe deasupra este şi legătura cu E 81.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze neoman

Eu am o idee mai buna. Amendarea celor care parchează in spic pana in buza intersecției la Lujerului.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze bgd70

andrei11 wrote here:
Problema este că pe Iului Maniu sunt prea multe autoturisme, e singurul bulevard din cartier şi pe deasupra este şi legătura cu E 81.


In propunerea colegului nu se ia din benzile auto dupa cum vezi, deci nu se pierde nimic, doar o banda de parcari.

Mie mi se pare in regula propunerea din imginea cu faza a 2-a.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze Vasile52

andrei11 wrote here:
Problema este că pe Iului Maniu sunt prea multe autoturisme, e singurul bulevard din cartier şi pe deasupra este şi legătura cu E 81.

Realizez ca propunerea nu ajuta direct trafficul dar ofera o alternativa si una chiar atragatoare.
Ar trebui o serie de proiecte pentru a remedia cu adevarat traficul de pe Iuliu Maniu acesta fiind doar un ciot din ce ar fi. Dar este clar in ritmul in care se construiesc blocuri pe Iuliu Maniu si in comunele adiacente trebuie facut ceva.

neoman wrote here:
Eu am o idee mai buna. Amendarea celor care parchează in spic pana in buza intersecției la Lujerului.

Reclamatie la locala fie prin aplicatia eSector6 fie prin alte mijloace.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze WT_fan06

neoman wrote here:
Eu am o idee mai buna. Amendarea celor care parchează in spic pana in buza intersecției la Lujerului.

Câștigarea unei benzi în plus pentru autoturisme în loc de câștigarea unei benzi dedicate TP nu este în niciun caz o "idee mai bună". Ideea bună s-a oprit la primul cuvânt, adică la "amendarea" celor ce nu respectă legea.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze neoman

Am reclamat și sunat de mi s-a făcut rău. Nu vin decât atunci când e prea târziu.  Si sa avem pardon, la câte mașini sunt parcate neregulamentar a sta sa o reclami pe fiecare este cam peste mână.

A nu se înțelege că nu îmi doresc fluidizarea traficului pe Iuliu Maniu. Doar ca Primăria Sectorului 6 cam închiriat toate locurile de parcare de pe breteaua paralelă.

@WT_fan06  in mod sigur așa este. Dar fapt este ca și acum TP este afectat de aceste mașini parcate in mod indirect. Deci eliberarea și a unei părți din carosabil va influența pozitiv și TP.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze WT_fan06

Va influența pozitiv TP aproximativ 2-3 zile. După care, noua bandă circulabilă va atrage mai multe mașini care vor umple capacitatea câștigată, reducând beneficiul net la zero. Este general acceptat și dovedit de mii de ori că dacă oferi mai multe benzi vei obține mai mulți automobiliști. Cu alte cuvinte, benzile extra nu sunt o soluție, ci o agravare a problemei.

Câștig real e atunci când faci loc pentru culoare unice, nu pentru benzi carosabile extra.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze Utilizator anonim 2

Am sa fac niste fotografii sa vedeti ca mai e ceva de luat in calcul la amenajarea benzii dedicate transportului in comun in locul parcarii in spic. Pe latura sudica a bd. Iuliu Maniu, fiind umbra, toti copacii au crescut inclinati catre carosabil, in cautarea luminii. Acum nu e nici o problema pentru autoturismele parcate in spic dar daca am dirija pe acolo autobuze si troleibuze, nu ar avea loc de trunchiuri (de exemplu intre Valea Cascadelor si Apusului). Ar trebui taiati si va dati seama tevatura.

PS: va rog sa ma lamuriti si pe mine pentru ca sigur stiti mai bine raspunsul:  pe banda unica au voie sau nu taximetristii? Ii observ mereu si nu imi e clar daca intra cu tupeul caracteristic sau e perfect legal.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze cris_m

Eu cel putin as permite circulatia si celor care efectueaza servicii de taximetrie dintr-un motiv simplu: incurajezi si aceasta forma de deplasare, iti degrevezi atat parcarile, cat si traficul, utilizand doar o masina care nu va stationa (teoretic) si va fi folosita de mai multe persoane pe durata unei zile.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze ByOnu

Pai taximetrele SUNT asimilate transportului public, INSA exista indicatoare de tipul "cu exceptia t.p." si indicatoare de tipul "cu exceptia STB" -- cele doua fiind diferite. Sunt, deci, portiuni pe care taximetrele au voie, fiind transport public, si portiuni pe care NU au voie, nefiind STB.

EU asa inteleg.

Insa sunt oricum in asentiment cu Cristi, nu vad o problema in faptul ca taximetrele CIRCULA pe benzile bus (nu pe culoarele tram+bus!), DAR nu sunt de acord cu stationarea lor pe benzi.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze oc7avian

Banda unică e o idee excelentă. Nu m-aș limita la intersecția cu Doina Cornea, ci aș merge până la intersecția cu Șoseaua Grozăvești. Pe bucata cu cele 2 stații este un dop semnificativ. Iar zona Piața Leu până la urmă e un punct excelent de schimb spre diverse destinații.

Pentru a evita intrarea mașinilor avem nevoie de camere. Simplu. Oricum, haos este la orele de vârf când, dacă s-au băgat 5, alți 30 nu mai rezistă tentației. În rest majoritatea șoferilor chiar respectă. Uzual se mai bagă doar cei care virează la dreapta

Există alte două investiții majore care merită tratate:
- trebuie intervenit cu o lucrare cinstită la banda respectivă, altfel ajunge rapid ca după bombardament, de preferă șoferii de bus să iasă de pe ea
- trebuie camere în intersecții care să amendeze blocajele aiurea/trecutul pe roșu. Am pățit des să prind de 3 ori roșu deși nu era aglomerat pe sensul meu, ci doar pentru că alții blocau intersecția. Iar banda de bus e cea mai afectată fiind cea mai din dreapta

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze Vasile52

Motivul pentru care m-am limitat la Doina Cornea este faptul ca bulevardul are decat 3 benzii dupa intersectie si ar insemna sa se ia o banda de la soferi ceea ce nu este o idee rea dar ar insemna sa se puna un primar impotriva soferilor asa ca m-a limitez doar la ce pare momentan realist.

Cat despre bizoni eu zic ca dat fiind lungimea crescuta a benzii s-ar putea desemna fie un echipaj de la BRB sau locala. Nici idea cu camere nu e tocmai rea ar putea fii implementata si pentru BTMS, dar ar insemna o investitie financiara.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze ByOnu

Pe interstatia respectiva s-ar putea lua echivalentul unei benzi din gazonul central, strict pentru transport public.

 


Go to page:  1  ... 71 72 73 74 75 76 77  ... 90
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2450 forum members have written 436502 posts in 5444 topics and 520 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use